Kaseya VSA Übersicht

Was ist Kaseya VSA?

Kaseya VSA ist die ultimative Lösung für die Verwaltung und Automatisierung deiner IT-Umgebung, damit du dich dieser Herausforderung stellen kannst. Mit VSA können IT-Experten die Servicebereitstellung verbessern und die IT-Effizienz steigern. Mit flexiblen Zahlungsbedingungen, optionalen Konfigurationen, mehreren Domänenfunktionen, cloudbasierten und lokalen Lösungen können IT-Unternehmen jeder Größe die Vorteile des IT-Managements der Enterprise-Klasse nutzen.

VSA bietet außerdem einige der leistungsstärksten Lösungen in RMM, die mit den Tools ausgestattet sind, die du für eine erfolgreiche IT-Organisation benötigst. VSA ist mit Fernsteuerung, Patch-Management, Auditing, Überwachung, AV/AM und Backup ausgestattet. Alles um eine leistungsstarke Automatisierungs-Engine gewickelt, um Ihnen Zeit und Geld zu sparen.

Kaseya VSA Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kaseya VSA Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, Europa, Deutschland und 5 weitere , Indien, Lateinamerika, Mexiko, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Kaseya VSA Screenshot: VSAalt
Kaseya VSA Screenshot: VSAalt Kaseya VSA Screenshot: VSA4 Kaseya VSA Screenshot: VSAalt2 Kaseya VSA Screenshot: VSA3 Kaseya VSA Screenshot: VSAalt3

Kaseya VSA Bewertungen

Kaseya VSA Bewertungen

Gesamtbewertung
4,1
/
5
Ausgezeichnet
62

Sehr gut
77

Durchschnitt
32

Gering
7

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
3,6
Kundenbetreuung
3,6
77% haben diese Anwendung empfohlen
Rj E.

Great Product

I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs.

Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.


Mit Google übersetzen
Andrey G.

increasing helpdesk staff productivity

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Fantastic software for managing your enviroment

Absolutely love it. It does so much more for us than what we had before. The Kaseya knowledge base and public agent procedures site is helpful. Patch management is my biggest love from this product. The ability to access machines with just Internet access is a huge plus. It has also made managing our inventory considerably easier.


Mit Google übersetzen
Alexander B.

A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems

We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.


Mit Google übersetzen
Charles F.

Kaseya VSA - Not just for MSPs

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.


Mit Google übersetzen
Rj E.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Great Product

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs.

Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Vorteile

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Nachteile

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Andrey G.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

increasing helpdesk staff productivity

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Vorteile

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Nachteile

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Fantastic software for managing your enviroment

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Absolutely love it. It does so much more for us than what we had before. The Kaseya knowledge base and public agent procedures site is helpful. Patch management is my biggest love from this product. The ability to access machines with just Internet access is a huge plus. It has also made managing our inventory considerably easier.

Vorteile

Easy to see all machines and servers in real time with connectivity status. Agent install is quick and customizable. Patch management feature is robust. Agent procedures allow a wide range of management possibilities. I love that I can access any of my servers with just Internet access. This have come in handy many times when iDRAC or VPN access has been lost.

Nachteile

Management for Macs is less robust. The lack of a 64 bit agent until recently was a pain point for a while. Updating Live Connect is time consuming,

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Alexander B.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Vorteile

Many powerful modules:
- I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete
- Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here
- LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools
- Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Nachteile

Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported:
- screens not refreshing;
- inconsistent filtering;
- misleading word choices in scheduling boxes;
- selecting multiple is a chore;
- "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer*

The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up.

Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta).

Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Charles F.
Branche: Vorstandsbüro
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Kaseya VSA - Not just for MSPs

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Vorteile

Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Nachteile

I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
7,7/10
Basierend auf 180 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kaseya VSA Preis

Kaseya VSA Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Basierend auf 180 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kaseya VSA Funktionen

Kaseya VSA Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Rollen-basierte Genehmigung
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 180 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Kaseya VSA Häufig gestellte Fragen

Kaseya VSA Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kaseya VSA.

F. Welche Preispläne bietet Kaseya VSA an?

Kaseya VSA bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Kaseya VSA?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Kaseya VSA

F. Wer sind die typischen Nutzer von Kaseya VSA?

Kaseya VSA hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Kaseya VSA unterstützt?

Kaseya VSA unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Kaseya VSA an?

Kaseya VSA hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Kaseya VSA mobile Geräte?

Kaseya VSA unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Kaseya VSA?

Kaseya VSA kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Accelo, AuthAnvil, Autotask, ConnectWise Manage, ConnectWise UK, HaloPSA, IT Pro Dashboard, Tigerpaw, Traverse Monitoring, xMatters

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Kaseya VSA an?

Kaseya VSA bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen, Telefon-Support, Häufig gestellte Fragen, Online-Support