ActiveCollab Übersicht

Was ist ActiveCollab?

ActiveCollab ist ein Projektmanagement-Tool für Kreativprofis mit Lösungen zur Aufgabenverwaltung, Teamzusammenarbeit sowie Zeit- und Budgetverfolgung. ActiveCollab wurde für kreative Experten entwickelt: Projektmanager, Softwareentwickler, Marketingmanager, Content-Ersteller und Designer. Mit dem Ziel, Zeitverlust und unklare Zuständigkeiten bei der E-Mail-Korrespondenz zu reduzieren, bietet ActiveCollab Organisations- und Planungstools wie ein zentrales Dashboard, Aufgabenfilterung, Workflow-Management, einen All-in-one-Kalender, Time Tracking und vieles mehr.

Benutzer können ein Projekt erstellen und es in überschaubare Aufgaben aufteilen. Du kannst Fälligkeitsdaten festlegen und delegieren. Behalte die Kontrolle, damit du jederzeit weißt, was vor sich geht. Die ActiveCollab-Plattform erleichtert die Verwaltung von Rechnungen und die Zahlungsverfolgung, was garantiert, dass Aufträge immer pünktlich bezahlt werden und Kunden an ausstehende Zahlungen erinnert werden. Rechnungen können dem Firmen-Branding angepasst und von der ActiveCollab-Plattform gesendet werden.

ActiveCollab Übersicht

Kosten

Beginnt ab
7,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

ActiveCollab Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 10 weitere , Japanisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch

Medien

ActiveCollab Workload is a visual resource management tool built for agencies and creative professionals.
Everyone’s availability at a glance
Multiple task views currently showing a Kanban view of the tasklists and tasks
My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies
Calendar view with task dependencies
Videos zu ActiveCollab Videos zu ActiveCollab Videos zu ActiveCollab ActiveCollab Screenshot: ActiveCollab Workload is a visual resource management tool built for agencies and creative professionals. ActiveCollab Screenshot: Everyone’s availability at a glance ActiveCollab Screenshot: Multiple task views currently showing a Kanban view of the tasklists and tasks ActiveCollab Screenshot: My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies ActiveCollab Screenshot: Calendar view with task dependencies

ActiveCollab Bewertungen

ActiveCollab Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
212

Sehr gut
120

Durchschnitt
18

Gering
7

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,4
92% haben diese Anwendung empfohlen
Aleksandar I.

Perfect Project management tool.

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.


Mit Google übersetzen
Jolie H.

Active Collab makes working together simple

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Self hosted or hosted, an excellent team tool

We have a global team that work on projects together, ActiveCollab keeps us progressing them.
We also use it for collaboration, requests and idea sharing.


Mit Google übersetzen
Rachel C.

Convoluted structure is a hindrance to workflow

We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.


Mit Google übersetzen
Linda K.

Flexible, easy to use system

We have been using AC for five years to manage projects in an in-house marketing and communications team. Overall, we've been able to adapt the system to our needs. AC makes it easy to stay out of email for day-to-day tasks like assigning work, reviewing work, checking on project status, etc.


Mit Google übersetzen
Aleksandar I.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Perfect Project management tool.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 4.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Vorteile

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Nachteile

Lack of integration with Git or another version of control system.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jolie H.
Branche: Konsumgüter
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Active Collab makes working together simple

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.

Vorteile

Great tool for managing complex projects with multiple stakeholders
Pretty robust feature set
Simple to access and easy to invite collaborators in & out of my company

Nachteile

Upgrades have been a bit buggy and while the team are responsive, they don't always believe that they've broken something

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Religiöse Einrichtungen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Self hosted or hosted, an excellent team tool

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have a global team that work on projects together, ActiveCollab keeps us progressing them.
We also use it for collaboration, requests and idea sharing.

Vorteile

We tried many alternatives, but the simplicity and the ability to self host won us over.
Task lists, Kanban Style boards, Time tracking, Notifying and Assigning all work well.

Nachteile

I feel the file sharing (or at least referencing a file you have already uploaded) could be simpler. Apart from that we're really happy.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Rachel C.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Convoluted structure is a hindrance to workflow

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 22.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.

Vorteile

While I will say I don't like much about this software, the budget and description location/transparency works well for the task workflow. It is fairly easy to include all necessary information in an individual task, but detail tracking and dependencies are where this ease of use falls off.

Nachteile

The relationship between tasks and subtasks is a pain point and lacks clarity/definition. Sometimes there would be dropoff when trying to upload attachments, and they would not actually post to the task. ActiveCollab doesn't have a great reporting structure (compared to Jira) for our specific needs, and that ended up being a hindrance to workflow. For as complicated as the reporting section looked, I felt it was lacking. While it isn't a functionality issue, I also dislike the visual design of the software - it feels antiquated and can be draining for such a frequently used tool. Time logging was difficult compared to the software we moved to later.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Linda K.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Flexible, easy to use system

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have been using AC for five years to manage projects in an in-house marketing and communications team. Overall, we've been able to adapt the system to our needs. AC makes it easy to stay out of email for day-to-day tasks like assigning work, reviewing work, checking on project status, etc.

Vorteile

Being able to:
- upload images and files into task discussion threads to facilitate easy review of work
- easily add and archive users
- run reports at the task, project, client, and user levels

Nachteile

- No integration with Microsoft Teams.
- Limited ability to manage user groups or fine-tune user permissions.
Most needed feature:
- The ability to mark notifications "unread" or "priority".

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
8,5/10
Basierend auf 359 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ActiveCollab Preis

ActiveCollab Preis

Beginnt ab
7,00 $/Monat
Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 359 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ActiveCollab Funktionen

ActiveCollab Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Aufgabenplanung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 359 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für ActiveCollab

Zusätzliche Informationen für ActiveCollab

Schlüssel-Features von ActiveCollab

  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenverwaltung
  • Kalender-Funktion
  • Kollaboratives Schreiben
  • Projekt-Zusammenarbeit
  • Rechnungsmanagement

ActiveCollab Häufig gestellte Fragen

ActiveCollab Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ActiveCollab.

F. Welche Preispläne bietet ActiveCollab an?

ActiveCollab bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 7,00 $/Monat

Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von ActiveCollab?

ActiveCollab bietet die folgenden Funktionen:

  • Kalender-Funktion
  • Kollaboratives Schreiben
  • Dokumentenverwaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Projekt-Zusammenarbeit
  • Aufgabenmanagement

F. Wer sind die typischen Nutzer von ActiveCollab?

ActiveCollab hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von ActiveCollab unterstützt?

ActiveCollab unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch

F. Welche Preispläne bietet ActiveCollab an?

ActiveCollab hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt ActiveCollab mobile Geräte?

ActiveCollab unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ActiveCollab?

ActiveCollab kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Avaza, Bugsnag, Cyfe, Hubstaff, ProjectManager.com, Shift, TimeCamp, Usersnap, Workato, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ActiveCollab an?

ActiveCollab bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Telefon-Support, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen