Stripe Übersicht

Was ist Stripe?

Stripe ist ein Online-Zahlungsabwicklungs-Tool für Internet-Unternehmen. Ganz gleich, ob es um die Verwaltung eines Abonnementdienstes, eines On-Demand-Marktplatzes, eines E-Commerce-Shops oder einer Crowdfunding-Plattform geht, die sorgfältig gestalteten APIs und Funktionen von Stripe helfen Benutzern, das bestmögliche Produkt für ihre Benutzer zu erstellen.

Mit Stripe können Benutzer Kunden wiederkehrend Rechnungen ausstellen, einen Marktplatz einrichten oder Zahlungen über ihre voll integrierte globale Zahlungsplattform annehmen. Entwickler sind in der Lage, mit modernen Tools, von React-Komponenten bis zu Echtzeit-WebHooks, schnell produktionsfertige Integrationen zu erstellen. Die Verwendung der Stripe-Entwicklerplattform bedeutet weniger Wartung für Legacy-Systeme und mehr Konzentration auf Kunden- und Produkterlebnisse.

Unternehmen können alle wichtigen Debit- und Kreditkartenzahlungen in mehr als 135 Währungen akzeptieren. Aktiviere bei Bedarf 3-D-Secure für jede beliebige Zahlung. Stripe unterstützt mehr als nur Karten mit globalen Zahlungsmethoden, die über das Dashboard aktiviert werden können, einschließlich ACH-Überweisungen, Alipay, Bancontact, Giropay und mehr.

Die eleganten Abstraktionen von Stripe vereinfachen das Hinzufügen oder Ändern von Abrechnungsmodellen, einschließlich einer leistungsfähigen Schnittstelle zum einfachen Testen und Ausrollen neuer Preise. Benutzer können Kunden mit einmaligen Rechnungen oder automatisch wiederkehrend belasten. Werde global tätig mit Unterstützung für verschiedene Zahlungsmethoden. Die Stripe Billing API lässt sich einfach in bestehende Websites, mobile Apps oder sogar CRM-Systeme integrieren. Entwickler können Out-of-the-Box-Funktionalität verwenden, um schnell zu beginnen oder die zusammensetzbaren API-Bausteine zu verwenden, um vollständig angepasste Subskriptionslogik und Preismodelle zu entwickeln.

Benutzer können Abonnements und Rechnungen erstellen und verwalten - und detaillierte Finanzberichte anzeigen - direkt über das Dashboard. Stripe beschränkt nicht die Anzahl der Teammitglieder, die hinzugefügt werden können, und unterstützt granulare Rollen und Berechtigungen, um den Zugriff zu verwalten.

Connect, das Routing- und Auszahlungsmodul von Stripe, wird automatisch Saldi, Batch-Einnahmen in Auszahlungen, Zeitübertragungen mit lokalen Cutoffs verfolgen und fehlgeschlagene Übertragungen wiederholen. Benutzer können auch erweiterte Abläufe wie Kontoabbuchungen, One-to-Many-Zahlungen und mehr integrieren. Mit der Payout-Engine von Connect können Benutzer das Auszahlungstiming für Benutzer festlegen und sofortige Auszahlungen ermöglichen, sodass Benutzer innerhalb weniger Minuten Geld erhalten können. Connect hilft, Empfänger schneller zu bezahlen und entfernt Fehler und Abgleichsarbeiten.

Stripe Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Preis-Leistungs-Verhältnis

Stripe Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Embeddable checkout
Customize invoices to match company branding
Reporting and insights via the dashboard
Manage roles & permissions
Attach notes for teammates on payments
Stripe Screenshot: Embeddable checkout Stripe Screenshot: Customize invoices to match company branding Stripe Screenshot: Reporting and insights via the dashboard Stripe Screenshot: Manage roles & permissions Stripe Screenshot: Attach notes for teammates on payments

Stripe Bewertungen

Stripe Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
1239

Sehr gut
357

Durchschnitt
51

Gering
12

Schlecht
13

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,3
95% haben diese Anwendung empfohlen
Matthew V.

Integrates seamlessly with everything

Very positive. Great alternative for start up businesses, or online businesses that can save a lot of time.


Mit Google übersetzen
Paulo G.

Easy to setup, clean interface, wide support, great customer support

Stripe has transformed a hard problem into a no-brainer. If making the connection between the online and the banking/paying was an herculean task in the past, it is nowadays a straightforward registration in their website, and most of the times an integration with your store/website.


Mit Google übersetzen
Robert O.

Stripe's dispute resolution policies are never in favour of the seller

I am in the process of terminating my account with Stripe. It's a joke. The amount of headache and lost business they caused is not worth it. It is easy to set up but after that nothing is easy with Stripe.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

A developer first payment gateway that will leave your sales team smiling

We have multiple payment solutions, some still in use and some now deprecated. Stripe allowed us to very quickly replace multiple other gateways and dramatically increase the code quality, staff experience and end-user workflow through its many benefits.

Adding Apple Pay, Google Pay and other payment types was a cinch and the SDKs and implementations of all these are industry standard and strong, but remove hours of development time for my team because of the neat and clever ways Stripe integrates them.

We have been using Stripe for several years now and I recommend it to business associates and indeed use it on new projects, because the overall footprint Stripe requires for the huge amount of features has really revolutionised our payment gateway experience both from a developer and staff point of view.

And the changes and improvements constantly evolve, too. In fact, Stripe is a brilliant place to stay ahead of the curve when it comes to regulation and data privacy because they're always on the ball with such matters.


Mit Google übersetzen
Ed P.

Best card processing

As a back office processing system with good security and good user interface, it can't be beat.


Mit Google übersetzen
Matthew V.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Integrates seamlessly with everything

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 5.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Very positive. Great alternative for start up businesses, or online businesses that can save a lot of time.

Vorteile

So you can use Stripe with invoicing and subscription software or you can build out your own system if you are a geek that is PCI compliant fairly easily. Almost everything has an integration option and if you get stuck with a problem for whatever reason you can log into the dashboard and usually figure it out from there, if you can't they have great support documentation and even a chat option. Compared to similar competitors you even save a little bit. I especially like their ACH fees, some of the lowest I've seen.
An added bonus is that I don't have to pay for monthly statement fees or pay the annual PCI compliance fee and surveys because they add that into the flat rate.

Nachteile

Only thing I'd like to see is an option to download statements in a PDF format like previous merchant processing providers, but rarely do I need it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Paulo G.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to setup, clean interface, wide support, great customer support

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Stripe has transformed a hard problem into a no-brainer. If making the connection between the online and the banking/paying was an herculean task in the past, it is nowadays a straightforward registration in their website, and most of the times an integration with your store/website.

Vorteile

The fact that is has an enormous amount of support from most software with integrations existing for anything that can support plugins (think wordpress), most programing libraries, ORMs, application development frameworks, etc. It is the de facto for online payments and that makes it really accessible from most common scenarios.

Their APIs and models are very clear and understandable, making it easy to integrate within most tools, and the fact that they also have plug-and-play solutions makes it even easier.

Nachteile

Not all payment options have plug-and-play solutions. It is, for example, possible to send your users to a stripe webpage with a nice layout to complete the payment, but this page is not entirely customizable. Not in style and not in payment options. For instance, you can't give the user the option to select a payment type, which is a very common use case in most websites and would be great if stripe would allow it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Robert O.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Stripe's dispute resolution policies are never in favour of the seller

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 18.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I am in the process of terminating my account with Stripe. It's a joke. The amount of headache and lost business they caused is not worth it. It is easy to set up but after that nothing is easy with Stripe.

Vorteile

Easy to deploy and has various integrations available

Nachteile

Allocations are a nightmare. Stripe is taking out their commission and the remaining amount is paid into your account, several client transactions in one payment - reconciliations are extremely difficult and I've never received one invoice from Stripe for their commission. They simply deduct their share and transfer the rest to you without any paper trail. In addition, every time there is a dispute, it is never settled in the seller's favour even when the supporting evidence and paperwork supplied to Stripe clearly shows that the purchase was valid, agreed and approved by the buyer, signed-off by them and the service used by them. The response from Stripe is never in the seller's favour. Finally - it happens at least a few times a month that Stripe rejects the transaction as suspicious and prevents prospects from buying our products. It often happens that clients contact us outside of the Stripe's workflow and finalise payment manually because Stripe is rejecting their cards and by extension is not allowing us to close the sale.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A developer first payment gateway that will leave your sales team smiling

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 30.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have multiple payment solutions, some still in use and some now deprecated. Stripe allowed us to very quickly replace multiple other gateways and dramatically increase the code quality, staff experience and end-user workflow through its many benefits.

Adding Apple Pay, Google Pay and other payment types was a cinch and the SDKs and implementations of all these are industry standard and strong, but remove hours of development time for my team because of the neat and clever ways Stripe integrates them.

We have been using Stripe for several years now and I recommend it to business associates and indeed use it on new projects, because the overall footprint Stripe requires for the huge amount of features has really revolutionised our payment gateway experience both from a developer and staff point of view.

And the changes and improvements constantly evolve, too. In fact, Stripe is a brilliant place to stay ahead of the curve when it comes to regulation and data privacy because they're always on the ball with such matters.

Vorteile

I have to first commend the supoprt team from Stripe. Whether this is a technical issue, such as the developer support or technical issue, or the support for sales or management staff, Stripe put a huge emphasis on making their support second to none.

Developers can choose between tickets and email, but there is also an IRC channel to talk real time to actual Stripe developers. They're knowledgeable and extremely helpful. When you use the on-site live chat feature, you will also get a follow up email with any extra information and a log of the chat, with an invitation to get in touch if the issue still isn't solved.

The fact that it's developer first means you have an excellent set of powerful, reliable and well tested APIs. The sandbox is fantastic and the logging to help debug your software (in both sandbox and live) are truly unmatched in the payment gateway world. Every request, full request and response, and everything is deeply integrated, so you can quickly click between related data in a sensical way. The API documentation is beautiful and easy to follow and feedback and suggestions are taken on board and literally implemented more often than not if a problem ever arises or a good suggestion is made.

The dashboard for sales staff is easy to use. The interface is clean but the features are tremendously powerful. The fraud integration with Radar is a blessing to small and medium businesses that want a quick way to help keep themselves protected.

Nachteile

Having to setup multiple accounts, albeit sub accounts that appear in the same dashboard, to utilise multiple currencies.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ed P.
Branche: E-Learning
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best card processing

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

As a back office processing system with good security and good user interface, it can't be beat.

Vorteile

Low rate, excellent security, prompt direct transfer to bank account, good analytics, embeds on website and works without making people leave my site, clear user interface, good integration with other software, intelligent processing (e.g. prevents double subscriptions)

Nachteile

Not much at all that i don't like, as long as I'm not expecting it to do things it can't do. It is better, for example, than PayPal in website processing but can't replace PayPal or Square for one on one payments.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 1.672 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Stripe Preis

Stripe Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 1.672 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Stripe Funktionen

Stripe Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Auftragsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
E-Commerce-Management
Elektronische Zahlungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Produktkatalog
SEO-Management
Social-Media-Integration
Suchfunktion
Vorlagen-Management
Website-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 1.672 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Stripe Häufig gestellte Fragen

Stripe Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Stripe.

F. Welche Preispläne bietet Stripe an?

Stripe bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Stripe?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Stripe

F. Wer sind die typischen Nutzer von Stripe?

Stripe hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Stripe unterstützt?

Stripe unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Stripe an?

Stripe hat folgende Preismodelle:

Kostenlos

F. Unterstützt Stripe mobile Geräte?

Stripe unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Stripe?

Stripe kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Accelo, Blinksale, Bookeo, Checkfront, LeadDyno, LightCMS, Post Affiliate Pro, SeamlessGov, Stitch Labs, Zoho Books

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Stripe an?

Stripe bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Online-Support