Über Google Analytics

Google Analytics ist ein von Google angebotener Web-Analytics-Service. Die Lösung bietet umfassende Berichterstattungs- und Analysetools für Websites jeder Größe. Google Analytics ermöglicht es den Nutzern, den Website-Verkehr zu überwachen, die Interaktion der Nutzer mit ihrer Website zu verstehen und je nach den Anforderungen ihres Unternehmens individuelle Berichte zu erstellen.

Google Analytics sammelt, verwaltet und konsolidiert Website-Daten und zeigt den Nutzern, wie Kunden mit ihren Websites, Anzeigen, Videos und Social Tools über alle ihre Geräte interagieren. Google Analytics analysiert den Besucherverkehr und ermöglicht es den Nutzern, das Verhalten ihrer Endnutzer zu verstehen.

Google Analytics aktiviert Websitedaten. Mit den richtigen Einblicken können Unternehmen ihre Marketingkampagnen verbessern und mit ihren Webinhalten experimentieren. Die Lösung zeigt Websitemanagern, was bei der Zielgruppe gut ankommt und was nicht, sodass sie ihre Websiteinhalte und Marketingstrategien entsprechend anpassen können.

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Google Analytics

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch, zh-hant

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Google Analytics

Bilder

Google Analytics Software - 1
Google Analytics Software - 2
Google Analytics Software - 3
Google Analytics Software - 4
Google Analytics Software - 5
Google Analytics Software - 6
7 weitere anzeigen
Videos zu Google Analytics
Google Analytics Software - 1 Google Analytics Software - 2 Google Analytics Software - 3 Google Analytics Software - 4 Google Analytics Software - 5 Google Analytics Software - 6

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Google Analytics: 30

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Interaktive Berichterstattung
  • Konversion-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Leistungskennzahlen
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Produktdatenmanagement
  • Seitensuche-Nachverfolgung
  • Seitenzugriff-Tracking
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Trichter-Analyse
  • Verhaltens-Tracking
  • Website-Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

Adobe Analytics

4,4
Nr. 1 Alternative zu Google Analytics
Adobe Analytics ist eine Marketing-Attribution-Software, mit der Unternehmen jeder Größe die Auswirkungen ihrer...

Mixpanel

4,5
Nr. 2 Alternative zu Google Analytics
Mixpanel ist ein Analyse-Tool für Websites & mobile Geräte. Es hilft Dir, mittels Verfolgung in Echtzeit das Besucherver...

HubSpot Marketing Hub

4,5
Nr. 3 Alternative zu Google Analytics
HubSpot Marketing Hub ist eine skalierbare All-in-one-Plattform für Inbound-Marketing, die Content-Marketing, Marketing...

Semrush

4,7
Nr. 4 Alternative zu Google Analytics
SEMrush ist ein Marketing-Toolkit für digitale Marketing-Profis, mit Werkzeugen zurStrategie-Optimierung von SEO, PPC,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(6.327)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,1/5

Hast du Google Analytics bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 6.327 Bewertungen angezeigt
Prithviraj J. Prithviraj J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Tool To Interpret the Development of Your Website/App

Bewertet am 11.6.2020

I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics,...

I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics, overall is easy to use tool
2- Best thing about Google analytics is its's free

Problems I can solve using Google Analytics
1- I can easily track which page of my client's website is not performing
2- Easy to track traffic, know which pages and content is getting more viewed and further I can improve this pages and content for better conversions
3- Easy to track individual product performance for e-commerce store site
4- Easy to track which page has technical issue by analyzing sales funnel
5- Helps improving landing pages by analyzing the page performance based on traffic, session duration and conversion rate.

Benefits of Google Analytics:
1- I can improve my website's performance by analyzing each and every page performance and upgrading it for conversion.
2- I can easily compare product's performance for e-commerce site and give reports to client about every product sales.
3- I can easily improve my app's performance ans user interface by knowing every screen's performance

Vorteile

1- Ready Reports Generation
2- Real-time analysis of a website
3- Analysis of variety of site

Nachteile

1- Few complications in combining dimensions and metrics
2- Few methods are tricky for setting up filters and segmentations

In Betracht gezogene Alternativen

Ahrefs

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics

I chose Google Analytics over alternative products because it is free and highly efficient tool compare to all free tools out there.
Ravi K. Ravi K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Your only go to analytics tool (FREE). For paid, find your use case.

Bewertet am 4.10.2021

Our overall experience with Google Analytics is slightly above satisfactory. It has helped us...

Our overall experience with Google Analytics is slightly above satisfactory. It has helped us initially to track user data both in terms of analysis and reporting. Basis which we have been able to optimise our performance marketing leading to lower customer acquisition cost, improve our funnels leading to improved conversion and further improving margins, device expansion and off brand marketing strategy basis it's demographic data reports.

Vorteile

Impactful features:
- GA has a freemium pricing model wherein you get a lot of functionalities in the FREE version which is majority of smaller organisation or start ups, more than sufficient. It's a go to tool for all the new products and mostly the first analytics tool to be integrated in their product.
- Wide array of system reports: GA makes it easy for its user to track and analyse their users by providing access to a lot of system reports like audience demographics, acquisition reports, behaviour reports like pages visited, bounce rate, time on site etc. These reports have been helping us to do primary analysis of the users and their behaviour on the website.
- Easy initial integration with detailed one for event tracking: For getting primary user data points like what pages user visits, time spent, bounce rate, unmarked acquisition channels etc, GA provides a very easy integration which is to simply put the GA pixel or script on every page of the website. This can be done by both GTM or by manually placing it in the code.
- Google ecosystem: GA is part of the Google ecosystem which makes it integration with other Google products seamless. The best use cases for us are creating and exporting audiences to Ad Manager and integrating Google Optimize (AB test tool we use) with GA for detailed insights on the AB test experiments.

Nachteile

Features to improve:
- First and foremost is speed of data extraction which needs to be improved a lot. GA takes a lot of time to pull out data, even on system reports. Now this becomes really critical when we are analysing a data set or trying to troubleshoot a problem. This breaks the momentum and sometimes is frustrating.
- Custom reports to be made easy: In custom reports we have to first create the structure of the report, save it and then only we can if the report fetches any data or not. This needs to be improved so that reports can be validated right there and then.
- Lack of core implementation for publishing and lead-gen websites: The way GA provides e-commerce integration, it lags in providing an implementation for lead-gen websites as their use case, many-a-times, is more than a simple lead, but there are various types and qualities & qualification of leads.

In Betracht gezogene Alternativen

Adobe Analytics

Warum Google Analytics gewählt wurde

There were several reasons: - Cost: GA had stringent and limited pricing plan and were on a very higher side. While we could device a plan with their competitor. - Ease of use of custom reports: Custom reports or workspaces in Adobe Analytics is very easy to use for our various teams which made it an easy choice for us. - Speed of data extraction: It is much faster than GA in terms of pulling out data which saves precious time of our teams and less frustration thus saving dollars for the company with improved efficiency.

Zuvor genutzte Software

Adobe Analytics

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics

We actually did not choose GA as we continued using the free version only.
Jamie P. Jamie P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Maybe I'm Stupid

Bewertet am 18.2.2020

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to...

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.

Vorteile

If you know what you are looking for--and how to find it again after Google makes approximately 300 changes and updates--Google Analytics can be exceptionally useful. In our business, it is extremely important to not only know that a given media product is working for the client, but also to be able to PROVE the success (or failure) of a product to the client. Our clients--the business owners and their staff--want to be sure that they are spending their money on advertising products that work. It is very easy to claim that, yes, this product is working for you, but it is another matter entirely to be SURE and to be able to prove that success. Google Analytics allows us to track digital interactions with the customer's website. Typically, our clients have no idea if their websites are seeing increases in customer traffic following advertising campaigns (such as television and radio), or if the digital ads placed are doing exactly what they should be doing.

Nachteile

While the concept behind Google Analytics is great, the actual execution leaves much to be desired, at least for me. Maybe I'm completely stupid (a fair assessment) or too Gen X and not Millennial enough to find Google Analytics easy to use. It surely doesn't help that it seems that the user dashboard/interface changes every time I use it. Knowing how to navigate through the various levels and sections of the monstrosity that is Google Analytics to find exactly what metrics are needed in any given situation is an artform--and I feel like I've only just mastered stick figures and maybe a smidge of finger-painting. In short, I'm not an artist.

Riyasudeen P. Riyasudeen P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Google Analytics Review

Bewertet am 1.11.2021

Overall am happy with Google Analytics because I can get the overview report of the users who are...

Overall am happy with Google Analytics because I can get the overview report of the users who are landing in my website, real-time data, platform wise and country wise are worth the software, I expect more detailed user data to engage a better content for the user.

Vorteile

The feature I like the most is that it gives a real time view of the users who accessed m website in the last 30 minutes, it helps me to know the real-time traffics

Nachteile

Apart from getting the data of users from country wise or platform wise, Google Analytics doesn't provide much data even though Google can provide a lot more and few times I find missing or inaccurate data. As an administrator I expect more user data, So I can provide a content which user expects.

In Betracht gezogene Alternativen

Piwik PRO und Leadfeeder

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics

Even though Google Analytics few features compared to its competitors, the tech giant is keep adding features and it is even integrated Google adsense to view the earning. As it is a Google product, it is more reliable than others and will help hugely by bringing more google products together.
Ian H. Ian H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Google Analytics Review

Bewertet am 16.10.2021

Very positive. I use Google Analytics from perspective of someone with technical knowledge and I...

Very positive. I use Google Analytics from perspective of someone with technical knowledge and I find I can get an awful lot out of this product.

Vorteile

The software is free to use by creating a Google account. The features included cover everything you need to track and measure user data on a website or app. With a little background knowledge, it is relatively easy to implement.

Nachteile

To get the most out of Google Analytics you will need some technical knowledge. This is particulary true regarding the set-up and tracking of conversion goals.

In Betracht gezogene Alternativen

Facebook for Business

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics

It's a free, universal way to measure visitor data to your website or mobile app. Many other products cannot compete with free to use features of Google Analytics.
5 von 6.327 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Google Analytics Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Google Analytics.

Google Analytics bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Google Analytics hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Google Analytics unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch, zh-hant

Google Analytics unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil)

Google Analytics kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Ads, Google Search Console, WordPress

Google Analytics bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Google Analytics gefundenen Softwarekategorien an.