Userlike

Userlike

Hilf deinen Kunden, wenn es darauf ankommt, wo es darauf ankommt.

4.6/5 (611 Bewertungen)

Userlike Übersicht

Hilf deinen Kunden in Echtzeit über deine Website, Facebook Messenger oder Telegram.

- Wähle, wie ein Chat beginnen soll. Lade Web-Besucher proaktiv zu einem Chat ein oder lasse deine Besucher entscheiden, wann sie mit der Unterhaltung beginnen.

- Verwende vordefinierte Chat-Makros, um schnelle Antworten zu geben. Ein Operator kann mit bis zu zehn Kunden gleichzeitig chatten, aber du kannst diese Zahl nach unten anpassen, um den Druck zu reduzieren.

- Du oder dein Support-Team können nicht immer online sein, daher kannst du ein Kontaktformular anbieten, über das deine Kunden ihre Fragen senden können. Alternativ kannst du die Chat-Schaltfläche ausblenden, eine benutzerdefinierte Nachricht anzeigen lassen oder Chat Butler, einen systemeigenen Chatbot, verwenden, um deine Kunden zu begrüßen und ihre Fragen zu sammeln, während du darüber benachrichtigt wirst, online zu gehen.

- Lasse deine Web-Besucher ein Anmeldeformular ausfüllen, bevor du einen Chat startest. Dies ist eine leistungsstarke Möglichkeit, wertvolle Leads zu sammeln und qualitativ minderwertige Chats herauszufiltern.

- In den meisten Unternehmen hat keine Person alle Antworten. Aus diesem Grund bietet Userlike Funktionen, um den Chat in einem Team zu nutzen. Chats zwischen Operatoren weiterleiten. Verwende Operatorgruppen und Fähigkeiten, um eingehende Chats an die richtigen Personen weiterzuleiten.

- Erhalte Benutzer-Feedback über die Leistung deines Chat-Dienstes durch Chat-Bewertungen. Nutze eine Analysefunktionen für eine detaillierte Analyse deiner Leistungsmetriken.

- Live-Chat sollte hervorstechen, während er immer noch gut aussieht und sich mit dem Design deiner Site verbindet. Mit diesen Designoptionen kannst du das Chat-Fenster an deine Marke anpassen.

- Integriere Userlike mit deinen bevorzugten Business-Tools, die du bereits verwendest, wie Slack, Help Scout, Salesforce, Pipedrive, MailChimp usw.

- Sieh detaillierte Kundeninformationen, von den Benutzern, denen du im Chat hilfst. Diese Fullcontact-Integration zieht verfügbare soziale Plattformdaten in den Chat ein, wenn der Besucher seine E-Mail-Adresse eingegeben hat. Mit dieser JavaScript API kannst du den Inhalt des Warenkorbs deines Besuchers sehen.

- Sieh, was dein Besucher tippt, bevor er die Nachricht sendet. So kannst du schneller Antworten finden.

- Verwende diese Datenschutzoptionen, um die Bestimmungen deines Landes einzuhalten. Dies verhindert die Erfassung bestimmter Datentypen und deaktiviert die Type-ahead-Funktion.

- Verwende dieses Chatbot-Framework, um deine eigenen Chatbots mit dem Chat zu verbinden und große Teile deines Service-Prozesses zu automatisieren.

Preis

Beginnt ab
29,00 €/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Kostenlos
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch und 11 weitere , Französisch, Deutsch, Ungarisch, Italienisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch

Userlike Bewertungen

Gesamtbewertung
4.6/5
97% Positive Bewertungen
402
Ausgezeichnet
189
Sehr gut
16
Durchschnitt
4
Gering
0
Schlecht
Kevin R.
Mit Google übersetzen

Hard To Pass Up On

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 23.2.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

Userlike has a lot of "likeable" attributes. The first most likeable feature is the amount of features for the monthly cost. Unlike other SaaS apps and programs, Userlike has a very generous user allotment and feature set for the price. As the marketing manager of our company, I use many of the features to gauge the effectiveness of chats, wordsmith chat scripts, push pages, set topics, and have a very transparent view of chats. The biggest initial draw of Userlike, for me, was the ability to white label the chat window, customize the appearance, preset chat scripts, tie it into Google Analytics, and have an offline chat feature. Overall, Userlike is the best solution for us.

Vorteile

Features are the biggest pros with Userlike. Here is the list of features we use on a daily basis.

• Offline Chat Message
• Pre-set Scripted Chats
• Google Analytics Connection - Set Up Goals
• Custom Appearance
• White Label Chat
• No Per Operator Cost
• Chat Monitoring

Nachteile

The only cons I have with Userlike are minor but sometimes can be the more annoying parts of the software.

The biggest con is support. Because the service is hosted in Germany, there is never anyone online to answer some of the simplest questions. Getting the answers requires waiting until the next day or persevering through countless web searches to find a solution.

Two other cons are the ability to make changes. Recently we enacted the registration chat, however if you have proactive also enabled, the proactive skips registration. After talking with support, they were going to suggest it to their development team. That doesn't instill a lot of confidence like a voted feature list would. The other con is the recent reduction to chat window appearance. Before the recent update, the chat window could be more controlled in size, color, and a lot other appearance features. Now, an occasional customer cannot chat with us because the window is too large for their screen and they can't close it, forcing them to leave our site.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Brayan agostinho D.
Mit Google übersetzen

beautiful real-time chat software developed on web and mobile

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 24.5.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Userlike is a beautiful real-time chat or live chat software ideal for customer services, where it offers multiple functions in a simple and easy way, making the software easy to use.
You can use Userlike with just a few clicks from your website, ideal for communicating with customers, or where we can also always be updated with the widgets of your browser available in Google Chrome or downloading your mobile application to take it with us anywhere. .
the interface is very comfortable and beautiful, fully customizable and easy to use to make the chats more efficient with predefined texts to chat with several clients at the same time.
The most attractive feature of Userlike is its integration with other applications, ideal for several jobs. such as: Slack, salesfroce, pipedrive ...
It also has enough documentation on its website where we can see everything that this software can do and where the language will not be a problem, since it is developed in several languages.

Nachteile

It would be very difficult to say something negative about this software. It fulfills all its objectives. the only thing is that it offers a free version and a complete test of your program for 14 days, and if you want to hire these full services you must pay, and this service could be expensive for some people.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Verified Reviewer
Mit Google übersetzen

Easy integration and use but a bit steep price curve

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 16.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Although it's kind of off-season for our business right now, we already have quite a few successful chats after a few days of testing. We expect this to rise further once we are nearing our business season again.

At that point the chat, with a solid base of pre-defined text blocks, will be a great help with reducing recurring questions which would normally come in via mail.

Vorteile

Integration is done in 5 minutes or less. Just copy and paste a link-element into your site and you are good to go.

All configuration for the chat widget is done from the backend which is very easy to use, so is the chat panel for agents. The chat also looks very decent from user perspective and can be further customized through a WYSIWYG-like editor.

Pre-defined text blocks and download links come in very handy to deal with recurring questions. They can be imported throught a CSV file which makes it very easy to manage them.

Lots of integration possibilites also enable you to connect the chat to CRM systems and more without much work.

Nachteile

The price curve is a bit steep in my opinion. When you want to upgrade from 3 to 5 seats, the price per seat doubles. If you really need analytics and messenger channels (those get unlocked with that tier) this might be fine, so your mileage may vary on whether or not the pricing is good or to steep.

Admin users count as normal users though, so if you've got a "Team" plan with 3 users, you only have 2 agents when the admin user is not going to participate in the chat. On the other hand, I can't pass my admin account on to another agent, because that agent would have access to the backend. If administrative access and agents could be seperated from each other that would be great.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Gilbert P.
Mit Google übersetzen

We can easily inform, help our customers. also promote sales. Decrease phone calls and emails.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 30.6.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

This software let us increase our sales. We can reassure the customer and give him ultimate details about the product.
We can unblock a sale that would be stuck in the purchase tunnel by giving good advices.
We can also process more faster and sometimes in real time after sale service request. This service transform also customer into caregiver and help us find bugs on our website, but also help us to improve our services.
In general phone calls and emails amount decrease seriously.

Vorteile

I like the chat administration panel, because it's simple to use and efficient.
I like the general new design and the pastel colors of the widget chat panel.
I like the service speed and the high level of the server availability.

Nachteile

Impossible to let the customer upload a file or send a file. So to overcome this issue, I use links to my Dropbox.
To my mind configuration panel is a bit messy. For example, chat behaviour set up is hidden far in the background of the software. In the other hand, a lot of useless functions are in foreground.
For instance, functions used only by big companies are always on first page. It would be clever to offer a configuration panel according the need and/or the kind of customer.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Abimbola K.
Mit Google übersetzen

Effective but a mobile app is a must.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Userlike has a clear and clean user interface, which affects my daily work experience as an helpdesk support officer positively.
User like provides me with archives of my past communication with web visitors and this gives me a better idea of previous issues a particular visitor has had,this is especially helpful if the visitor is coming back to complain about an issue earlier addressed.
User like provides my organizations support department with adequate online support whenever we need it and our customer care team has obviously learnt one or two things from them over the last two year period.

Nachteile

Lack of a mobile app. Has made it difficult working from home.I will like to be able to multi-task during times when I am responding to our customers while working from home(weekends).
However this isn't the case,as I must be on sit with my pc whenever I am to use User like.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Userlike Preis

Beginnt ab
29,00 €/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Kostenlos
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Userlike Funktionen

  • API
  • Chat

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM-Integration
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeitüberwachung
  • Integration von Dritten
  • Kontakt-Historie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Priorisierung
  • Social-Media-Integration
  • Sofortnachrichten
  • Ticket-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Wissensdatenbank
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Userlike Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Userlike.

F. Welche Preispläne bietet Userlike an?

Userlike bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 29,00 €/Monat

Preismodell: Kostenlos, Open Source, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Userlike?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Userlike

F. Wer sind die typischen Nutzer von Userlike?

Userlike hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Userlike unterstützt?

Userlike unterstützt die folgenden Sprachen:

Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Ungarisch, Italienisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Userlike an?

Userlike hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Open Source, Abonnement

F. Unterstützt Userlike mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Userlike unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Userlike?

Userlike kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Freshdesk, Help Scout, Pipedrive, PipelineDeals, SEOshop eCommerce, Slack, Talkdesk, Toonimo, Trello, Vision Helpdesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Userlike an?

Userlike bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen