Zoho People

Zoho People

Personalressourcen-Information-System

4.3/5 (164 Bewertungen)

Zoho People Übersicht

Was ist Zoho People?

Vereinfachte Zeitverwaltung
Mit der intuitiven und einfach zu bedienenden Software von Zoho People kannst du kannst du die Anwesenheit von Mitarbeitern, Freizeit und Arbeitszeiten effizienter verwalten. Aktiviere oder richte IP-Einschränkungen für das Ein- und Auschecken von Mitarbeitern ein. Du kannst Daten von einem biometrischen Gerät in das Zoho People-System importieren. Mitarbeiter können sich direkt in der mobilen App Urlaubszeiten beantragen und die Arbeitszeit verfolgen. Du kannst auch Zeit erfassen, Arbeitszeittabellen erstellen und sie einfach mit deinen Kunden in Zoho CRM verknüpfen.

Anpassbare Formulare
Um dir die vollständige Kontrolle zu ermöglichen, bekommst du anpassbare Formulare, die deinen geschäftlichen Anforderungen gerecht werden. Wähle aus einer Reihe vorgefertigter Formulare oder erstelle bei Bedarf ein Formular von Grund auf neu, indem du einfach Drag and Drop benutzt. Kein Coding-Wissen wird benötigt, um ein Formular selbst zu erstellen.

Intelligente Automatisierung
Integriere mit der Automatisierungsfunktion Daten in das System. Im HR-Bereich ist das Erledigen von Geschäftsprozessen zeitaufwendig und erfordert eine Vielzahl von Hin- und Rück-Kommunikation mit verschiedenen Abteilungen. Mit den Automatisierungstools von Zoho People - Checklisten, Genehmigungen, Workflows und Erinnerungen - kannst du deine Prozesse nahtlos abwickeln.

Mitarbeiterportal und Self-Service
Diese Software ermöglicht es dir, Tabellenkalkulationen manuell zu aktualisieren und stattdessen alle deine HRIS-Daten an einem einzigen Ort zu verwalten. Das Mitarbeiterportal in ZPeople ist ein Personenfinder und das Self-Service-Portal ermöglicht deinen Mitarbeitern, Ideen und Informationen, ihre Fähigkeiten, Leistungen auszutauschen und mit ihrem Team in Echtzeit zusammenarbeiten. Manager und Mitarbeiter sind in der Lage, ihre Daten selbst zu verwalten. Dies erhöht die Datengenauigkeit, verringert den Verwaltungsaufwand und mindert profane Papierarbeit für dich.

Zoho People Übersicht

Preis

Beginnt ab
0,83 $/Jahr

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Zoho People Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Indien, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch und 6 weitere , Italienisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

Screenshots

Zoho People Screenshot: You can assign goals, set a weightage and track the progress. Goals can be added as a part of the appraisal cycle for review.
Zoho People Screenshot: You can assign goals, set a weightage and track the progress. Goals can be added as a part of the appraisal cycle for review. Zoho People Screenshot: Sensitive information can be restricted to users with user access control. Zoho People Screenshot: Leave tracker lists the days of absence of an employee. Employees can directly apply for leave and check the available and eligible days of leave. Zoho People Screenshot: Forms help you to gather information for any action that you'd like to perform. You can customize the forms with simple drag and drop option. Zoho People Screenshot: An employee form is where all employee details are registered. This will help in easy search of any employee within your organization and to collect information for other purposes. Zoho People Screenshot: The user report gives you a comprehensive view of all your employees working hours. There are other reports like daily reports, status reports & hours report. Zoho People Screenshot: This screen is where the time log for each project gets listed. You can also start logging time from this wizard. Zoho People Screenshot: The dashboard gives you a bird's eye view of your organization's status. You can view the total employees, attrition and retention rate and also perform certain quick actions.

Zoho People Bewertungen

Zoho People Bewertungen

Gesamtbewertung
4.3
/
5 164 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
78

Sehr gut
64

Durchschnitt
14

Gering
6

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4
Funktionen
4.2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4
87% haben diese Anwendung empfohlen
Luis daniel R.

Best app for your employees

Non intrusive, robust and easy to use hr tool.


Mit Google übersetzen
Adam J.

Great HRMS for the Money

great - has been an excellent step into the HRMS world from our spreadsheets and manual processes. Good support, great price, deep feature set.


Mit Google übersetzen
David P.

Zoho Peoples Review

It is marginal over all


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

As usual with ZoHo - A good idea that's not working out

(I ran out of room in the "What did i like least) section.. so I'll continue here)

The many many times I contacted support they were very slow to respond, unhelpful, and more than a little condescending...

Many times I wound up skipping customer support and contacting the sales representative who was trying to get me to use the software (he was financially motivated to help me)

Overall - Zoho People is an unrefined, difficult to use and poorly supported piece of software. I wish it weren't so! But.. alas...


Mit Google übersetzen
David C.

Customer Support is non existent

Very, very, very disappointed in the customer support at Zoho People. We tried calling customer support and got a voicemail. I have sent emails and no response. If the interface was more user friendly I would not have to call them. Coming from WIW the customer service was amazing. Now we don't even get a response.


Mit Google übersetzen
Luis daniel R.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Best app for your employees

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 18.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Non intrusive, robust and easy to use hr tool.

Vorteile

This app is great for companies that don't have a clock in/out system, a file repository per each employee for HR documents and a company calendar with events or things that will be done in the company per employee. It's a valuable resource since it also provides geolocation limits so you can check where your employees are clocking in and out and securely host important documents like tax forms for your employees. You can also use it to tabulate the work hours an employee has made for the week or month and export it for you to use with any payroll programs. You can also keep track of personal days, vacation days and sick days. This is basically the best suit for managing employees. It has a mobile app as well! So you can clock in and out or view your documents on the go.

Nachteile

The mobile app can be a little buggy sometimes, they patch it a lot. But the geolocation feature, it's a little buggy since they've done improvements, because in the past you could spoof the location by faking the GPS coordinates, but now you cannot do that since it does some work with the IP Addresses to triangulate where you are, but sometimes it gets the location of the ISP and not from where you are, so sometimes you will have problems checking in and out.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Adam J.
Branche: Religiöse Einrichtungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Great HRMS for the Money

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

great - has been an excellent step into the HRMS world from our spreadsheets and manual processes. Good support, great price, deep feature set.

Vorteile

Very reasonable pricing, with a great depth of features. You can customize everything, build out approvals, workflows, automation and even custom script entire new modules. If you use other products in the Zoho Suite, it has incredible integrations as well. It was a huge step up (but small commitment in terms of cost) from our spreadsheets and manual processes.

Nachteile

Complicated to set up - but that is expected given the level of customization, flexibility and functionality involved. HR is a complex thing - setting up HR Software to conform with your policies is too. But this software provides great value. Also, shifts feature was a bit lacking for how we operate, but that was not a critical feature need for us.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

David P.
Branche: Telekommunikation
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Zoho Peoples Review

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 14.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

It is marginal over all

Vorteile

They have a lot of HR related resources pre-configured, time sheet and check-in/out services

Nachteile

not able to configure the time sheets to match our payroll cycle, it's only based on a bi-monthly or monthly calendar only. They take over 24 hrs to respond to any assistance needed

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

As usual with ZoHo - A good idea that's not working out

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 8.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

(I ran out of room in the "What did i like least) section.. so I'll continue here)

The many many times I contacted support they were very slow to respond, unhelpful, and more than a little condescending...

Many times I wound up skipping customer support and contacting the sales representative who was trying to get me to use the software (he was financially motivated to help me)

Overall - Zoho People is an unrefined, difficult to use and poorly supported piece of software. I wish it weren't so! But.. alas...

Vorteile

There's a lot of conceptual things to like about zoho people - as with most Zoho products out there (And believe me.. I have tried just about all of them) There are a lot of great ideas..

Zoho promises the ability to track time, integrate with Zoho projects, track and measure performance, create employee profiles and in short manage every aspect of your employees.

As i'll describe below - these things don't actually pan out the way they should.

Since I have to pick one thing I like most about this software (That isn't theoretical) I would say it's ability to (almost) easily integrate with other zoho platforms - notably the various messaging systems

Nachteile

Zoho People is like every other Zoho software I have ever used - Too good to be true.

What makes most of the zoho software so attractive seems to stem from two things...

1. The price is always fantastic

2. The marketing team is clearly miles ahead of the development team (in other words, it looks better than it is)

With specific regard to Zoho people.. to start with, you definitely feel like you need to be a developer to set it up.

They have pretty extensive support documentation but it's often out of date - and at least a half dozen times I went to the documentation and found it was missing the specific problem/issue or feature I was trying to figure out.

Zoho people uses a lot of labels for things that aren't adequately explained which oftens leaves the user thinking that they are doing one thing.. only to find out they aren't.

An easy example is that you can have employees, or users - and sometimes employees are users, but not always.. I wish I could tell you more about it but honestly I have no idea what it means.

If you manage to get any pieces of this software set up, you will find that the functionality is more limited than planned. It doesn't integrate well with things like projects and it always seems to be lacking that ONE feature you really needed.. (for me, it was project task time tracking)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

David C.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Customer Support is non existent

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 1.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Very, very, very disappointed in the customer support at Zoho People. We tried calling customer support and got a voicemail. I have sent emails and no response. If the interface was more user friendly I would not have to call them. Coming from WIW the customer service was amazing. Now we don't even get a response.

Vorteile

Tons of features that some of the other time tracking programs don't have

Nachteile

Not the most user friendly. Then on top of that you are lucky to get anyone to respond to customer support inquiries.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Nutzerempfehlung
8.1/10
Basierend auf 164 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zoho People Preis

Zoho People Preis

Beginnt ab
0,83 $/Jahr
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Basierend auf 164 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zoho People Funktionen

Zoho People Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4.2/5
Basierend auf 164 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zoho People Häufig gestellte Fragen

Zoho People Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zoho People.

F. Welche Preispläne bietet Zoho People an?

Zoho People bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 0,83 $/Jahr

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Zoho People?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Zoho People

F. Wer sind die typischen Nutzer von Zoho People?

Zoho People hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Zoho People unterstützt?

Zoho People unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet Zoho People an?

Zoho People hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Zoho People mobile Geräte?

Zoho People unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Zoho People?

Zoho People kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adobe Document Cloud, Rewarderrr, Workato, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Expense, Zoho Flow, Zoho Projects, Zoho Recruit, Zoho Sign

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Zoho People an?

Zoho People bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support