
Geckoboard
Über Geckoboard
Geckoboard ist eine schnell und einfach zu installierende Dashboard-Software für große Bildschirme in Büros. Sie wurde für Kundenbetreuungs-, Vertriebs-, Marketing-, Produkt- und eCommerce-Teams in Online-Unternehmen entwickelt und bietet eine Echtzeitansicht für wichtige Kennzahlen und Zielfortschritte. So können Teams Arbeitsaufgaben optimieren, um Ziele besser zu erreichen und schneller auf Probleme zu reagieren. Das ist eine klare Ansage hinsichtlich Absicht und Zweck.
Geckoboard lässt sich in wenigen Minuten einrichten, da es sich direkt mit jenen Tools verbindet, die du jeden Tag verwendest. Wähle einfach die gewünschten Kennzahlen aus und entscheide, wie du sie visualisieren möchtest – Entwickler brauchst du dafür nicht. Zu Data Connectors gehören Salesforce, Zendesk, Spreadsheets, Google Analytics, Hubspot, Intercom, Mailchimp und Mixpanel.
Mit der Screen-Management-Funktion kannst du außerdem schnell und bequem Dashboards auf einen großen TV-Bildschirm übertragen und festlegen, welche Dashboards remote angezeigt werden sollen. Dashboards dienen dazu, mittels Abstand die Klarheit zu erhöhen, sodass du Fortschritte mit Blick auf wichtige Kennzahlen und Ziele auf einen Blick verfolgen kannst.
Bilder





Du bist nicht sicher, ob Geckoboard das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Klipfolio

Zoho Analytics

Google Data Studio

Grow

Nutzerbewertungen
Hast du Geckoboard bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Good product
Bewertet am 14.6.2022
Allowed us to easily visualize our performance.
Allowed us to easily visualize our performance.
Vorteile
Easy to set up, cost effective and goof support team
Nachteile
Some modules can take a bit of time to load but not sure if this is on Geckoboard's side
Antwort von Geckoboard
Thanks for your review Daniel - we really appreciate it. We'd be keen to know which modules are taking longer to load, please drop us an email at support@geckoboard.com so we can look into this for you. Thanks again!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Enabling a data driven culture!
Bewertet am 6.11.2015
At some point almost 2 years ago we realized that we needed to make the information from our 30+...
At some point almost 2 years ago we realized that we needed to make the information from our 30+ systems (used on a daily basis by different teams) accessible to everyone. It made no sense asking people to go into individual apps to run reports and/or look at data.
After digging around for a while and toying with different solutions we can into Geckoboards which proved to be the best app for this. Why? Well because it solved our problem right then and there and required a minimal time to setup and to connect with our current systems (we have 10 that have direct integration with Geckboards and for the others we use custom widgets).
We now have 14 TVs (48") scattered across the office displaying strategical information about our system, customers, performance, etc. Each dashboard is created taking in mind the teams that are around so that we can show the most relevant information. For example around the customer service team we display metrics from ZenDesk (customer service), Salesforce (sales / implementations), Basecamp (current implementations) and New Relic (application health). This has enabled our customer service team to know what's going on at any given point.
On top of this Geckoboard has some great case studies (https://www.geckoboard.com/learn/case-studies/#.Vjy3b66rQUE) that you can use to learn more about how other organizations are reaching a higher employee engagement by using dashboards and a data driven culture.
From a technical perspective we use Raspberry Pi (the newer ones) to power the dashboards on the TVs.
In conclusion this is a great tool that has brought big changes to the company. I would strongly recommend it to anyone that's serious on sharing data with their team.
Disclaimer: I have no relationship to Geckoboard other than being a VERY happy customer.
Vorteile
- Out of the box integration with some of the most popular systems out there (almost 70 as of now).
- Ease of use to setup the dashboards. Basically point and click.
- Beautiful widgets that make looking at a dashboard enjoyable (if seen some things out there that give you nightmares when you look at them).
- Advanced options that allow integrations with your own in house systems via simple JSON pushes or pulls.
- Easy to setup rotation between different dashboards (they call them loops).
- Excellent customer service.
Nachteile
- I think that it's gotten a bit pricey (we signed up early on so we have a better price) for newer companies to jump onboard.
- The documentation can be improved. Sometimes you add a Widget but you don't really know what parameters are used to pull the data behind the scenes.
- Need to have more granular options in times between loops. Currently offer 10s, 20s, 30s, 1 min, 5 min. Should have an option to setup X minutes (or at least every minute for the first 10 minutes).
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Good dashboard tool
Bewertet am 4.4.2023
Vorteile
The possibility to group widgets with dashboard is super useful and makes the data look very clear and easy to see. Data integration with Salesforce is the main thing we were looking for and Geckoboard does it very well.
Nachteile
The data can sometime take a while to load when creating widgets and sometimes fail after a few minutes making it a bit long to create them. Some widgets also sometime fail to load with no apparent reason when displayed on the TV. Would be great to be able to move widgets from one dashboard to another without having to delete/recreate it every time.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A clearer picture of your business
Bewertet am 13.6.2022
- Topline information summarised in an instant
- Live sales tracking
- Able to compare week-on-week...
- Topline information summarised in an instant
- Live sales tracking
- Able to compare week-on-week data
- Forecasting
Vorteile
Geckoboard is super easy to use. Thanks to its integration with several APIs, it is an extremely powerful SAAS software that can really help any business gain a deeper understanding of their business in only. few steps - be it through website performance and analytics tools, through to sales tracking with visual summaries. This is now the second company I've introduced Geckoboard to and I could not be happier!
Nachteile
I think the fact that spreadsheets lose their formatting in the integration process can be problematic and confusing for the user at first. The spreadsheets are definitely harder to navigate when you are setting up the cells Geckoboard needs to be navigating somewhere. Also a better Instagram connection is needed, although I understand that is down to Meta.
Antwort von Geckoboard
Thanks so much for your review Jonathan. We're always keen to hear about your experiences with our integrations and spreadsheets, in particular, is one we continually work on. I've passed your comments over to the Product team to review. Thanks!
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Nice one stop solution for dashboard metrics
Bewertet am 21.11.2018
Vorteile
Geckoboard has a variety of really nice integrations with third party products. Most SaaS solutions you would be interested in tracking have integrations which makes it pretty easy to get going with displaying relevant metrics. The website interface is also pretty easy to use and you can get a dashboard together pretty quickly.
Nachteile
The interface for getting custom metrics uploaded could be a bit easier to use but overall it is a good solution and not bad to get started with it!
Geckoboard Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Geckoboard.F. Welche Preispläne bietet Geckoboard an?
Geckoboard bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 35,00 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Geckoboard?
Geckoboard hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Geckoboard unterstützt?
Geckoboard unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Geckoboard mobile Geräte?
Geckoboard unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Geckoboard?
Geckoboard kann in folgende Anwendungen integriert werden:
ActiveCampaign, Airbrake, Aircall, Amazon CloudWatch, Amazon EC2, Amazon Redshift, Amplitude, AppFigures, Baremetrics, Basecamp, Buffer, Campaign Monitor, Chargify, ChartMogul, Chartbeat, Delighted, Dixa, Flurry, FreshBooks, Freshdesk, Freshservice, GitHub, GoSquared, Google Ads, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Sheets, Gorgias, Help Scout, Heroku, Highrise, HubSpot CRM, Instagram, Intercom, Jira, Klaus, Klaviyo, LinkedIn for Business, Mailchimp, MariaDB, Mention, Meta for Business, Microsoft Excel, Mixpanel, MySQL, New Relic, PagerDuty, PayPal, Pingdom, Pipedrive, Pivotal Tracker, PostgreSQL, ProfitWell, QuickBooks, Recurly, Salesforce Sales Cloud, SatisMeter, SendGrid, Shopify, Stripe, Trello, Twilio, Wistia, YouTube, Zapier, ZenDesk Chat, Zendesk Suite, Zendesk Suite, Zendesk Talk, data.ai Intelligence, monday.com
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Geckoboard an?
Geckoboard bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Geckoboard gefundenen Softwarekategorien an.