Google Analytics

Web-Analytics der Unternehmensklasse

4,7 /5 (4742 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Google Analytics Übersicht

Was ist Google Analytics?

Google Analytics ist ein von Google angebotener Web-Analytics-Service. Die Lösung bietet umfassende Berichterstattungs- und Analysetools für Websites jeder Größe. Google Analytics ermöglicht es den Nutzern, den Website-Verkehr zu überwachen, die Interaktion der Nutzer mit ihrer Website zu verstehen und je nach den Anforderungen ihres Unternehmens individuelle Berichte zu erstellen.

Google Analytics sammelt, verwaltet und konsolidiert Website-Daten und zeigt den Nutzern, wie Kunden mit ihren Websites, Anzeigen, Videos und Social Tools über alle ihre Geräte interagieren. Google Analytics analysiert den Besucherverkehr und ermöglicht es den Nutzern, das Verhalten ihrer Endnutzer zu verstehen.

Google Analytics aktiviert Websitedaten. Mit den richtigen Einblicken können Unternehmen ihre Marketingkampagnen verbessern und mit ihren Webinhalten experimentieren. Die Lösung zeigt Websitemanagern, was bei der Zielgruppe gut ankommt und was nicht, sodass sie ihre Websiteinhalte und Marketingstrategien entsprechend anpassen können.

Google Analytics Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Google Analytics Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 3 weitere , Indien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 22 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Taiwanisch, Thai

Media

12979
12980
12982
133591
133592
591626
Google Analytics video Google Analytics Screenshot: Analyze daily visits, traffic types, & time on site by country Google Analytics Screenshot: Google Analytics custom dashboard Google Analytics Screenshot: Google Analytics audience demographics reporting Google Analytics Screenshot: View website data in real time with Google Analytics Google Analytics Screenshot: Connect sales, marketing and advertising data Google Analytics Screenshot: Generate reports to see what's working and fix what's not

Google Analytics Bewertungen

Google Analytics Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
3450

Sehr gut
1145

Durchschnitt
137

Gering
8

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,2
97% haben diese Anwendung empfohlen
Prithviraj J.

Best Tool To Interpret the Development of Your Website/App

I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics, overall is easy to use tool
2- Best thing about Google analytics is its's free

Problems I can solve using Google Analytics
1- I can easily track which page of my client's website is not performing
2- Easy to track traffic, know which pages and content is getting more viewed and further I can improve this pages and content for better conversions
3- Easy to track individual product performance for e-commerce store site
4- Easy to track which page has technical issue by analyzing sales funnel
5- Helps improving landing pages by analyzing the page performance based on traffic, session duration and conversion rate.

Benefits of Google Analytics:
1- I can improve my website's performance by analyzing each and every page performance and upgrading it for conversion.
2- I can easily compare product's performance for e-commerce site and give reports to client about every product sales.
3- I can easily improve my app's performance ans user interface by knowing every screen's performance


Mit Google übersetzen
Sarah H.

Google Analytics for Rich Web Insights

Our advertising agency does custom website builds for our clients so it's imperative that we accurately track acquisitions, referrals and user interactions on a daily basis to improve our advertising campaigns. We analyze time on site, page views, sessions, and bounce rate and the analytics help us improve our overall website UX and UI. The rich analytics provided from Google (especially integrations with Google Tag Manager) enable us to make intelligent improvements to the website to increase conversions.


Mit Google übersetzen
Jamie P.

Maybe I'm Stupid

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.


Mit Google übersetzen
Tayyab S.

Identifies Whats Going On With Your Website

Google Analytics gives the maximum idea that what's going on with the website.
I am using Google Analytics for my websites and also my SEO team. Based on my experience, Google Analytics is the most professional and robust tool to analyze website stats and traffic efficiently. The tool allows my SEO team to track the multiple queries like which specific keywords and pages are performing well.


Mit Google übersetzen
Harshit B.

With Google Analytics, you will Know your customers !

The overall experience of Google Analytics has been excellent, we been able to mould our offering to the end user in a way that he/she gets the most out of the website and make an informed choice when dealing with a purchasing decision.


Mit Google übersetzen
Prithviraj J.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Best Tool To Interpret the Development of Your Website/App

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics, overall is easy to use tool
2- Best thing about Google analytics is its's free

Problems I can solve using Google Analytics
1- I can easily track which page of my client's website is not performing
2- Easy to track traffic, know which pages and content is getting more viewed and further I can improve this pages and content for better conversions
3- Easy to track individual product performance for e-commerce store site
4- Easy to track which page has technical issue by analyzing sales funnel
5- Helps improving landing pages by analyzing the page performance based on traffic, session duration and conversion rate.

Benefits of Google Analytics:
1- I can improve my website's performance by analyzing each and every page performance and upgrading it for conversion.
2- I can easily compare product's performance for e-commerce site and give reports to client about every product sales.
3- I can easily improve my app's performance ans user interface by knowing every screen's performance

Vorteile

1- Ready Reports Generation
2- Real-time analysis of a website
3- Analysis of variety of site

Nachteile

1- Few complications in combining dimensions and metrics
2- Few methods are tricky for setting up filters and segmentations

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sarah H.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Google Analytics for Rich Web Insights

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our advertising agency does custom website builds for our clients so it's imperative that we accurately track acquisitions, referrals and user interactions on a daily basis to improve our advertising campaigns. We analyze time on site, page views, sessions, and bounce rate and the analytics help us improve our overall website UX and UI. The rich analytics provided from Google (especially integrations with Google Tag Manager) enable us to make intelligent improvements to the website to increase conversions.

Vorteile

Google Analytics is one of the most powerful tools available and it's free. It's very simple to deploy as long as you have backend access to a website. I use Google Analytics on a daily basis to track website analytics, behavior flow, conversion, and goal tracking, and build custom marketing funnels. Google Data Studio is an excellent way to directly pull data from the tool and make a completely customized dashboard with the top metrics that you analyze on a consistent daily basis. The user management and ability to set permissions adds an extra layer of security and the integration with Google Ads and YouTube properties is seamless and makes real-time reporting very dynamic. What we can measure, we can ultimately improve.

Nachteile

Google Analytics sometimes reports Facebook analytics differently from the backend of Facebook Ads Manager. However, Google is getting a lot better with tracking user performance, not just cookies (especially for cross-device interactions). The courses for the Google Analytics certification and somewhat bulky - I wish there was a better way to track your coursework and more online video tutorial similar to how Facebook Blueprint has organized their free online courses. Google Analytics can seem very daunting to beginners but there are a lot of great resources available from Google for education and tutorials.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jamie P.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Maybe I'm Stupid

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 18.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.

Vorteile

If you know what you are looking for--and how to find it again after Google makes approximately 300 changes and updates--Google Analytics can be exceptionally useful. In our business, it is extremely important to not only know that a given media product is working for the client, but also to be able to PROVE the success (or failure) of a product to the client. Our clients--the business owners and their staff--want to be sure that they are spending their money on advertising products that work. It is very easy to claim that, yes, this product is working for you, but it is another matter entirely to be SURE and to be able to prove that success. Google Analytics allows us to track digital interactions with the customer's website. Typically, our clients have no idea if their websites are seeing increases in customer traffic following advertising campaigns (such as television and radio), or if the digital ads placed are doing exactly what they should be doing.

Nachteile

While the concept behind Google Analytics is great, the actual execution leaves much to be desired, at least for me. Maybe I'm completely stupid (a fair assessment) or too Gen X and not Millennial enough to find Google Analytics easy to use. It surely doesn't help that it seems that the user dashboard/interface changes every time I use it. Knowing how to navigate through the various levels and sections of the monstrosity that is Google Analytics to find exactly what metrics are needed in any given situation is an artform--and I feel like I've only just mastered stick figures and maybe a smidge of finger-painting. In short, I'm not an artist.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Tayyab S.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Identifies Whats Going On With Your Website

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Google Analytics gives the maximum idea that what's going on with the website.
I am using Google Analytics for my websites and also my SEO team. Based on my experience, Google Analytics is the most professional and robust tool to analyze website stats and traffic efficiently. The tool allows my SEO team to track the multiple queries like which specific keywords and pages are performing well.

Vorteile

Google Analytics tells us about the insights of our company or personal website.
It also tells us where you are receiving clicks, user's location, website visited history and many more.
It provides easy and efficient integration with third-party platforms such as Google Ads and Social Media.

Nachteile

It is very difficult to stay up with new & upcoming updates and features because sometimes I get lost in the new navigation or user interface.
There is a lack of end-user support and difficult to identify the middle part of insights.
It will be great if Google Analytics launches a built-in URL builder for the sake of campaign-tracking.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Harshit B.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

With Google Analytics, you will Know your customers !

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 3.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The overall experience of Google Analytics has been excellent, we been able to mould our offering to the end user in a way that he/she gets the most out of the website and make an informed choice when dealing with a purchasing decision.

Vorteile

Google Analytics has helped us understand our consumers better. We have been able to get real time updates about the audience on the site, which page they are active on and which application/product is getting the most number of views and so and it also help us in making our landing page better by providing a more intuitive experience.

Nachteile

The software is excellent in most aspects, however there were features like acquisition and behaviour where we felt a lot more can be provided by the site, and the iOS and Android apps can also be a lot better with respect to intuitiveness.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9/10
Basierend auf 4.742 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Google Analytics Preis

Google Analytics Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Basierend auf 4.742 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Google Analytics Funktionen

Google Analytics Funktionen

API
Ad-hoc-Berichterstattung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Berichterstattung und Statistik
Business Intelligence
Dashboard-Erstellung
Daten-Import / -Export
Datenfilterung
Datenvisualisierung
Diagramm-Erstellung
Echtzeit-Analytik
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Mehrfache Datenquellen
Prädiktive Analytik
Trend-Analysen
Visuelle Analytik
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Überwachung
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 4.742 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Google Analytics Häufig gestellte Fragen

Google Analytics Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Google Analytics.

F. Welche Preispläne bietet Google Analytics an?

Google Analytics bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Google Analytics?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Google Analytics

F. Wer sind die typischen Nutzer von Google Analytics?

Google Analytics hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Google Analytics unterstützt?

Google Analytics unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Taiwanisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet Google Analytics an?

Google Analytics hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Google Analytics mobile Geräte?

Google Analytics unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Google Analytics?

Google Analytics kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authoritas, Belladati, Cyfe, Impactia, Jimdo, PPC Keyword, Pinpointe On-Demand, Qwaya, VWO Testing, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Google Analytics an?

Google Analytics bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen