Saba Learning

Saba Learning

Arbeiten, lernen und zusammen wachsen.

4.2/5 (218 Bewertungen)

Saba Learning Übersicht

Was ist Saba Learning?

Saba entwickelt Talentmanagementsoftware zur Optimierung der Arbeitsabläufe von Mitarbeitern und zur Verbesserung des Unternehmenserfolgs auf der ganzen Welt. Die Software hilft Organisationen dabei, den Katalysator für ein hohes Mitarbeiterengagement zu erschaffen. Sie umfasst eine leistungsstarke Cloud-Plattform, die eine kontinuierliche Entwicklungserfahrung bietet, mit personalisierten Schulungen, Zusammenarbeitsfunktionen, Echtzeit-Coaching, Festlegen von Zielen und Feedback. Saba wird von Tausenden von Kunden weltweit in nahezu jeder Branche genutzt, um das Mitarbeiterengagement zu erhöhen, Teams zu vernetzen und entscheidende Einblicke zu gewinnen, mit denen sich die Auswirkungen talentierter Mitarbeiter auf den Geschäftserfolg belegen lassen.

Saba Learning Übersicht

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Saba Learning Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Niederländisch, Englisch, Französisch und 5 weitere , Deutsch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Spanisch

Screenshots

Saba Learning Screenshot: Saba Learning Management Dashboard
Saba Learning Screenshot: Saba Learning Management Dashboard Saba Learning Screenshot: Employee Engagement Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot: Saba Learning Screenshot:

Saba Learning Bewertungen

Saba Learning Bewertungen

Gesamtbewertung
4.2
/
5 218 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
107

Sehr gut
79

Durchschnitt
19

Gering
6

Schlecht
7

Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8
Funktionen
4.1
Bedienkomfort
4.1
Kundenbetreuung
4.3
85% haben diese Anwendung empfohlen
Alan J.

An organization centric solution for talent management.


Mit Google übersetzen
Russell K.

Halogen is a little complex, but quite powerful.

Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.


Mit Google übersetzen
Tomas G.

The paradise to take trainings

now all the departments have his training in one place, making easy for everyone


Mit Google übersetzen
Krishnamurthy P.

Very helpful for learners as well as managers

The usability of this software is very amazing, be it from the learner's point of view or manager's point of view


Mit Google übersetzen
Nancy T.

Like a bad dream

I am disappointed in SABA. They have added an unneccessary burden to my work life and I resent it.


Mit Google übersetzen
Alan J.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

An organization centric solution for talent management.

Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 15.8.2018
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Customer service and support team are very courteous and knowledgeable, they listen to our problems and promptly fix them. Coming to features, Halogen is very functional and highly customizable. Presence of a wide range of modules to achieve performance management. Rather than just concentrating on technical aspects, it also pays equal attention to personalize the features with respect to a firm’s vision and mission. The application tracks, records and engages the employees through chat and voice-enabling them to learn while they work. It has really helped us with our HR activities and boosts efficiency. Being a cloud-based system, it is a bit expensive but worth it. You can check out the evaluations and feedback along with the updates of your whole organization chart.

Nachteile

As I mentioned earlier, the cost of it is slightly on the heavier side (which is fine, because it is efficient). Also, we feel we should be able to delete certain classes because they may seem to be outdated.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Russell K.
Branche: Bankwesen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Halogen is a little complex, but quite powerful.

Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 24.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Vorteile

Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them.

Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Nachteile

Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Tomas G.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

The paradise to take trainings

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Vorteile

The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Nachteile

Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Krishnamurthy P.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Very helpful for learners as well as managers

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 24.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The usability of this software is very amazing, be it from the learner's point of view or manager's point of view

Vorteile

- I like the user interface which is so friendly, I can track my mandatory courses and the courses assigned to me in home page
- Also it lets me know the courses whose due dates are nearing and I need to retake the courses
- As a manager I can create a course completion report query for employees and schedule it to be sent as an email

Nachteile

I cannot think about any drawbacks of this tool. It is an amazing Learning management tool. It would have been great if I was able to connect my excel to Saba database.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nancy T.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Like a bad dream

Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 16.10.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

I am disappointed in SABA. They have added an unneccessary burden to my work life and I resent it.

Vorteile

Less paper in my office - mobile platform. Some groups like being able to send kudos to each other in a public forum. If it worked, it would be great. Theoretically employees and managers would have access to prior years docs. For a small company of 200 people, with a tiny HR department, the ADMIN burden of this product outweighs any benefit.

Nachteile

The product is counterintuitive, difficult to maneuver thru, inefficient, and offers no immediate online training/support. If an employee fails to hit complete on their input or hits complete too soon, it affects the Managers ability to see the input. If a Manager fails to log in and hit the complete button after the final review mtg, then the review won't be available for viewing in next year. This is emblematic of multiple faults with the software. At review time, I become a Full Time Software Support rep trying to handling all employee inquiries relating to Saba's many limitations. I do NOT have time for this additional FT job! There is no reason this software should be so difficult to use. The fact that Training is extra adds insult to injury. It should not be an annual add-on. This is expensive software. Saba should offer a FREE generic training and offer a buy-up for customers wanting something Customized. Saba nickel and dimes customers to death. for the ridiculous price we pay, I do not think we get our money's worth.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Nutzerempfehlung
8/10
Basierend auf 218 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Saba Learning Preis

Saba Learning Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8/5
Basierend auf 218 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Saba Learning Funktionen

Saba Learning Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4.1/5
Basierend auf 218 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Saba Learning Häufig gestellte Fragen

Saba Learning Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Saba Learning.

F. Welche Preispläne bietet Saba Learning an?

Saba Learning bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Saba Learning?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Saba Learning

F. Wer sind die typischen Nutzer von Saba Learning?

Saba Learning hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Saba Learning unterstützt?

Saba Learning unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Saba Learning an?

Saba Learning hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Saba Learning mobile Geräte?

Saba Learning unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Saba Learning?

Saba Learning kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Cisco WebEx, HireVue, Jobvite, Jostle, Panopto, Pathgather, QlikView, Severa Visma, SuccessFactors, iSpring Learn

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Saba Learning an?

Saba Learning bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen