Atlassian Confluence

Atlassian Confluence

Erstelle, organisiere und diskutiere Arbeit mit Deinem Team.

4.4/5 (1357 Bewertungen)

Atlassian Confluence Übersicht

Confluence ist ein gemeinsamer Arbeitsbereich zum Erstellen und Verwalten all deiner Arbeit. Im Gegensatz zu Dokumenten- und File-Sharing-Tools ist Confluence offen und kooperativ und hilft deinem Team und deinem Unternehmen, die beste Zusammenarbeit zu erzielen. Von technischen Teams und Projektmanagement bis hin zu Marketing, HR und Finanzen - je mehr Menschen in einer Organisation diese nutzen, desto mehr Nutzen haben die Teams.

Confluence erleichtert das Organisieren und Finden der benötigten Informationen. Gruppiere zusammengehörige Seiten in einem speziellen Bereich für deine Arbeit, dein Team oder funktionsübergreifende Projekte. Abhängig von den Berechtigungen kann ein Platz in Confluence nur für dich oder das gesamte Unternehmen zugänglich gemacht werden. Page-Trees, die eine hierarchische Liste von Seiten innerhalb eines Bereichs erstellen, markieren Themen auf den übergeordneten Seiten und helfen, die Arbeit sauber zu halten.

Musst du etwas finden? Führe eine schnelle Suche nach irgendeiner jemals erstellten Seite durch. Du kannst sogar einen Kommentar finden, der auf einer Seite gepostet wurde. Selbst nachdem jemand deine Firma verlassen hat, kannst du immer noch nach der Arbeit suchen, die die Person gemacht hat, sodass das Wissen nie verloren geht.

Fast jede erdenkliche Art von Projekt begann als einfache Seite in Confluence, von der Planung einer Büroparty bis hin zur Mission der NASA zum Mars. Ganz gleich, ob du Besprechungsnotizen erfasst, Produktanforderungen dokumentierst oder eine Designüberprüfung einleiten möchtest, Confluence ist eine flexible Plattform für die gesamte Arbeit deines Teams.

Passe Confluence an deinen spezifischen Arbeitsstil an, um einen vertrauten Ort für dein Team zu schaffen. Der offene Arbeitsbereich von Confluence unterstützt Teams bei der Erstellung, Überprüfung, Überarbeitung und Fertigstellung von Plänen, sodass die Arbeit weiter voranschreitet.

Kein Wunder, dass Confluence nahtlos mit Atlassian-Tools funktioniert. Seine Seiten bieten eine großartige Kulisse für Jira Software Tickets oder Trello Karten und Boards. Das Einfügen von Jira-Tickets auf deinen Confluence-Seiten ist so einfach wie Copy/Past oder du kannst neue Tickets direkt von deiner Seite erstellen, indem du mit der rechten Maustaste auf den hervorgehobenen Text klickst. Wenn du in Trello arbeitest, kannst du direkt auf den Confluence-Seiten Aktualisierungen für deine Karten vornehmen.

Neben nahtlosen Atlassian-Integrationen stehen im Atlassian Marketplace Hunderte von Apps für Confluence zur Verfügung. Ganz gleich, ob du deiner Seite Tabellen hinzufügen, Diagramme einfügen, Design-Prototypen präsentieren oder andere beliebte Apps wie Google Drive oder Salesforce integrieren möchtest, mit den Marketplace-Apps kannst du deinen Seiten mehr Power verleihen.

Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch, Französisch, Deutsch, Japanisch, Koreanisch und 3 weitere , Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Atlassian Confluence Bewertungen

Gesamtbewertung
4.4/5
90% Positive Bewertungen
671
Ausgezeichnet
551
Sehr gut
112
Durchschnitt
21
Gering
2
Schlecht
Ajesh G.
Mit Google übersetzen

Finest Documentation platform

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 12.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Confluence gave better documentation compared tot he old text files so that more readable format. The integration of images and diagrams make the documentation more user friendly.

Vorteile

Confluence gives best documentation platform for your projects. We can categorize based on different projects and sub projects. we can create links to another pages which is very useful to route to another document without searching for it. we can see all the documents related one project in one section. It gives you wide range of features to include images and diagrams to make the documentation more useful. We can also subscribe to the pages so that anyone make any changes we get notified.

Nachteile

Confluence needs more integration with the CICD tools available in the market to make more automated documentation. confluence needs to provide to create diagrams for documentation so that users dont need to go for external software for that.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Panagiotis K.
Mit Google übersetzen

Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent.

The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered.

There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages.

Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation.

Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Vorteile

Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are:

- The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.

In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Nachteile

I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve.

Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs.

From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there.

If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Arturo M.
Mit Google übersetzen

Best documentation tool I ever used

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 5.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I use this almos daily and I think it is a great tool for team performance. It allows to create and view all the info in no time and pretty well structured.

Vorteile

The main advantage about Confluence is that is part of the Atlassian Suite which involves Jira and Bitbucket among others. This makes pretty easy to integrate them and add quick references to a jira issue with just write the reference number.
The text editor in Confluence is pretty complete, allowing to create really decent pages for any kind of documentation desired. The possibility of create nested pages makes really easy to organize the information in "chapters" "sub-chapters" and so on, giving your documentation a really neat look.
This feature also allows to segregate the information, so you can have your product's documentation on one place, perfectly organized and set another "Chapter" for your team info, where you could store info about code conventions, timetables about overtime or availability, and so on.
Confluence is also useful in order to create software designs, since it allows to create pages where you can paste your diagrams and so on and allows to discuss on them by adding comments or remarks.
And the Watch utility keep you posted via e-mail whenever a page you're watching is modified in any way so you can keep track of a discussion or whatever.

Nachteile

So far didn't find any big issue with confluence. Maybe for beginners it has a bit of learning curve and some option like the page nesting and so on is a bit difficult to learn. Besides that, I think is a pretty complete software.
Something I miss is the possibility of "downloading" a page with all nested ones into a pdf. That would be a great feature in order to generate documentation files.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Verifizierter Rezensent
Mit Google übersetzen

Powerful wiki software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Confluence has become the place for us to collect information, across our business. We use it document our processes and policies (the access controls prove useful there), and our development teams use it on a daily basis to record the outcomes of discussions and to share knowledge.

Vorteile

Confluence does a good job as a tool for writing, organising and viewing all kinds of documentation.
It's fairly wiki-esque, but with a more intuitive editor for pages that should make it easier to pick up for new users that might be more familiar with, say, Microsoft Word.
As an Atlassian product, you can expect a full set of tools for managing access to different pages and areas across your organisation, making it more appropriate for enterprises than more basic wiki software that doesn't always provide the same level of control.
Another advantage is the high level of integration. 'Macros' allow users to include a variety of rich content, and are customisable. Examples of integrations include JIRA, Trello, Microsoft Office, G Suite, and more. The 'Atlassian Marketplace' can be used to find and install more macros.

Nachteile

Although the editor is easier to use than the markdown used by a lot of other wiki software, it can occasionally be frustrating to work with. Not all macros and formatting settings behave exactly the same, so while you'd be able to fix these issues directly in markdown, you can end up trying out a bunch of different tools before you find the one you need to achieve your goal.
As with all collections of articles, organising pages can become difficult. The software itself provides basic tools that allow you to define a structure for your pages, and these work well, but it still requires considerable discipline as your use of the software scales up.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
David M.
Mit Google übersetzen

Wiki Engine on Steroids

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We are using Confluence as our internal documentation storage system. It allows us to easily create documentation and share it among our various teams while controlling access to the teams. It is better than a document storage system for this purpose, as it allows us to create the documents on the fly, cutting a step out of the process and making documents easier to manage. We host it on site, so it is more secure than a solution like Google Docs as it's not on the web.

Vorteile

We use Confluence on a daily basis to document various aspects of our organization. There is a large variety of built-in templates for a variety of sorts of documents. We heavily utilize the how-to articles to record procedures. Although it does link with other Altassian products, like Jira, we don't use that functionality currently as we run Confluence on-site and Jira in the cloud. The upgrade to version 6 greatly increased the usefulness of the product, as it brought in concurrent editing, ala Google Docs, which was functionality we needed when developing procedures for an event as a group. The search and indexing capabilities make it easy to find a document if its location is not obvious.

Nachteile

Search and indexing can lose usefulness in the event you have many similar documents, like say a checklist that is executed often. I would like a function to be able to click a check box to "ignore results like this." The initial setup of Confluence was not completely straightforward, however, we were installing on an older version, version 5. (The upgrade to version 6 went much smoother.) I would prefer an omnibus install package if it doesn't currently have that rather than having to install PostgreSQL and the application. The LDAP integration could have been a little bit smoother than it was, although it is in line with the other Atlassian products I have integrated.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10

Atlassian Confluence Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Atlassian Confluence Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Datei-Verwaltung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • Genehmigungs-Management
  • Integration von Dritten
  • Kommentieren
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Suchfunktion
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zugriffskontrolle

  • Chat
  • Prognosen
  • SSL-Sicherheit

Zusätzliche Informationen für Atlassian Confluence

Schlüssel-Features von Atlassian Confluence

  • Aufgabenbenachrichtigungen
  • Aufgabenverfolgung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Benutzerdefinierte Layouts
  • Bereichsverzeichnis
  • Content Management
  • Dashboard
  • Dokumenten-Management
  • Drag & Drop Oberfläche
  • Drag-and-Drop-Bearbeitung
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeit-Bearbeitung
  • Erweiterte Suche
  • Erweiterte Tabellenbearbeitung
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • JIRA-Integration
  • Kalender
  • Livesearch-Makro
  • Makros / Add-ons
  • Massives Plugin-Ökosystem
  • Offene API
  • OnDemand oder gehosted
  • Projektmanagement
  • Rich-Text-Editor
  • Schaltfläche zum Mitteilen
  • Unbegrenzte Bereiche
  • Versionskontrolle
  • Wissensbasis

Atlassian Confluence Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Atlassian Confluence.

F. Welche Preispläne bietet Atlassian Confluence an?

Atlassian Confluence bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Atlassian Confluence?

Atlassian Confluence bietet die folgenden Funktionen:

  • Erweiterte Suche
  • Erweiterte Tabellenbearbeitung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Kalender
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • Content Management
  • Benutzerdefinierte Layouts
  • Dashboard
  • Dokumenten-Management
  • Drag & Drop Oberfläche
  • Drag-and-Drop-Bearbeitung
  • E-Mail-Integration
  • JIRA-Integration
  • Wissensbasis
  • Livesearch-Makro
  • Makros / Add-ons
  • Massives Plugin-Ökosystem
  • OnDemand oder gehosted
  • Offene API
  • Projektmanagement
  • Echtzeit-Bearbeitung
  • Rich-Text-Editor
  • Schaltfläche zum Mitteilen
  • Bereichsverzeichnis
  • Aufgabenbenachrichtigungen
  • Aufgabenverfolgung
  • Unbegrenzte Bereiche
  • Versionskontrolle

F. Wer sind die typischen Nutzer von Atlassian Confluence?

Atlassian Confluence hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Atlassian Confluence unterstützt?

Atlassian Confluence unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Deutsch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Atlassian Confluence an?

Atlassian Confluence hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Atlassian Confluence mobile Geräte?

Atlassian Confluence unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Atlassian Confluence?

Atlassian Confluence kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, CA Flowdock, Creately, Gliffy, JIRA Software, Jira Service Desk, K3, Lucidchart, SharePoint, iorad

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Atlassian Confluence an?

Atlassian Confluence bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen

Beliebte Produkte