ConnectWise Automate

4,1 (130)
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IT-Automatisierung für die IT-Welt von heute.

Über ConnectWise Automate

Steigere die Effektivität deines IT-Teams und vereinfache jeden Aspekt deiner Geschäftstätigkeit mit der flexiblen Fernüberwachung und -verwaltung von ConnectWise Automate. Verbessere die Sichtbarkeit, eliminiere Lieferblockaden und erhöhe deinen Service, ohne Kosten zu erhöhen. Nutze dazu eine Lösung, mit der du Erkennung, Verwaltung, Patching, Überwachung und Automatisierung beherrschst. Beseitige Schwachpunkte in deinen unterstützten Umgebungen, automatisiere alle IT-Supportaufgaben und unterstütze weitere Endpunkte, ohne dass es dir Kopfschmerzen bereitet und ohne zusätzliches Personal einbinden zu müssen.


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ConnectWise Automate

4,1 (130)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

2,00 $
Monat
Keine Preise gefunden

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Kostenlose Testversion

Funktionen

110
195

Integrationen

5
26

Bedienkomfort

3,6 (130)
4,7 (228)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,9 (130)
4,7 (228)

Kundenservice

3,7 (130)
4,7 (228)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

N-sight

4,3
Nr. 1 Alternative zu ConnectWise Automate
SolarWinds Remote Monitoring und Management bietet Patch-, AV- und Backup-Management, Automatisierung, Service Desk,...

NinjaOne

4,8
Nr. 2 Alternative zu ConnectWise Automate
Mit NinjaOne wird IT-Management einfacher und effizienter. Über 17.000 IT-Teams weltweit nutzen unsere Automatisierung,...

LastPass

4,6
Nr. 3 Alternative zu ConnectWise Automate
LastPass-Business-Lösungen helfen Unternehmen, die Kontrolle über ihr Identitätsmanagement mit SSO (Single Sign-On),...

LogMeIn Central

4,5
Nr. 4 Alternative zu ConnectWise Automate
LogMeIn Central ist eine Lösung für die Endpunktverwaltung, mit der IT-Experten die Endpunkt-Infrastruktur ihrer...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(130)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,7/5

Hast du ConnectWise Automate bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 130 Bewertungen
Guy
Guy
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

All-in-one suite of tools to support your fleet of machines

Bewertet am 30.8.2023

Out of the various Remote Monitoring and Management tools I have used this product seems to get...

Out of the various Remote Monitoring and Management tools I have used this product seems to get most aspects of RMM tools right. And implementing it to your systems and to your clients can be mainly an easy experience.

Vorteile

ConnectWise Automate offers a lot of remote support and maintenance options for workstations without needing to interrupt the end-user experience but kicking them off for support.You can administer many tasks like Vulnerability Patching, silently deploying new software, checking the hardware details

Nachteile

The Desktop tool can be slow at times to load. Needing to clear the local cache to even load past the first splash screen.Navigating the ConnectWise portal to find the latest release to update Automate hasn't been the most seamless experience either.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Infrastructure review to perfection

Bewertet am 23.4.2024

I think it has been an average work experience with conect wise, for this reason we lowered the...

I think it has been an average work experience with conect wise, for this reason we lowered the level of work, we believe that it gives us ideas, it gives us a look from outside the company, we like this since it is not always good to get involved alone In solutions from the same company such as those offered by Google, you have to look at new horizons, in the same way the generation of infrastructure has its strengths and being able to monitor development remotely has had good results.

Vorteile

We like to use this program with the team to be able to do a thorough review of our network and IT environments in general, it is always good to have an external look at our products and in their development it is crucial to be able to obtain good development ideas.

Nachteile

Security compliance in this sense is due, we believe that we have our own solutions that far exceed the capacity of Conect Wise, in this sense it does it wrong, we have obtained gaps and it is not compatible enough to be linked to another separate security system.

Pat
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Large MSP View

Bewertet am 19.3.2021

My complaints aside, Automate has been a good investment for us. Although I must point out that...

My complaints aside, Automate has been a good investment for us. Although I must point out that support, while never the best, seems to have gotten worse over the past two years. This is a significant disappointment. Calling in a ticket seems to have vanished. Chat support rarely is able to resolve an issue on the first attempt. Indeed, it's pretty much a given that opening a case in chat will usually end up with the case being escalated.

Vorteile

The inclusion of ConnectWise Control is the single greatest part of using ConnectWise Automate. It is amazing.
The scripting features are very good. The ability to create custom processes is exceptional.

Nachteile

The ability to monitor and manage network devices is not good at all. Automate struggles to manage devices across subnets that other platforms seem to be able to do with ease. So bad that we had to bring in Auvik to do this task. It was money we would have rather just spent with ConnectWise.

Reporting is also a disappointment. The included reports are very simple and not geared toward a C level. They are also not easy to build or manipulate.

Jamenn
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Connectwise Automate, formerly Labtech, works well for the most part.

Bewertet am 21.3.2018

Vorteile

Before Automate/Labtech 12 the best thing about this software was being able to see, at a glance, all the information you needed about a particular managed computer. They are moving back in this direction it appears. The scripting and monitoring systems are robust and allow you to do pretty much anything you can think of.

Nachteile

The GUI update that came with version 12 is not good. It uses a bunch of giant squares to present information and you have to drill into each one to find the specific info you are looking for rather than the at-a-glance experience I had before. Support leaves something to be desired. Just starting to chat with someone there can take 45+ minutes, then the person you are chatting with does not have the knowledge to fix the problem so you have to open a ticket anyway. Lots of time wasted there. Furthermore sometimes the inexperienced technician will offer suggestions to resolve the problem that have nothing to do with the problem which underlines the fact that they do not understand the problem.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great Software with a great learning curve

Bewertet am 20.1.2017

I've been using it for 2 years now. Overall I'm impressed with the software. "Screenconnect"...

I've been using it for 2 years now. Overall I'm impressed with the software. "Screenconnect" software is brilliant, fast and reliable connections to your managed agents.

Pricing is competitive for what it delivers however it is expensive. Make sure you NEED all of it's features before investing otherwise your potentially just burning money you don't need too.

However the learning curve required to get the best from this software is vast, documentation is sparse. The documentation that does exist is out of date. For example the knowledge base article regarding configuring the agent to utilise a proxy server doesn't seem to match up with the latest version. You're left either fending for your self on the forums or waiting in line for a chat with their tech support, which to be fair once you get there is very good.

Looking elsewhere simply because of two price rises in 2016 with more likely in 2017.

Vorteile

Screenconnect - A real asset to the platform.
Scripting
Tunnel options - Can tunnel into your customer network using the agent.
Powerful Automation and patch management

Nachteile

Complex
Growing expense
Out of date knowledge base / manuals.

5 von 130 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ConnectWise Automate Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ConnectWise Automate.

ConnectWise Automate bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 2,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

ConnectWise Automate hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

ConnectWise Automate unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ConnectWise Automate unterstützt die folgenden Geräte:

ConnectWise Automate kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Acronis Cyber Backup, Auvik, ConnectWise PSA, ConnectWise ScreenConnect, Webroot Business Endpoint Protection

ConnectWise Automate bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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