
Chargebee
Über Chargebee
Chargebee ist ein nach PCI DSS Level 1 zertifiziertes System für wiederkehrende Abrechnungen für SaaS- und abonnementbasierte eCommerce-Unternehmen.
Eine flexible und anpassbare Plattform, die mehr als 30 führende Payment-Gateway-Integrationen wie Stripe, Braintree usw. sowie alternative Zahlungsmethoden wie PayPal und Amazon Payments unterstützt – damit du Zahlungsabrechnung, Rechnungsstellung, E-Mail-Benachrichtigungen und Abonnementverwaltung automatisieren kannst.
Mit den Echtzeitinformationen zu SaaS-Kennzahlen und -Analysen in Echtzeit, die auf deinem Dashboard bereitgestellt werden, kannst du die Wirtschaftlichkeit deines Subskriptionsgeschäfts verstehen und das Wachstum deines Unternehmens mit Leichtigkeit vorantreiben.
Du kannst auch unbegrenzte Benutzer/Benutzerrollen mit rollenbasiertem Zugriff hinzufügen, sodass deine Support-, Vertriebs- und Buchhaltungsteams auf die relevanten aktuellen Informationen zu deinen Kunden zugreifen können.
Mit leistungsstarken Integrationen wie Avalara, Xero, Quickbooks, Shopify, Squarespace, MailChimp, ShipStation, Reference, Google Analytics, ChartMogul und Zapier kannst du deine Abonnementprodukte online verkaufen, personalisierte E-Mails an deine Abonnenten senden, deine Produkte versenden und Empfehlungsprogramme erstellen, das Benutzerverhalten verfolgen und mit Hunderten von anderen Web-Apps integrieren – alles an einem Ort.
Mit Kunden in über 48 Ländern bietet Chargebee die intelligenteste Lösung für die Verwaltung deiner Abonnementabrechnung und bietet eine skalierbare Plattform für dein Wachstum, ohne dass du dich darum sorgen musst, die Kontrolle zu verlieren oder administrative Alpträume zu entwickeln.
Preisoptionen ab:
299,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Preisoptionen ab:
299,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Bilder








Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Chargebee: 70
Alternativen
MemberMouse

Stripe

billwerk

WooCommerce

Nutzerbewertungen
Hast du Chargebee bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Chargebee saved us a TON of dev time.
Bewertet am 3.10.2017
Vorteile
I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it.
It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well.
Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.
Nachteile
I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better.
Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up.
It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Everything is in there
Bewertet am 3.2.2022
Good. We used to do manual invoices separate from credit card invoices. Having a single billing...
Good. We used to do manual invoices separate from credit card invoices. Having a single billing systems improves efficiency and we have a single source of the truth with respect ti critical business KPI's.
Vorteile
I like that we can also do quotes from the system that customers can accept and it takes them to the checkout. Huge time-save for our sales team.
Nachteile
It's hard to do price indexation to subscriptions. It generates credits and credit notes that our customers initially don't understand without us explaining it.
In Betracht gezogene Alternativen
ChargifyWarum Chargebee gewählt wurde
Recurly was more expensive and could not give us a good deal to their enterprise plan as an existing customer.Zuvor genutzte Software
RecurlyGründe für den Wechsel zu Chargebee
Chargebee was more simple which suited are business. Chargify was good too. Conceptually they can address complexer issues but it also makes it harder to implement. They could also not support future billing.Antwort von Chargebee
Thanks so much for your positive feedback Mark. We really appreciate the time you took to write such a detailed review! Your feedback enables us here at Chargebee to further develop our products and services. In addition, your review will help our future customers to make more informed purchase decisions. Please do not hesitate to share any other feedback you have in the future. Thanks again for being an advocate for Chargebee.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A great subscription management solution for SaaS business
Bewertet am 7.3.2023
Vorteile
The interface is user-friendly and straightforward. Subscription management is hassle-free with all possible scenarios covered and easily managed. Implementing and training staff on Chargebee is quick. Moreover, its integration with Quickbooks saves a lot of time. In addition, Chargebee's billing system is highly flexible and can be customized to suit the specific needs of your company. Lastly, the support team is easily accessible and quick to respond when needed.
Nachteile
It's difficult to determine any significant flaws in Chargebee. The API is well-documented and relatively user-friendly. However, the inability to modify add-ons means that even minor errors necessitate archiving the entire component and starting from scratch with a new ID, which also necessitates creating a completely new plan.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Grossly incompentant
Bewertet am 21.7.2019
If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to...
If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.
Vorteile
Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.
Nachteile
The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great platform for billing and subscription.
Bewertet am 7.12.2022
Overall, Chargebee is a great billing solution and I would recommend it to anyone!
Overall, Chargebee is a great billing solution and I would recommend it to anyone!
Vorteile
There are many things that I like about Chargebee, but the thing that I like most is the fact that it makes billing easy. No more worrying about whether or not I am being charged the right amount, or if I am being charged at all. Chargebee takes care of all of that for me, and all I have to do is sit back and relax.
Nachteile
I think that Chargebee is a good product but there are definitely some areas that could be improved. Sometimes payment gateway doesn't load and it show error which is bit frustating.
Chargebee Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Chargebee.F. Welche Preispläne bietet Chargebee an?
Chargebee bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 299,00 $/Monat Preisoptionen anzeigen
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Chargebee?
Chargebee hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Chargebee unterstützt?
Chargebee unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt Chargebee mobile Geräte?
Chargebee unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Chargebee?
Chargebee kann in folgende Anwendungen integriert werden:
AskNicely, Authorize.Net, Avalara, Avalara - inactive, Baremetrics, BigCommerce, Braintree, Capsule, ChartMogul, Dasheroo, Formstack Forms, Freshdesk, GetAccept, Gmail, GoCardless, Google Analytics 360, Google Contacts, Gravity Forms, Groove, Groove, HubSpot CRM, Intercom, Klaviyo, Knack, LeadDyno, Mailchimp, Mailchimp Transactional Email, Moxo, Operations Hub, PayPal, Pipedrive, ProfitWell, Quickbooks Online, ReferralCandy, Refersion, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, SendPulse, ShipStation, Shopify, Slack, Smartsheet, Stripe, Tapfiliate, TaxJar, Twilio, Typeform, Worldpay, Xero, Zapier, Zendesk Suite, Zoho CRM
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Chargebee an?
Chargebee bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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