Spiceworks Cloud Help Desk

Spiceworks Cloud Help Desk

4,4 (562)
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Software zum Überwachen des Servers

Über Spiceworks Cloud Help Desk

Behalte den Überblick über alles, was in Deinem Netzwerk geschieht - vom nicht genehmigten Installieren einer Software bis hin zu einer beinahe leeren Druckertinte. Dank Spiceworks kannst Du alle wichtigen Ereignisse in Deinem Netzwerk überwachen und entsprechende Benachrichtigungen erhalten.


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Spiceworks Cloud Help Desk Software - 1

Du bist nicht sicher, ob Spiceworks Cloud Help Desk das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Spiceworks Cloud Help Desk

4,4 (562)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
4,89 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

56
99

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
13

Bedienkomfort

4,3 (562)
4,2 (3.445)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,6 (562)
4,3 (3.445)

Kundenservice

4,2 (562)
4,3 (3.445)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Confluence

4,5
Nr. 1 Alternative zu Spiceworks Cloud Help Desk
Confluence ist ein kollaborativ verwendeter Arbeitsbereich, wo du sämtliche Aufgaben erstellen und verwalten kannst. Ob...

ServiceNow

4,5
Nr. 2 Alternative zu Spiceworks Cloud Help Desk
ServiceNow ist eine Service-Plattform für IT-Service-Anwendungen. Das Unternehmen bietet eine Reihe vorgefertigter ITSM...

SolarWinds Service Desk

4,6
Nr. 3 Alternative zu Spiceworks Cloud Help Desk
SolarWinds Service Desk ist eine vollständig integrierte Service-Desk- und Asset-Management-Lösung die es IT- und...

Microsoft Excel

4,8
Nr. 4 Alternative zu Spiceworks Cloud Help Desk
Excel erkunden. Neue Datenanalyse-Tools helfen dir, deine Daten zu verfolgen und zu visualisieren, um einen besseren...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(562)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Spiceworks Cloud Help Desk bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 562 Bewertungen
Sergey
Sergey
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great HelpDesk / Inventory solution

Bewertet am 4.7.2018

Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit...

Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit purposes.

Vorteile

I used a free version of Spiceworks for several years. Installation of the application only takes few minutes. In just a few clicks you have a full robust system for ticketing and inventory. Another great perk is Spiceworks community, merely priceless resource where all the IT folks share their knowledge and can help you with random IT dramas. Great way to keep an eye on the hardware inventory. Getting it configured and working properly can be a challenge, but the results are well worth it. Not to mention great helpdesk ticketing functionality, that allows to put an order on how your service requests are processed on a daily basis.

Nachteile

I've only used a free version of the application. As I mentioned, one of the key reasons why I got it was for inventory purposes. Getting it work was a challenge. A lot of tweaking had to be done on the network to be able to query all of my PC and Mac workstations and servers. Nevertheless, the result was well worth it. Additionally, while the inventory is running, the system would be somewhat slow, but still managable. Great product! I highly recommend it to all IT admins out there.

Riyasudeen
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Spiceworks Review

Bewertet am 2.11.2021

Very satisfied software for IT inventory management and keep record of overall computer information...

Very satisfied software for IT inventory management and keep record of overall computer information which will be very useful to get reports for the auditing.

Vorteile

Inventory management is the one of the best feature in this software. Can able to scan the devices in the network and keep track of all the information of each and every devices.

Nachteile

Less customization option available for this software, so in some places have to follow the common standards instead of customized functions depends on the user needs

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine Endpoint Central

Gründe für den Wechsel zu Spiceworks Cloud Help Desk

Free of cost software if installed locally and have to pay only when choosing the cloud storage
Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Spiceworks IT Help Desk - So Good, Missing So Little

Bewertet am 11.9.2018

The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.

Unfortunately,...

The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.

Unfortunately, the lack of administrator reports with the little fluff, buried the project. We are now using another solution that follows a work order logic, and we've lost all our good internal processes. We miss you spiceworks.

Vorteile

We used Spiceworks for over a year. We lived and breathed in the Help Desk environment. It was great. We had memes on the office, making sure everyone put in our tickets, and tracked everything we possibly could. When techs were in the field, a quick app click, and recording our voices to tickets. It was just awesome.

Nachteile

Then administration wanted to try getting logs / reports from the system. Spiceworks was excellent for IT, but junk for a non-IT administrator wanting oversight. The reports were too techy, too details, no summary. EG: Bar Graphs, Pie Charts, and fluff. Spiceworks was all business, which was the problem, I needed to show a little fluff.

The advertisements also made it a little, meh, for when other users were posting tickets. Lets face it, they weren't the kind who were looking for datacenter solutions (typical ads we saw).

Tim
Tim
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

A System Administrators best friend

Bewertet am 24.7.2018

Vorteile

Spiceworks is a totally free piece of software if you choose to self-host. Getting things up and running is pretty easy, and it doesn't involve a huge amount of upkeep to keep the inventory data up to date. It also comes with access to the Spiceworks online community. This is a gathering place for a large array of computer savvy folks who help each other out with questions, answers, and access to pieces of software that make life easier. I have reached out to the community many times, and gotten some great feedback on issues I have had, and suggestions on hardware and software purchases. I also like the ability to build my own help desk portal where end users can submit tickets for easier tracking and resolution.

Nachteile

I have had some issues with the self-hosted software crashing from time to time. I have not been able to figure out why it needs a random reboot to keep it happy, but it only happens every couple of months, so it really isn't a huge issue to me.

Armando
Armando
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Complete suite of administrative tools for your Network

Bewertet am 29.9.2021

Thanks to Spiceworks I was able to control each asset and foresee any problem, be it licensing or...

Thanks to Spiceworks I was able to control each asset and foresee any problem, be it licensing or errors. The continuous monitoring of my services gives you peace of mind

Vorteile

With spiceworks CM version I was able to register all the devices on my network, monitor their performance and record all my assets. My users can open tickets oriented to our services.

Nachteile

It can be a bit lengthy to configure all the tools since it has a high number of variables. Ads hide good design. The translation is not entirely good.

5 von 562 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Spiceworks Cloud Help Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Spiceworks Cloud Help Desk.

Spiceworks Cloud Help Desk bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Verfügbar

Spiceworks Cloud Help Desk hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Spiceworks Cloud Help Desk unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch

Spiceworks Cloud Help Desk unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Spiceworks Cloud Help Desk hat

Spiceworks Cloud Help Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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