Geckoboard

Konzentriere Dich auf die wirklich wichtigen Metriken, mit einem schön einfachen Daten-Dashboard von Geckoboard.

Über Geckoboard

Geckoboard ist eine schnell und einfach zu installierende Dashboard-Software für große Bildschirme in Büros. Sie wurde für Kundenbetreuungs-, Vertriebs-, Marketing-, Produkt- und eCommerce-Teams in Online-Unternehmen entwickelt und bietet eine Echtzeitansicht für wichtige Kennzahlen und Zielfortschritte. So können Teams Arbeitsaufgaben optimieren, um Ziele besser zu erreichen und schneller auf Probleme zu reagieren. Das ist eine klare Ansage hinsichtlich Absicht und Zweck.

Geckoboard lässt sich in wenigen Minuten einrichten, da es sich direkt mit jenen Tools verbindet, die du jeden Tag verwendest. Wähle einfach die gewünschten Kennzahlen aus und entscheide, wie du sie visualisieren möchtest – Entwickler brauchst du dafür nicht. Zu Data Connectors gehören Salesforce, Zendesk, Spreadsheets, Google Analytics, Hubspot, Intercom, Mailchimp und Mixpanel.

Mit der Screen-Management-Funktion kannst du außerdem schnell und bequem Dashboards auf einen großen TV-Bildschirm übertragen und festlegen, welche Dashboards remote angezeigt werden sollen. Dashboards dienen dazu, mittels Abstand die Klarheit zu erhöhen, sodass du Fortschritte mit Blick auf wichtige Kennzahlen und Ziele auf einen Blick verfolgen kannst.

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Free Version
  • Subscription

Die 5 Top-Alternativen zu Geckoboard

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland und 5 weitere , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Geckoboard

Bilder

Geckoboard Software - 1
Geckoboard Software - 2
Geckoboard Software - 3
Geckoboard Software - 4
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Geckoboard: 44

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbares Dashboard
  • Anrufüberwachung
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung über Anrufe
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Connectors
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Hilfe Desk-Management
  • KPI-Überwachung
  • Leistungskennzahlen
  • Mobiler Zugriff
  • Pipeline-Berichte
  • Private Dashboards
  • Relationales Display
  • Social Media-Überwachung
  • Social-Media-Integration
  • Soziale Werbung
  • Suchen / filtern
  • Trend- / Problemindikatoren
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsberichte
  • Visuelle Analytik
  • Visuelle Entdeckung
  • Web-Traffic-Berichterstattung
  • Wertungslisten
  • Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
  • Widgets
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Öffentliche Dashboards
  • Überwachung

Alternativen

ClicData

4,6
Nr. 1 Alternative zu Geckoboard
ClicData bietet ein Business-Intelligence-Dashboard mit intuitiven, dynamischen Berichten und eine umfangreiche Palette...

Qlik Sense

4,4
Nr. 2 Alternative zu Geckoboard
Qlik Sense ist eine Vertriebsmanagement- und Datenanalyse-Anwendung, die Umsatz-, Gewinn- und Verlust-Berichte in...

Looker

4,6
Nr. 3 Alternative zu Geckoboard
Looker, eine Datenplattform, macht es für jeden einfach, seine Daten zu finden, zu navigieren und zu verstehen. Die...

Tableau

4,5
Nr. 4 Alternative zu Geckoboard
Tableau Software ist eine Business Intelligence und Analytics-Lösung, die mehrere integrierte Produkte bietet, um Deine...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(46)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Geckoboard bereits?

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5 von 46 Bewertungen angezeigt
Esa R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Chat-based customer support second to none - friendly and inviting app

Bewertet am 26.1.2018

Stellar customer support, easy to use user interface, a lot of support for 3rd party analytics...

Stellar customer support, easy to use user interface, a lot of support for 3rd party analytics apps. App that keeps getting more features - app is alive development-wise and trustworthy.

Vorteile

I believe the best aspect of the app is the in-browser chat support. I've received so much support and suggestions and advice from them that I've never experienced such prompt and helpful customer support before with any app. I've been asked to check out new features in a demo, too, which was wonderful - after a few months, the features in the demo were added to the app itself.

I feel like there is a good reason to reach out to the customer support team and ask for features, as they seem open to them - this is not a company run by shark-like salesmen/saleswomen, but a developer-led company - where things that are difficult to do are eventually made easier to accomplish, and so on.

I've received such stellar customer support from people and all others that I'm really quite awed. You're doing very, very well.

I know Geckoboard will keep on becoming a better app, little by little, and that is a good feeling to have.

Nachteile

There are limitations to Geckoboard - I might not always be able to find a solution that suits me the best way - there are always some ways to improve the workflow - but the way the customer support listens to use and implements features or provides help pretty much negates any cons I might have with it.
One thing maybe is that I'm not able to "park" a dashboard so that it's settings are kept safe even though I have downgraded from two dashboards to one dashboard.

And another is that there is no way to select multiple objects and copy them to another dashboard quickly.

But my experience overall has been that if I ask for something, and it's not there, it might get implemented in the future.

Another thing is that I was getting errors from MixPanel, but was not able to see what the error was - this is another thing that can be improved from Geckoboard aspect, it's not a con it's just a missing feature that could be implemented in the future.

Eliel B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

A cool looking dashboard creator

Bewertet am 15.2.2021

Mostly good.

Mostly good.

Vorteile

Definitely how the dashboards look. The information can be seen in a compelling way, which is super important considering that sometimes you need to communicate hard to understand KPIs. Dashboards are easy to create and deploy, there are some very pretty prebuilt ones.
Another positive thing is how the Geckoboard Team constantly adds new data sources to increase compatibility.

Nachteile

When I was using it, the integration with Google Analytics was relatively limited, unfortunately, I needed to add a calculated metric on the dashboard and Geckoboard didn't allow me to do it.

Douglas K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Fantastic Selection of Integrations But Not Responsive and Lacks Customization

Bewertet am 8.11.2015

We've got all of our clients set up on our board so that we can monitor how well they're performing...

We've got all of our clients set up on our board so that we can monitor how well they're performing each month. It's a great dashboard that we have on display in our office and have set as a desktop for our executives.

Vorteile

Incredible selection of integrations.

Nachteile

Lacks responsiveness. It's a fixed layout for width and height so difficult to resize for different viewports.
Lacks any color scheme customization. We'd love to build our own color palette but there's no option.

Alejandro P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Enabling a data driven culture!

Bewertet am 6.11.2015

At some point almost 2 years ago we realized that we needed to make the information from our 30+...

At some point almost 2 years ago we realized that we needed to make the information from our 30+ systems (used on a daily basis by different teams) accessible to everyone. It made no sense asking people to go into individual apps to run reports and/or look at data.

After digging around for a while and toying with different solutions we can into Geckoboards which proved to be the best app for this. Why? Well because it solved our problem right then and there and required a minimal time to setup and to connect with our current systems (we have 10 that have direct integration with Geckboards and for the others we use custom widgets).

We now have 14 TVs (48") scattered across the office displaying strategical information about our system, customers, performance, etc. Each dashboard is created taking in mind the teams that are around so that we can show the most relevant information. For example around the customer service team we display metrics from ZenDesk (customer service), Salesforce (sales / implementations), Basecamp (current implementations) and New Relic (application health). This has enabled our customer service team to know what's going on at any given point.

On top of this Geckoboard has some great case studies (https://www.geckoboard.com/learn/case-studies/#.Vjy3b66rQUE) that you can use to learn more about how other organizations are reaching a higher employee engagement by using dashboards and a data driven culture.

From a technical perspective we use Raspberry Pi (the newer ones) to power the dashboards on the TVs.

In conclusion this is a great tool that has brought big changes to the company. I would strongly recommend it to anyone that's serious on sharing data with their team.

Disclaimer: I have no relationship to Geckoboard other than being a VERY happy customer.

Vorteile

- Out of the box integration with some of the most popular systems out there (almost 70 as of now).
- Ease of use to setup the dashboards. Basically point and click.
- Beautiful widgets that make looking at a dashboard enjoyable (if seen some things out there that give you nightmares when you look at them).
- Advanced options that allow integrations with your own in house systems via simple JSON pushes or pulls.
- Easy to setup rotation between different dashboards (they call them loops).
- Excellent customer service.

Nachteile

- I think that it's gotten a bit pricey (we signed up early on so we have a better price) for newer companies to jump onboard.
- The documentation can be improved. Sometimes you add a Widget but you don't really know what parameters are used to pull the data behind the scenes.
- Need to have more granular options in times between loops. Currently offer 10s, 20s, 30s, 1 min, 5 min. Should have an option to setup X minutes (or at least every minute for the first 10 minutes).

Kevin V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Nice one stop solution for dashboard metrics

Bewertet am 21.11.2018

Vorteile

Geckoboard has a variety of really nice integrations with third party products. Most SaaS solutions you would be interested in tracking have integrations which makes it pretty easy to get going with displaying relevant metrics. The website interface is also pretty easy to use and you can get a dashboard together pretty quickly.

Nachteile

The interface for getting custom metrics uploaded could be a bit easier to use but overall it is a good solution and not bad to get started with it!

5 von 46 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Geckoboard Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Geckoboard.

Geckoboard bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 25,00 $/Monat
  • Gratis Testen: Verfügbar

Geckoboard hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Geckoboard unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Geckoboard unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone (mobil), iPad (mobil)

Geckoboard kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Airbrake, Amazon EC2, Basecamp, Buffer, Campaign Monitor, ChartMogul, Chartbeat, Facebook, Flurry, FreshBooks, Freshdesk, GitHub, Google Ads, Google Analytics, Google Calendar, Google Docs, Google Drive, Highrise, HubSpot CRM, Instagram, Intercom, Jira, LinkedIn for Business, Mailchimp, Mention, Microsoft Excel, Mixpanel, New Relic One, PagerDuty, PayPal, Pingdom, Pipedrive, Pivotal Tracker, Recurly, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Sales Cloud, SendGrid, Shopify, Stripe, Trello, Twilio, Twitter, ZenDesk Chat, Zendesk

Geckoboard bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

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