LiveAgent

Großartiger Kundenservice beginnt mit einer besseren Helpdesk-Software.

4,7 /5 (926 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

LiveAgent Übersicht

Was ist LiveAgent?

LiveAgent Helpdesk ist die ultimative Lösung für die Bereitstellung exzellenten Kundensupports. Ausgestattet mit mehr als 175 Support-Funktionen kannst du jeden Kanal mit möglichen Unterstützungseingaben verknüpfen, wie das Abrufen von E-Mails, Facebook-Kommentaren, Tweets, Kontaktformularen, Live-Chat oder Telefonanrufen.

Zu den wichtigsten Funktionen des Helpdesk gehören: Automatisierung, SLA, Ticketing, POP3-Konten, E-Mail-Piping, Abteilungen, Prioritäten, Status, Tags, Regeln, Ticket-Routing, vordefinierte Nachrichten, Makros, E-Mail-Vorlagen, Leistungsberichte, Live-Chat, Chat-Einladungen und Website-Überwachung, Sprachintegration und Anrufaufzeichnung, Facebook- und Twitter-Integration, Support Portal, Knowledge Base, Forum und viel mehr.

LiveAgent ist in 39 Sprachen verfügbar und sowohl als SaaS-Lizenz als auch als selbst gehostete Lizenz (auf deinem eigenen Server installiert).

Die Server-Infrastruktur befindet sich in den USA, in Großbritannien und in Japan, um Millenium-Falcon-ähnliche Reaktionszeiten zu gewährleisten und lokale gesetzliche Vorschriften zu unterstützen (insbesondere für die EU).

LiveAgent Übersicht

Kosten

Beginnt ab
15,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

LiveAgent Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch und 19 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Thai

Screenshots

LiveAgent Screenshot: Tickets overview
LiveAgent Screenshot: Tickets overview LiveAgent Screenshot: Inside of the tickets LiveAgent Screenshot: Chat overview LiveAgent Screenshot: Inside of the chats LiveAgent Screenshot: Call reports LiveAgent Screenshot: Inside of the calls LiveAgent Screenshot: Agent's dashboard LiveAgent Screenshot: Reports

LiveAgent Bewertungen

LiveAgent Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
668

Sehr gut
230

Durchschnitt
23

Gering
5

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,7
97% haben diese Anwendung empfohlen
Barney B.

Great Features & Great Speed

LiveAgent is helping us convert initial chat enquiries visiting our website into qualified sales leads. We provide a niche product to the very top of our market so being able to qualify enquiries at this initial stage is important to us. The other key outcome is LiveAgent has no impact on our site loading speed. We identified ZenDesk, our previous chat solution, was impacting out site loading speed - and therefore potentially impacting our SEO strategy. From a free trial, we found LiveAgent has zero impact on our site loading speed - we now have a better chat solution AND a faster loading webiste.


Mit Google übersetzen
Jacob W.

Excellent Experience Overall - I Recommend LiveAgent

The customer support team for LiveAgent has been excellent, helping work through our needs and how LiveAgent can meet those. The application has helped us improve our management support items.


Mit Google übersetzen
Alissa B.

Easy to navigate with great support

I found the transition to Live Agent desk to be very easy and user-friendly. This product is an essential tool for my team. It allows us to easily see which tasks/tickets are urgent, require a follow-up, and the customizable tags help to create an efficient workflow.


Mit Google übersetzen
Ben H.

Significant Value for the price


Mit Google übersetzen
Federico V.

B2B portfolio management

I thought it was going to be a more difficult change or that the system was not going to adapt to our business due to its low cost. Pleasantly I can say that the experience has been very good: the whole organization has quickly acquired it and helps us to work more orderly and with the peace of mind that information is not lost among so many communication channels, since LiveAgent centralizes almost all of them.


Mit Google übersetzen
Barney B.
Branche: Baumaterial
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great Features & Great Speed

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 17.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

LiveAgent is helping us convert initial chat enquiries visiting our website into qualified sales leads. We provide a niche product to the very top of our market so being able to qualify enquiries at this initial stage is important to us. The other key outcome is LiveAgent has no impact on our site loading speed. We identified ZenDesk, our previous chat solution, was impacting out site loading speed - and therefore potentially impacting our SEO strategy. From a free trial, we found LiveAgent has zero impact on our site loading speed - we now have a better chat solution AND a faster loading webiste.

Vorteile

We use LiveAgent to manage chat conversations on our website with the aim of converting initial enquiries into qualified sales leads. There is afar great functionality than our previous chat software solution and is far more customisable, with options to brand and personalise it to our business. The other key feature for us is that it is the number one ranked chat widget for website loading speed, an important part of our SEO strategy.

Nachteile

There is so much more functionality and ability to personalise LiveAgent than our previous chat software (ZenDesk) so set up took a little longer - but the ultimate outcome has been far superior.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Hello Barney, many thanks for your great review! It means a lot to us and we are super thrilled to hear that you are happy with the platform and the chat solution LiveAgent is offering. We understand that it is necessary to manage all the tickets from the very beginning as each customer is important and should be taken the best care of and that is why LiveAgent makes sure that no ticket is skipped or left out! Just remember that our support team is always ready to help so feel free to start a chat on our website should you have any questions! :)

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jacob W.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent Experience Overall - I Recommend LiveAgent

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The customer support team for LiveAgent has been excellent, helping work through our needs and how LiveAgent can meet those. The application has helped us improve our management support items.

Vorteile

For day-to-day use, it is very intuitive for our client services team; the interface is visually intuitive, with colour coding that makes easy to see which tickets need attention and when. The automatic rules also offer a large amount of flexibility in managing support tickets and providing the right information to our team.

Nachteile

Some basic features are not yet included; e.g. instead of responding to an individual message, you have to forward that message, and choose all the recipients again. However, I've noticed that new features are available often, and I am confident inconveniences such as this will be resolved with time.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Hi Jacob,
Thank you for such a nice review. We pride ourselves in making our software feel natural and simple to use and are glad to see the work is paying off. That said, there are always areas where we can improve and will continue to do so to provide the best helpdesk software on the market.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Alissa B.
Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to navigate with great support

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 16.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I found the transition to Live Agent desk to be very easy and user-friendly. This product is an essential tool for my team. It allows us to easily see which tasks/tickets are urgent, require a follow-up, and the customizable tags help to create an efficient workflow.

Vorteile

The system is easy to use and my staff was able to quickly learn the system. It's set up in a logical way and their customer support is fantastic. This software makes it easier for my team to stay organized and prioritize tasks accordingly.

Nachteile

I wish there was a way to customize the "ticket number." It's is auto-generated and sometimes our clients remove the information because they think it looks suspicious. This causes problems when a client replies since the system then creates a new ticket without connecting to the original message.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Hi Alissa,
Thank you very much for your kind feedback. It's amazing to see that LiveAgent has been the right fit for you and your company and that it was easy and smooth to get used to working with it. We are constantly working to further improve and enhance the software so stay tuned for more updates and don't hesitate to contact us if you ever need assistance - we are available 24/7!

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ben H.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
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Significant Value for the price

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 18.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Price, Excellent customer support, large amount of features and functionality

Nachteile

While I love the complete control of all the automated systems being programmable, it could use some additional default built in options. Comparing LiveAgent to competitors like ZenDesk is like comparing Linux to Apple. LiveAgent gives you complete control - but you have to set up everything. The other software out there doesn't let you customize, but everything works for you. An in between 'windows' option that allows control for those who want it but is smoother to set up for those who don't want the extra work would be optimal. That said, programs that do it for you tend to cost a lot more, which would defeat LA's primary value, the low cost.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Dear Ben, thank you for your honest feedback! We really appreciate it! :) The reason why LiveAgent was developed in a way that you have to set the majority of things up is so that it would work for each client exactly how they need. Usually, businesses differ from one to another and that is why we wanted to give everybody a chance to adjust it to their business and needs. You know where to find us should you need anything! :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Federico V.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

B2B portfolio management

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 31.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I thought it was going to be a more difficult change or that the system was not going to adapt to our business due to its low cost. Pleasantly I can say that the experience has been very good: the whole organization has quickly acquired it and helps us to work more orderly and with the peace of mind that information is not lost among so many communication channels, since LiveAgent centralizes almost all of them.

Vorteile

What I like most about LiveAgent is that we didn't lose the personalization that our business requires, on the contrary, we managed to improve it by being more agile with response times by removing the dependence on responses and email forwarding with many people in CC to handle a single sale.

All the actors in the sales process can participate simultaneously if necessary, centralizing and keeping the information available to everyone.

The tagging system of the tickets is very useful when prioritizing, the departments and the assignment allow to order and define who is responsible at each stage.

We can set up our own ticket and contact fields, so we can manage the software as we need to.

Finally, the biggest beneficiary is our client, who receives a better service.

Nachteile

I would like to be able to mention an agent who receives a notification about any comment on the ticket. Anyway, the system has a chat or an internal call that can be made about the tickets and they help a lot when it comes to teamwork.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Thank you so much for your kind and complex feedback, Federico! I am thrilled to hear that LiveAgent plays a role in the improvement of a way that your business handles customer support! Our software is making sure that no ticket will be missed or skipped and it also allows all the agents to see who is working on which ticket so that agents can easily avoid double-work! We also wanted to make sure that LiveAgent will be affordable for any business regardless of its size! :) Just know that you can always reach us 24/7 via chat on our website! :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9/10
Basierend auf 926 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

LiveAgent Preis

LiveAgent Preis

Beginnt ab
15,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Basierend auf 926 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

LiveAgent Funktionen

LiveAgent Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Mehrsprachig
Multi-Channel-Kommunikation
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Supportticket-Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 926 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

LiveAgent Häufig gestellte Fragen

LiveAgent Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über LiveAgent.

F. Welche Preispläne bietet LiveAgent an?

LiveAgent bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 15,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Einmalige Lizenz, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von LiveAgent?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von LiveAgent

F. Wer sind die typischen Nutzer von LiveAgent?

LiveAgent hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von LiveAgent unterstützt?

LiveAgent unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet LiveAgent an?

LiveAgent hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt LiveAgent mobile Geräte?

LiveAgent unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert LiveAgent?

LiveAgent kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AWeber, Akita, GetResponse, Help Desk Migration, Mailchimp, Nicereply, ProjectManager.com, Slaask, Slack, VisitorTrack

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet LiveAgent an?

LiveAgent bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen