Mindbody Übersicht

Was ist Mindbody?

Die Software MINDBODY bietet alles, was du brauchst, um deine langfristige Vision zum Leben zu erwecken. Der Anfang ist ganz einfach: Du organisierst deinen Tag und heißt neue Kund*innen willkommen. Kund*innen kommen an und du checkst sie ein. Bitte Erstkund*innen zunächst, einige Dinge schnell mithilfe eines elektronischen Haftungsausschlusses zu unterschreiben, der sofort im Kund*innenprofil gespeichert wird.

Wenn dein Unternehmen wächst, plane den Tag passend für das Personal, und MINDBODY hilft dir dabei, den Überblick darüber zu behalten, was jede*r Mitarbeiter*in vorhat.

Bald finden dich neue Kund*innen über die MINDBODY Connect App und buchen darüber auch deine Dienstleistungen. Sobald diese neuen Kund*innen treue Stammkund*innen sind, kannst du wiederkehrende Abrechnungen einrichten und sie sogar an deinem automatischen Empfehlungsprogramm teilnehmen lassen, um ihnen einen kleinen Anreiz zu geben, ihren Freund*innen von dir zu erzählen.

Wann immer du einen freien Moment zwischen den Kund*innen hast, kannst du deine Zahlen überprüfen, um zu sehen, wie dein Unternehmen wächst – anhand deiner Einnahmen, Verkäufe, Anwesenheiten und Kund*innenbindung. Und weil es immer Raum zum Wachsen gibt, kannst du mit dem, was du gelernt hast, Marketingkampagnen planen und ausführen und inaktive Kund*innen mit automatisierten E-Mails und Textnachrichten wieder einbinden.

Und da deine Marke und deine Services zu einem festen Bestandteil der Routine deiner Kund*innen werden, kannst du mit deinem Branding sogar eine vollständig maßgeschneiderte mobile App erstellen und diese Erfahrung auf ihre Handys übertragen.

Mindbody Übersicht

Kosten

Beginnt ab
129,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Mindbody Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch

Medien

Generate reports to track monthly sales and revenue, retention, attendance and inventory
Track client schedules anytime, anywhere via desktop, laptop, tablet or mobile
Check and manage schedules easily through a color-coded calendar
Clients can book online through the user's website, or the Mindbody mobile app
Gain quick and central access to client details
Manage scheduling, payroll, tips, commissions, inventory and more, from a centralized platform
Videos zu Mindbody Mindbody Screenshot: Generate reports to track monthly sales and revenue, retention, attendance and inventory Mindbody Screenshot: Track client schedules anytime, anywhere via desktop, laptop, tablet or mobile Mindbody Screenshot: Check and manage schedules easily through a color-coded calendar Mindbody Screenshot: Clients can book online through the user's website, or the Mindbody mobile app Mindbody Screenshot: Gain quick and central access to client details Mindbody Screenshot: Manage scheduling, payroll, tips, commissions, inventory and more, from a centralized platform

Mindbody Bewertungen

Mindbody Bewertungen

Gesamtbewertung
4
/
5
Ausgezeichnet
973

Sehr gut
543

Durchschnitt
261

Gering
112

Schlecht
188

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6
Funktionen
3,9
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
3,8
73% haben diese Anwendung empfohlen
Garrett E.

Learn It and Use It


Mit Google übersetzen
John T.

MindBody for Music Schools

Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it. Automated emails are really the best part. For us, it's slow, kind of clunky, and doesn't fit our needs as well as we had hoped. Them withholding our money was definitely the main impetus for our disillusionment.


Mit Google übersetzen
Jeff G.

Mindbody on Your Mind?

Overall we have been satisfied with this software, otherwise we wouldn't have stuck with it for this long. There are other, cheaper scheduling software programs out there that do the same bang for your buck, but we advise people to compare when shopping first. This can be a bit pricy especially if you don't use all of the bells and whistles.


Mit Google übersetzen
Jeffrey B.

MindBody Software Suite with Branded App

Overall experience was grueling and constantly defeating to my business operations. Joining Mindbody was a poor decision in many facets. The software suite works directly against your business by directing (through email marketing etc.) new members to use the "Non-Branded" app when you already have the Branded App. The Mindbody App sends deals from other fitness studios to your customers via the Mindbody App. This isn't good for retention. If a customer want to skate around your regular member prices, the Non-Branded App offers discounts to your already regular customer (not just new customers), creating instant revenue losses when trying to gain new customers. Customer Care/Service representatives knew less about the MindBody suite than I did since I have used the software longer than the representatives that were supposed to be assisting. The integrated software for payments which ease the use of processing and tracking is a "catch 22". If your card on file for Mindbody payments expires, which happens periodically; MindBody will just shutdown your site and you cannot operate in any capacity or function. No phone call message to let you know. If this happens, you will have an onslaught of fixes because the Mindbody system will disassociate your confirmation phone numbers with your customers and they will no longer be able to confirm appointments. You will have to manually push any missed autopays etc.


Mit Google übersetzen
Gina B.

Mindbody post virus apocalypse

In normal times, mb while not perfect is worth the expense. There are a lot of features and you used to be able to call them 24/7. But in the world of covid, it's too expensive and it's even harder to access customer service, the hours are limited and the wait times very long. We put our mb account on hold- which costs $50 a month- you can actually get software for that amount. Pre-covid rating is 4 and now it's a 3


Mit Google übersetzen
Garrett E.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Learn It and Use It

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I can not state more clearly that Mindbody is the leader in what they do. They have their faults because of the way it was designed originally but they are working on those every day but no system on the market is better. I have a feeling that a couple years from now, they be much larger than what they even are now.

Nachteile

the old design structure of the base platform could use some updates, which they are aware of

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

John T.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

MindBody for Music Schools

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it. Automated emails are really the best part. For us, it's slow, kind of clunky, and doesn't fit our needs as well as we had hoped. Them withholding our money was definitely the main impetus for our disillusionment.

Vorteile

Integrated billing/scheduling/contractor & staff payroll. Automated email messaging. Automated customer billing. A large variety of services thought to improve retention and conversion. Tech support is very knowledgeable, professional and helpful.

Nachteile

We've been using MB for over 7 years. It was affordable when we started, but has continued to increase in cost. It is now very expensive, by comparison to other offerings. The billing system is extremely complicated to set up and is difficult to train. It's really built for yoga studios, etc., and is not a good solution for music schools. The vast majority of the add-on products they promote are not useful to those that only book recurring appointments, like music schools do. They seem to be designed for pushing individual appointment booking, which is the opposite of what we need. There are constant "improvements" which always add more page loads - when we first started, you could go to any page on the site within 2 clicks. The daily tasks you need are now, all, at least 3 page loads away, if not more. In other words, their improvements always slow us down and don't add any value that we can perceive. The reason we're going to move to something else was cemented this week: On Apr. 1 our Auto-Pays ran like normal. On Apr. 2 they sent us an email informing us that 20% of what they owed us was being held to protect our clients due to changes from the COVID-19 pandemic. We were left scrambling for cash to cover checks we had already written. There was no warning that they were going to short us. They claimed that the "entire processing industry" was doing this, but I can find no evidence that that is true. It looks like they were holding back our money to protect themselves.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Jeff G.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Mindbody on Your Mind?

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall we have been satisfied with this software, otherwise we wouldn't have stuck with it for this long. There are other, cheaper scheduling software programs out there that do the same bang for your buck, but we advise people to compare when shopping first. This can be a bit pricy especially if you don't use all of the bells and whistles.

Vorteile

My company has been using this software for over 5 years and I don't think that we have even scratched the surface of all of the features that it can do. We have been satisfied with it's easy use.

Nachteile

Because it is such an extensive software, the price can be rather high. Especially for small businesses. To top it off, they keep raising the prices every couple of months, but we don't see any new features or improvements to justify the price hike.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Jeffrey B.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

MindBody Software Suite with Branded App

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall experience was grueling and constantly defeating to my business operations. Joining Mindbody was a poor decision in many facets. The software suite works directly against your business by directing (through email marketing etc.) new members to use the "Non-Branded" app when you already have the Branded App. The Mindbody App sends deals from other fitness studios to your customers via the Mindbody App. This isn't good for retention. If a customer want to skate around your regular member prices, the Non-Branded App offers discounts to your already regular customer (not just new customers), creating instant revenue losses when trying to gain new customers. Customer Care/Service representatives knew less about the MindBody suite than I did since I have used the software longer than the representatives that were supposed to be assisting. The integrated software for payments which ease the use of processing and tracking is a "catch 22". If your card on file for Mindbody payments expires, which happens periodically; MindBody will just shutdown your site and you cannot operate in any capacity or function. No phone call message to let you know. If this happens, you will have an onslaught of fixes because the Mindbody system will disassociate your confirmation phone numbers with your customers and they will no longer be able to confirm appointments. You will have to manually push any missed autopays etc.

Vorteile

The best pert of MindBody was the Branded App. One touch at the fingertips for purchases by the customer.

Nachteile

Constant updates that caused issues for booking, purchasing and retaining customers. My email box was virtually packed with issues that MindBody caused from an update to the app. "A fix to fix the problem caused by the fix for a problem we fixed" could be the Moto!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Gina B.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Mindbody post virus apocalypse

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 7.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

In normal times, mb while not perfect is worth the expense. There are a lot of features and you used to be able to call them 24/7. But in the world of covid, it's too expensive and it's even harder to access customer service, the hours are limited and the wait times very long. We put our mb account on hold- which costs $50 a month- you can actually get software for that amount. Pre-covid rating is 4 and now it's a 3

Vorteile

Before the virus hit, I loved Mindbody. The high monthly fee was worth the expense because the software automatically links up with 3rd party vendors like Class Pass and gym pass. Plus nearly every studio is using this software so it's easy to pick up traveling clients or sales via their dynamic pricing option. In short, the subscription is super high but in normal times you get a lot of it in return. This is not the case at the moment. They did offer 1 month subscription relief and 2 if you commit to 2 years but I don't know if we will make it? Most of the support staff is super friendly and helpful.

Nachteile

Given it's many features, the software is sophisticated and not easy to use. Could never figure out the private yoga feature or how to show the studio was being rented so for us not to be able to do this - it was very expensive. Also we were one of the first studios to live stream so we got set up prior =however not all mb reps could accurately advise how to set up. We paid for adverting on fb and google, got many clicks and zero conversions- people kept getting tripped up in mb. A survey indicated over 30% of users had a hard time booking, paying for or accessing live stream classes on mb. I literally spent all day every day troubleshooting with mb reps, instructors and clients. I wonder ho many people we lost that got turned off? We decided to move our live stream and on demand off he platform.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Nutzerempfehlung
7,9/10
Basierend auf 2.077 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Mindbody Preis

Mindbody Preis

Beginnt ab
129,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Basierend auf 2.077 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Mindbody Funktionen

Mindbody Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
3,9/5
Basierend auf 2.077 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Mindbody

Zusätzliche Informationen für Mindbody

Schlüssel-Features von Mindbody

  • Anwendung für Kunden
  • Anwendung für das Personal
  • Auf die Marke angepasste Anwendungen für mobile Geräte
  • Automatisierte wiederkehrende Abrechnung
  • Erinnerungen und Nachbereitung
  • Formel-Notizen
  • Klassen-Planung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenprofile
  • Lohn-und Gehaltsabrechnung
  • Marketing-Tools
  • Mitarbeiter-Management
  • Mitgliedschafts-Tools
  • Online-Buchung
  • Schlüsselanhänger und Geschenkkarten
  • Teilnahme-Berichte
  • Terminplanung
  • Umsatzberichte
  • Verkaufsstelle
  • Wartelisten

Mindbody Häufig gestellte Fragen

Mindbody Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Mindbody.

F. Welche Preispläne bietet Mindbody an?

Mindbody bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 129,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Mindbody?

Mindbody bietet die folgenden Funktionen:

  • Anwendung für Kunden
  • Anwendung für das Personal
  • Terminplanung
  • Teilnahme-Berichte
  • Automatisierte wiederkehrende Abrechnung
  • Auf die Marke angepasste Anwendungen für mobile Geräte
  • Klassen-Planung
  • Kundenprofile
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Formel-Notizen
  • Schlüsselanhänger und Geschenkkarten
  • Marketing-Tools
  • Mitgliedschafts-Tools
  • Online-Buchung
  • Lohn-und Gehaltsabrechnung
  • Verkaufsstelle
  • Erinnerungen und Nachbereitung
  • Umsatzberichte
  • Mitarbeiter-Management
  • Wartelisten

F. Wer sind die typischen Nutzer von Mindbody?

Mindbody hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Mindbody unterstützt?

Mindbody unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Mindbody an?

Mindbody hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Mindbody mobile Geräte?

Mindbody unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Mindbody?

Mindbody kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Constant Contact, Delivra, Emma, Mailchimp, REACH, Social Campaigns, TapMango, Trainerize, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Mindbody an?

Mindbody bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen