Über Hotelogix

Hotelogix ist das intuitivste und robusteste System, das von Hotels, Resorts, Serviced Apartments, Hostels, Camps, BnBs, Lodges, Gasthäusern und sogar Hotelketten verwendet wird. Mit anpassungsfähigen Funktionen können kleine und mittlere Objekte bei minimalen Installations- und Betriebskosten einen unübertroffenen Geschäftsvorteil erzielen.

Als umfassende Hotelmanagementlösung umfasst Hotelogix das gesamte Spektrum an Anwendungen, die jeder Hotelier benötigt, um interne Abläufe zu optimieren, sein Geschäft zu fördern und höhere Umsätze und Gewinne zu erzielen. Die benutzerfreundliche, grafische Benutzeroberfläche des Systems wurde mit den neuesten webbasierten Technologien entwickelt und vereinfacht und rationalisiert alltägliche Aufgaben. Es ist auch sehr benutzerfreundlich, sodass Hotelmitarbeiter schnell und ohne Ausfallzeiten arbeiten können. Das System kann mit allen gängigen Kreditkarten-Zahlungs-Gateways sowie anderen Integrationen von Drittanbietern für Buchhaltung, EPABX, Kitchen Order Ticket und mehr integriert werden.

Das sagt einer der Kunden:

„Nach einer langen, unerbittlichen Suche stand Hotelogix immer wieder als Nummer 1 auf Listen von Programmen, die den benötigten Bedürfnissen entsprechen würden. Hinzu kam die kostenlose Probezeit, was der ausschlaggebende Grund war, es natürlich zu versuchen.“ Wir waren von den ganzen Möglichkeiten des Programms überwältigt. So sehr, dass wir das Ende unserer Probezeit nicht abgewartet, sondern das Programm am zweiten Tag gekauft haben. Es passt perfekt dazu, wie Hotels in Griechenland geführt werden, sodass wir nicht gezögert haben, es zu kaufen.

Unsere Buchungen haben sich seit der Nutzung von Hotelogix buchstäblich verdoppelt, da unsere Zuteilung nun immer für unsere Online-Reisebüros geöffnet ist und unsere Gäste immer ein Zimmer für die gesuchte Zeit finden.

Wir würden Hotelogix jedem empfehlen, der in der Hotelbranche tätig ist – kleinen oder großen Hotels. Es gibt dir Ruhe, erlauben es dir, dein Hotel auf eine Art und Weise zu führen, die du nie für möglich gehalten hättest, und vor allem macht es dir das Leben viel leichter.“

– Gina Mantzioris, Managerin, Hotel Vanessa, Griechenland.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich und 3 weitere , Indien, Japan, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Portugiesisch und 4 weitere , Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

Bilder

Integrated PMS and Distribution - The WINNING FORMULA
5 weitere anzeigen
Videos zu Hotelogix
Hotelogix Screenshot: Hotelogix Screenshot: Integrated PMS and Distribution - The WINNING FORMULA Hotelogix Screenshot: Hotelogix Screenshot:

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Hotelogix: 31

  • API
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Audit Trail
  • Berichterstattung / Analyse
  • Drittpartei-Buchung
  • Echtzeit-Daten
  • Einzelne Immobilie
  • Empfangsmanagement
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gasterlebnis-Management
  • Gruppenreservierungen
  • Haushaltungsmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenbetreuung
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Immobilien
  • Online-Buchung
  • Raten-Management
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Review Management
  • Spa-/Aktivitätsmanagement
  • Treueprogramm
  • Verkaufspunkt POS
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Überwachung

Alternativen

NewBook

4,7
Alternative Nr. 1 zu Hotelogix
NewBook ist eine Immobilienverwaltungslösung und eine universelle Buchungs-Engine für Immobilienvermietungen aller Art....

RMS Cloud

4,4
Alternative Nr. 2 zu Hotelogix
RMS ist eine cloudbasierte Lösung für das Gastgewerbemanagement, die Hotelmanager*innen und -eigentümer*innen bei der...

ResNexus

4,8
Alternative Nr. 3 zu Hotelogix
ResNexus ist eine Immobilienverwaltungslösung, die Unternehmen dabei unterstützt, Prozesse im Zusammenhang mit...

protel PMS

3,1
Alternative Nr. 4 zu Hotelogix
protel Air is a hotel property management system (PMS) designed to help businesses in the hospitality industry handle...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(161)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du Hotelogix bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 161 Bewertungen angezeigt
Anil kumar P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Simply Awesome

Bewertet am 10.7.2018

A uniform inventory & auto OTA bookings make easy the work & to play as per the market analysis. As...

A uniform inventory & auto OTA bookings make easy the work & to play as per the market analysis. As it is a cloud base software, can be logged in from anywhere. Each & everything is crystal clear to everyone on the system. The management dashboard is awesome for the status of occupancy, ARR, Forecasting with last year comparison.

Vorteile

The Reservation System of the software is absolutely good. Just map your inventory from the PMS, the same will be updated in OTA's through a channel manager, just you have to manage the rates as per occupancy.

Nachteile

Need to update a reminder by email/a popup for the hold till booking while releasing from the system. And We can mark a number of rooms as DNR, but we cannot remove them all at a time.

Antwort von Hotelogix

We thank you for choosing Hotelogix & appreciate your effort to write a review for us. It¿s great to get this kind of feedback from you on our Management Dashboard that has enabled you to view all critical reports from a single dashboard. Check out our Mobile Hotel app that brings the convenience of managing your hotel operations even on the go. We look forward to your feedback on the same.

Marc G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Functionality, Customer Service

Bewertet am 26.2.2020

This is the fundamental software of any hotel, so it's critical it has the features you need, has...

This is the fundamental software of any hotel, so it's critical it has the features you need, has good uptime, and the company is responsive to your questions. Hotelogix checks all those boxes, to my view.

Vorteile

It's intuitive for its basic features that your staff have to use, and very feature-rich. You have to live with it a while to learn how it goes about doing certain things, but once you do that and get a workflow going, it has a remarkable list of features. They are also tech-savvy and use advanced customer-service tools, so you get a sense that they are tech-forward people and will keep improving the product along the latest lines. I think their customer service may be their best attribute: they're available 24 hours a day, which is not something that, in particular, the North American companies offer unless you are paying tons of money for a very premium product. And they're very nice, with an old-world manner.

Nachteile

There are functions that could be simplified and shown more clearly and in a more user-friendly way; I just chalk this up to the company being from India so their English is often more formal and complex and sometimes can be interpreted in more than one way. And sometimes you have to search for info (such as, how every tax and fee is broken down, in a customer's bill) instead of it being able to be easily shown right there on the first page. But I'm okay to have to have this, in return for the functionality and the other attributes. And you can always ask them about every detail, and of course suggest improvements.

Rodney K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Worst purchase of my life!

Bewertet am 21.3.2017

During the transition from one reservation software we were using to Hotelogix, they changed the...

During the transition from one reservation software we were using to Hotelogix, they changed the channel manager over before it was ready to be online and usable. We had to use both Hotelogix software and the previous software we had been using for about 3 weeks- transferring reservations back and forth so we could take payments and keep all of the reservations straight. They didn't get our payment processing set up for weeks after going live with their software. We had reservations coming into Hotelogix from Booking.com, Expedia and etc but couldn't process the credit card payments! I wouldn't recommend this software to my worst enemy! Also- they gave us a discount to pay a year in advance. Then they took about two months to get the software working for us. Then when I wasn't happy with it, they refused to refund ANY of my money! STAY AWAY from Hotelogix!!

Vorteile

It looks good when they demo it quickly but beware. I can say it was easy to set up pricing, open and close rooms, tings like that but the good pales in comparison to the overall bad experience.

Nachteile

It's not user friendly. There are way too many steps required to do even the most basic of operations. The support is horrible in that you can only email them and hope for a response. There is no number to call to get help if you are in the middle of checking a guest in and something goes wrong or you just have a question.

Antwort von Rama

We have already addressed your concerns, as listed below,
Transition to New Channel Manager:
We had planned the transition and all existing reservations were uploaded. However, as with any system, the reservations that flow in during the transition time had to be manually uploaded. All new reservations from Channel Manager started flowing in to the PMS once the transition was completed.

Payment Gateway:
The payment gateway vendor from your end was unable to furnish required information for the integration. Eventually, when you switched to another Payment Gateway vendor, there was an issue with their sign-up which delayed the process further. Once the right version was signed-up, the integration was completed quickly.

Credit Card Issues:
Recording the Credit Card information within the PMS is against the PCI Compliance and industry accepted best practices. We offered an alternative solution that many of our clients use (Locator Emails) but this wasn’t taken up.

Support:
We have a dedicated account manager for all our clients to help resolve any issues on priority especially during onboarding. We also have a 24x7 live chat support for our clients, apart from the regular Email support. We have over 1000 clients in 100 countries that are using the system effectively. As with every system, there is a certain way of working to ensure the system integrity and best practices are followed and these can’t be changed upon individual client requests. We pride ourselves in the value that our product brings to the table and offer an unrestricted free trial for 15 days so the user can try the system in depth. Please note that you decided to go with discounted pricing for a yearly contract and such discounted yearly contracts are not refundable.
We are more than willing to discuss and resolve any open issues with our current or past clients. Also, we always appreciate feedback, whether positive or negative since it provides us with the opportunity to learn and grow as an organization.

Ethan A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Like The Software & Love The Support

Bewertet am 2.2.2021

Hotelogix has made it easy to integrate many platforms into one location. Their chat support and...

Hotelogix has made it easy to integrate many platforms into one location. Their chat support and our personal rep have always been very supportive and helpful with any questions we have.

Vorteile

Once you get the hang of Hotelogix software, it's relatively easy to use. I like that it integrates multiple online travel agencies into one.

Nachteile

A missing feature is a manual for troubleshooting. If I ever have any issue, I have to reach out to support because there isn't a quick reference guide.

Gunawan W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

All in one package of the most user friendly Property Management Software

Bewertet am 25.7.2019

My overall experience with Hotelogix is good, I have tried several Property Management Softwares,...

My overall experience with Hotelogix is good, I have tried several Property Management Softwares, and we pick the right one.

Vorteile

The learning curve for training for the new staff is easy, user friendly, and the software has complete package of POS and PMS system. The support team are reachable, and very helpful.

Nachteile

There is nothing to complain about this software.

Antwort von Hotelogix

Hi Gunawan,
Thank you for your review. The user-friendliness of our product is very important to us and we are happy that you highlighted it. We're glad you picked Hotelogix and hope to be of continued service to you.

5 von 161 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Hotelogix Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Hotelogix.

Hotelogix bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Hotelogix

Hotelogix hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Hotelogix unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

Hotelogix unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Hotelogix hat

Hotelogix bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Hotelogix gefundenen Softwarekategorien an.