Geckoboard

Konzentriere Dich auf die wirklich wichtigen Metriken, mit einem schön einfachen Daten-Dashboard von Geckoboard.

4,6 /5 (45 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Geckoboard Übersicht

Was ist Geckoboard?

Geckoboard ist eine schnell und einfach zu installierende Dashboard-Software für große Bildschirme in Büros. Sie wurde für Kundenbetreuungs-, Vertriebs-, Marketing-, Produkt- und eCommerce-Teams in Online-Unternehmen entwickelt und bietet eine Echtzeitansicht für wichtige Kennzahlen und Zielfortschritte. So können Teams Arbeitsaufgaben optimieren, um Ziele besser zu erreichen und schneller auf Probleme zu reagieren. Das ist eine klare Ansage hinsichtlich Absicht und Zweck.

Geckoboard lässt sich in wenigen Minuten einrichten, da es sich direkt mit jenen Tools verbindet, die du jeden Tag verwendest. Wähle einfach die gewünschten Kennzahlen aus und entscheide, wie du sie visualisieren möchtest – Entwickler brauchst du dafür nicht. Zu Data Connectors gehören Salesforce, Zendesk, Spreadsheets, Google Analytics, Hubspot, Intercom, Mailchimp und Mixpanel.

Mit der Screen-Management-Funktion kannst du außerdem schnell und bequem Dashboards auf einen großen TV-Bildschirm übertragen und festlegen, welche Dashboards remote angezeigt werden sollen. Dashboards dienen dazu, mittels Abstand die Klarheit zu erhöhen, sodass du Fortschritte mit Blick auf wichtige Kennzahlen und Ziele auf einen Blick verfolgen kannst.

Geckoboard Übersicht

Kosten

Beginnt ab
25,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geckoboard Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

No distractions. No unnecessary complexity. No room for misinterpretation. Our visualizations are designed with one thing in mind: To make your most important metrics clear and easy-to-understand.
Sales dashboard example.
Digital Marketing dashboard example.
Customer Service dashboard example.
E-commerce dashboard example.
CEO dashboard example
Devops dashboard example.
Human Resources dashboard example.
Recruitment dashboard example.
Videos zu Geckoboard Geckoboard Screenshot: No distractions. No unnecessary complexity. No room for misinterpretation. Our visualizations are designed with one thing in mind: To make your most important metrics clear and easy-to-understand. Geckoboard Screenshot: Sales dashboard example. Geckoboard Screenshot: Digital Marketing dashboard example. Geckoboard Screenshot: Customer Service dashboard example. Geckoboard Screenshot: E-commerce dashboard example. Geckoboard Screenshot: CEO dashboard example Geckoboard Screenshot: Devops dashboard example. Geckoboard Screenshot: Human Resources dashboard example. Geckoboard Screenshot: Recruitment dashboard example.

Geckoboard Bewertungen

Geckoboard Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
30

Sehr gut
12

Durchschnitt
2

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
93% haben diese Anwendung empfohlen
Esa R.

Chat-based customer support second to none - friendly and inviting app

Stellar customer support, easy to use user interface, a lot of support for 3rd party analytics apps. App that keeps getting more features - app is alive development-wise and trustworthy.


Mit Google übersetzen
Alejandro P.

Enabling a data driven culture!

At some point almost 2 years ago we realized that we needed to make the information from our 30+ systems (used on a daily basis by different teams) accessible to everyone. It made no sense asking people to go into individual apps to run reports and/or look at data.

After digging around for a while and toying with different solutions we can into Geckoboards which proved to be the best app for this. Why? Well because it solved our problem right then and there and required a minimal time to setup and to connect with our current systems (we have 10 that have direct integration with Geckboards and for the others we use custom widgets).

We now have 14 TVs (48") scattered across the office displaying strategical information about our system, customers, performance, etc. Each dashboard is created taking in mind the teams that are around so that we can show the most relevant information. For example around the customer service team we display metrics from ZenDesk (customer service), Salesforce (sales / implementations), Basecamp (current implementations) and New Relic (application health). This has enabled our customer service team to know what's going on at any given point.

On top of this Geckoboard has some great case studies (https://www.geckoboard.com/learn/case-studies/#.Vjy3b66rQUE) that you can use to learn more about how other organizations are reaching a higher employee engagement by using dashboards and a data driven culture.

From a technical perspective we use Raspberry Pi (the newer ones) to power the dashboards on the TVs.

In conclusion this is a great tool that has brought big changes to the company. I would strongly recommend it to anyone that's serious on sharing data with their team.

Disclaimer: I have no relationship to Geckoboard other than being a VERY happy customer.


Mit Google übersetzen
Douglas K.

Fantastic Selection of Integrations But Not Responsive and Lacks Customization

We've got all of our clients set up on our board so that we can monitor how well they're performing each month. It's a great dashboard that we have on display in our office and have set as a desktop for our executives.


Mit Google übersetzen
Kevin V.

Nice one stop solution for dashboard metrics


Mit Google übersetzen
David g. J.

Excellent Marketing Dashboard for Small Business

Tracking marketing KPIs from multiple data sources and displaying them in a visually appealing, simple format is not an easy (or inexpensive) thing to do. Geckoboard makes this possible at a much more affordable price than its competitors, and provides a user experience that is nothing short of fantastic. We pull in a variety of data from sources like Google Analytics, MailChimp, social channels, and ecommerce platforms to easily track our progress on the metrics that matter most to our business.


Mit Google übersetzen
Esa R.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Chat-based customer support second to none - friendly and inviting app

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.1.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Stellar customer support, easy to use user interface, a lot of support for 3rd party analytics apps. App that keeps getting more features - app is alive development-wise and trustworthy.

Vorteile

I believe the best aspect of the app is the in-browser chat support. I've received so much support and suggestions and advice from them that I've never experienced such prompt and helpful customer support before with any app. I've been asked to check out new features in a demo, too, which was wonderful - after a few months, the features in the demo were added to the app itself.

I feel like there is a good reason to reach out to the customer support team and ask for features, as they seem open to them - this is not a company run by shark-like salesmen/saleswomen, but a developer-led company - where things that are difficult to do are eventually made easier to accomplish, and so on.

I've received such stellar customer support from people and all others that I'm really quite awed. You're doing very, very well.

I know Geckoboard will keep on becoming a better app, little by little, and that is a good feeling to have.

Nachteile

There are limitations to Geckoboard - I might not always be able to find a solution that suits me the best way - there are always some ways to improve the workflow - but the way the customer support listens to use and implements features or provides help pretty much negates any cons I might have with it.
One thing maybe is that I'm not able to "park" a dashboard so that it's settings are kept safe even though I have downgraded from two dashboards to one dashboard.

And another is that there is no way to select multiple objects and copy them to another dashboard quickly.

But my experience overall has been that if I ask for something, and it's not there, it might get implemented in the future.

Another thing is that I was getting errors from MixPanel, but was not able to see what the error was - this is another thing that can be improved from Geckoboard aspect, it's not a con it's just a missing feature that could be implemented in the future.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Alejandro P.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Enabling a data driven culture!

Bewertet am 6.11.2015
Quelle der Bewertung: GetApp

At some point almost 2 years ago we realized that we needed to make the information from our 30+ systems (used on a daily basis by different teams) accessible to everyone. It made no sense asking people to go into individual apps to run reports and/or look at data.

After digging around for a while and toying with different solutions we can into Geckoboards which proved to be the best app for this. Why? Well because it solved our problem right then and there and required a minimal time to setup and to connect with our current systems (we have 10 that have direct integration with Geckboards and for the others we use custom widgets).

We now have 14 TVs (48") scattered across the office displaying strategical information about our system, customers, performance, etc. Each dashboard is created taking in mind the teams that are around so that we can show the most relevant information. For example around the customer service team we display metrics from ZenDesk (customer service), Salesforce (sales / implementations), Basecamp (current implementations) and New Relic (application health). This has enabled our customer service team to know what's going on at any given point.

On top of this Geckoboard has some great case studies (https://www.geckoboard.com/learn/case-studies/#.Vjy3b66rQUE) that you can use to learn more about how other organizations are reaching a higher employee engagement by using dashboards and a data driven culture.

From a technical perspective we use Raspberry Pi (the newer ones) to power the dashboards on the TVs.

In conclusion this is a great tool that has brought big changes to the company. I would strongly recommend it to anyone that's serious on sharing data with their team.

Disclaimer: I have no relationship to Geckoboard other than being a VERY happy customer.

Vorteile

- Out of the box integration with some of the most popular systems out there (almost 70 as of now).
- Ease of use to setup the dashboards. Basically point and click.
- Beautiful widgets that make looking at a dashboard enjoyable (if seen some things out there that give you nightmares when you look at them).
- Advanced options that allow integrations with your own in house systems via simple JSON pushes or pulls.
- Easy to setup rotation between different dashboards (they call them loops).
- Excellent customer service.

Nachteile

- I think that it's gotten a bit pricey (we signed up early on so we have a better price) for newer companies to jump onboard.
- The documentation can be improved. Sometimes you add a Widget but you don't really know what parameters are used to pull the data behind the scenes.
- Need to have more granular options in times between loops. Currently offer 10s, 20s, 30s, 1 min, 5 min. Should have an option to setup X minutes (or at least every minute for the first 10 minutes).

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Douglas K.
Branche: Marketing & Werbung
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Fantastic Selection of Integrations But Not Responsive and Lacks Customization

Bewertet am 8.11.2015
Quelle der Bewertung: GetApp

We've got all of our clients set up on our board so that we can monitor how well they're performing each month. It's a great dashboard that we have on display in our office and have set as a desktop for our executives.

Vorteile

Incredible selection of integrations.

Nachteile

Lacks responsiveness. It's a fixed layout for width and height so difficult to resize for different viewports.
Lacks any color scheme customization. We'd love to build our own color palette but there's no option.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Kevin V.
Branche: Internet
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Nice one stop solution for dashboard metrics

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.11.2018
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Geckoboard has a variety of really nice integrations with third party products. Most SaaS solutions you would be interested in tracking have integrations which makes it pretty easy to get going with displaying relevant metrics. The website interface is also pretty easy to use and you can get a dashboard together pretty quickly.

Nachteile

The interface for getting custom metrics uploaded could be a bit easier to use but overall it is a good solution and not bad to get started with it!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

David g. J.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent Marketing Dashboard for Small Business

Bewertet am 9.2.2016
Quelle der Bewertung: GetApp

Tracking marketing KPIs from multiple data sources and displaying them in a visually appealing, simple format is not an easy (or inexpensive) thing to do. Geckoboard makes this possible at a much more affordable price than its competitors, and provides a user experience that is nothing short of fantastic. We pull in a variety of data from sources like Google Analytics, MailChimp, social channels, and ecommerce platforms to easily track our progress on the metrics that matter most to our business.

Vorteile

Lots of integrations from the services that matter most to us, fantastic drag and drop UI, easy onboarding experience, relatively low cost, nice "at-a-glance" reporting for KPIs, enthusiastic and friendly support staff

Nachteile

Doesn't directly integrate to Amazon Seller Central (for 3rd party sellers who sell on Amazon), may take some time to set up (especially for less technical users), but this is true for any dashboard with multiple integrations (and Geckoboard makes this as easy as possible).

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Nutzerempfehlung
8,4/10
Basierend auf 45 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Geckoboard Preis

Geckoboard Preis

Beginnt ab
25,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Basierend auf 45 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Geckoboard Funktionen

Geckoboard Funktionen

API
Ad-hoc-Berichterstattung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Berichterstattung und Statistik
Business Intelligence
Dashboard-Erstellung
Daten-Import / -Export
Datenfilterung
Datenvisualisierung
Diagramm-Erstellung
Echtzeit-Analytik
Echtzeit-Daten
Geschäftsanalysen
Integration von Dritten
Mehrfache Datenquellen
Prädiktive Analytik
Visuelle Analytik
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 45 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Geckoboard

Zusätzliche Informationen für Geckoboard

Schlüssel-Features von Geckoboard

  • Erhalte schnell und einfach Unterstützung innerhalb von Geckoboar
  • Erstellen von Dashboards, die für jedes Anzeigegerät optimiert sind.
  • Füge Deinem Dashboard von der Community erstellte Widgets hinzu
  • Füge eine umfangreiche Palette von kundenspezifischen Grafiken und Diagrammen hinzu
  • Importiere Deine eigenen Daten in eine Reihe von vorgefertigten Visualisierungen
  • Teile mit räumlich entfernten Mitarbeitern, Kunden usw. mit Hilfe eines Read-Only-IP-Programms
  • Unsere Widgets sind so konzipiert, dass sie attraktiv und einfach zu interpretieren sind
  • Zeige Dashboards auf TV, Handy oder Desktop an

Geckoboard Häufig gestellte Fragen

Geckoboard Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Geckoboard.

F. Welche Preispläne bietet Geckoboard an?

Geckoboard bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 25,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Geckoboard?

Geckoboard bietet die folgenden Funktionen:

  • Füge eine umfangreiche Palette von kundenspezifischen Grafiken und Diagrammen hinzu
  • Füge Deinem Dashboard von der Community erstellte Widgets hinzu
  • Erstellen von Dashboards, die für jedes Anzeigegerät optimiert sind.
  • Importiere Deine eigenen Daten in eine Reihe von vorgefertigten Visualisierungen
  • Unsere Widgets sind so konzipiert, dass sie attraktiv und einfach zu interpretieren sind
  • Erhalte schnell und einfach Unterstützung innerhalb von Geckoboar
  • Teile mit räumlich entfernten Mitarbeitern, Kunden usw. mit Hilfe eines Read-Only-IP-Programms
  • Zeige Dashboards auf TV, Handy oder Desktop an

F. Wer sind die typischen Nutzer von Geckoboard?

Geckoboard hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Geckoboard unterstützt?

Geckoboard unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Geckoboard an?

Geckoboard hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Geckoboard mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Geckoboard unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Geckoboard?

Geckoboard kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Ambassador, Bitium, Campaign Monitor, Chargify, FreeAgent, Hosted Graphite, PipelineDeals, Zapier, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Geckoboard an?

Geckoboard bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen, Forum