Über Spiceworks

Behalte den Überblick über alles, was in Deinem Netzwerk geschieht - vom nicht genehmigten Installieren einer Software bis hin zu einer beinahe leeren Druckertinte. Dank Spiceworks kannst Du alle wichtigen Ereignisse in Deinem Netzwerk überwachen und entsprechende Benachrichtigungen erhalten.

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Spiceworks Software - 1
2 weitere anzeigen
Videos zu Spiceworks
Spiceworks Software - 1

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Spiceworks: 49

  • Aktivitätsüberwachung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance Management
  • Connectivity-Management
  • Dashboard
  • Diagnosewerkzeuge
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat
  • Einkauf & Empfang
  • IT-Asset-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Konfigurationsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsanalyse
  • Lizenzmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Netzwerkanalyse
  • Netzwerküberwachung
  • Problem-Management
  • Problemplanung
  • Projektmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Ressourcenmanagement
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Störfallmanagement
  • Ticket-Management
  • Uptime-Berichterstattung
  • Ursachenanalyse
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Web-Traffic-Berichterstattung
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen
  • Überwachung

Alternativen

Zendesk

4,4
Nr. 1 Alternative zu Spiceworks
Zendesk ist die weltweit führende Cloud-basierte Service-Software-Lösung, der über 40.000 Organisationen vertrauen....

Zoho Desk

4,5
Nr. 2 Alternative zu Spiceworks
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bei der Verwaltung des Kundenservice...

Freshdesk

4,5
Nr. 3 Alternative zu Spiceworks
Freshdesk ist eine cloudbasierte Omnichannel-Kundendienstsoftware für Unternehmen jeder Größe mit Lösungen, die die...

ManageEngine Endpoint Central

4,5
Nr. 4 Alternative zu Spiceworks
Eine integrierte Desktop- und Mobilgeräte-Management-Anwendung, die die zentrale Verwaltung von Desktops, Servern,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(508)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Spiceworks bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 508 Bewertungen
Robert R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

Bewertet am 10.9.2021

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Vorteile

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Nachteile

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Help Desk Where You Want It

Bewertet am 6.6.2021

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure;...

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Vorteile

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Nachteile

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho Desk, ServiceNow und Zendesk

Gründe für den Wechsel zu Spiceworks

First it was/is free. This proved great for our tight budget. We added Manage Engine and the integration proved invaluable. With the two combined, we now have analytics and desktop management and patching.
Jeffrey R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Spiceworks Helpdesk - A great option for small business or a start up operation.

Bewertet am 10.5.2022

I have used spiceworks in a both a large corporate enterprise as well as in my current role with a...

I have used spiceworks in a both a large corporate enterprise as well as in my current role with a small startup and both cases the software just works and functions as intended. A few tweaks here and there could make this software perfect but in any case it is a goto software for me.

Vorteile

I loved that the price is free! This makes a huge impact to the success of a startup or small company. The other key feature is the fact that the product works. It functions exactly how a ticket system should function.

Nachteile

I hate that it is so difficult to be able to get our clients to use the site. This is primarily because routing the DNS information from our domain to their site is cumbersome at best. If they provide a simpler way to route your domain to their site it would improve the offering and would even be worth a few dollars per month for this functionality.

Josh B.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

Bewertet am 10.11.2017

Vorteile

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Nachteile

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys.

We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets.

We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Patrick C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best ticketing system

Bewertet am 10.2.2020

This tool has been great for us. It’s very user friendly which was better then other ticketing...

This tool has been great for us. It’s very user friendly which was better then other ticketing systems we looked at. It’s been very beneficial to be able to keep track of our tickets. One huge benefit is the use of the mobile tool to be able to access and our modify the ticket when our users are on call

Vorteile

Great tool for ticketing system. Being a small company we used excel to track calls and troubleshooting with customers and we needed a better solution to keep track of all the calls and tickets created. It’s been great that we can access this in office and on our mobile device to refer to past notes in a ticket when we are on call. One benefit that we love is adding and modifying fields in the ticketing system to keep track of certain information of the customer

Nachteile

Having gone from tracking our own calls manually this has been a huge benefit and we haven’t noticed any downsides to using this.

5 von 508 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Spiceworks Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Spiceworks.

Spiceworks bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Verfügbar

Spiceworks hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Spiceworks unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch

Spiceworks unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Spiceworks hat

Spiceworks bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Spiceworks gefundenen Softwarekategorien an.