Dynamics 365 Übersicht

Was ist Dynamics 365?

Microsoft Dynamics AX ist eine mehrsprachige und in mehreren Währungen verfügbare Software zur Ressourcenplanung von Unternehmen (Enterprise Resource Planning, ERP). Die Lösung wurde für mittelständische und größere Unternehmen konzipiert. Sie ist vollständig anpassbar und dank der umfassenden Entwicklungsplattform und Tools erweiterbar.

Dynamics 365 Übersicht

Kosten

Beginnt ab
115,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Dynamics 365 Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch und 18 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch

Medien

Microsoft Dynamics 365 sales opportunity tracking
Microsoft Dynamics 365 finance and operations reports
Microsoft Dynamics 365 omnichannel customer service
Microsoft Dynamics 365 dynamic marketing workflows
Videos zu Dynamics 365 Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 sales opportunity tracking Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 finance and operations reports Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 omnichannel customer service Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 dynamic marketing workflows

Dynamics 365 Bewertungen

Dynamics 365 Bewertungen

Gesamtbewertung
4,3
/
5
Ausgezeichnet
1868

Sehr gut
1501

Durchschnitt
444

Gering
84

Schlecht
26

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4,2
86% haben diese Anwendung empfohlen
Ty C.

Dynamics in a league of it's own

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.


Mit Google übersetzen
Sandile N.

Microsoft : The Dynamics 365 review

Microsoft Dynamics 265 is on a league of it own.


Mit Google übersetzen
Layne L.

It's like Salesforce, except that many third party programs don't integrate with it.


Mit Google übersetzen
Jeremiah S.

CRM with lots of buildout potential

Dynamics 365 has been instrumental in our sales teams ability to manage and track prospects and contacts throughout the opportunity and sales lifecycle.


Mit Google übersetzen
Timothy J.

Dynamics 365 Customer Engagement/Field Service are robust CRM and CMMS options

I have used CRM in D365 for a number of years, but have been recently through a reimplementation as the FieldOne Sky product was replaced with Field Service. This was a challenging project, but proved successful. We adopted the unified interface early on so had to deal with some bugs, but didn't want a lot of retraining right after implementation with the interface change.


Mit Google übersetzen
Ty C.
Branche: Papier & forstwirtschaftliche Erzeugnisse
Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Dynamics in a league of it's own

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.

Vorteile

I have used this software for over 7 years and over those years have seen it grow and improve at a remarkable rate. With the introduction of Flow/Power Automate and Canvas Apps the abilities of this business application stack are unmatched. You are truly only limited by your own imagination. Microsoft provides great account management resources that will help keep you on the cutting edge.

From a price perspective, Dynamics is very competitive. What you get out of the box cannot be touched by any competitor namely, Salesforce. You will spend a fortune to get the same utility from a Salesforce implementation.

Salesforce and competitors also do not have anything like Azure. Having all of your business application ecosystem under such an umbrella is incredibly powerful.

Nachteile

I have had less than ideal interactions with support. Mostly they are positive but often times they don't typically know enough about the product and will ask me for information that i already provided in detail upon initial case submission. That being said, this product is innovating and improving so much you can't possibly expect all the people supporting it to be 100% on top of their game. They SHOULD be but realistically you are going to run into people that are just intermediaries between you and someone that can actually help. This isn't really a Dynamics issue at all but you will need to rely on support if you go with an online installation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sandile N.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Microsoft : The Dynamics 365 review

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 22.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Microsoft Dynamics 265 is on a league of it own.

Vorteile

I have utilized this product for more than a half year now and over those months I have seen it develop and improve at an astounding rate. With the presentation of Flow/Power Automate and Canvas Apps the capacities of this business application stack are unrivaled. You are genuinely just restricted by your own creative mind. Microsoft gives extraordinary record the board assets that will help keep you on the bleeding edge. From a value point of view, Dynamics is serious. What you escape the case can't be moved by any contender to be specific, Salesforce. You will spend a fortune to get a similar utility from a Salesforce execution. Salesforce and contenders likewise don't have anything like Azure. Having the entirety of your business application biological system under such an umbrella is staggeringly amazing.

Nachteile

With the online adaptation, we have run into hardly any issues, however we do sporadically run into moderate execution. This isn't frequently, however when it happens (slow page revives, particularly in the planning instrument) it very well may be agonizing for our clients. Working out the usefulness can be fairly convoluted when planning custom highlights and furthermore following security and jobs adopts a deliberate strategy to check security of information and protection.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Layne L.
Branche: Verlagswesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

It's like Salesforce, except that many third party programs don't integrate with it.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

It's fairly easy to navigate and find what you are looking for. It's the CRM we already had and we've built a number of internal integrations with it.

Nachteile

There are a few really bizarre things about the user interface. 1. The "save" button is at the very bottom, right-hand corner of the screen, where there are literally zero other buttons. It feels like the least intuitive place for something as important as a save button. When I first started using the CRM, it took me almost a week to realize you could actually save something. 2. The sign in process is as clunky as it gets. Every 24 hours, Dynamics signs you out automatically (not a big deal, Salesforce does this too). However, once you are signed out, instead of taking you to a page where you can sign back in, or do anything, it just takes you to a dead page that tells you that you've been signed out and suggests you close all your browser windows to then sign back in. The process is madness, and it hasn't changed. 3. When you are loading the home page, you typically want to search a record, so you start typing something in the search field. Just as the page is about to finish loading, it moves your cursor down to the "What's New" section to post something. The result is that I have a few posts that contain nothing more than partial account names that I was trying to search. The last major hang up is that very few workflow automation tools like Toutapp, Yesware, ect will integrate with Dynamics (mostly because so few of their customers actually use Dynamics). This has prevented us from buying the programs we want to use for our sales team.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Jeremiah S.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

CRM with lots of buildout potential

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Dynamics 365 has been instrumental in our sales teams ability to manage and track prospects and contacts throughout the opportunity and sales lifecycle.

Vorteile

Dynamics 365 comes with a full array of features and functionality that allows tracking of clients, communications, prospects, opportunities, and the full relationship with your contacts. It's integration with outlook and ability to be custom designed in terms of fields and views gives it a potential to encompass and cover all your company's needs.

Nachteile

Building out the functionality can be somewhat complicated when designing custom features and additionally tracking security and roles takes a measured approach to verify security of data and privacy.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Timothy J.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Dynamics 365 Customer Engagement/Field Service are robust CRM and CMMS options

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I have used CRM in D365 for a number of years, but have been recently through a reimplementation as the FieldOne Sky product was replaced with Field Service. This was a challenging project, but proved successful. We adopted the unified interface early on so had to deal with some bugs, but didn't want a lot of retraining right after implementation with the interface change.

Vorteile

The breadth of features across Field Service and typical CRM are impressive overall. The scheduling capabilities in Field Service (and now available for other scheduling items) are second to none (at least in other items compared to).

Nachteile

With the online version, we have run into few problems, but we do occasionally run into slow performance. This is not often, but when it does occur (slow page refreshes, especially in the scheduling tool) it can be painful for our users.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
7,9/10
Basierend auf 3.923 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Dynamics 365 Preis

Dynamics 365 Preis

Beginnt ab
115,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 3.923 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Dynamics 365 Funktionen

Dynamics 365 Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 3.923 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Dynamics 365

Zusätzliche Informationen für Dynamics 365

Schlüssel-Features von Dynamics 365

  • Beschaffung und Finanzierung
  • Business Intelligence und Berichterstattung
  • Finanzverwaltung
  • Herstellung
  • Humankapital-Management
  • Projektmanagement und Rechnungswesen

Dynamics 365 Häufig gestellte Fragen

Dynamics 365 Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dynamics 365.

F. Welche Preispläne bietet Dynamics 365 an?

Dynamics 365 bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 115,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Dynamics 365?

Dynamics 365 bietet die folgenden Funktionen:

  • Business Intelligence und Berichterstattung
  • Finanzverwaltung
  • Humankapital-Management
  • Herstellung
  • Beschaffung und Finanzierung
  • Projektmanagement und Rechnungswesen

F. Wer sind die typischen Nutzer von Dynamics 365?

Dynamics 365 hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Dynamics 365 unterstützt?

Dynamics 365 unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch

F. Welche Preispläne bietet Dynamics 365 an?

Dynamics 365 hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Dynamics 365 mobile Geräte?

Dynamics 365 unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dynamics 365?

Dynamics 365 kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Astea Alliance, Cincom CPQ, Coresystems, Gatekeeper, KeyedIn Projects, Nexus, Odyssee Service, QCommission, SyncForce, WorkBook

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dynamics 365 an?

Dynamics 365 bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Online-Support