Über Google Analytics

Google Analytics ist ein von Google angebotener Web-Analytics-Service. Die Lösung bietet umfassende Berichterstattungs- und Analysetools für Websites jeder Größe. Google Analytics ermöglicht es den Nutzern, den Website-Verkehr zu überwachen, die Interaktion der Nutzer mit ihrer Website zu verstehen und je nach den Anforderungen ihres Unternehmens individuelle Berichte zu erstellen.

Google Analytics sammelt, verwaltet und konsolidiert Website-Daten und zeigt den Nutzern, wie Kunden mit ihren Websites, Anzeigen, Videos und Social Tools über alle ihre Geräte interagieren. Google Analytics analysiert den Besucherverkehr und ermöglicht es den Nutzern, das Verhalten ihrer Endnutzer zu verstehen.

Google Analytics aktiviert Websitedaten. Mit den richtigen Einblicken können Unternehmen ihre Marketingkampagnen verbessern und mit ihren Webinhalten experimentieren. Die Lösung zeigt Websitemanagern, was bei der Zielgruppe gut ankommt und was nicht, sodass sie ihre Websiteinhalte und Marketingstrategien entsprechend anpassen können.

Preisoptionen ab:

N/A

  • Gratis Testen
  • Kostenlos
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 3 weitere , Indien, Japan, Deutschland

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch und 22 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Taiwanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

Preisoptionen ab:

N/A

  • Gratis Testen
  • Kostenlos
  • Abonnement

Bilder

Analyze daily visits, traffic types, & time on site by country
Google Analytics custom dashboard
Google Analytics audience demographics reporting
View website data in real time with Google Analytics
Connect sales, marketing and advertising data
Generate reports to see what's working and fix what's not
7 weitere anzeigen
Videos zu Google Analytics
Google Analytics Screenshot: Analyze daily visits, traffic types, & time on site by country Google Analytics Screenshot: Google Analytics custom dashboard Google Analytics Screenshot: Google Analytics audience demographics reporting Google Analytics Screenshot: View website data in real time with Google Analytics Google Analytics Screenshot: Connect sales, marketing and advertising data Google Analytics Screenshot: Generate reports to see what's working and fix what's not

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Google Analytics: 22

  • API
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dashboard-Erstellung
  • Datenfilterung
  • Datenimport
  • Datenvisualisierung
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Erhalten
  • Integration von Dritten
  • Kundensegmentierung
  • Performance-Berichte
  • Suchfunktion
  • Verhaltens-Tracking
  • Web-Analyse
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Zugriffskontrolle

Alternativen

Tableau

4,5
Alternative Nr. 1 zu Google Analytics
Tableau Software ist eine Business Intelligence und Analytics-Lösung, die mehrere integrierte Produkte bietet, um Deine...

Sisense

4,6
Alternative Nr. 2 zu Google Analytics
Hinter der Drag-and-Drop-Benutzeroberfläche und den visuell ansprechenden Visualisierungsmöglichkeiten von Sisense...

Grow

4,6
Alternative Nr. 3 zu Google Analytics
Grow ist eine cloudbasierte Lösung für Geschäftsanalysen und Datenvisualisierung, die für kleine und mittlere...

Klipfolio

4,7
Alternative Nr. 4 zu Google Analytics
Klipfolio ist eine komplette Cloud-Dashboard-Anwendung, die Echtzeit-Einblick in die Daten und Erkenntnisse ermöglicht,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(5.431)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,1/5

Hast du Google Analytics bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 5.431 Bewertungen angezeigt
Jem C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A bit fiddly at times, but by far the best package for checking and monitoring analytics

Bewertet am 14.8.2019

As a small business it's vital for me to know stats about engagement for advertisers, so this is...

As a small business it's vital for me to know stats about engagement for advertisers, so this is the simplest way to pull that data out. The software is also easy to use on the go via the mobile app, as already mentioned. For a small business, it's also helpful that you can automate most of the reports, so as to save time.

Vorteile

Quite simply, this is the complete package:

• In-depth: There are so many options in this, you'd struggle to find something you can't find out! The data kit is really powerful once you've got it set up, and I've used it with several clients to monitor everything from basic views on the page, to the journey across the site and how far they scroll down a specific page.

• Mobile App: For headline stats, I've found this really useful as someone running a small business. You can quickly see on the go if what you've put up has made an impact, and there's still a surprising amount of flexibility and in-sight in a mobile app. If you've got a couple of accounts on the go, you're also able to log into multiple ones at once without faffing around.

• Notes: Recently discovered and a big fan! The ability to make notes natively about spikes or troughs so when you're looking back later is great, so you can make sure you still view stuff in context.

Nachteile

Generally, I'm pretty impressed with this - the only faff is actually getting it set up in the first place. However, with a couple of tutorials from Google I was able to sort this out myself, so it is do-able!

The only thing I've struggled with is checking outbound clicks - but I'm sure that is something someone who knows what they're doing can sort!

Sarah H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Google Analytics for Rich Web Insights

Bewertet am 20.7.2020

Our advertising agency does custom website builds for our clients so it's imperative that we...

Our advertising agency does custom website builds for our clients so it's imperative that we accurately track acquisitions, referrals and user interactions on a daily basis to improve our advertising campaigns. We analyze time on site, page views, sessions, and bounce rate and the analytics help us improve our overall website UX and UI. The rich analytics provided from Google (especially integrations with Google Tag Manager) enable us to make intelligent improvements to the website to increase conversions.

Vorteile

Google Analytics is one of the most powerful tools available and it's free. It's very simple to deploy as long as you have backend access to a website. I use Google Analytics on a daily basis to track website analytics, behavior flow, conversion, and goal tracking, and build custom marketing funnels. Google Data Studio is an excellent way to directly pull data from the tool and make a completely customized dashboard with the top metrics that you analyze on a consistent daily basis. The user management and ability to set permissions adds an extra layer of security and the integration with Google Ads and YouTube properties is seamless and makes real-time reporting very dynamic. What we can measure, we can ultimately improve.

Nachteile

Google Analytics sometimes reports Facebook analytics differently from the backend of Facebook Ads Manager. However, Google is getting a lot better with tracking user performance, not just cookies (especially for cross-device interactions). The courses for the Google Analytics certification and somewhat bulky - I wish there was a better way to track your coursework and more online video tutorial similar to how Facebook Blueprint has organized their free online courses. Google Analytics can seem very daunting to beginners but there are a lot of great resources available from Google for education and tutorials.

Mark R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Both simple and Complex to Use

Bewertet am 21.1.2021

I have used GA for 15+ years and it has become the standard web analytics reporting tool for my...

I have used GA for 15+ years and it has become the standard web analytics reporting tool for my institution over that time. We use it to measure our digital campaigns and admission com-flow and web traffic. While many parts of GA are easy to use and understand, the more complex reporting has become so valuable that we enlisted outside firm to assist with setup and tracking of campaigns tied directly to our strategic enrollment plan.

Vorteile

The GA snippet is simple to install if you have access to your sites source code. Analytics are quickly available, real time or next day, with an amazing array of detail. Reports can be created simply and exported to multiple file types and regularly mailed to anyone who has the need to view your site analytics.

Nachteile

While I appreciate the power and customization available in GA, setting up goals and conversions for a large, multi-domain website can be complicated for someone who doesn't specialize in using the tool. There are many setup resources available through Google support and independent sites, but its often difficult to decide which directions to follow for proper setup.

Jamie P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Maybe I'm Stupid

Bewertet am 18.2.2020

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to...

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.

Vorteile

If you know what you are looking for--and how to find it again after Google makes approximately 300 changes and updates--Google Analytics can be exceptionally useful. In our business, it is extremely important to not only know that a given media product is working for the client, but also to be able to PROVE the success (or failure) of a product to the client. Our clients--the business owners and their staff--want to be sure that they are spending their money on advertising products that work. It is very easy to claim that, yes, this product is working for you, but it is another matter entirely to be SURE and to be able to prove that success. Google Analytics allows us to track digital interactions with the customer's website. Typically, our clients have no idea if their websites are seeing increases in customer traffic following advertising campaigns (such as television and radio), or if the digital ads placed are doing exactly what they should be doing.

Nachteile

While the concept behind Google Analytics is great, the actual execution leaves much to be desired, at least for me. Maybe I'm completely stupid (a fair assessment) or too Gen X and not Millennial enough to find Google Analytics easy to use. It surely doesn't help that it seems that the user dashboard/interface changes every time I use it. Knowing how to navigate through the various levels and sections of the monstrosity that is Google Analytics to find exactly what metrics are needed in any given situation is an artform--and I feel like I've only just mastered stick figures and maybe a smidge of finger-painting. In short, I'm not an artist.

Robert M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

All the stats you need

Bewertet am 11.2.2021

Analytics has changed the way we do everything. Our marketing, SEO, sales drives, campaigns, our...

Analytics has changed the way we do everything. Our marketing, SEO, sales drives, campaigns, our entire online presence have changed for the better. Google Analytics will keep you on your toes but it's worth it.

Vorteile

Google Analytics gives you every possible form of feedback data you may need, breaking down into more digestible chunks or delivering the whole picture, there's nothing it doesn't tell you.

Nachteile

All this choice means a huge amount of features. There's no way around it, you do have to devote some time learning what these features are.

5 von 5.431 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Google Analytics Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Google Analytics.

Google Analytics bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Google Analytics

Google Analytics hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

Google Analytics unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Taiwanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

Google Analytics unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

Google Analytics kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authoritas, Belladati, Cyfe, Impactia, Jimdo, PPC Keyword, Pinpointe On-Demand, Qwaya, VWO Testing, Zendesk

Google Analytics bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Google Analytics gefundenen Softwarekategorien an.