
Über Axero
Communifire ist eine Social-Collaboration-Plattform für Unternehmen, die kleinen und mittleren Unternehmen die besten Funktionen für soziale Netzwerke, Zusammenarbeit und Community-Software bietet. Social-und Produktivitätsanwendungen wie Kalender, Benachrichtigungen und Chat helfen Nutzern, auf dem neuesten Stand zu bleiben und Projekte auf Kurs zu halten. Mit Tools für Inhalte und Zusammenarbeit können Nutzer Inhalte über Artikel, Blogs, Wikis und Seiten veröffentlichen. Communifire unterstützt auch Gamification, Genehmigungsworkflows, Meinungsumfragen, Erhebungen und Kommentare.
Die Funktionen für Personen und Profile in Communifire helfen Nutzern, Mitarbeiter zu finden, Ideen auszutauschen und Arbeit zu verrichten. Dank leistungsfähiger Berechtigungseinstellungen können Nutzer jedem die Erlaubnis erteilen, Blogs und Artikel zu veröffentlichen, Ereignisse hinzuzufügen, auf Wiki-Seiten zusammenzuarbeiten sowie Fotos und Videos hochzuladen. Nutzer können virtuelle Online-Arbeitsbereiche für jeden Job oder jedes Thema erstellen. Communifire unterstützt öffentliche, private, hybride, verschachtelte, isolierte und moderierte Bereiche. Durch die native Integration mit mobilen Apps für iOS und Android haben Nutzer die Möglichkeit, mobil auf das Intranet des Unternehmens zuzugreifen.
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- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The perfect intranet solution for us.
Bewertet am 11.8.2022
Very good. [SENSITIVE CONTENT], our salesperson, was very helpful and [SENSITIVE CONTENT] was an...
Very good. [SENSITIVE CONTENT], our salesperson, was very helpful and [SENSITIVE CONTENT] was an effective leader of onboarding.
Vorteile
It was surprisingly easy and fast to implement. I did most of it by myself over the period of about 6 weeks. The implementation team provides onboarding which is good when there will be multiple administrators.
Nachteile
I would like the survey tool to be a little more robust. Also, there is a way to do it, but we struggled a bit with separating calendars into "anniversaries" and "birthdays."
Antwort von Axero Solutions
Hi Denise,
Thank you for the review! The Axero team is thrilled that our platform is the perfect solution for your organization. I'll be sure to share your note with our client success team - we're always happy to hear that a customer had a smooth and quick implementation experience.
Please feel free to submit your suggestions about surveys and calendars in the Suggestion and Feedback forum: https://my.axerosolutions.com/spaces/77/axero-online-support/forums/6118/suggestions-and-feedback
Our development team is focused on delivering continued value to all users and your feedback guides the Axero roadmap.
Thank you again!
Alex, Axero Marketing Manager
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
A very flexible platform with a motivated and competent team behind it.
Bewertet am 2.12.2024
We have had very good experiences with Axero. They support us very well with our concerns.
We have had very good experiences with Axero. They support us very well with our concerns.
Vorteile
That the platform offers many functions and that these are very well documented.
Nachteile
It is a pity that they do not have a direct connection to the Active Directory so that the authorization groups can also be used directly in Axero
Warum Axero gewählt wurde
Since the on premise version is no longer supported and we lacked functionality.Zuvor genutzte Software
Microsoft SharePointGründe für den Wechsel zu Axero
Had most of the functionalities which suited our business well. The product is also very well documented.Antwort von Axero Solutions
Thank you for your review! We're delighted to hear you value Axero's flexibility, robust functionality, and documentation.
We appreciate your feedback on Active Directory integration and will keep it in mind as we continue improving. It's great to know Axero has been a strong fit for your business—thank you for choosing us!
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
I think the platform is very basic and not the robust solution it is presented as.
Bewertet am 20.12.2017
It gave our employees a new intranet to complain about. They didn't like the old one because it was...
It gave our employees a new intranet to complain about. They didn't like the old one because it was dated, and they don't like the new one because (1) it's new, and (2) it doesn't have some of the basic functionality of the old one (developed in-house).
Vorteile
Easy to set up and navigate.
Nachteile
There are too many inconsistencies and quirks. It seems like it wasn't fully built out. Functionality was put in, but there's no depth to it. For example, the site member csv does not accurately report space membership. There are more examples, too numerous to mention here. We have reported these. Apparently, most are expected to be corrected in some phantom future release.
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Contemporary Solution with Top-of-the-line Support and Communication
Bewertet am 8.1.2025
Vorteile
The Axero team's expertise and support have been the highlight of working with them. Our implementation timeframe was shortened due to external factors, and they made it easy to use. There are so many features that we are excited to implement as we continue to integrate the platform into our everyday work lives.
Nachteile
We have had a great experience with Axero. This is not the fault of anyone, but it would be nice to have a unified system where support cases and implementation checklists could be housed. For example, we use a certain project management software, and it would be great to have implementation items supported in that platform.
Antwort von Axero Solutions
Thank you for your thoughtful review! We're thrilled to hear that our team’s expertise and support made your implementation smoother, especially with a shortened timeline. It’s exciting to know you’re exploring Axero’s many features as you integrate it further. We appreciate your suggestion about a unified system for support and implementation items—feedback like this helps us grow. Thank you for choosing Axero!
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Established Intranet Solution with Growth Potential
Bewertet am 20.11.2024
Having been using the product as an admin for more than a year, I find this intranet product is...
Having been using the product as an admin for more than a year, I find this intranet product is quite user-friendly with easy to understand functionalities. It has a lot of features & documentations, and its client support has been really helpful. As room for improvement, the mobile experience can have more examples and tutorials.
Vorteile
Customizability, simplicity and ease of usage, its potential, superb customer support.
Nachteile
Lack of advanced documentations, for example if you want to create new widget templates, or if you want to use CMS templates.
Lack of examples for mobile experience
Lack of advanced training
Antwort von Axero Solutions
Thank you for your review! We're glad you find Axero user-friendly, customizable, and supported by a great team.
We appreciate your feedback on documentation and mobile examples, as it helps us improve. If you have specific suggestions, feel free to share them—we’d love to hear from you! Thank you for being part of the Axero community!
Axero Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Axero.F. Welche Preispläne bietet Axero an?
Axero bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 10,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Axero?
Axero hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Axero unterstützt?
Axero unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch
F. Unterstützt Axero mobile Geräte?
Axero unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Axero?
Axero kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Azure Active Directory, Box, Dropbox Business, Elgg, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, Hardware Asset Management, Jitsi, Jotform, LinkedIn for Business, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Outlook, Microsoft SharePoint, Microsoft Teams, Okta, OneDrive, OneLogin, Rocket.Chat, SAASPASS, Salesforce B2B Commerce, ServiceNow, Slack, Twitter/X, WordPress, Wufoo, Zoom Workplace
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Axero an?
Axero bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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