Über Spiceworks

Behalte den Überblick über alles, was in Deinem Netzwerk geschieht - vom nicht genehmigten Installieren einer Software bis hin zu einer beinahe leeren Druckertinte. Dank Spiceworks kannst Du alle wichtigen Ereignisse in Deinem Netzwerk überwachen und entsprechende Benachrichtigungen erhalten.

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Die 5 Top-Alternativen zu Spiceworks

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich und 3 weitere , Indien, Japan, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Spiceworks

Bilder

Spiceworks Software - 1
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Videos zu Spiceworks
Spiceworks Software - 1

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Spiceworks: 49

  • Aktivitätsüberwachung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance Management
  • Connectivity-Management
  • Dashboard
  • Diagnosewerkzeuge
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat
  • Einkauf & Empfang
  • IT-Asset-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Konfigurationsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsanalyse
  • Lizenzmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Netzwerkanalyse
  • Netzwerküberwachung
  • Problem-Management
  • Problemplanung
  • Projektmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Ressourcenmanagement
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Störfallmanagement
  • Ticket-Management
  • Uptime-Berichterstattung
  • Ursachenanalyse
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Web-Traffic-Berichterstattung
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen
  • Überwachung

Alternativen

Atera

4,6
Nr. 1 Alternative zu Spiceworks
Atera ist eine All-in-one-RMM-Tool-Suite für MSPs und IT-Fachleute. Kombination aus RMM, PSA, Remote-Zugriff und vielem...

Pulseway

4,7
Nr. 2 Alternative zu Spiceworks
Pulseway wurde direkt für MSPs und interne IT-Teams entwickelt und bietet ein leistungsstarkes Überwachungs- und...

EcholoN

4,7
Nr. 3 Alternative zu Spiceworks
EcholoN ist eine Kundenservice-Management-Software, die Unternehmen dabei unterstützt, Qualitätskontrollprozesse,...

HarmonyPSA

4,5
Nr. 4 Alternative zu Spiceworks
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(499)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Spiceworks bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 499 Bewertungen angezeigt
Robert R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

Bewertet am 10.9.2021

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Vorteile

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Nachteile

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Help Desk Where You Want It

Bewertet am 6.6.2021

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure;...

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Vorteile

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Nachteile

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow, Zoho Desk und Zendesk

Gründe für den Wechsel zu Spiceworks

First it was/is free. This proved great for our tight budget. We added Manage Engine and the integration proved invaluable. With the two combined, we now have analytics and desktop management and patching.
Josh B.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

Bewertet am 10.11.2017

Vorteile

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Nachteile

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys.

We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets.

We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Armando I.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Complete suite of administrative tools for your Network

Bewertet am 29.9.2021

Thanks to Spiceworks I was able to control each asset and foresee any problem, be it licensing or...

Thanks to Spiceworks I was able to control each asset and foresee any problem, be it licensing or errors. The continuous monitoring of my services gives you peace of mind

Vorteile

With spiceworks CM version I was able to register all the devices on my network, monitor their performance and record all my assets. My users can open tickets oriented to our services.

Nachteile

It can be a bit lengthy to configure all the tools since it has a high number of variables. Ads hide good design. The translation is not entirely good.

John K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SpiceWorks Cloud IT helpdesk for free!

Bewertet am 21.10.2019

Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so...

Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so even though its lacking some features which I hope will get added soon as ive mentioned earlier it does do everything you would expect from a basic IT Support helpdesk ticketing system. So if your looking for a free IT helpdesk solution I would really try out Spiceworks offering and also take a look at there cloud hosted version which I use myself.

Vorteile

Spiceworks ive used the community for years now so when I found there IT Helpdesk I started to use it but I then stopped for a while until there cloud IT Helpdesk came out which for me works best as I dont need to worry about hosting anywhere. So now I have a great IT helpdesk for my clients to log tickets with all for free!

Nachteile

The only Con to Spiceworks IT Helpdesk was that I was initially released as a windows installer which didnt really work for my business as I dont have my own servers, it wasnt until the Cloud IT helpdesk version came out that I then started to use Spiceworks IT helpdesk again as my client IT helpdesk solution. Its also lacking some features you would see in premium solutions but it does the basics and works for my IT Consultancy business.

5 von 499 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Spiceworks Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Spiceworks.

Spiceworks bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Verfügbar

Spiceworks hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Spiceworks unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch

Spiceworks unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Spiceworks hat

Spiceworks bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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