WalkMe Funktionen, Bewertungen & Alternativen

WalkMe

WalkMe ™ ist eine interaktive Online-Beratung- und Engagement-Plattform

4.4/5 (33 Bewertungen)

WalkMe Übersicht

WalkMe ist eine Cloud-basierte professionelle Anleitung- und Engagement-Platform für Unternehmen, um Benutzer durch alle Schritte ihrer Online-Erfahrung zu führen und einzubinden. Schritt für Schritt werden auf dem Bildschirm den Nutzern Anleitungen geboten, so dass sie in der Lage sind, sich selbstbewusst auf jeder Website oder Web-basierten Software zu bewegen. Der WalkMe Kontext-intelligente Algorithmus sorgt dafür, dass die richtigen Leute die richtige Anleitung zum richtigen Zeitpunkt erhalten.

Preis

Beginnt ab
N/A
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Freemium
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, Europa und 5 weitere , Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika, Mexiko

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 22 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Taiwanisch, Thai, Türkisch, Ukrainisch

WalkMe Bewertungen

Gesamtbewertung
4.4/5
91% Positive Bewertungen
19
Ausgezeichnet
11
Sehr gut
2
Durchschnitt
1
Gering
0
Schlecht
Mit Google übersetzen

WalkMe Review

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 8.9.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

WalkMe is a pretty simple and creative tool to use to target your audience. It has benefited us in making it much easier to target our audience to download and use our services!

We have received great customer support, which has helped us every bit of the way.

WalkMe is definitely worth every cent with all of the feature reach functionality you receive!

Vorteile

WalkMe has a great resource management dashboard . Easy-to-use dashboard.
I can create customized walk-throughs for our customers to utilize to learn different tasks within the software.

Overall WalkMe is just a fun and easy product to use.
Connecting with my customers resources feels very rewarding, and is a HUGH Benefit for us.

It keeps us connected to our customers and meeting there needs.

Nachteile

Getting implemented was a bit tricky for us. It took longer than expected probably because our business and our process in general are a bit more difficult for others to grasp. You do need to have patience because you do need to build everything from scratch but once you are up and running that is when the fun begins. At least that was the case for us.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Mit Google übersetzen

Good idea, has some improvements coming

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

overall this experience has been well worth the price. We have added a lot of training material that continues to help our customers with learning the software and being updated on changes.

Vorteile

Recently they have added new features that make it easier to manage the walkthrus, etc.

Nachteile

The reporting used to do real time for shoutouts, etc. but now it takes 24 hours for it to kick in on the reporting analytics

Antwort von WalkMe

Thank you for taking the time to write this review, Clinton. It¿s wonderful to hear you have found our Digital Adoption Platform to be so useful for training your customers and helping them learn your software. We have some exciting updates within our tracking and analytics coming very soon... stay tuned and please don't hesitate to email the WalkMe Community at community@walkme.com with any questions or concerns. Thanks again, Clinton!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Mit Google übersetzen

WalkMe is a nice tool to help clients navigate your website.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 4.5.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Easy setup, user friendly. WalkMe was used to enhance our client experience with our rather difficult to navigate user platform. It allows the user to select what they want to do and then be "walked-through" a step by step process to reach that goal.

Nachteile

We had to abandon WalkMe in favor of a live chat system as our platform changed so frequently, the navigation steps got outdated quickly and required constant review and reassessment.

Antwort von WalkMe

Thank you for your thoughtful feedback on your WalkMe experience, Pete. It¿s great to hear that our platform was able to help your clients navigate your website and improve the client experience altogether. We are bummed to hear that the constant change was impacting scalability! We hope there¿s an opportunity to reevaluate in the future, as your product changes and we continue to evolve. Thank you for sharing.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Mit Google übersetzen

The premier walk-through software

Bewertet am 29.8.2016
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

WalkMe offers a great resource management dashboard (i.e a "Help" button for your website). We can put all of our available resources in an easy-to-use dashboard. Even better, I can and have created customized walk-throughs for our customers to utilize to learn different tasks within the software. Overall WalkMe is just fun, which is not something that is easy to do. Connecting customers with resources feels very rewarding for both parties involved.

Nachteile

Building a walk-through is NOT easy. Though, their professional services team helps out a bunch with that. You can only launch their editor using Firefox though, and I religiously use Chrome. I keep Firefox installed just to use Walkme. Starting off can also be daunting as you have to build everything from scratch to begin with. When I first started using WalkMe, I had to peruse their knowledge center and ask my supervisor for help with nearly everything. Now, I am pretty self-sufficient and would utilize my contact over at WalkMe If I need further help.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Mit Google übersetzen

Just in time performance support

Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 2.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

The customer support and sales staff at WalkMe are great at helping unlock the potential benefits. We are currently considering a pilot program that I'm hopeful will take off and lead to enterprise-wide use.

Vorteile

There are two things that I loved about WalkMe. 1. The overall premise of improving the user experience and guiding them at the time of need. 2. How easy it is for a non-technical person to author any type of WalkMe function.

Nachteile

It's definitely better for form-based applications than more complicated non-linear applications. Some of the applications we wanted to use this on were too complex (at least for beginner authors) to have a meaningful impact on the end users.

Antwort von WalkMe

Thank you for taking the time to write this review! It¿s great to hear that you got to experience the potential of our Digital Adoption Platform during your free trial. We're also really proud to hear that you think so highly of our all-star Support and Customer Success team. WalkMe is a a very powerful tool and we¿ve designed our Center of Excellence -- University, Community, and Playbooks -- to provide customers with a plethora of resources and templates to maximize the use of our platform. We're excited about the possibility of working with your organization in the near future to tackle your digital adoption challenges. Below we'll leave you with a recent article that showcases how Roche uses WalkMe on 50+ platforms across their workforce of 90,000+ employees to solve several issues (https://www.constellationr.com/node/15785/vote/application/view/511).

Please don¿t hesitate to reach out to community@walkme.com with any other questions/concerns. Thanks again!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

WalkMe Preis

Beginnt ab
N/A
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Freemium
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

WalkMe Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Überwachung
  • Überwachung der Benutzeraktivität

  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anwendungsintegration
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Integration von Dritten
  • Prognosen
  • SSL-Sicherheit
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrolle

Zusätzliche Informationen für WalkMe

Schlüssel-Features von WalkMe

  • Analyse
  • Mehrsprachig
  • Mobil
  • Selbst gehostet oder SaaS
  • Unterstützung in allen Browsern
  • Unterstützung von http und https
  • Walk-Thrus
  • Widget-Suche

WalkMe Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über WalkMe.

F. Welche Preispläne bietet WalkMe an?

WalkMe bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Freemium, Open Source, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von WalkMe?

WalkMe bietet die folgenden Funktionen:

  • Analyse
  • Unterstützung in allen Browsern
  • Mobil
  • Mehrsprachig
  • Widget-Suche
  • Selbst gehostet oder SaaS
  • Unterstützung von http und https
  • Walk-Thrus

F. Wer sind die typischen Nutzer von WalkMe?

WalkMe hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von WalkMe unterstützt?

WalkMe unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Taiwanisch, Thai, Türkisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet WalkMe an?

WalkMe hat folgende Preismodelle:

Freemium, Open Source, Abonnement

F. Unterstützt WalkMe mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte WalkMe unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert WalkMe?

WalkMe kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AlayaCare, Toonimo

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet WalkMe an?

WalkMe bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen