
Über CiviCRM
„CiviCRM
ist eine webbasierte Open-Source-Software für das CRM,
die für gemeinnützige Organisationen entwickelt wurde.
Da sie selbst eine
gemeinnützige Open-Source-App ist, versteht CiviCRM das
Wichtigste, das gemeinnützige Organisationen tun müssen, und das ist
die Beziehung zwischen ihnen und ihren
Mitgliedern aufzubauen und zu pflegen. Dies erfordert ein bisschen mehr als nur das Erfassen von Mitglieder-
Daten – es geht wirklich darum, gute Beziehungen zu deinen Unterstützern
über lange Zeiträume zu pflegen.
Hierfür
entwickelte CiviCRM ein leistungsstarkes, webbasiertes und nutzerfreundliches Open Source-
CRM, um die höchsten Erwartungen aller zu erfüllen, die es verwenden.
Im Gegensatz zu proprietärer Software hört CiviCRM seinen Nutzern zu, und jedes
Update spricht die tatsächlichen Bedürfnisse der Nutzer an.
Angesichts
der Fülle von verfügbaren Funktionen können Unternehmen
ihre Ziele über CiviCRM leicht durch
die Verwaltung von Kontakten/Events/Mitgliedern/Fällen, Fundrasing, Massen-E-Mail-Marketing,
Peer-to-Peer-Kampagnen und vieles mehr erreichen.
„CiviCRM
unterstützt über 20 Sprachen, darunter: Chinesisch (Taiwan, China), Niederländisch,
Englisch (Australien, Kanada, USA, Großbritannien), Französisch (Frankreich, Kanada), Deutsch,
Italienisch, Japanisch, Russisch und Schwedisch.“
Bilder
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Nutzerbewertungen
Hast du CiviCRM bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Our go-to for Associations and others
Bewertet am 20.5.2016
CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for...
CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox.
It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events.
CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause.
We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users.
The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.
Vorteile
Excellent event registration and membership management at a price that can't be equaled. Best of all, it works in and with our client's websites.
Nachteile
It's not an intuitive tool. You need to learn the logic of CiviCRM to get things done. It's not hard, but I wouldn't give it to a client without a few explanations and probably training.
- Branche: Bibliotheken
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
serves its purpose
Bewertet am 3.10.2022
Overall, it's done what we've needed it to do, reliably, for a long time.
Overall, it's done what we've needed it to do, reliably, for a long time.
Vorteile
We've used CiviCRM for years to handle all of our even registrations. While it may not be the slickest thing out there, it's been very capable of taking on this task.
Nachteile
This may or may not be a con for some, but it's been largely unchanged for years. The consistency makes it pretty easy to use, but it's probably aging a bit.
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Decent open sourced CRM
Bewertet am 9.10.2018
This is a free software program that can for the most part, make it do what you want it to do as...
This is a free software program that can for the most part, make it do what you want it to do as long as you are experienced enough. If you have database experience with a limited budget, this would be a good route to go.
Vorteile
CiviCRM is an open sourced database, so there are no fees or contracts associated with it, which is nice. If you have previous database experience, it can be pretty intuitive on how to use for donor management. Although there is no customer service as it is open sourced, there are several forums that are helpful.
Nachteile
The open source can be a double edged sword. While it is nice that you can build yourself, unless you have a developer/script writer on hand things can get complicated and messy quick. The reporting is alright, but does not do anything extravagant (unless again you have a developer on hand that can help you write more canned reports). The import feature works okay, but often times still creates duplicates.
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Great potential and features
Bewertet am 14.10.2020
Vorteile
The flexibility of this platform is truly amazing. You can customise it to your exact needs and the range of features is unbeaten. Most powerful CRM I have come across.
Nachteile
The user interface is what lets this platform down. It is not responsive and although a developer has made a mobile app, it is too late to the game and does not properly give you the power of CiviCRM in your mobile. Considering most people now will want to access these platforms from phones, this is what makes CiviCRM unfortunately not really future proof.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
High functionality at low costs
Bewertet am 26.7.2017
Very functional so long as you don't need something new
Very functional so long as you don't need something new
Vorteile
Cost -- our volunteer run organization could afford it (we pay for hosting which includes administrator and user coaching)
Highly functional and generally very easy to use
Very flexible with extensions that are much more advanced than found in cost-comparable products -- membership, events, etc.
Very good API
Ability to fully get all data out of it
Nachteile
Import of large quantities of data using supplied import procedures is painful at best. That said, a person who understands the database can bypass the worst of it -- however, we could do this, and the closest competing product priced itself out of our reach by an excessive import fee.
While existing reports are easy to use, creating truly new ones is nearly impossible (need to create a new extension)
Sadly lacking documentation on creating extensions
CiviCRM Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über CiviCRM.F. Welche Preispläne bietet CiviCRM an?
CiviCRM bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 0,00 $
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von CiviCRM?
CiviCRM hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von CiviCRM unterstützt?
CiviCRM unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch
F. Unterstützt CiviCRM mobile Geräte?
CiviCRM unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert CiviCRM?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen CiviCRM hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet CiviCRM an?
CiviCRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, 24/7 Live-Support, Chat
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