Pipedrive Übersicht

Was ist Pipedrive?

Pipedrive ist ein einfaches, aber leistungsstarkes Sales-Pipeline-Management-Tool, das von kleinen und mittleren Verkaufsteams geliebt wird. Es wird Hand in Hand von Hardcore-Verkäufern und Ex-Skypern erstellt. Pipedrive organisiert Leads so, dass Sie immer einen großartigen Überblick über den Verkauf haben und bringt Sie dazu, sich zuerst auf die wichtigen Deals zu konzentrieren.
Das Einrichten eines Kontos dauert eine Minute.
Pipedrive hilft Ihnen, gut organisiert zu werden:
★ Einfaches und effektives Sales-Pipeline-Management
★ Hilft Ihnen, sich auf die richtigen Deals zu konzentrieren.
★ So einfach zu bedienen, dass Verkäufer es lieben.
★ Verwendung auf dem Computer oder Handy.
★ Integriert sich in Google Kontakte, Google Kalender und andere Google Apps.

Pipedrive Übersicht

Kosten

Beginnt ab
15,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Ein einfaches CRM ab 15€ pro Benutzer und Monat im Abonnement, mit einem Rabatt für die jährliche Zahlung. Es ist einfach, jederzeit Teammitglieder hinzuzufügen oder zu entfernen.


Pipedrive Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch und 9 weitere , Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch

Medien

Live Dashboard
Statistics View in Pipedrive
Timeline
Contact View
List View
Pipeline with Activity
Take Notes with @mentions
Plan for Follow-Ups
Healthy Pipeline
Seamless Android and iOS Mobile apps
Videos zu Pipedrive Pipedrive Screenshot: Live Dashboard Pipedrive Screenshot: Statistics View in Pipedrive Pipedrive Screenshot: Timeline Pipedrive Screenshot: Contact View Pipedrive Screenshot: List View Pipedrive Screenshot: Pipeline with Activity Pipedrive Screenshot: Take Notes with @mentions Pipedrive Screenshot: Plan for Follow-Ups Pipedrive Screenshot: Healthy Pipeline Pipedrive Screenshot: Seamless Android and iOS Mobile apps

Pipedrive Bewertungen

Pipedrive Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
1456

Sehr gut
662

Durchschnitt
94

Gering
21

Schlecht
11

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,4
94% haben diese Anwendung empfohlen
Christopher J.

The Best CRM In The Game

Pipedrive is by far my favorite CRM after extensively reviewing over a dozen of them. I recommend it to all of my clients because of how versatile it is with third party integrations. I also recommend it to any beginners since you do have the option of getting WAY more features than anyone else offers at the top-tier package; all while being one of the least expensive.


Mit Google übersetzen
Shayne H.

PipeDrive is the best "Beginner" CRM Platform out there!

PipeDrive is functional CRM platform and a viable/cheaper alternative to SalesForce and other counterparts. It is easy to use and has a wonderful graphical interface. If you are a budding enterprise, PipeDrive is the software for you. If you're a full-fledged corporate, I'd personally recommend you evaluate other options because although PipeDrive is amazing, it still sports limited functionality that won't do a large company any justice.


Mit Google übersetzen
Alan ..

Pipedrive - it could be so good

its a crm doing what we want a crm to do - collecting and storing client information and allowing you to book in future contact with them. It has some pretty clever features but also some annoying ones.


Mit Google übersetzen
Dave C.

An Affordable CRM that is both Feature Rich and Easy to Use

The onboarding experience is one of the best I have had. You can quickly get going and they have a ton of resources to get additional help (forums, videos, blog posts, video updates etc.)


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Great for a small business with a small team

Our team is satisfied with Pipedrive so far because it is the only tool we could find that does what we need. We would love for more features to be added, but at present it is working for us.


Mit Google übersetzen
Christopher J.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

The Best CRM In The Game

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Pipedrive is by far my favorite CRM after extensively reviewing over a dozen of them. I recommend it to all of my clients because of how versatile it is with third party integrations. I also recommend it to any beginners since you do have the option of getting WAY more features than anyone else offers at the top-tier package; all while being one of the least expensive.

Vorteile

I like the simplistic UI, the customizability, and the fact that Pipedrive has the widest range of integrations in it's class. I would go as far as to call it MODULAR, meaning you can add pretty much any feature you'd like via 3rd party integrations. With this is mind, you'll never be limited to some of the things Pipedrive doesn't do as well. Alternatively, if you're looking for everything under one roof, Pipedrive does this better as a whole than any of the competition.

Nachteile

I'm not a huge fan of how some of the very simple features are blocked off from the lowest price plan. Since I prefer the 'modular' setup, this is the only plan that makes sense to me, but I do miss some of the features like important fields that display certain fields first based on where the deal or person / organization is in the pipeline.

I used to run the top tier package from Pipedrive, and I wasn't really impressed with the automation features. They're a bit limited and the triggers don't always work.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Shayne H.
Branche: Internet
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

PipeDrive is the best "Beginner" CRM Platform out there!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

PipeDrive is functional CRM platform and a viable/cheaper alternative to SalesForce and other counterparts. It is easy to use and has a wonderful graphical interface. If you are a budding enterprise, PipeDrive is the software for you. If you're a full-fledged corporate, I'd personally recommend you evaluate other options because although PipeDrive is amazing, it still sports limited functionality that won't do a large company any justice.

Vorteile

1) You can send emails directly from the platform! This gives you an edge on your communication efforts and helps you trigger alerts, get notifications and manage a large volume of clients - often simultaneously.

2) The interface is very easy to use and there is no steep learning curve necessary for one to get accustomed to the platform. This also encompasses of how easy it is to navigate through the platform.

3) PipeDrive can seamlessly integrate with many third party service providers. We have had no problems integrating PipeDrive with MailChimp, Slack, Gmail, LinkedIn, etc

4) PipeDrive will never let your leads go stale. Leads that need following up with will be highlighted based on the criteria designed by the user. Intuitive icons beside each lead can give you a detailed picture as to what stage of your business process the lead is on and what required action needs to be taken.

5) PipeDrive makes it super easy to enter leads and move them through various stages of your business process.

6) Inter-departmental communication is a breeze. I've noticed a strong synergy between our sales and marketing department after implementing PipeDrive in our organization. It's very convenient to identify high potential leads and PipeDrive eliminates the need of trying to give the next department a detailed back-story about leads during a hand-off. This saves a LOT of time.

7) Dashboards can help you evaluate and track project progress at a glance.

Nachteile

1) We are unable to send one email to multiple contacts. Right now, we have to send them out one after the other. Sincerely wish they look into this.

2) Usually hands when processing large volumes of data.

3) Not suitable for large firms and organizations. I deem this to be an entry/Beginner CRM platform.

4) There aren't any built-in marketing and contract management tools.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Alan ..
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Pipedrive - it could be so good

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 24.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

its a crm doing what we want a crm to do - collecting and storing client information and allowing you to book in future contact with them. It has some pretty clever features but also some annoying ones.

Vorteile

The map function is great - it shows your contacts on a map which is really handy. the way you can customise filters in any field and save it is as a filter is great and easy to use. The search searches everything including

Nachteile

Live chat with customer service was great when we were on free trial, not sure if its a coincedence but once we started paying and using it the response time has changed from minutes to hours or days. It was great at first and wouldn't have used it without it being so quick but i guess thats the point...
Had heaps of troubles with imports, still not sorted out and there is only 1 person in Australia who can assist but i think it is a secondary line of business for him. Would have been happy to pay for support
It doesnt manage people well if their email address is not in there - default is it creates a new person which means lots of duplicates (with weird names automatically created from email address)or the other option is Pipedrive turn off this function by request and it does nothing - our previous crm had unassigned email where all the emails sat until you created a new person or assigned an existing one - it was the main method we used for adding contacts to the crm so not having it is a problem, we will have to work out some way of tagging existing contacts and then go through weekly and filter out non tagged ones and fix them so theres a workaround but its annoying for something i thought would be a pretty common issue.
if you click on an activity in your activitiy list it gives a pop up screen to edit the activity and only allows you to see info about that activity not anything on the company, if you go from the company page and click on the activity is better but n

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Dave C.
Branche: Design
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

An Affordable CRM that is both Feature Rich and Easy to Use

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 29.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The onboarding experience is one of the best I have had. You can quickly get going and they have a ton of resources to get additional help (forums, videos, blog posts, video updates etc.)

Vorteile

I recently switched to Pipedrive from one of their competitors for two main reasons - their Contact Timeline feature and the wide arrange of integrations made available on all of their plans, even the lowest tiers.

With the Contact Timeline feature I can quickly see all the touchpoints (both when and how) I have had with an existing contact. This is super helpful when looking for clients to follow up with in a single glance. I have seen similar offerings in personal contact organizers but nothing fleshed out to this degree and integrated with a more capable CRM.

Hands down Pipedrive has the most comprehensive integration marketplace for the best price period. Other CRMs charge a hefty price to access webhooks or Zapier and usually allow access only on their higher level tiers. I love that Pipedrive has chosen to open up these integrations to all users on their platform. This is huge win for small business owners looking to grow with them. I am amazed at how many native and 3rd party integrations they have. If the tool exists, there’s a good chance you can connect to it with Pipedrive. It’s obvious that they have made integrations a priority and this adds a lot of value to the platform.

Nachteile

Overall I’m very impressed with Pipedrive. I do wish they would focus more of their efforts on the GSuite or Gmail Chrome Plugin. This is a real missed opportunity. In my previous CRM I could access all of my deals, contacts and notes right within Gmail. This was a real time saver, since I never had to leave Gmail to view my CRM data. Pipedrive’s Gsuite plugin is more context related. You can only see the contact/deal related information for the email you are currently viewing. I hope the plugin gets more attention in the future.

Another modification I would like to see is image previews of contacts on the main contact page. They do offer this in the contact timeline view, but I would love to see it in the main contacts page as well.

Finally, the Smart Contact Data tool needs some work. I have had issues with it finding enriched data on a lead. The previous CRM I worked with did a much better job. Hopefully this gets hammered out.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great for a small business with a small team

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 26.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our team is satisfied with Pipedrive so far because it is the only tool we could find that does what we need. We would love for more features to be added, but at present it is working for us.

Vorteile

Pipedrive is easy to use and usually doesn't require tons of reading to understand how it works. They have some great videos to help with anything that might come up and I am very happy with their customer support. They usually get back to me within a few hours at the latest. It's a great tool for someone who wants something that is simple to use and doesn't cost an arm and a leg. The features are great for our small team to keep track of emails, leads and lead stages all from within one dashboard.

Nachteile

There are a few things that would have made it way more useful for our use case.
One of these is the inability for one team member to view the mail tracking features on emails sent my other members. I person A sends an email to client 1, I cannot see the mail tracking feature to see if the client read the email or not. I have to ask each team member individually if their client "saw" their email.
Another common issue is syncing. Sometimes, the platform is unable to sync emails from other accounts like Hey and it takes us a lot of time getting them to show up within the system.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 2.244 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Pipedrive Preis

Pipedrive Preis

Beginnt ab
15,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Ein einfaches CRM ab 15€ pro Benutzer und Monat im Abonnement, mit einem Rabatt für die jährliche Zahlung. Es ist einfach, jederzeit Teammitglieder hinzuzufügen oder zu entfernen.

Ein einfaches CRM ab 15€ pro Benutzer und Monat im Abonnement, mit einem Rabatt für die jährliche Zahlung. Es ist einfach, jederzeit Teammitglieder hinzuzufügen oder zu entfernen.

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 2.244 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Pipedrive Funktionen

Pipedrive Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 2.244 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Pipedrive

Zusätzliche Informationen für Pipedrive

Schlüssel-Features von Pipedrive

  • E-Mail-Integration
  • Google Kalender & Kontakte-Integration
  • Kontakthistorie
  • Leistungsstarke API
  • Mehrsprachig
  • Mobile Apps
  • Rollen & Oiganisationshierarchie
  • Rund-um-die-Uhr-Support
  • Sales-Pipeline-Ansicht - großartige Übersicht über den Verkauf
  • Vollständige Anpassung
  • Zielsetzung & Berichterstattung

Vorteile

- Unsere Pipeline-Ansicht bietet Ihnen den bestmöglichen Überblick über herausragende Deals.
- Die Zeitachsenansicht gibt eine genaue Prognose für den laufenden Monat oder das laufende Quartal.
- Passen Sie alles individuell an: Es ist äußerst einfach, Pipedrive an Ihre Bedürfnisse anzupassen.
- Hervorragende Berichterstattung: Setzen Sie Team- und Einzelziele und messen Sie die Ergebnisse in Echtzeit.
- Solide, Sicher & Stabil: Grundsolides Hosting, nächtliche Backups an mehreren Standorten.
- Spart Ihnen Zeit: Wir haben die Dinge abgeschafft, die Sie in herkömmlichen CRMs bremsen.
- Synchronisiert mit Google Kalender und Kontakte, Dropbox für Gmail.
- Verbindet sich leicht mit anderer Software wie MailChimp, RightSignature, Contactually, Ecquire + verfügt über eine leistungsfähige API für benutzerdefinierte Verbindungen.

Pipedrive Häufig gestellte Fragen

Pipedrive Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Pipedrive.

F. Welche Preispläne bietet Pipedrive an?

Pipedrive bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 15,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

Ein einfaches CRM ab 15€ pro Benutzer und Monat im Abonnement, mit einem Rabatt für die jährliche Zahlung. Es ist einfach, jederzeit Teammitglieder hinzuzufügen oder zu entfernen.

F. Was sind die Hauptfunktionen von Pipedrive?

Pipedrive bietet die folgenden Funktionen:

  • Rund-um-die-Uhr-Support
  • Kontakthistorie
  • E-Mail-Integration
  • Vollständige Anpassung
  • Zielsetzung & Berichterstattung
  • Google Kalender & Kontakte-Integration
  • Mobile Apps
  • Mehrsprachig
  • Leistungsstarke API
  • Rollen & Oiganisationshierarchie
  • Sales-Pipeline-Ansicht - großartige Übersicht über den Verkauf

F. Wer sind die typischen Nutzer von Pipedrive?

Pipedrive hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Pipedrive unterstützt?

Pipedrive unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Pipedrive an?

Pipedrive hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Pipedrive mobile Geräte?

Pipedrive unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Pipedrive?

Pipedrive kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Bitium, Freshdesk, Help Scout, HubSpot Marketing Hub, PieSync, SeamlessGov, Survicate, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Pipedrive an?

Pipedrive bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen, Telefon-Support