LiveAgent

Großartiger Kundenservice beginnt mit einer besseren Helpdesk-Software.

4,7 /5 (960 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

LiveAgent Übersicht

Was ist LiveAgent?

LiveAgent Helpdesk ist die ultimative Lösung für die Bereitstellung exzellenten Kundensupports. Ausgestattet mit mehr als 175 Support-Funktionen kannst du jeden Kanal mit möglichen Unterstützungseingaben verknüpfen, wie das Abrufen von E-Mails, Facebook-Kommentaren, Tweets, Kontaktformularen, Live-Chat oder Telefonanrufen.

Zu den wichtigsten Funktionen des Helpdesk gehören: Automatisierung, SLA, Ticketing, POP3-Konten, E-Mail-Piping, Abteilungen, Prioritäten, Status, Tags, Regeln, Ticket-Routing, vordefinierte Nachrichten, Makros, E-Mail-Vorlagen, Leistungsberichte, Live-Chat, Chat-Einladungen und Website-Überwachung, Sprachintegration und Anrufaufzeichnung, Facebook- und Twitter-Integration, Support Portal, Knowledge Base, Forum und viel mehr.

LiveAgent ist in 39 Sprachen verfügbar und sowohl als SaaS-Lizenz als auch als selbst gehostete Lizenz (auf deinem eigenen Server installiert).

Die Server-Infrastruktur befindet sich in den USA, in Großbritannien und in Japan, um Millenium-Falcon-ähnliche Reaktionszeiten zu gewährleisten und lokale gesetzliche Vorschriften zu unterstützen (insbesondere für die EU).

LiveAgent Übersicht

Kosten

Beginnt ab
15,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

LiveAgent Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 3 weitere , Indien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch und 19 weitere , Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

Medien

Tickets overview
Inside of the tickets
Chat overview
Inside of the chats
Call reports
Inside of the calls
Agent's dashboard
Reports
Videos zu LiveAgent LiveAgent Screenshot: Tickets overview LiveAgent Screenshot: Inside of the tickets LiveAgent Screenshot: Chat overview LiveAgent Screenshot: Inside of the chats LiveAgent Screenshot: Call reports LiveAgent Screenshot: Inside of the calls LiveAgent Screenshot: Agent's dashboard LiveAgent Screenshot: Reports

LiveAgent Bewertungen

LiveAgent Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
698

Sehr gut
234

Durchschnitt
23

Gering
5

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
97% haben diese Anwendung empfohlen
Federico V.

B2B portfolio management

I thought it was going to be a more difficult change or that the system was not going to adapt to our business due to its low cost. Pleasantly I can say that the experience has been very good: the whole organization has quickly acquired it and helps us to work more orderly and with the peace of mind that information is not lost among so many communication channels, since LiveAgent centralizes almost all of them.


Mit Google übersetzen
Barney B.

Great Features & Great Speed

LiveAgent is helping us convert initial chat enquiries visiting our website into qualified sales leads. We provide a niche product to the very top of our market so being able to qualify enquiries at this initial stage is important to us. The other key outcome is LiveAgent has no impact on our site loading speed. We identified ZenDesk, our previous chat solution, was impacting out site loading speed - and therefore potentially impacting our SEO strategy. From a free trial, we found LiveAgent has zero impact on our site loading speed - we now have a better chat solution AND a faster loading webiste.


Mit Google übersetzen
Gavin H.

The best in the business


Mit Google übersetzen
Ben H.

Significant Value for the price


Mit Google übersetzen
Craig S.

Simple Integration

Happy with how this has changed our day to day ticket operations.


Mit Google übersetzen
Federico V.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

B2B portfolio management

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 31.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I thought it was going to be a more difficult change or that the system was not going to adapt to our business due to its low cost. Pleasantly I can say that the experience has been very good: the whole organization has quickly acquired it and helps us to work more orderly and with the peace of mind that information is not lost among so many communication channels, since LiveAgent centralizes almost all of them.

Vorteile

What I like most about LiveAgent is that we didn't lose the personalization that our business requires, on the contrary, we managed to improve it by being more agile with response times by removing the dependence on responses and email forwarding with many people in CC to handle a single sale.

All the actors in the sales process can participate simultaneously if necessary, centralizing and keeping the information available to everyone.

The tagging system of the tickets is very useful when prioritizing, the departments and the assignment allow to order and define who is responsible at each stage.

We can set up our own ticket and contact fields, so we can manage the software as we need to.

Finally, the biggest beneficiary is our client, who receives a better service.

Nachteile

I would like to be able to mention an agent who receives a notification about any comment on the ticket. Anyway, the system has a chat or an internal call that can be made about the tickets and they help a lot when it comes to teamwork.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Thank you so much for your kind and complex feedback, Federico! I am thrilled to hear that LiveAgent plays a role in the improvement of a way that your business handles customer support! Our software is making sure that no ticket will be missed or skipped and it also allows all the agents to see who is working on which ticket so that agents can easily avoid double-work! We also wanted to make sure that LiveAgent will be affordable for any business regardless of its size! :) Just know that you can always reach us 24/7 via chat on our website! :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Barney B.
Branche: Baumaterial
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great Features & Great Speed

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 17.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

LiveAgent is helping us convert initial chat enquiries visiting our website into qualified sales leads. We provide a niche product to the very top of our market so being able to qualify enquiries at this initial stage is important to us. The other key outcome is LiveAgent has no impact on our site loading speed. We identified ZenDesk, our previous chat solution, was impacting out site loading speed - and therefore potentially impacting our SEO strategy. From a free trial, we found LiveAgent has zero impact on our site loading speed - we now have a better chat solution AND a faster loading webiste.

Vorteile

We use LiveAgent to manage chat conversations on our website with the aim of converting initial enquiries into qualified sales leads. There is afar great functionality than our previous chat software solution and is far more customisable, with options to brand and personalise it to our business. The other key feature for us is that it is the number one ranked chat widget for website loading speed, an important part of our SEO strategy.

Nachteile

There is so much more functionality and ability to personalise LiveAgent than our previous chat software (ZenDesk) so set up took a little longer - but the ultimate outcome has been far superior.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Hello Barney, many thanks for your great review! It means a lot to us and we are super thrilled to hear that you are happy with the platform and the chat solution LiveAgent is offering. We understand that it is necessary to manage all the tickets from the very beginning as each customer is important and should be taken the best care of and that is why LiveAgent makes sure that no ticket is skipped or left out! Just remember that our support team is always ready to help so feel free to start a chat on our website should you have any questions! :)

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Gavin H.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

The best in the business

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 20.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

We implemented this software into our busy customer support team for an online business and the effects were immediate. Easy to set up and the support were brilliant when we did get stuck. We were able to provide a better level of response to our customers and also analyse the areas of our business which were creating the most issues and resolve them. I would not be without this software now.

Nachteile

The only thing missing is the ability to put calls on hold and call back out.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Hi Gavin,
Thank you very much for such kind words. It's amazing to hear about the positive impact LiveAgent had on your workflow and customer interaction. Our team works hard every day to further improve the system and perfect what is already there - stay tuned for more awesome updates coming your way and remember, we are online 24/7 in case of any questions!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ben H.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Significant Value for the price

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 18.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Price, Excellent customer support, large amount of features and functionality

Nachteile

While I love the complete control of all the automated systems being programmable, it could use some additional default built in options. Comparing LiveAgent to competitors like ZenDesk is like comparing Linux to Apple. LiveAgent gives you complete control - but you have to set up everything. The other software out there doesn't let you customize, but everything works for you. An in between 'windows' option that allows control for those who want it but is smoother to set up for those who don't want the extra work would be optimal. That said, programs that do it for you tend to cost a lot more, which would defeat LA's primary value, the low cost.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Dear Ben, thank you for your honest feedback! We really appreciate it! :) The reason why LiveAgent was developed in a way that you have to set the majority of things up is so that it would work for each client exactly how they need. Usually, businesses differ from one to another and that is why we wanted to give everybody a chance to adjust it to their business and needs. You know where to find us should you need anything! :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Craig S.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simple Integration

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 26.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Happy with how this has changed our day to day ticket operations.

Vorteile

Ease of integrating the API into the system, simple with guides and online tests with on hand support every step of the way.

Nachteile

The app could use a small amount of work to bring it inline with the website version

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von QualityUnit

Hi Craig,
Thanks a lot for your kind feedback. We are so pleased that you have been satisfied with LiveAgent and that it has had a positive impact on your everyday work-life. That said, no software is ever completely perfect and our team works hard every day to further improve the software - including the app version. Stay tuned for more updates coming your way!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9/10
Basierend auf 960 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

LiveAgent Preis

LiveAgent Preis

Beginnt ab
15,00 $/Monat
Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Basierend auf 960 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

LiveAgent Funktionen

LiveAgent Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Multi-Channel-Kommunikation
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Support Ticket Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 960 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

LiveAgent Häufig gestellte Fragen

LiveAgent Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über LiveAgent.

F. Welche Preispläne bietet LiveAgent an?

LiveAgent bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 15,00 $/Monat

Preismodell: Einmalige Lizenz, Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von LiveAgent?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von LiveAgent

F. Wer sind die typischen Nutzer von LiveAgent?

LiveAgent hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von LiveAgent unterstützt?

LiveAgent unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

F. Welche Preispläne bietet LiveAgent an?

LiveAgent hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt LiveAgent mobile Geräte?

LiveAgent unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert LiveAgent?

LiveAgent kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AWeber, Akita, GetResponse, Help Desk Migration, Mailchimp, Nicereply, ProjectManager.com, Slaask, Slack, VisitorTrack

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet LiveAgent an?

LiveAgent bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen