Float

Über Float

Float ist der visuelle Teamplaner für moderne Teams von heute. Es hilft dir, den Überblick darüber zu behalten, wer wann was macht.

Bereit, die Tabellen zu Löschen?

Reduziere das Ressourcenplanungschaos mit Float.


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Float

4,5 (1.581)
VS.

Startpreis

7,50 $
Monat
7,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

113
65

Integrationen

12
3

Bedienkomfort

4,5 (1.581)
4,1 (107)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (1.581)
4,2 (107)

Kundenservice

4,5 (1.581)
4,2 (107)

Alternativen

Hub Planner

4,2
Nr. 1 Alternative zu Float
Der Hub Planner ist eine webbasierte Ressourcenmanagementplattform, die Geschäftsteams mit Drag-and-drop-Ressourcenplanu...

Greenhouse

4,5
Nr. 2 Alternative zu Float
Tausende erfolgreiche Unternehmen nutzen die intelligente Anleitung der Greenhouse-Plattform, um ihren Einstellungsproze...

Slack

4,7
Nr. 3 Alternative zu Float
Slack ist ein einziger Arbeitsbereich, der Benutzer mit den Menschen und Werkzeugen verbindet, mit denen sie täglich...

When I Work

4,5
Nr. 4 Alternative zu Float
When I Work ist eine einfache Möglichkeit für Unternehmen, mit den auf Stundenbasis arbeitenden Arbeitskräften zu...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(1.581)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Float bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 1.581 Bewertungen
Kenneth Krogh
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Float - Nice tool for team management

Bewertet am 18.2.2021

Vorteile

It is a very visual tool, I love the timeline graph where you can easily filter down the resources on both person and project tags.

Nachteile

It is rather simple and I would like some more options for tailoring the product to our specific needs, like setting monthly cost limits and including more visual options on each project.

Roger
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Development company taking next steps in project management

Bewertet am 14.8.2020

A very positive experience allowing the company I work for to get better more accurate project...

A very positive experience allowing the company I work for to get better more accurate project plans and financial reports.

Vorteile

The ease of use as a one stop shop, browser based to allow all the development team (and subsiduary but linked teams) to see important dates like dev complete, bug fix windows, cert windows and release dates.

The ability to quickly block out time for features and projects.
The ability to add notes and details to tasks.
Fully fleshed out holiday and time off structure.
Robust financial reports possible with very high degree of accuracy for budget per project, per quarter, per annum.

We used to get by with using Excel, we invested in Float and it has taken the companies' project planning to the next step. I would recommend Float for small to mid sized companies definitely, it is a great product boost and good way of reporting and seeing issues early.

Nachteile

it does not allow you to easily move a bunch of small tasks along in the timeline, that's my only main gripe, you can't band box select you have to shift select. Everything else is intuitive and easy.

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com

Warum Float gewählt wurde

Excel was clunky and out schedule was increasing in ambition and scope.

Zuvor genutzte Software

Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu Float

the website and videos showing features were clear and clean and one of my peers had previous experience and good reviews of the product and we were given a gratis time period to try things out, this helped us alot in making sure Float was the product for us.
Cagri
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Production Management Software

Bewertet am 30.8.2023

Vorteile

It's web based and easy to use. You can track based on projects or people.

Nachteile

You cannot see the projection of the finance accurately as if team members forget to log their time. This is a big disadvantage and would be the reason why wouldn't recommend.

Agata
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Float - good tool for capacity planning

Bewertet am 22.8.2023

Overall, it's a very convenient & reliable tool from a project manager's perspective. Some changes...

Overall, it's a very convenient & reliable tool from a project manager's perspective. Some changes would be helpful, but in general it is a massive help in resource planning and I can't imagine working without it.

Vorteile

It is a great tool to be integrated with jira - it works well for our team, it's a seamless, smooth integration that helps us estimate time & choose the right resource for any jira tasks. It is also easy to follow by the users who are marking tasks "complete", adding comments, mark bookings as tentative. All very clear and transparent.

Nachteile

The integration with google calendar doesn't work that well. Some of the bookings are wrong / outdated / are not being updated / duplicated / not being displayed in a correct project or are missing. Luckily, the support team is open to help with this kind of issues. Also, the annoying feature is that the "View in jira" link doesn't work for duplicated bookings. It doesn't work well for our team as more people use the same tasks on jira in different time. It's impossible to search using the jira ticket number (you have to know the ticket name). Also, ticket numbers are not displayed in the “Task” field- that causes some confusion because we work with tasks with similar names.

Colby
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A fantastic, easy to use software that gets the job done

Bewertet am 16.8.2020

Vorteile

The simplicity of Float was what sold it for us. As a company with around 90 very busy engineers and designers, entering workload data needed to take less than 5 minutes. With Float we can do this. Once all the data is in Float, managers can easily see who needs more work and who is overloaded. Support is also fantastic. The instant message service on the website always gets a fast response.

Nachteile

No major issues. If I had to nitpick, I had to create a workaround to allow all employees to be able to automatically see every project in the system sithout assigning it to them. To do this I had to make every user an admin. But this works fine.

In Betracht gezogene Alternativen

Resource Management

Warum Float gewählt wurde

Excel was very manual, cumbersome and time consuming.

Zuvor genutzte Software

Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu Float

The ease of use was critical to us. Float did everything we needed it to.
5 von 1.581 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Float Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Float.

Float bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 7,50 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Float hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Float unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Float unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Float kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asana, Google Calendar, Jira, Microsoft Outlook, Okta, OneLogin, QuickBooks, Slack, Teamwork.com, Trello, WorkflowMax, Zapier

Float bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

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