Hotelogix

4,4 (246)
Eine Bewertung schreiben
Hotelverwaltungssoftware für kleine und mittlere Unternehmen.

Über Hotelogix

Hotelogix ist das intuitivste und robusteste System, das von Hotels, Resorts, Serviced Apartments, Hostels, Camps, BnBs, Lodges, Gasthäusern und sogar Hotelketten verwendet wird. Mit anpassungsfähigen Funktionen können kleine und mittlere Objekte bei minimalen Installations- und Betriebskosten einen unübertroffenen Geschäftsvorteil erzielen.

Als umfassende Hotelmanagementlösung umfasst Hotelogix das gesamte Spektrum an Anwendungen, die jeder Hotelier benötigt, um interne Abläufe zu optimieren, sein Geschäft zu fördern und höhere Umsätze und Gewinne zu erzielen. Die benutzerfreundliche, grafische Benutzeroberfläche des Systems wurde mit den neuesten webbasierten Technologien entwickelt und vereinfacht und rationalisiert alltägliche Aufgaben. Es ist auch sehr benutzerfreundlich, sodass Hotelmitarbeiter schnell und ohne Ausfallzeiten arbeiten können. Das System kann mit allen gängigen Kreditkarten-Zahlungs-Gateways sowie anderen Integrationen von Drittanbietern für Buchhaltung, EPABX, Kitchen Order Ticket und mehr integriert werden.

Das sagt einer der Kunden:

„Nach einer langen, unerbittlichen Suche stand Hotelogix immer wieder als Nummer 1 auf Listen von Programmen, die den benötigten Bedürfnissen entsprechen würden. Hinzu kam die kostenlose Probezeit, was der ausschlaggebende Grund war, es natürlich zu versuchen.“ Wir waren von den ganzen Möglichkeiten des Programms überwältigt. So sehr, dass wir das Ende unserer Probezeit nicht abgewartet, sondern das Programm am zweiten Tag gekauft haben. Es passt perfekt dazu, wie Hotels in Griechenland geführt werden, sodass wir nicht gezögert haben, es zu kaufen.

Unsere Buchungen haben sich seit der Nutzung von Hotelogix buchstäblich verdoppelt, da unsere Zuteilung nun immer für unsere Online-Reisebüros geöffnet ist und unsere Gäste immer ein Zimmer für die gesuchte Zeit finden.

Wir würden Hotelogix jedem empfehlen, der in der Hotelbranche tätig ist – kleinen oder großen Hotels. Es gibt dir Ruhe, erlauben es dir, dein Hotel auf eine Art und Weise zu führen, die du nie für möglich gehalten hättest, und vor allem macht es dir das Leben viel leichter.“

– Gina Mantzioris, Managerin, Hotel Vanessa, Griechenland.


Bilder

Hotelogix Software - 1
Hotelogix Software - 2
Hotelogix Software - 3
Hotelogix Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu Hotelogix
Hotelogix Software - 1
Hotelogix Software - 2
Hotelogix Software - 3
Hotelogix Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Hotelogix das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Hotelogix

4,4 (246)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

3,99 $
Monat
Keine Preise gefunden

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

38
61

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
36

Bedienkomfort

4,3 (246)
4,4 (683)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (246)
4,4 (683)

Kundenservice

4,5 (246)
4,5 (683)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Clock PMS

4,7
Nr. 1 Alternative zu Hotelogix
Cloudnatives, robustes Clock PMS+ nutzt eine sichere Cloud-Hosting-Infrastruktur, Amazon Web Services, um ein Höchstmaß...

Canto

4,5
Nr. 2 Alternative zu Hotelogix
Mit der Digital-Asset-Managementlösung von Canto können Unternehmen Marken-Assets auf mehreren Kanälen und Plattformen...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 3 Alternative zu Hotelogix
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

Frontdesk Anywhere

4,4
Nr. 4 Alternative zu Hotelogix
Frontdesk Anywhere ist ein cloudbasiertes Hotelmanagementsystem, das eine gebührenfreie Online-Buchungs-Engine,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(246)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Hotelogix bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 246 Bewertungen
Ajoy
Ajoy
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hx- an awesome product

Bewertet am 22.2.2019

Great and Whole some product, especially after using old Client-server products

Great and Whole some product, especially after using old Client-server products

Vorteile

Its features and user friendliness, also the intuitive nature of the application, making it easy to work with

Nachteile

Chat Support a little cumbersome and the report options are exhaustive

Antwort von Hotelogix

Thank you for your feedback, Ajoy. Congrats on making the switch from a server-based software to cloud. We are glad that you find Hotelogix PMS user-friendly and intuitive. At Hotelogix, we are always looking for ways to create a delightful customer experience for our 1500+ customers.

Mario
Gesamtbewertung
  • Branche: Outsourcing/Offshoring
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

It's features are comparable to any desktop PMS and better than all the cloud-based PMS I have...

Bewertet am 28.7.2017

We are able to better report our daily revenues, better track an accurate average daily rate. We...

We are able to better report our daily revenues, better track an accurate average daily rate. We find the night audit function to be very useful to promote security of the data for passed reservations and revenue reporting. The Housekeeping module really helps with cleaning of the room on time and the POS is very helpful for guests incidentals and room charges.

Vorteile

In terms of functionality, ease of use, reporting, reservations management, Hotelogix's Property Management System cloud-based system is comparable to many non-cloud based (desktop) PMS such as RDPWin, Opera Lite, etc., and I have used most of the big desktop system and many cloud-based systems. I love the following features of Hotelogix's PMS.
- Front Desk Check-in and Check-out process is easy to use
- Able to do Split Reservations with ease
- Group Reservation and Management of Group Blocks
- Admin console is user-friendly and able to set-up or change rates with ease
- Creating special packages, promos and group codes is easy
- Corporate partners, travel agents can login to their accounts to track bookings, commission or invoice outstanding.
- Accounts Integration and Posting to City Ledger for Corporate bookings
- TripAdvisor Review Integration for clients
- Housekeeping Management of Rooms with ease
- Restaurant Point of Sale Module is superb
- Booking Engine easy to set-up and user-friendly
- Channel Manager Integration is quite easy to work with
- Revenue Report for Daily, Weekly or Monthly use. Helps with Revenue Management for hotel
- Export/Import Feature to Excel, CSV or PDF
- City Ledger Accounts integrate well with Xero account system and QuickBook imports
- Technical support team is always available to assist, even though we are worlds apart and in very different time zones (11 hours apart)

Nachteile

No primary cons for me, except that the graphics of the Booking Engine could be improved and larger to fit screen for ease of viewing.

Antwort von Hotelogix

Hi Mario,

Thanks for taking the time to share your experience! It¿s great to know how Hotelogix has helped you to have a better control over your property. We appreciate your valuable suggestion, and this will be passed on to the team concerned.

Rodney
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Worst purchase of my life!

Bewertet am 21.3.2017

During the transition from one reservation software we were using to Hotelogix, they changed the...

During the transition from one reservation software we were using to Hotelogix, they changed the channel manager over before it was ready to be online and usable. We had to use both Hotelogix software and the previous software we had been using for about 3 weeks- transferring reservations back and forth so we could take payments and keep all of the reservations straight. They didn't get our payment processing set up for weeks after going live with their software. We had reservations coming into Hotelogix from Booking.com, Expedia and etc but couldn't process the credit card payments! I wouldn't recommend this software to my worst enemy! Also- they gave us a discount to pay a year in advance. Then they took about two months to get the software working for us. Then when I wasn't happy with it, they refused to refund ANY of my money! STAY AWAY from Hotelogix!!

Vorteile

It looks good when they demo it quickly but beware. I can say it was easy to set up pricing, open and close rooms, tings like that but the good pales in comparison to the overall bad experience.

Nachteile

It's not user friendly. There are way too many steps required to do even the most basic of operations. The support is horrible in that you can only email them and hope for a response. There is no number to call to get help if you are in the middle of checking a guest in and something goes wrong or you just have a question.

Antwort von Hotelogix

We have already addressed your concerns, as listed below,
Transition to New Channel Manager:
We had planned the transition and all existing reservations were uploaded. However, as with any system, the reservations that flow in during the transition time had to be manually uploaded. All new reservations from Channel Manager started flowing in to the PMS once the transition was completed.

Payment Gateway:
The payment gateway vendor from your end was unable to furnish required information for the integration. Eventually, when you switched to another Payment Gateway vendor, there was an issue with their sign-up which delayed the process further. Once the right version was signed-up, the integration was completed quickly.

Credit Card Issues:
Recording the Credit Card information within the PMS is against the PCI Compliance and industry accepted best practices. We offered an alternative solution that many of our clients use (Locator Emails) but this wasn’t taken up.

Support:
We have a dedicated account manager for all our clients to help resolve any issues on priority especially during onboarding. We also have a 24x7 live chat support for our clients, apart from the regular Email support. We have over 1000 clients in 100 countries that are using the system effectively. As with every system, there is a certain way of working to ensure the system integrity and best practices are followed and these can’t be changed upon individual client requests. We pride ourselves in the value that our product brings to the table and offer an unrestricted free trial for 15 days so the user can try the system in depth. Please note that you decided to go with discounted pricing for a yearly contract and such discounted yearly contracts are not refundable.
We are more than willing to discuss and resolve any open issues with our current or past clients. Also, we always appreciate feedback, whether positive or negative since it provides us with the opportunity to learn and grow as an organization.

Milka
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Smart desition

Bewertet am 18.7.2019

It has been great expirience and keep adding more features to it. Keeps improving.

It has been great expirience and keep adding more features to it. Keeps improving.

Vorteile

We were looking for a software that would allow us miltiply user, live reports and that be accesable every and we found one that does more than that. One of the biggest plus that has is the support team always available to assist you in reaching you goals. This is one very important tools every business need to have to increase sales and make the operations more efficient.

Nachteile

Technical support
Generals reports
Easy to use

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer Remote

Warum Hotelogix gewählt wurde

Easier

Zuvor genutzte Software

Canto

Gründe für den Wechsel zu Hotelogix

Has more feature and was easy to use

Antwort von Hotelogix

Hi Milka!
Thanks a lot for your review and yes, we promise to keep adding better and more features so hoteliers like you can have the best experience possible, on our platform. Thanks for choosing Hotelogix!

Cheryl
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Good Value

Bewertet am 10.12.2021

Not having any PMS to compare to this, I will say that they are pretty great if you have the...

Not having any PMS to compare to this, I will say that they are pretty great if you have the patience. It's like going to COSTCO, don't go if you are in a hurry or hungry. 2 years in, we are pretty happy with it, we just had to adjust our wants and needs to the program. I suppose that goes for whatever program you select. If you are a small business, this is a good choice, even with the snags.

Vorteile

Does much more than I need but I am happy it's there if I need it.
Customer service is frustrating but they always fix whatever issue you have, if it is fixable.
I think this product is probably the best you will find out there for the money and service provided. I shopped a long time before selecting this PMS.

Nachteile

The learning curve was brutal, at least for people with absolutely no previous experience. However, my account manager was always egar to help. He was always there for us.
Unable to go back and update or correct information after night audit. After night audit you are litteraly locked out of doing anything. We hate night audit but understand other properties needing it.
When you do locate a help area you have no option to "search" for your problem.
We hate that this system wants to round off. You can't just opt out of the rounding option so when it figures you have a wierd carryover, it automatically adjusts it, causing us problems closing folios sometimes.
Unable to provide the customer with a full bill showing room charges, payments etc until checkout and night audit has been completed.

5 von 246 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Hotelogix Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Hotelogix.

Hotelogix bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 3,99 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Hotelogix hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Hotelogix unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

Hotelogix unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Hotelogix hat

Hotelogix bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Hotelogix gefundenen Softwarekategorien an.