Über SysAid

SysAid – ein seit 2002 bewährter ITSM-Anbieter – kann helfen, ein Unternehmen zu revolutionieren, indem er den internen und externen Kundenerfolg mit einem effizienten Service Desk steigert, die MTTR (Mean Time to Repair) für den gesamten Ticketing-Zyklus reduziert und auch die Anlagen mit Endpunkt-Technologien überwacht.

SysAid umfasst Netzwerkerkennung und IT-Asset-Management (ITAM), einschließlich der Verwaltung mobiler Geräte, sowie wertvolle Funktionen wie ein Endbenutzer-Self-Service-Portal, mobile Anwendungen, automatisches Zurücksetzen von Passwörtern, Chat, Benchmarking in der IT-Branche sowie erweiterte Workflow- und Automatisierungsfunktionen.

SysAid gibt dir letztendlich die leistungsstarken Werkzeuge an die Hand, die du benötigen, um dein ITIL-Framework effektiv zu verwalten und entscheidende Verbindungen zwischen Vorfällen, Problemen und Änderungen zu ermöglichen.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland und 5 weitere , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Hebräisch und 5 weitere , Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Bilder

SysAid Incident Management: Log, process, manage, and report on the issues that adversely affect your end users, as well as IT and business services.
SysAid Reporting includes 70+ pre-built reports, plus you can easily create codeless, tailored reports using an intuitive, drag-and-drop UI.
SysAid's Self-Service Portal has a responsive interface that allows your end users to submit tickets from their mobile devices.
Just one click to implement SysAid’s built-in BI Analytics tool, offering you pre-defined KPIs for immediate use. Get a comprehensive overview of your team’s performance, and easily track your trends.
Easily customize SysAid's Self-Service Portal theme with a few clicks.
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SysAid Screenshot: SysAid Incident Management: Log, process, manage, and report on the issues that adversely affect your end users, as well as IT and business services. SysAid Screenshot: SysAid Reporting includes 70+ pre-built reports, plus you can easily create codeless, tailored reports using an intuitive, drag-and-drop UI. SysAid Screenshot: SysAid's Self-Service Portal has a responsive interface that allows your end users to submit tickets from their mobile devices. SysAid Screenshot: Just one click to implement SysAid’s built-in BI Analytics tool, offering you pre-defined KPIs for immediate use. Get a comprehensive overview of your team’s performance, and easily track your trends. SysAid Screenshot: Easily customize SysAid's Self-Service Portal theme with a few clicks.

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von SysAid: 84

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anfragezuordnung
  • Anpassbare Formulare
  • Anwendungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chat/Messaging
  • Compliance-Verfolgung
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat
  • Ereignisprotokolle
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Hilfe Desk-Management
  • IT-Asset-Management
  • IT-Betriebsmittelverwaltung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD, Active Directory)
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Korrektur-Management
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Live-Chat
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
  • Mitarbeiterportal
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Netzwerküberwachung
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problem-Management
  • Produktivitätsanalyse
  • Projektmanagement
  • Projektzeiterfassung
  • Prädiktive Analytik
  • Release-Management
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Rentabilitätsanalyse
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Server-Überwachung
  • Service-Katalog
  • Statusverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Timer
  • Umfragen & Feedback
  • Uptime-Berichterstattung
  • Verfolgen von Support-Tickets
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Vermögensverwaltung
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Visuelle Analytik
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

Alloy Navigator

4,5
Alternative Nr. 1 zu SysAid
Alloy Navigator ist eine umfassende IT-Service- und Asset Management-Lösung, die durchdachte Antworten auf deine...

Freshservice

4,5
Alternative Nr. 2 zu SysAid
Freshservice ist ein Online-ITIL-Service-Desk mit Funktionen für Ticketing und Asset-Management sowie Tools für...

HarmonyPSA

4,5
Alternative Nr. 3 zu SysAid
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

SummitAI

4,4
Alternative Nr. 4 zu SysAid
Symphony SummitAI is an ITIL-verified service and asset management solution that leverages the latest advances in...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(335)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du SysAid bereits?

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5 von 335 Bewertungen angezeigt
Thomas B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

Bewertet am 19.6.2019

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has...

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.

Vorteile

I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience.
SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.

Nachteile

I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.

Charles K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

The Impact of SysAid

Bewertet am 6.12.2020

My overall experience on SysAid has been awesome, however, there are some challenges been...

My overall experience on SysAid has been awesome, however, there are some challenges been faced

during usage. If one is not technically sound, it will be difficult to manage as an Administrator without the consent of

the professional support, but however, there is a user-guide to help.

Vorteile

The features I like most about the software is the Advanced reporting, It helps

to give detailed reports about your ticketing system as a whole,location-wise, computer assets, service

been used mostly etc. It also gives room to have full control as desired.

Nachteile

The Features that should be improved is unable to filter the customized field which is the most

the critical feature that is important.

For instance, when an additional feature is created manually separate from the original features,

it is difficult to filter. for the implementation to take place, it will fee for a professional

support as it is concluded as a project.

Garan T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Biotechnologie
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SysAid - Simple ITIL ticket management

Bewertet am 18.2.2021

SysAid has helped us implement ITIL within our organisation, track tickets and service records with...

SysAid has helped us implement ITIL within our organisation, track tickets and service records with SLA's and provide clear communication with our end users

Vorteile

I love the customizability in every small detail. You can craft everything to capture information exactly for your organization without missing anything.

Nachteile

I didn't like how the RDS agent on the laptops is a little bit of a hassle to install and uninstall. The RDS it self it a little bit flakey but definitely not a deal breaker. I wish the UI was more modern.

Rafael V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Not so great customer service.

Bewertet am 12.7.2017

A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

Vorteile

The program is cheap. Somewhat easy to setup. Not cluttered like other software I've used in the past.

Nachteile

I've used this software for over 7 years. Almost every complaint that everyone else has about this software, I've made myself and the #1 complaint is that the company is based in Israel and they are hard to understand / get a hold of / and don't fully understand the real problems until the issue is explained a few times.

I've installed purchased and installed this software in 3 different companies, and the experience was always the same. I then did work for them for a short amount of time. I wanted to bring to them the outside experience being a customer, and all the complaints I kept getting from U.S. customers, and even from other countries. I truly wanted to make this company better. But instead, they started to hire even further away, Romania, will the same comprehension issues. Now that they only 1 rep left for the U.S. and after that, I doubt they will ever hire again in the U.S. because of how different we think about customer service and how expensive we are. So they took one step forward by hiring the first U.S. rep and then myself, to them go two steps backwards by letting me go and hiring in another country for support.

Yes, I did work there and am a former employee, now a customer again. But I was a customer before that, and nothing has changed before I started working there, and nothing will after I am gone. So please do not delete this review and publish for all to see as I wanted nothing for this company to succeed and instead I was shown the door.

Tim H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Not the bigest name but a full featured surprisingly good solution

Bewertet am 20.1.2021

I have nothing negative to say about them. Our account manager has been excellent. As far as I can...

I have nothing negative to say about them. Our account manager has been excellent. As far as I can remember, we have had no outages during the last 2 years. If you are looking for an ITSM solution, at least give them a try, you might be pleasantly surprised.

Vorteile

Due to the help offered by Sysaid, it was easy to get the solution configured to our needs. If needed, we could have given them our requirements and they would have configured it for us. I like to learn a solution by doing the config myself, so just relied on them to point me in the right direction as and when needed. I didn't need a lot of help during the initial setup, but when I reached out to them, the service was always excellent. On the surface it looks quite simple but when you dig into the admin settings, it has a lot of powerful features that make it very customizable.

Nachteile

Rendering email in the ticket was clumsy but has improved recently. It is perfectly useable but others do it better.

5 von 335 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SysAid Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SysAid.

SysAid bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SysAid

SysAid hat die folgenden typischen Kunden:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

SysAid unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

SysAid unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SysAid kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asterisk, Google Workspace, Jira, LogMeIn Rescue, Microsoft 365, Nagios XI, OneLogin, Qlik Sense, QuickBooks Online Advanced, Sage 50cloud, Salesforce Platform, Slack, TeamViewer, Trello

SysAid bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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