Atlassian Confluence

Erstelle, organisiere und diskutiere Arbeit mit Deinem Team.

4,4 /5 (1592 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Atlassian Confluence Übersicht

Was ist Atlassian Confluence?

Confluence ist ein gemeinsamer Arbeitsbereich zum Erstellen und Verwalten all deiner Arbeit. Im Gegensatz zu Dokumenten- und File-Sharing-Tools ist Confluence offen und kooperativ und hilft deinem Team und deinem Unternehmen, die beste Zusammenarbeit zu erzielen. Von technischen Teams und Projektmanagement bis hin zu Marketing, HR und Finanzen - je mehr Menschen in einer Organisation diese nutzen, desto mehr Nutzen haben die Teams.

Confluence erleichtert das Organisieren und Finden der benötigten Informationen. Gruppiere zusammengehörige Seiten in einem speziellen Bereich für deine Arbeit, dein Team oder funktionsübergreifende Projekte. Abhängig von den Berechtigungen kann ein Platz in Confluence nur für dich oder das gesamte Unternehmen zugänglich gemacht werden. Page-Trees, die eine hierarchische Liste von Seiten innerhalb eines Bereichs erstellen, markieren Themen auf den übergeordneten Seiten und helfen, die Arbeit sauber zu halten.

Musst du etwas finden? Führe eine schnelle Suche nach irgendeiner jemals erstellten Seite durch. Du kannst sogar einen Kommentar finden, der auf einer Seite gepostet wurde. Selbst nachdem jemand deine Firma verlassen hat, kannst du immer noch nach der Arbeit suchen, die die Person gemacht hat, sodass das Wissen nie verloren geht.

Fast jede erdenkliche Art von Projekt begann als einfache Seite in Confluence, von der Planung einer Büroparty bis hin zur Mission der NASA zum Mars. Ganz gleich, ob du Besprechungsnotizen erfasst, Produktanforderungen dokumentierst oder eine Designüberprüfung einleiten möchtest, Confluence ist eine flexible Plattform für die gesamte Arbeit deines Teams.

Passe Confluence an deinen spezifischen Arbeitsstil an, um einen vertrauten Ort für dein Team zu schaffen. Der offene Arbeitsbereich von Confluence unterstützt Teams bei der Erstellung, Überprüfung, Überarbeitung und Fertigstellung von Plänen, sodass die Arbeit weiter voranschreitet.

Kein Wunder, dass Confluence nahtlos mit Atlassian-Tools funktioniert. Seine Seiten bieten eine großartige Kulisse für Jira Software Tickets oder Trello Karten und Boards. Das Einfügen von Jira-Tickets auf deinen Confluence-Seiten ist so einfach wie Copy/Past oder du kannst neue Tickets direkt von deiner Seite erstellen, indem du mit der rechten Maustaste auf den hervorgehobenen Text klickst. Wenn du in Trello arbeitest, kannst du direkt auf den Confluence-Seiten Aktualisierungen für deine Karten vornehmen.

Neben nahtlosen Atlassian-Integrationen stehen im Atlassian Marketplace Hunderte von Apps für Confluence zur Verfügung. Ganz gleich, ob du deiner Seite Tabellen hinzufügen, Diagramme einfügen, Design-Prototypen präsentieren oder andere beliebte Apps wie Google Drive oder Salesforce integrieren möchtest, mit den Marketplace-Apps kannst du deinen Seiten mehr Power verleihen.

Atlassian Confluence Übersicht

Kosten

Beginnt ab
10,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Atlassian Confluence Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch, Französisch, Deutsch, Japanisch, Koreanisch und 3 weitere , Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Screenshots

Atlassian Confluence Screenshot: Have a home for all your documentation and organize them in a consistent structure
Atlassian Confluence Screenshot: Have a home for all your documentation and organize them in a consistent structure Atlassian Confluence Screenshot: Collaborate with your teammates using @-mentions and page comments Atlassian Confluence Screenshot: Use Confluence's powerful search engine to find what you need, when you need it. Atlassian Confluence Screenshot: Use our first class Jira integration to add context to your issues in Confluence Atlassian Confluence Screenshot: Create anything from marketing plans to product requirements documents, and more with our pre-made templates Atlassian Confluence Screenshot: Create meeting notes, project planning pages, and more. Atlassian Confluence Screenshot: Share documents with anyone on your team so you can collaborate together. Atlassian Confluence Screenshot: Assign important tasks to your teammates and create task lists for your projects. Atlassian Confluence Screenshot: Apply apps from our Marketplace to customize your page to fit your needs Atlassian Confluence Screenshot: Import files and media into your pages to add context, and provide feedback on attachments.

Atlassian Confluence Bewertungen

Atlassian Confluence Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
788

Sehr gut
644

Durchschnitt
137

Gering
21

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,2
90% haben diese Anwendung empfohlen
Steve M.

The Collaboration Platform You've Waited For

We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.


Mit Google übersetzen
Panagiotis K.

Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs

The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent.

The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered.

There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages.

Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation.

Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.


Mit Google übersetzen
Guy N.

Our organization use it frequently and we love it

Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it


Mit Google übersetzen
Andrew K.

Great Resource Library within the JIRA Space

Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.


Mit Google übersetzen
Saurabh G.

Great for sharing and storing documents and thoughts

I really like it. I have not came across a better product for that. You can keep data in any way, tables, blob or even nice looking html. Copy paste form many source work great. It has a lot of integrations to make it easier to track data.


Mit Google übersetzen
Steve M.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

The Collaboration Platform You've Waited For

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vorteile

Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Nachteile

Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Panagiotis K.
Branche: Medienproduktion
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent.

The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered.

There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages.

Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation.

Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Vorteile

Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are:

- The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.

In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Nachteile

I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve.

Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs.

From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there.

If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Guy N.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Our organization use it frequently and we love it

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 25.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it

Vorteile

I like the simplicity of the product.
You can view the change history and who made the change.
It looks visually good.

Nachteile

I find it hard to find some pages. Because it has a page hierarchy on a list, it can take some time to find what you are looking for.
There is a search option that mitigates the problem.
We also have some table features missing like freeze top row.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Andrew K.
Branche: Internet
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great Resource Library within the JIRA Space

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Vorteile

Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Nachteile

Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Saurabh G.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great for sharing and storing documents and thoughts

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I really like it. I have not came across a better product for that. You can keep data in any way, tables, blob or even nice looking html. Copy paste form many source work great. It has a lot of integrations to make it easier to track data.

Vorteile

Its easy to use and you can throw anything at it. You can control who sees what completely. Everything you add is searchable.

Nachteile

It becomes quite huge soon and you end up having a giant repository of data to shift through. You have search functionality but eventually it ends up searching similar to google. I don't know what they can do to make it more simpler but thats the biggest issue I face.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
8,1/10
Basierend auf 1.592 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Atlassian Confluence Preis

Atlassian Confluence Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Basierend auf 1.592 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Atlassian Confluence Funktionen

Atlassian Confluence Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Prognosen
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 1.592 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für Atlassian Confluence

Zusätzliche Informationen für Atlassian Confluence

Schlüssel-Features von Atlassian Confluence

  • Aufgabenbenachrichtigungen
  • Aufgabenverfolgung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Benutzerdefinierte Layouts
  • Bereichsverzeichnis
  • Content Management
  • Dashboard
  • Dokumenten-Management
  • Drag & Drop Oberfläche
  • Drag-and-Drop-Bearbeitung
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeit-Bearbeitung
  • Erweiterte Suche
  • Erweiterte Tabellenbearbeitung
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • JIRA-Integration
  • Kalender
  • Livesearch-Makro
  • Makros / Add-ons
  • Massives Plugin-Ökosystem
  • Offene API
  • OnDemand oder gehosted
  • Projektmanagement
  • Rich-Text-Editor
  • Schaltfläche zum Mitteilen
  • Unbegrenzte Bereiche
  • Versionskontrolle
  • Wissensbasis

Atlassian Confluence Häufig gestellte Fragen

Atlassian Confluence Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Atlassian Confluence.

F. Welche Preispläne bietet Atlassian Confluence an?

Atlassian Confluence bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Atlassian Confluence?

Atlassian Confluence bietet die folgenden Funktionen:

  • Erweiterte Suche
  • Erweiterte Tabellenbearbeitung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Kalender
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • Content Management
  • Benutzerdefinierte Layouts
  • Dashboard
  • Dokumenten-Management
  • Drag & Drop Oberfläche
  • Drag-and-Drop-Bearbeitung
  • E-Mail-Integration
  • JIRA-Integration
  • Wissensbasis
  • Livesearch-Makro
  • Makros / Add-ons
  • Massives Plugin-Ökosystem
  • OnDemand oder gehosted
  • Offene API
  • Projektmanagement
  • Echtzeit-Bearbeitung
  • Rich-Text-Editor
  • Schaltfläche zum Mitteilen
  • Bereichsverzeichnis
  • Aufgabenbenachrichtigungen
  • Aufgabenverfolgung
  • Unbegrenzte Bereiche
  • Versionskontrolle

F. Wer sind die typischen Nutzer von Atlassian Confluence?

Atlassian Confluence hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Atlassian Confluence unterstützt?

Atlassian Confluence unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Deutsch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Atlassian Confluence an?

Atlassian Confluence hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Atlassian Confluence mobile Geräte?

Atlassian Confluence unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Atlassian Confluence?

Atlassian Confluence kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, CA Flowdock, Creately, Gliffy, JIRA, Jira Service Desk, K3, Lucidchart, SharePoint, iorad

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Atlassian Confluence an?

Atlassian Confluence bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen