Über Hotelogix

Hotelogix ist das intuitivste und robusteste System, das von Hotels, Resorts, Serviced Apartments, Hostels, Camps, BnBs, Lodges, Gasthäusern und sogar Hotelketten verwendet wird. Mit anpassungsfähigen Funktionen können kleine und mittlere Objekte bei minimalen Installations- und Betriebskosten einen unübertroffenen Geschäftsvorteil erzielen.

Als umfassende Hotelmanagementlösung umfasst Hotelogix das gesamte Spektrum an Anwendungen, die jeder Hotelier benötigt, um interne Abläufe zu optimieren, sein Geschäft zu fördern und höhere Umsätze und Gewinne zu erzielen. Die benutzerfreundliche, grafische Benutzeroberfläche des Systems wurde mit den neuesten webbasierten Technologien entwickelt und vereinfacht und rationalisiert alltägliche Aufgaben. Es ist auch sehr benutzerfreundlich, sodass Hotelmitarbeiter schnell und ohne Ausfallzeiten arbeiten können. Das System kann mit allen gängigen Kreditkarten-Zahlungs-Gateways sowie anderen Integrationen von Drittanbietern für Buchhaltung, EPABX, Kitchen Order Ticket und mehr integriert werden.

Das sagt einer der Kunden:

„Nach einer langen, unerbittlichen Suche stand Hotelogix immer wieder als Nummer 1 auf Listen von Programmen, die den benötigten Bedürfnissen entsprechen würden. Hinzu kam die kostenlose Probezeit, was der ausschlaggebende Grund war, es natürlich zu versuchen.“ Wir waren von den ganzen Möglichkeiten des Programms überwältigt. So sehr, dass wir das Ende unserer Probezeit nicht abgewartet, sondern das Programm am zweiten Tag gekauft haben. Es passt perfekt dazu, wie Hotels in Griechenland geführt werden, sodass wir nicht gezögert haben, es zu kaufen.

Unsere Buchungen haben sich seit der Nutzung von Hotelogix buchstäblich verdoppelt, da unsere Zuteilung nun immer für unsere Online-Reisebüros geöffnet ist und unsere Gäste immer ein Zimmer für die gesuchte Zeit finden.

Wir würden Hotelogix jedem empfehlen, der in der Hotelbranche tätig ist – kleinen oder großen Hotels. Es gibt dir Ruhe, erlauben es dir, dein Hotel auf eine Art und Weise zu führen, die du nie für möglich gehalten hättest, und vor allem macht es dir das Leben viel leichter.“

– Gina Mantzioris, Managerin, Hotel Vanessa, Griechenland.

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Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Andorra, Vereinigte Arabische Emirate, Anguilla, Albanien, Curaçao und 116 weitere , Argentinien, Österreich, Australien, Aruba, Aserbaidschan, Barbados, Bangladesch, Belgien, Bulgarien, Bahrain, Brunei Darussalam, Bolivien, Brasilien, Bahamas, Bhutan, Botsuana, Belarus, Belize, Kanada, Kongo-Kinshasa, Kongo-Brazzaville, Schweiz, Chile, China, Kolumbien, Costa Rica, Cabo Verde, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dänemark, Dominikanische Republik, Ecuador, Estland, Ägypten, Spanien, Finnland, Fidschi, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Georgien, Ghana, Gambia, Griechenland, Guatemala, Honduras, Kroatien, Haiti, Indonesien, Irland, Indien, Island, Italien, Jamaika, Jordanien, Japan, Kenia, Kambodscha, St. Kitts und Nevis, Kuwait, Kaimaninseln, Libanon, St. Lucia, Sri Lanka, Litauen, Marokko, Monaco, Republik Moldau, Myanmar, Mauretanien, Malta, Mauritius, Malediven, Mexiko, Malaysia, Mosambik, Namibia, Nigeria, Nicaragua, Niederlande, Norwegen, Nepal, Neuseeland, Oman, Panama, Peru, Papua-Neuguinea, Philippinen, Polen, Puerto Rico, Portugal, Paraguay, Katar, Rumänien, Russland, Ruanda, Saudi-Arabien, Seychellen, Schweden, Singapur, Sierra Leone, Somalia, Suriname, São Tomé und Príncipe, El Salvador, Thailand, Türkei, Trinidad und Tobago, Tansania, Uganda, Vereinigte Staaten, Uruguay, Venezuela, Samoa, Südafrika, Sambia

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Portugiesisch und 4 weitere , Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

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Videos zu Hotelogix
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Hotelogix: 27

  • API
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Drittpartei-Buchung
  • Einzelne Immobilie
  • Front Desk Management
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gasterlebnis-Management
  • Gruppenreservierungen
  • Haushaltungsmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenbetreuung
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Immobilien
  • Online-Buchung
  • Raten-Management
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Review Management
  • Spa-/Aktivitätsmanagement
  • Treueprogramm
  • Verkaufspunkt POS
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung

Alternativen

NewBook

4,8
Nr. 1 Alternative zu Hotelogix
NewBook ist eine Immobilienverwaltungslösung und eine universelle Buchungs-Engine für Immobilienvermietungen aller Art....

RezExpert

0
Nr. 2 Alternative zu Hotelogix
RezExpert is a web-based reservation and property management solution for hotels and hostels of all sizes that comes...

RMS Cloud

4,4
Nr. 3 Alternative zu Hotelogix
RMS ist eine flexible und skalierbare cloudbasierte Immobilienverwaltungslösung, die Hotelbetreibenden dabei hilft, die...

protel PMS

3,2
Nr. 4 Alternative zu Hotelogix
protel Air is a hotel property management system (PMS) designed to help businesses in the hospitality industry handle...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(169)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,4/5

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5 von 169 Bewertungen angezeigt
Anil kumar P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Simply Awesome

Bewertet am 10.7.2018

A uniform inventory & auto OTA bookings make easy the work & to play as per the market analysis. As...

A uniform inventory & auto OTA bookings make easy the work & to play as per the market analysis. As it is a cloud base software, can be logged in from anywhere. Each & everything is crystal clear to everyone on the system. The management dashboard is awesome for the status of occupancy, ARR, Forecasting with last year comparison.

Vorteile

The Reservation System of the software is absolutely good. Just map your inventory from the PMS, the same will be updated in OTA's through a channel manager, just you have to manage the rates as per occupancy.

Nachteile

Need to update a reminder by email/a popup for the hold till booking while releasing from the system. And We can mark a number of rooms as DNR, but we cannot remove them all at a time.

Antwort von Hotelogix

We thank you for choosing Hotelogix & appreciate your effort to write a review for us. It¿s great to get this kind of feedback from you on our Management Dashboard that has enabled you to view all critical reports from a single dashboard. Check out our Mobile Hotel app that brings the convenience of managing your hotel operations even on the go. We look forward to your feedback on the same.

Marc G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Functionality, Customer Service

Bewertet am 26.2.2020

This is the fundamental software of any hotel, so it's critical it has the features you need, has...

This is the fundamental software of any hotel, so it's critical it has the features you need, has good uptime, and the company is responsive to your questions. Hotelogix checks all those boxes, to my view.

Vorteile

It's intuitive for its basic features that your staff have to use, and very feature-rich. You have to live with it a while to learn how it goes about doing certain things, but once you do that and get a workflow going, it has a remarkable list of features. They are also tech-savvy and use advanced customer-service tools, so you get a sense that they are tech-forward people and will keep improving the product along the latest lines. I think their customer service may be their best attribute: they're available 24 hours a day, which is not something that, in particular, the North American companies offer unless you are paying tons of money for a very premium product. And they're very nice, with an old-world manner.

Nachteile

There are functions that could be simplified and shown more clearly and in a more user-friendly way; I just chalk this up to the company being from India so their English is often more formal and complex and sometimes can be interpreted in more than one way. And sometimes you have to search for info (such as, how every tax and fee is broken down, in a customer's bill) instead of it being able to be easily shown right there on the first page. But I'm okay to have to have this, in return for the functionality and the other attributes. And you can always ask them about every detail, and of course suggest improvements.

In Betracht gezogene Alternativen

Cloudbeds und Frontdesk Anywhere

Warum Hotelogix gewählt wurde

Expense, and functionality/features.

Zuvor genutzte Software

GuestTracker

Gründe für den Wechsel zu Hotelogix

Price, features, customer service availability.
Avinash R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Wonderful piece of software, created by a service driven team

Bewertet am 22.9.2021

A very competitive pricing for such a dynamic platform.

A very competitive pricing for such a dynamic platform.

Vorteile

The software platform is very dynamic. The team keeps upgrading and adding important features you sometimes know and sometimes are unaware that you need them. look and feel is great and the functions work as expected.

Nachteile

Anything i did not like the team has improved over the last few years (we are with them for many years now)

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Very Slow Support full of bugs. Never admit they are wrong will cut you if you miss a payment...

Bewertet am 16.6.2018

i cannot say i got any benefits from it just caused me no end of issues and wasted money

i cannot say i got any benefits from it just caused me no end of issues and wasted money

Vorteile

Has some good features links to most of the otas, they do most of the work for you but takes ages to set up.

Nachteile

Support is very slow, especially weekends, any issue can take days to resolve. I recently missed a payment while i was away from the office, without any warnings they blocked my account. After speaking with support, the boss and everyone in hotel logix basically who i could get to talk to, explaining i did not have my card with me, was assured i would get my system back on, 2 days later still no access my staff are running the hotel virtually blind, they dont seem to care my staff cannot get onto the system, emails are ignored skype ignored. There are better systems out there for a lot less money. They are typical of a lot of companies i have worked with in India good to start with but then the support disappears once they think they have you. They also never admit if they make a mistake, many times my breakfast rate is all over the place with no explanation, when i report it, it takes a couple of days for them to fix without any explanation and losses on my part i.e giving away free breakfast because of the bugs in the system, but never an apology just make up an excuse. Also charge to connect to trip adviser no one else does, any way they can make a few extra dollars they will, read the small print and make sure you know exactly what you are getting. I was promised all sorts when i signed up but in reality i got half of what they said and they wanted charge me for many other things. The system has bugs the support terrible. DON'T WASTE TIME MONEY BAD SUPPORT FULL OF BUGS

Antwort von Hotelogix

It is unfortunate that while you find the system nice, your experience with Hotelogix support team has not been positive, We have noted your feedback and keen to meet your expectations on support.
Hotelogix is a transparent Client centric company wherein our customer are the pioneers of Hotelogix future road-map. An account manager is assigned to each of our clients and they are specially trained region wise to help assist them on all issues. A 24x7 online live support is also available for any support related issue at any point of the day where are customer relations officers are present to resolve your queries during daily operations. We would really like to understand the rate issue being referred to and help sort it out for you.

Regarding accounting, please be rest assured that our Accounts team has a set process in place to ensure a proper protocol is followed for minimal friction, in line with client¿s best interest. The monthly bills are payable within specified timelines.

Tony T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Hotelogix Review

Bewertet am 18.8.2021

Vorteile

Layout/ Staygrid is easy to use, payment processing and inventory management is easy once you get used to it.

Nachteile

My biggest upset with hotelogix is the Group Page/ Group Payment. Anytime there is a modification email from an OTA, if we had already charged a one night deposit etc, and the guest modifies, I have to do a lot of technical work to get the accounts accurate, because it creates a whole new reservation and there are 4 payment screens to make accurate. Group payment & Guest payment on the original reservation, and the same for the new modified reservation. Does not work smooth, with how we run our properties.

In Betracht gezogene Alternativen

Cloudbeds

Gründe für den Wechsel zu Hotelogix

Pricing
5 von 169 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Hotelogix Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Hotelogix.

Hotelogix bietet folgende Kostenpläne an:

Hotelogix hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Hotelogix unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

Hotelogix unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Hotelogix hat

Hotelogix bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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