SysAid

Leistungsstarker Service Desk und einfach zu bedienendes, modulares ITSM-Tool

4,5 /5 (291 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

SysAid Übersicht

Was ist SysAid?

SysAid – ein seit 2002 bewährter ITSM-Anbieter – kann helfen, ein Unternehmen zu revolutionieren, indem er den internen und externen Kundenerfolg mit einem effizienten Service Desk steigert, die MTTR (Mean Time to Repair) für den gesamten Ticketing-Zyklus reduziert und auch die Anlagen mit Endpunkt-Technologien überwacht.

SysAid umfasst Netzwerkerkennung und IT-Asset-Management (ITAM), einschließlich der Verwaltung mobiler Geräte, sowie wertvolle Funktionen wie ein Endbenutzer-Self-Service-Portal, mobile Anwendungen, automatisches Zurücksetzen von Passwörtern, Chat, Benchmarking in der IT-Branche sowie erweiterte Workflow- und Automatisierungsfunktionen.

SysAid gibt dir letztendlich die leistungsstarken Werkzeuge an die Hand, die du benötigen, um dein ITIL-Framework effektiv zu verwalten und entscheidende Verbindungen zwischen Vorfällen, Problemen und Änderungen zu ermöglichen.

SysAid Übersicht

Kosten

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Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis

SysAid Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Hebräisch und 5 weitere , Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Medien

SysAid Incident Management: Log, process, manage, and report on the issues that adversely affect your end users, as well as IT and business services.
SysAid Reporting includes 70+ pre-built reports, plus you can easily create codeless, tailored reports using an intuitive, drag-and-drop UI.
SysAid's Self-Service Portal has a responsive interface that allows your end users to submit tickets from their mobile devices.
Just one click to implement SysAid’s built-in BI Analytics tool, offering you pre-defined KPIs for immediate use. Get a comprehensive overview of your team’s performance, and easily track your trends.
Easily customize SysAid's Self-Service Portal theme with a few clicks.
Videos zu SysAid SysAid Screenshot: SysAid Incident Management: Log, process, manage, and report on the issues that adversely affect your end users, as well as IT and business services. SysAid Screenshot: SysAid Reporting includes 70+ pre-built reports, plus you can easily create codeless, tailored reports using an intuitive, drag-and-drop UI. SysAid Screenshot: SysAid's Self-Service Portal has a responsive interface that allows your end users to submit tickets from their mobile devices. SysAid Screenshot: Just one click to implement SysAid’s built-in BI Analytics tool, offering you pre-defined KPIs for immediate use. Get a comprehensive overview of your team’s performance, and easily track your trends. SysAid Screenshot: Easily customize SysAid's Self-Service Portal theme with a few clicks.

SysAid Bewertungen

SysAid Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
190

Sehr gut
72

Durchschnitt
20

Gering
7

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,5
90% haben diese Anwendung empfohlen
Thomas B.

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.


Mit Google übersetzen
Eric F.

All essencials in one service desk

IT issues such as internet/ server down, softwares not working, new hiring / off board processes, approvals trough dynamic workflows usage.
The most we like that is automated and no more manual work needed anymore which saves us a lot of time to focus on tasks with higher priority and urgency.


Mit Google übersetzen
Sanjay C.

SysAid Review by Sanja Campbell of Jamaica Stock Exchange

Overall it has been great. Our admins have greater visibility of the tickets submitted. our end users love the product as well.


Mit Google übersetzen
Jae N.

Behind the times.

A haphazard ticket system that sometimes works better then nothing at all.


Mit Google übersetzen
Kawa R.

Best ticketing and Inventory system

Easy to install, implementation very simple, ticketing system is. Rey efficient. Accurate inventory
Simple to upgrade


Mit Google übersetzen
Thomas B.
Branche: Anwaltskanzlei
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 19.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.

Vorteile

I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience.
SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.

Nachteile

I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Eric F.
Branche: Bau
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

All essencials in one service desk

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

IT issues such as internet/ server down, softwares not working, new hiring / off board processes, approvals trough dynamic workflows usage.
The most we like that is automated and no more manual work needed anymore which saves us a lot of time to focus on tasks with higher priority and urgency.

Vorteile

No need for multiple tools and softwares anymore as SysAid has all essencials in one service desk. Easy to use and friendly. Lots of 3rd parties integrations available, such as Teamviewer, Office365, Sap and much more.

Nachteile

I like everything as is completely customizable and automated, maybe like less that the integration with softwares like Sap required a special coding and configuration but fully understand as it was based on our needs which is amazing to have the option to customize according to our requirements and needs. There are tons of softwares that dont offer this and only what it comes by default , out of the box.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sanjay C.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

SysAid Review by Sanja Campbell of Jamaica Stock Exchange

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 3.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall it has been great. Our admins have greater visibility of the tickets submitted. our end users love the product as well.

Vorteile

tracking of tickets and issues are simple.
centralized hub. I can send messages and update my tickets from one location
I like the live chat feature as well
the auto notifications make my life easier as well

Nachteile

I cant think of an element i do not like.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jae N.
Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Behind the times.

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 25.9.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

A haphazard ticket system that sometimes works better then nothing at all.

Vorteile

I like that you can make quick keys for EU's to access Web-Portal. I like the customization of tickets, assets and EU portals (once you can figure them out). I love the Language Configuration Text file you can use to make it totally your own. LDAP integration is a total dream come true.

Nachteile

Customer service is HORRID! To the point of complaints have to go to CEO of SysAid and had to have HER get on the phone with us. Mobile apps for Android and Now iOS are broken or severely limited functionality and VERY outdated compared to other ITSM's apps. RDS never works correctly. Assets have never fully populated, even though all our systems have agents and services enabled correctly. SNMP devices are atrocious to get to populate and forget monitoring... You have to have a degree in Theoretical Physics near to find the OID's and a dedicated systems analyst to research them and keep them updated.

Dashboard has disappeared and can't get it to return, let alone ever work. The entire interface is clunky and looks like it was written when XP was in it's prime. WMI Scans are pointless as you can't do anything with the results of those found devices. Small to Medium business would be better off with Spiceworks IMHO.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SysAid Technologies

Thank you for your honest feedback.
We understand that life is not always perfect, but we want to have open communication with our customers to keep improving.
Sometimes, our CEO jumps on welcome calls with clients, and personally introduces herself. You happened to be on such a call.
To answer your issues:
Mobile apps - We¿ve been working on new apps for the past few months and are currently releasing them to the App Stores. The iPhone app is available and adopted to iOS 11, and a new Android app is currently being uploaded.
Agents and asset management - We¿re working on a better user experience to deploy and manage agents and are constantly introducing updates.
Product interface - We just released a new user experience for end users in our Self-Service Portal and are currently upgrading the admin user interface. Take a look at the new Self-Service Portal, to view the new UI we¿re releasing.
Your account manager will contact you tomorrow to make sure your issues are addressed

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Kawa R.
Branche: Versorgungsunternehmen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best ticketing and Inventory system

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Easy to install, implementation very simple, ticketing system is. Rey efficient. Accurate inventory
Simple to upgrade

Vorteile

Efficient, low cpu usage, easy to manage

Nachteile

We should have it on the cloud rather than being on premise

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 291 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SysAid Preis

SysAid Preis

Beginnt ab
N/A
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 291 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SysAid Funktionen

SysAid Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Multi-Channel-Kommunikation
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Supportticket-Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 291 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

SysAid Häufig gestellte Fragen

SysAid Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SysAid.

F. Welche Preispläne bietet SysAid an?

SysAid bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SysAid?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SysAid

F. Wer sind die typischen Nutzer von SysAid?

SysAid hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SysAid unterstützt?

SysAid unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet SysAid an?

SysAid hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt SysAid mobile Geräte?

SysAid unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SysAid?

SysAid kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Axonius, BeyondTrust, Ekran System, Help Desk Migration, Jira, Nagios XI, OneLogin, Sage 50cloud, TeamViewer, Zero Incident Framework

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SysAid an?

SysAid bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen