Über Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 ist eine mehrsprachige und für mehrere Währungen verfügbare Software zur Ressourcenplanung von Unternehmen. Die Lösung wurde für mittelständische und größere Unternehmen entwickelt und ist durch ihre umfangreiche Entwicklungsplattform und Tools vollständig anpassbar und erweiterbar. Dynamics 365 bietet eine Reihe von Tools für Vertrieb, Kundenservice, Außendienstmanagement, Talentakquise, Finanzen und Betrieb, Einzelhandel, Projektserviceautomatisierung, Marketing, künstliche Intelligenz, Mixed Reality und mehr.

Mit Microsoft Dynamics 365 können Unternehmen ihre Betriebsabläufe, Projekte, Workflows und Aufgaben in einer zentralen Plattform vereinen, um die Entscheidungsfindung zu erleichtern, Beziehungen zu Kunden aufzubauen und effizient zu arbeiten. Die einzelnen Anwendungen in Microsoft Dynamics 365 können als eigenständige Produkte verwendet, miteinander kombiniert oder in eine Vielzahl externer Geschäftssysteme integriert werden, um eine vollständig angepasste Lösung bereitzustellen. Die Plattform lässt sich in Anwendungen von Drittanbietern wie Ameyo, Salesforce, DocuSign, PandaDoc, ADP, Gainsight, Tacton CPQ und mehr integrieren. Die KI (Künstliche Intelligenz) und gemischte Realität von Dynamics 365 ermöglichen eine intelligente Entscheidungsfindung und Szenarioplanung auf moderne Weise.

Preisoptionen ab:

50,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Dynamics 365

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland und 5 weitere , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 18 weitere , Finnisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch, zh-hant

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Die 5 Top-Alternativen zu Dynamics 365

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Dynamics 365: 96

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Bedarfsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Cash Management
  • Chat / Messaging
  • Compliance Management
  • Content-Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Einkommen & Bilanz
  • Finanzanalyse
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Für iPad-Geräte
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integrierter Geschäftsbetrieb
  • Interne Chat-Integration
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontenabgleich
  • Konversion-Tracking
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lagerhaus-Management
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Nachterminierung
  • Personalmanagement
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Projektmanagement
  • Self-Service Portal
  • Spesenabrechnungen
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Supply-Chain-Management
  • Supportticket-Management
  • Trainingsmanagement
  • Trend-Analysen
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verbindlichkeiten
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Verkaufspunkt POS
  • Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
  • Versandmanagement
  • Visuelle Analytik
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Alternativen

Odoo

4,2
Nr. 1 Alternative zu Dynamics 365
Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der...

Striven

4,8
Nr. 2 Alternative zu Dynamics 365
Comprehensive cloud-based management solution for businesses. Includes Accounting, CRM, Projects, HR, etc on any device.

NetSuite

4,1
Nr. 3 Alternative zu Dynamics 365
NetSuite ist eine Cloud-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), der mehr als 24.000 wachstumsstarke internationale...

HarmonyPSA

4,5
Nr. 4 Alternative zu Dynamics 365
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(4.150)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Dynamics 365 bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 4.150 Bewertungen angezeigt
Ty C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Papier & forstwirtschaftliche Erzeugnisse
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Dynamics in a league of it's own

Bewertet am 15.11.2019

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is...

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.

Vorteile

I have used this software for over 7 years and over those years have seen it grow and improve at a remarkable rate. With the introduction of Flow/Power Automate and Canvas Apps the abilities of this business application stack are unmatched. You are truly only limited by your own imagination. Microsoft provides great account management resources that will help keep you on the cutting edge.

From a price perspective, Dynamics is very competitive. What you get out of the box cannot be touched by any competitor namely, Salesforce. You will spend a fortune to get the same utility from a Salesforce implementation.

Salesforce and competitors also do not have anything like Azure. Having all of your business application ecosystem under such an umbrella is incredibly powerful.

Nachteile

I have had less than ideal interactions with support. Mostly they are positive but often times they don't typically know enough about the product and will ask me for information that i already provided in detail upon initial case submission. That being said, this product is innovating and improving so much you can't possibly expect all the people supporting it to be 100% on top of their game. They SHOULD be but realistically you are going to run into people that are just intermediaries between you and someone that can actually help. This isn't really a Dynamics issue at all but you will need to rely on support if you go with an online installation.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Dynamics 365

Cost is incredibly good, Azure, vibrant community of support. Microsoft is heading in a direction I am trying to go.
April L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Multifunctional Top of The Line Software.

Bewertet am 4.2.2021

Microsoft Dynamics 365 is an extraordinary programming to utilize. I prescribe Microsoft Dynamics...

Microsoft Dynamics 365 is an extraordinary programming to utilize. I prescribe Microsoft Dynamics 365 to all the forthcoming clients. It has extraordinary and splendid highlights. It is an efficient programming and its abilities are incredible. This software has given us numerous new capacities, for example,

Upgrade dynamic

Improve business measure results

Drive advancement

Improve business measure readiness

Improve client relations/administration

Drive income development

Cost the board

Improve provider or accomplice connections

Make inward/operational efficiencies

Lessen time to advertise

Vorteile

Microsoft Dynamics 365 is an incredible apparatus for booking and making work processes viable. With Microsoft Dynamics 365, we can deal with our staff individuals in an expert way. The dependability of Microsoft Dynamics 365 is something worth being thankful for that I have been enjoying about the instrument. It has been not difficult to utilize and alter.

Nachteile

Disdaining Microsoft Dynamics 365 has not been a possibility for us. I'm intrigued by Microsoft Dynamics 365. It has been a splendid programming. I like its dependability. It is so noteworthy. I'm a glad customer.

Microsoft Dynamics 365 is incredible and solid. It makes field the executives of our staff individuals smooth and noteworthy. It likewise makes it basic for us to oversee client connections without any problem. It has been the best.Microsoft Dynamics 365 is a quality programming to utilize. It has quality highlights. We won't change things by any means. The ideal-ness of the merchant's reactions makes things astonishing.

Chris C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Limited Functionality For ERP

Bewertet am 5.10.2021

Vorteile

We've used Dynamics for over 8 years as our main ERP. The reports and tracking it provides from an financial point of view is great and allows our leadership team to closely follow the company's business. We also use it on the production floor to maintain a workflow on customer's orders, inventory and shipping.

Nachteile

While we've adapted Dynamics to work for us on the floor, it has limited functionality to maintain and track inventory and production workflow. Microsoft has provided limited updates/help in adapting this software and we are now working on transitioning to another ERP software.

Matthew R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Unresponsive, unintuitive, bug-riddled

Bewertet am 9.3.2018

I DO NOT recommend this product to ANYONE. The features which work only do so after weeks spent...

I DO NOT recommend this product to ANYONE. The features which work only do so after weeks spent learning the software's bugs and avoiding them. This is not a finished product, and in the two years I have used it not a single issue has been resolved.

Have the developers even attempted to use this? I am so far beyond being understanding of this thing's shortfalls, and I hope this is apparent in my review. Give my company a refund so that the money which Microsoft has NOT earned can be distributed to the employees who have spent hours of unproductive time compensating for Microsoft/D365/CRM's shortcomings.

Vorteile

It promises to deliver a comprehensive client management system, databases information for perusal by its users, and has a lot of potential.

Nachteile

The user interface is atrocious. Pages which should be full windows are contained in scroll bars in my browser window

Tables within these windows are not scaleable and are improperly scaled. This cuts off row lables, column headers, and information which I would like to read but cannot

Drop-down menus are not generated automatically

Timesheets are sliding-windows nested within sliding-windows nested within sliding windows, all of which are compressed to less than half the height of my screen by an incompressible block of data.

Timesheets wipe information without warning. New lines added to timesheets occasionally do not register, do not save, prevent submissions for review, and are undetectable until I close the timesheet, the information I entered is wiped, and I spend an hour trying to discern which portions of my billable (BILLABLE! I work by the hour, time spent on this costs my company money, costs me money by way of lost income earned in performance reviews, blatantly ruins my day, and ruins the fidelity of my timesheets by forcing me to try and back out my work for the day)

The TIMER feature in timesheets, a STOPWATCH feature that should be a simple start/stop, cannot properly roll over between hours. If you restart the timer on a line, because (god-forbid) you start a task and the timer, stop the task and a timer, start a new task and a new timer, stop a new task and a timer, and restart the original task and its timer, the thing cannot simply add more time to the original line. No, when it reaches the next hour (1.4 -> 1.9 -> 2.0 -> 2.1 is expected and correct behavior) it just fails entirely, and continues to neglect full hours going forward. (1.4 -> 1.9 -> 0.0 -> 0.9 -> 0.0 -> 0.9 -> 0.0 -> 0.9). This is a baseline thing which i would consider only a slight step up in difficulty from not deleting my activity description (which CRM does frequently)

But why am I having to rank timesheet features by difficulty? My company has paid for Dynamics 365 services, and it is functional to the minimum degree.

Contact entries cannot be related to more than 3 cases? The "Recent Cases" table on the right is not one table - it's FIVE IDENTICAL TABLES arranged vertically along the right side of the screen. Of these, the top and the bottom entries CANNOT be used, and attempting to associate the Contact to a Case returns an error. The MIDDLE THREE tables only accept ONE ENTRY each - my contact is associated with DOZENS of case files, and I am limited to THREE?

This list goes on. This product is awful. This is absolutely awful. DO NOT purchase this product. I am a baseline wage-earner in my company, and am not whatever customer-relations / customization employees Microsoft use to field customer complaints / cater this service, but whatever they are doing is doing done poorly.

Valdas T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Daily user review, CRM porpose

Bewertet am 9.9.2021

in general, when the system is understandable, then it is convenient to use because of the view of...

in general, when the system is understandable, then it is convenient to use because of the view of the customer's company tree, the responsible persons. also all information related to this customer can be tracked in one window: communication, offers, correspondence, etc. it is also useful when you have multiple departments in a company and they are communicating with the same customer, you can track communication and share information with colleagues within the company.

Vorteile

the system is suitable for use, especially for partners who have a subsidiary. In this case, we can clearly see the company tree and divide the responsible persons.

Nachteile

understanding the system is not easy. there is a lot of duplication, which makes it difficult to trace communication with the client.

5 von 4.150 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Dynamics 365 Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dynamics 365.

Dynamics 365 bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 50,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Dynamics 365 hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Dynamics 365 unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch, zh-hant

Dynamics 365 unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil)

Dynamics 365 kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ADP Workforce Now, Adobe Sign, Ameyo, Apttus Contract Management, AskNicely, Campaign Monitor, DocuSign, Five9, Gainsight CS, InsideView, Lattice Engines, LinkedIn for Business, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Project, Microsoft SharePoint, PROS Smart CPQ, PandaDoc, Salesforce Sales Cloud, Sana Commerce, Soft4RealEstate, Tacton CPQ, signNow

Dynamics 365 bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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