WalkMe

WalkMe

WalkMe ™ ist eine interaktive Online-Beratung- und Engagement-Plattform

4.5/5 (49 Bewertungen)

WalkMe Übersicht

Was ist WalkMe?

WalkMe™ war Vorreiter bei der Digital Adoption Platform (DAP), um die Nutzererfahrung in der heutigen, überwältigenden digitalen Welt zu verändern. Mithilfe von künstlicher Intelligenz, Analyse, Einbindung, Anleitung und Automatisierung unterstützt die transparente Überlagerung von WalkMe Nutzer bei der einfachen Durchführung von Aufgaben in beliebigen Unternehmenssoftware, mobilen Anwendungen oder Websites. Die WalkMe-Software wurde 2011 gegründet und wird weltweit von mehr als 1.500 Unternehmen eingesetzt, darunter von mehr als 30 Prozent der Fortune-500-Unternehmen.

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K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 22 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Taiwanisch, Thai, Türkisch, Ukrainisch

Screenshots

WalkMe Screenshot: Insights
WalkMe Screenshot: Insights WalkMe Screenshot: User Onboarding WalkMe Screenshot: Engage your users and increase adoption of new features WalkMe Screenshot: Automate any repetitive process WalkMe Screenshot: Record your users in session to gain valuable visual analytics WalkMe Screenshot: Reduce Support Costs

WalkMe Bewertungen

WalkMe Bewertungen

Gesamtbewertung
4.5
/
5 49 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
29

Sehr gut
15

Durchschnitt
4

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
3.9
Funktionen
4.4
Bedienkomfort
3.8
Kundenbetreuung
4.6
90% haben diese Anwendung empfohlen
Aaron G.

WalkMe is great for digital adoption - bringing software end users up to speed

Very happy with this software. The WalkMe support team was also amazing!


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Extremely robust platform for digital adoption

Customer self-onboarding.

Benefits:
Scalability of new customer onboarding. We were able to onboard customers much faster after deploying WalkMe, allowing CS to focus on renewal and expansion with existing customers.


Mit Google übersetzen
Elisabeth H.

Do anything you can imagine!

We originally purchased WalkMe to use when onboarding new users. We soon discovered we could use it for dozens of other things. For example, we’ve used it to let users know “Hey, we’re aware of this bug,” to avoid a zillion support requests. We’ve used it to run surveys, highlight new features, everything. I can’t imagine working without WalkMe.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Ironically, it's incredibly hard to use their product


Mit Google übersetzen
Vince P.

WalkMe Review

WalkMe is a pretty simple and creative tool to use to target your audience. It has benefited us in making it much easier to target our audience to download and use our services!

We have received great customer support, which has helped us every bit of the way.

WalkMe is definitely worth every cent with all of the feature reach functionality you receive!


Mit Google übersetzen
Aaron G.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
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WalkMe is great for digital adoption - bringing software end users up to speed

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 6.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Very happy with this software. The WalkMe support team was also amazing!

Vorteile

My company used this software for a about 8 months to a year. We integrated Walk Me into our proprietary platform in order to help our web design agencies and their end users to better use our software, to become more self sufficient when using the platform, and to help make our platform more intuitive. The WalkMe interactive digital walk throughs made it extremely simple for customers to learn the ins and outs of our platform without our support team getting engaged. This software saved our support team significant time and energy!

Nachteile

Managing the Walk Me software can be difficult in a situation which requires constant updates to the digital walk throughs - during periods in which our platform was undergoing significant changes. However, though the process of updating our library of walk throughs was tedious, it allowed our end users to become familiar with platform updates very quickly with limited engagement from support staff.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
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Extremely robust platform for digital adoption

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 20.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Customer self-onboarding.

Benefits:
Scalability of new customer onboarding. We were able to onboard customers much faster after deploying WalkMe, allowing CS to focus on renewal and expansion with existing customers.

Vorteile

WalkMe has a ton of functionality to allow you to create walk throughs and other types of dynamic user education. I love how easy it is to integrate outside content like videos, help desk articles, webpages, etc. with your custom walk throughs.

Probably my favorite thing about walk me is that Customer Success and UX can use the platform to implement super detailed user education without needing to involve engineering much at all. In my experience, user education often gets deprioritized next to new feature development and bug fixes, so things like in-app onboarding and tool tips only get built when there's a bit of extra capacity, and it rarely is able to keep up with the evolution of the product. With WalkMe, the teams focused on customer success and experience can quickly implement the changes they want without involving half the company.

Nachteile

It is a very robust platform, so learning all the functionality takes time. Unless you're a javascript and CSS pro, you will probably struggle with getting the jQuery selectors right and the CSS exactly how you want the experience to look and feel. The out-of-the box features will get you 90% of the way there though.

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Antwort von WalkMe

Thank you for your thoughtful feedback on your WalkMe experience! We¿re glad to hear that our Digital Adoption Platform has helped scale your customer on-boarding efforts and beyond. It¿s also great to learn that WalkMe has enabled your Customer Success and UX teams to drive the value of your product to your customers. WalkMe is indeed a very robust platform, and for this matter we¿ve designed our Center of Excellence -- University, Community, and Playbooks -- to provide customers with a plethora of resources and templates to maximize the use of our platform and make it easy for our customers to customize content. We'll also continue to simplify our product in 2019. If you¿d like to learn me more about our Center of Excellence, or if you have any questions, please email us at community@walkme.com. Thanks again!

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Elisabeth H.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
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Do anything you can imagine!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We originally purchased WalkMe to use when onboarding new users. We soon discovered we could use it for dozens of other things. For example, we’ve used it to let users know “Hey, we’re aware of this bug,” to avoid a zillion support requests. We’ve used it to run surveys, highlight new features, everything. I can’t imagine working without WalkMe.

Vorteile

It’s amazingly versatile. Need to show users how to do something? Easy. Need to pop up messages about system status? You got it. Want to highlight a new feature? Done. Need to remind someone their fees are overdue? Done. You can do almost anything you can imagine with this system!!

Nachteile

Our only complaint is really our own fault. The system relies on static “tags” that our software doesn’t have. We have been totally able to work around it, though, using visible elements on the screen.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
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Ironically, it's incredibly hard to use their product

Monatlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 12.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This can be very powerful software if set up properly. We were able to do advanced tutorials, though it took professional services to set it up for us. We found it the most powerful in the market from a feature standpoint.

Nachteile

hard to use. WalkMe is a software that makes it easy to show visitors how to use any product. Unfortunately their product is prohibitively hard to use.

They have set up a "walkme university" and require 10 hours of training and watching videos just to get started.

They typically give you a CSM for 3 months to help you onboard and throw in free professional services because most things are too hard to figure out.

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Antwort von WalkMe

Pleasure to meet you, and thank you for sharing your feedback on WalkMe. I'm glad to hear that WalkMe is helping your organization with feature adoption, but disappointed to hear that you're experiencing difficulties using the platform. As this experience is atypical for our customers, I'd love to better understand some of the issues if you'd be open to a discussion. In regards to our Customer Support, the team is available 24/7 and is typically able to solve or escalate most issues fairly quickly. Please email us at community@walkme.com so we can learn more. Looking forward to discussing with you.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Vince P.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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WalkMe Review

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 8.9.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

WalkMe is a pretty simple and creative tool to use to target your audience. It has benefited us in making it much easier to target our audience to download and use our services!

We have received great customer support, which has helped us every bit of the way.

WalkMe is definitely worth every cent with all of the feature reach functionality you receive!

Vorteile

WalkMe has a great resource management dashboard . Easy-to-use dashboard.
I can create customized walk-throughs for our customers to utilize to learn different tasks within the software.

Overall WalkMe is just a fun and easy product to use.
Connecting with my customers resources feels very rewarding, and is a HUGH Benefit for us.

It keeps us connected to our customers and meeting there needs.

Nachteile

Getting implemented was a bit tricky for us. It took longer than expected probably because our business and our process in general are a bit more difficult for others to grasp. You do need to have patience because you do need to build everything from scratch but once you are up and running that is when the fun begins. At least that was the case for us.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8.1/10
Basierend auf 49 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

WalkMe Preis

WalkMe Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.9/5
Basierend auf 49 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

WalkMe Funktionen

WalkMe Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anwendungsintegration
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
SSL-Sicherheit
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4.4/5
Basierend auf 49 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für WalkMe

Zusätzliche Informationen für WalkMe

Schlüssel-Features von WalkMe

  • Analyse
  • Mehrsprachig
  • Mobil
  • Selbst gehostet oder SaaS
  • Unterstützung in allen Browsern
  • Unterstützung von http und https
  • Walk-Thrus
  • Widget-Suche

WalkMe Häufig gestellte Fragen

WalkMe Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über WalkMe.

F. Welche Preispläne bietet WalkMe an?

WalkMe bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Open Source, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von WalkMe?

WalkMe bietet die folgenden Funktionen:

  • Analyse
  • Unterstützung in allen Browsern
  • Mobil
  • Mehrsprachig
  • Widget-Suche
  • Selbst gehostet oder SaaS
  • Unterstützung von http und https
  • Walk-Thrus

F. Wer sind die typischen Nutzer von WalkMe?

WalkMe hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung

F: Welche Sprachen werden von WalkMe unterstützt?

WalkMe unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Taiwanisch, Thai, Türkisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet WalkMe an?

WalkMe hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Open Source, Abonnement

F. Unterstützt WalkMe mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte WalkMe unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert WalkMe?

WalkMe kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AlayaCare, Saba Learning, Toonimo

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet WalkMe an?

WalkMe bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen