NueMD

Software für die medizinische Rechnungsstellung, Terminplanung und elektronische Patientendatensysteme (EHR). Deine komplette Praxismanagementlösung.

Über NueMD

NueMD ist cloudbasiert und befreit dich von der Last der Implementierung, Wartung und Aktualisierung von Software. Die Software wird über eine sichere Internetverbindung bereitgestellt, arbeitet unabhängig vom Webbrowser und vermeidet so viele Sicherheitsrisiken, denen die browserbasierten Konkurrenten ausgesetzt sind. NueMD ist stolz darauf, über 7.000 Anbieter, die fast 100 Spezialgebiete repräsentieren, als Kunden zu haben.

NueMD sollte in die engere Auswahl von Organisationen kommen, die sich auf die Verbesserung ihres Ertragszyklus-Managements konzentrieren. Praktiken, die Apple-Computer begünstigen, können NueMD auf dem Mac OS ausführen. Natürlich unterstützt das Produkt auch Windows-Umgebungen.


Bilder

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NueMD

4,4 (457)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

149,00 $
Monat
125,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

67
89

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
2

Bedienkomfort

4,4 (457)
4,0 (1.250)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,9 (457)
3,6 (1.250)

Kundenservice

4,3 (457)
3,7 (1.250)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Tebra

4,0
Nr. 1 Alternative zu NueMD
Kareo unterstützt medizinische Anbieter bei der Optimierung klinischer Prozesse, indem administrative Aufgaben...

Deputy

4,6
Nr. 2 Alternative zu NueMD
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Cash Practice Systems

4,9
Nr. 3 Alternative zu NueMD
Cash Practice hilft bargeldbasierten Praxen bei der Rationalisierung ihrer Geldeinzüge, der Kundengewinnung, -registrier...

DrChrono

4,0
Nr. 4 Alternative zu NueMD
Cloudbasiertes EHR mit vollständig anpassbaren medizinischen Vorlagen und einfacher Abrechnungssoftware mit branchenführ...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(457)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du NueMD bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 457 Bewertungen
John
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Customer Support

Bewertet am 25.3.2017

I sought customer service when the Nue MD application I use multiple times per day on my MAC laptop...

I sought customer service when the Nue MD application I use multiple times per day on my MAC laptop stopped working unexpectedly. After first seeking assistance from our group's external IT contractors - their response was not as timely as I needed, nor did they have sufficient knowledge of the software to immediately diagnose the problem - our organization's billing specialist suggested I call Nue MD directly. She had used the web based and telephone support options successfully in the past and was optimistic Nue MD would be the logical place to find assistance. A wise suggestion. Although it took two separate calls to actually resolve the problem completely, both calls were answered in a timely way, one immediately, and the second call with less than a two minute wait. In both cases, the Nue MD representative was friendly, efficient, and knowledgeable. In both cases she used a join.me application to gain access to my computer to diagnose and resolve the problem. The solution involved downloading a recent update to Java from the internet. The representative was able to create a new short cut icon on my desktop for ease and conveneince of use. When future interferences arise, Nue MD will be my first call. I can highly recommend their professionalism and responsiveness.

Kelly
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Frustrating

Bewertet am 23.10.2017

Vorteile

The system has a very clean layout. It is easy to use and you can easily transition from one task to another with minimal mouse clicks.

Nachteile

The customer service seems to be lacking. Especially during set up and withing the EDI department. There is a lack of communication on their end. It will take months to get it up and running and you will be paying for a service you may not be utilizing yet. We are currently in transition and adding a lot of new providers. We have been paying for the billing service without being able to use it. We currently have to enter claims into Availity for our new providers and also into NueMD so we can track when the payments do come in. It is double the work. We are currently pricing other systems and considering going with another company. Just know that you will have to spend a lot of time trying to get in touch with the EDI department and keeping up on their progress to get anything done.

You may also experience issues when training. I have been trained on a few other EHR systems in the past and if you have experience you can pretty much figure this system out on your own. However, we did experience issues with the trainer failing to call on scheduled training days and not following through when we needed them to.

Antwort von AdvancedMD

I'm sorry to hear about this, Kelly. Thank you for taking the time to give us feedback. Please email me at jen@nuemd.com. I would love to discuss this further.

Krystal
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Not bad

Bewertet am 11.8.2022

It was okay, I wish the product was easier to use because billing is great.

It was okay, I wish the product was easier to use because billing is great.

Vorteile

The claims processing and support are great

Nachteile

SOAP notes are difficult to process, printing records can be monotonous.

In Betracht gezogene Alternativen

Tebra

Warum NueMD gewählt wurde

Practice fusion was only an EHR system and did not include billing. We were already using NueMD for billing so it was an easy decision to use them both.

Gründe für den Wechsel zu NueMD

The ease of use seemed better.
Robin
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Riverside Billing Service, Inc. Review of NueMD

Bewertet am 4.3.2014

Vorteile

NueMD is user-friendly for all ages. Our practices encompass staff of all ages, some of whom may never have used a computer and were still able to use most functions.

The demographic screen is easily understood, as is the insurance screen. I like the fact that as a billing service for the provider, I am able to assign the office staff certain fields to fill in, and I am able to complete the information for their insurance with the insurance card scanning module. It reduces a lot of headaches if I am able to enter this information from the module.

The capability of being able to create separate billing HCFA's is also a great feature. Remembering to enter or delete info in other billing programs is a hassle when you have limited staffing and/or time. Creating a HCFA for a specific service or dos is a great asset.

Our practice doesn't use the e-payment module for personal reasons, but I understand it to be a wonderful feature.

Being able to post a personal message to a patient and it print on their statement has been a time saver for me. Again, as a billing service, I service two other providers, and their software does not, so I find myself wasting a ton of time handwriting messages to them.

NueMD PM, customer support, and client services staff have all been very fair, accommodating, educational, and friendly to me over the past seven years. I do not have a reason to discontinue my use, have referred them to other provider practices, and will continue to do so.

Nachteile

Some of the reports are confusing to find until you run them routinely. Once you have mastered what you are looking for, it's smooth sailing.

Kimar
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

NueMD. The answer to my PM needs.

Bewertet am 21.2.2014

Vorteile

I love NueMD's user-friendly Practice Management software and their Technical Support/Customer Service Team. The application is a breeze to learn, use, and teach to new staff members. I wear multiple hats in my office, and NueMD makes it very easy for me to switch between hats without being overwhelmed. With a system like this, I don't really need support anymore. However, a support team member is always a click away through VNC connect, so I don't even have to spell out my issue in detail. I can just click and connect. Then a representative will see my screen and take care of my concerns. A great feature I hardly see in other PMs is what I like to call "user login transfer." NueMD is a web-based system so you can have access to your system on the go with any browser that has Java. Now say you're a doctor that works with two different systems. Chances are that you have different login information. With NueMD, that's a little different, you can carry your same login credentials between both systems with only an account code to represent the other system. It's just one less thing to worry about if your already a user of NueMD.

Nachteile

NueMD software comes with a billboard feature on the home screen. A notification pops up whenever a new message/update/news is received. It's okay for the vendor to want to keep all clients informed but I'm never excited to see that "new message" notice on my screen when I log in first thing in the morning. Then I have to retype my password to confirm I've read it instead of just closing it out. Of course, this feature can be changed though the main admin account; however, I'm still not a fan of this little feature.

5 von 457 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

NueMD Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über NueMD.

NueMD bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 149,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

NueMD hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

NueMD unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

NueMD unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen NueMD hat

NueMD bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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