Lightspeed POS

Ein Point of Sale, der gerne verwendet wird.

4,2 /5 (758 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Lightspeed POS Übersicht

Was ist Lightspeed POS?

Lightspeed POS ist ein komplettes Point-of-Sale- und Inventarmanagement-Tool, das zeitraubende Aufgaben wie Bestands- und Mitarbeiterverwaltung vereinfacht, sodass du dich auf die Betreuung deiner Kunden und das Wachstum deines Unternehmens konzentrieren kannst. Greife in Minutenschnelle auf detaillierte Verkaufsberichte zu und identifiziere ganz einfach die meistverkauften Artikel oder nutze die integrierten Kundenprofile, um einen personalisierten Service zu bieten, der die Kundenloyalität erhöht.

Lightspeeds Retail-Funktionen:

Bestandsverwaltung
– Durch das effiziente Matrixsystem lassen sich Produktvariationen wie Größe, Farbe und Material einfach erstellen.
– Kombiniere Einkauf, Überweisung und mehrere Lieferanten in einem Hauptordner.
– Bearbeite Sonderaufträge, zurückgelegte Produkte und Arbeitsaufträge.
– Erstelle, verfolge und weise Seriennummern zu Produkten zu.
– Bündle einzelne Artikel, um sie als Paket zu verkaufen.

Kostenloses Onboarding und Support rund um die Uhr
– Profitiere von einem engagierten Team, das dich in einer privaten Sitzung beim Einstieg unterstützt.
– Erhalte Live-Chat-, E-Mail- und Telefon-Support vom Support-Team auf der ganzen Welt.

Mitarbeiterführung
– Intuitive, einfache Nutzeroberfläche für deine Mitarbeiter.
– Erstelle einen einfachen und logischen Workflow, der zu deinem Unternehmen passt.
– Anpassbare Nutzerberechtigungen geben dir die volle Kontrolle über den Zugriff deiner Mitarbeiter auf dein System.
– Verfolge Verkäufe nach Mitarbeiter und greife auf Leistungsberichte über deine Mitarbeiter zu.
– Kontrolliere den Zugriff der Mitarbeiter auf Informationen wie z. B. Rückerstattungen, die Möglichkeit, Produkte und Preise zu bearbeiten, oder Verkaufsdaten einzusehen.

Berichterstattung
– Verfolge die Umsatz- und Bestandszahlen mit Berichten, die es dir leicht machen, Umsatz, Gewinn und Veränderungen im Laufe der Zeit zu erkennen.
– Identifiziere Wachstums- und Geschäftschancen.
– Erkenne, welche Mitarbeiter die beste Leistung bringen.
– Erhalte einen klaren Überblick über die Bedürfnisse und Gewohnheiten deiner Kunden.
– Durch das Aufrufen von Tagesendberichten kannst du auf wichtige Daten zugreifen, die dir helfen, dich auf Spitzenzeiten vorzubereiten und die Bedürfnisse deiner Kunden besser zu verstehen.
– Greife von überall aus mit deinem Gerät auf all diese Daten zu.

Lightspeeds Loyalität:
– zielgerichtetes Prämienprogramm mit einer gebrandeten, kundenorientierten Webanwendung zur Punkteverfolgung. 
– Erstelle automatisierte Kampagnen über SMS und einen Drag-and-drop-E-Mail-Builder. 

Lightspeeds Zahlungen:
*nur in den USA verfügbar
– Schließe Verkäufe ab und werde bezahlt, ohne jemals deinen POS zu verlassen. Revolutionär.
– Eingebaute PCI-Compliance und Betrugsprävention.

Hardware:
– Integriere dein System in Hardware wie Barcode-Scanner und Kassen, um die Kaufabwicklung zu verkürzen.
– Reduziere Kreditkartenbetrug mit EMV.
– Akzeptiere alle gängigen Kreditkarten und Apple Pay®.

Integrierter E-Commerce:
– Verkaufe im Laden und online mit der voll integrierten E-Commerce-Lösung von Lightspeed: Lightspeed eCom.
– Erhalte einen zentralen Überblick über deine Inventar-, Kunden- und Vertriebsdaten über Läden und Online-Kanäle hinweg.

Das Netzwerk aus über 250 Integrationspartnern ermöglicht es dir, Lightspeed auf die Bedürfnisse deines Unternehmens zuzuschneiden.

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Lightspeeds Restaurantfunktionen

Menü und Tischplan:
– Einfaches Erstellen von Rabatten, die automatisch für Kundengruppen, Werbeveranstaltungen oder bestimmte Artikel gelten.
– Das Kombinieren oder Verschieben von Tischen funktioniert ganz einfach durch Tippen und Ziehen.
– Präsentiere Menüelemente mit Fotos, Beschreibungen und Preisen.
– Aktualisiere schnell deinen Tischplan.

Bestellung und Zahlungen:
– Bestellungen per Smartphone und Tablet werden direkt an die Küche oder Bar gesendet.
– Reduziere die Zeit, die es dauert, bis Kunden ihre Bestellungen erhalten.
– Teile bzw. kombiniere Rechnungen ganz einfach.
– Biete flexible Zahlungsoptionen an.
– Die Bedienungen können Bestellungen direkt über das iPad entgegennehmen, was einen schnelleren Service und genauere Bestellungen ermöglicht.
– Biete Geschenkkarten an.

Offline-Modus:
– Internetausfall? Keine Panik. Lightspeed Restaurant POS funktioniert online oder offline mit umfassenden Funktionen.
– Deine Daten werden auch dann sicher gespeichert, wenn dein Terminal dauerhaft beschädigt ist.
– Suche nach Kundeninformationen für Abhol- oder Lieferaufträge.
– Der Liteserver bleibt immer in Betrieb, sodass alles wie gewohnt weitergeht. Sobald die Verbindung wieder hergestellt ist, werden deine Daten automatisch synchronisiert.

Integrationen:
– Füge das Kitchen-Display-System-Modul für eine optimierte Kommunikation zwischen Küche und Gästebereich hinzu.
– Füge das Customer-Facing-Display-Modul hinzu, um die Kommunikation zwischen deinen Mitarbeitern und Gästen zu optimieren.
– Füge das Self-Order-Menu-Modul hinzu, damit Kunden ihre eigenen Bestellungen aufgeben können.

Das Netzwerk aus über 250 Integrationspartnern ermöglicht es dir, Lightspeed auf die spezifischen Bedürfnisse deines Unternehmens, wie z. B. Buchhaltung, Lieferung oder Treueprogramme, zuzuschneiden.

Lightspeed POS Übersicht

Kosten

Beginnt ab
69,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Lightspeed POS Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch, Spanisch

Medien

Lightspeed Retail POS is a complete point of sale and inventory management tool that's easy to set up and even easier to use. It simplifies time-consuming tasks like inventory and employee management, so you can focus on your customers and growth.
Lightspeed Retail - Whether you sell product bundles, serialized merchandise or items that require multiple variations, your POS system helps you keep stock moving and gives customers what they’re asking for.
Lightspeed Analytics gathers the extensive data collected by your Retail POS and not only makes sense of it, but it gives you insights and recommendations about your customers, inventory and employees.
Integrated e-commerce - Fuse your brick-and-mortar and online stores with an integrated eCommerce and POS platform. Stay open for business 24/7, reach more customers and generate more sales.
Mobile POS - Manage your store or process sales with a POS that works on any computer, smartphone or tablet. Add an iPad, barcode scanner and receipt printer to stay connected and process sales from anywhere — whether on your sale floor or at a tradeshow.
Lightspeed Restaurant - Our cloud-based POS system will help you manage staff, serve customers and monitor performance, so you can ensure your guests get the best.
Lightspeed Restaurant - iPad-based Restaurant POS system
Lightspeed Restaurant - With a user-friendly floor management system, combining tables or moving them around is as simple as tap and drag. Create and edit your menu online in minutes, with our easy-to-use interface.
Lightspeed Restaurant - Whether you want the big picture or prefer to hone in on data at a granular level, the reporting engine provides the type of breakdown you need instantaneously. Pull reliable and accurate reports regardless of the device you use.
Lightspeed Self-Order Menu - Let your guests place their own orders — right from their table or at a kiosk. Process orders faster, reduce the chance of errors and ensure your staff can focus on providing the best customer service.
Videos zu Lightspeed POS Videos zu Lightspeed POS Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Retail POS is a complete point of sale and inventory management tool that's easy to set up and even easier to use. It simplifies time-consuming tasks like inventory and employee management, so you can focus on your customers and growth. Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Retail - Whether you sell product bundles, serialized merchandise or items that require multiple variations, your POS system helps you keep stock moving and gives customers what they’re asking for. Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Analytics gathers the extensive data collected by your Retail POS and not only makes sense of it, but it gives you insights and recommendations about your customers, inventory and employees. Lightspeed POS Screenshot: Integrated e-commerce - Fuse your brick-and-mortar and online stores with an integrated eCommerce and POS platform. Stay open for business 24/7, reach more customers and generate more sales. Lightspeed POS Screenshot: Mobile POS - Manage your store or process sales with a POS that works on any computer, smartphone or tablet. Add an iPad, barcode scanner and receipt printer to stay connected and process sales from anywhere — whether on your sale floor or at a tradeshow. Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Restaurant - Our cloud-based POS system will help you manage staff, serve customers and monitor performance, so you can ensure your guests get the best. Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Restaurant - iPad-based Restaurant POS system Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Restaurant - With a user-friendly floor management system, combining tables or moving them around is as simple as tap and drag. Create and edit your menu online in minutes, with our easy-to-use interface. Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Restaurant - Whether you want the big picture or prefer to hone in on data at a granular level, the reporting engine provides the type of breakdown you need instantaneously. Pull reliable and accurate reports regardless of the device you use. Lightspeed POS Screenshot: Lightspeed Self-Order Menu - Let your guests place their own orders — right from their table or at a kiosk. Process orders faster, reduce the chance of errors and ensure your staff can focus on providing the best customer service.

Lightspeed POS Bewertungen

Lightspeed POS Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
495

Sehr gut
129

Durchschnitt
45

Gering
32

Schlecht
57

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,2
82% haben diese Anwendung empfohlen
Zondre W.

Great integrated system

Lightspeed has been great. We have been using it for over a year and it has met my expectations. Whenever I request help, which isn't that often anymore they are quick to respond.


Mit Google übersetzen
Andrew D.

Packs some punch among the punchless

We are a 40 year Brick and Mortar AND E-commerce company that carries 1000s of unique skus. Needing a software that is heavier than just the POS is essential. Inventory management and the ability to integrate with E-commerce was a non-negotiable for my next POS.
Lightspeed does have some frequent, mostly minor bugs, it is nice that they constantly update and enhance their program. There often seems to be a disconnect between software designers and the retail experience, but this program bridges the data management needed to go with the point of sale functionality.
Product management has been efficient. Customer service has been very helpful via telephone or chat and are always available which is nice. Even better, the amounts of time to need to contact customer service is minimal. After one year of use, I can say I use this program with confidence and I believe it packs the punch needed to handle scale.


Mit Google übersetzen
Carley S.

Lightspeed is great on the front side, and a nightmare on the backside

-We switched to Lightspeed from ShopKeep because we needed to manage the inventory of our 5 locations in one place. That part works okay, once you figure out all the idiosyncrasies of the restock and reorder system. We had to hire a person just to manage the work-arounds we put in place to make Lightspeed a functional system for my business (because there are so many tedious extra steps).
-Feeling stuck is the worst feeling as a small business owner. Lightspeed make me feel stuck. I hit a new wall in the system regularly, and when I ask for what I need, the answer is ALWAYS "no, we can't do that." Some examples:

-The system does very little to tie sales and inventory together, it does next to nothing. You can export a sales report by item name, which is great. It tells you how many you sold, your sales numbers, and how many you have left. But the vendor information nor the department information for the sold items is not on the export. That makes the report useless in terms of knowing what vendors your business is coming from. Their answer is you can then export vendor sales separately. That is not helpful, because that export does not include item info or department info, nor does it tell you your on-hand inventory. There is not a single way in Lightspeed to view your sales and on-hand inventory in one place, and because their exported reports are so sparing of relevant information, I can't even create my own. This is a major flaw. With ShopKeep, at least I could get my data out of the system to manipulate it how I needed. With Lightspeed, I am SOL.

-I don't even call customer service anymore because 100% of the time all they do is validate the problem and then offer no solution. Their consistent response is to tell me to make a suggestion to their developers.

-I have been in business 10 years. We have 5 locations, and a website. I have 40 employees. I think Lightspeed would work for a single location or 2 location business. But any more than the system creates more work than it takes away. Looking back, I wish I would have stayed with Shopkeep.


Mit Google übersetzen
Justin S.

Best decision we ever made

The experience has been fantastic. The support staff and sales team have been great. The ease of use is something very special compared to their competition. It has allowed our business to prosper in these uncertain times.


Mit Google übersetzen
Michael G.

Great system for all small businesses

Excellent experience with Lightspeed, I would recommend this platform to any small or medium sized business.


Mit Google übersetzen
Zondre W.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great integrated system

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 14.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Lightspeed has been great. We have been using it for over a year and it has met my expectations. Whenever I request help, which isn't that often anymore they are quick to respond.

Vorteile

The best feature of LIghtspeed is the analytics package. As a senior manager you can spend a lot of time calculating your performance manually in excel. But the Analytics package takes care of all of that. It's easy to see the performance of your inventory, employees and marketing at any time. There are also a lot of apps that work with Lightspeed that make it the most functional POS system I've used. The fact that the ecommerce is integrated as well makes it a great fully integrated system. You could pay a lot more to piece together all the of the systems you need. Or you could spend a huge amount of money creating a custom system.

Nachteile

There are some small idiosyncrasies like not adjusting sync times for your local time zone. So, yesterday is never accurate you have to wait for the next days sync to get have accurate information. I would also like to be able to have our time management app sync employee time to Lightspeed so we don't have to enter it manually. I've given up on tracking employee hourly performance for this reason. Or if they offered a better time clock management natively that would help. I'd also like them to include the previous year comparisons in their dashboard. And, I'd like to look at seasonal performance rather than just month to month and week to week.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Andrew D.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Packs some punch among the punchless

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 28.12.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We are a 40 year Brick and Mortar AND E-commerce company that carries 1000s of unique skus. Needing a software that is heavier than just the POS is essential. Inventory management and the ability to integrate with E-commerce was a non-negotiable for my next POS.
Lightspeed does have some frequent, mostly minor bugs, it is nice that they constantly update and enhance their program. There often seems to be a disconnect between software designers and the retail experience, but this program bridges the data management needed to go with the point of sale functionality.
Product management has been efficient. Customer service has been very helpful via telephone or chat and are always available which is nice. Even better, the amounts of time to need to contact customer service is minimal. After one year of use, I can say I use this program with confidence and I believe it packs the punch needed to handle scale.

Vorteile

Customer Support is included and accessible
Intuitive
Useful for heavy amounts of inventory
Cloud Based
Accessible via multiple operating systems
Integrated with Cayan for seamless transition from my previous POS
Has extensions that enable enhanced reporting, loyalty and ecommerce integration
Updates are included

Nachteile

Frequently Buggy
UX issues at times
E-commerce integration is through third party
Advanced Reporting is an additional cost and is still poorly designed and buggy
Long waits for Customer Support
Widespread Outages do Occur

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Carley S.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Lightspeed is great on the front side, and a nightmare on the backside

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 29.4.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

-We switched to Lightspeed from ShopKeep because we needed to manage the inventory of our 5 locations in one place. That part works okay, once you figure out all the idiosyncrasies of the restock and reorder system. We had to hire a person just to manage the work-arounds we put in place to make Lightspeed a functional system for my business (because there are so many tedious extra steps).
-Feeling stuck is the worst feeling as a small business owner. Lightspeed make me feel stuck. I hit a new wall in the system regularly, and when I ask for what I need, the answer is ALWAYS "no, we can't do that." Some examples:

-The system does very little to tie sales and inventory together, it does next to nothing. You can export a sales report by item name, which is great. It tells you how many you sold, your sales numbers, and how many you have left. But the vendor information nor the department information for the sold items is not on the export. That makes the report useless in terms of knowing what vendors your business is coming from. Their answer is you can then export vendor sales separately. That is not helpful, because that export does not include item info or department info, nor does it tell you your on-hand inventory. There is not a single way in Lightspeed to view your sales and on-hand inventory in one place, and because their exported reports are so sparing of relevant information, I can't even create my own. This is a major flaw. With ShopKeep, at least I could get my data out of the system to manipulate it how I needed. With Lightspeed, I am SOL.

-I don't even call customer service anymore because 100% of the time all they do is validate the problem and then offer no solution. Their consistent response is to tell me to make a suggestion to their developers.

-I have been in business 10 years. We have 5 locations, and a website. I have 40 employees. I think Lightspeed would work for a single location or 2 location business. But any more than the system creates more work than it takes away. Looking back, I wish I would have stayed with Shopkeep.

Vorteile

The check-out system is nice and easy.
For multi-locations it is helpful to see sales and inventory in one place.

Nachteile

-there is no flexibility in the system. The way Lightspeed wants you to see and retrieve your data is the ONLY way you can get your data. And their way 90% of the time is not relevant to the basic needs of a retailer to analyze and evaluate their business.
-Customer Service is not responsive. The company does not seem willing to listen to complaints or provide work arounds to the rigidity of the system.
- The eCom site is FULL of problems that they do not have a handle on. There are many limitations with the way you have to present information on the site.
-It's very expensive for what you get. I was willing to pay a premium for a system I was told would exceed our needs and expectations. For the 2 things it does well, there are 98 headaches.
-They do not offer refunds or a way out of your contract if you are unhappy.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Justin S.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best decision we ever made

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.12.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The experience has been fantastic. The support staff and sales team have been great. The ease of use is something very special compared to their competition. It has allowed our business to prosper in these uncertain times.

Vorteile

Being able to always be connected to our point of sale via my phone or computer, no matter where I am has been crucial. With Lightspeed being cloud based, I can work from anywhere I want. I am able to ring up customers on my phone if needed, create purchase orders from trade shows, and stay connected to customers at all times.

Nachteile

There aren't any real issues that we have had with Lightspeed. They are continuing to improve the workflow with Lightspeed eCom which will only make the overall package even better.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Michael G.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great system for all small businesses

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Excellent experience with Lightspeed, I would recommend this platform to any small or medium sized business.

Vorteile

Lightspeed is very user friendly and easy to teach employees how to use it. The reporting is top-notch and they even can help you create custom reports which was very important to us. Customer service is excellent and always very responsive.

Nachteile

It would be great if it came with a built in CRM or integrated with one like Salesforce. It's great for franchisees, as a small business, but for the franchisor it may not have all the functionality needed to roll it out to the entire corporate system.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,6/10
Basierend auf 758 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Lightspeed POS Preis

Lightspeed POS Preis

Beginnt ab
69,00 $/Monat
Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 758 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Lightspeed POS Funktionen

Lightspeed POS Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Angebotsmanagement
Auftragsabwicklung
Auftragsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Elektronische Zahlungen
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Kundendatenbank
Kundenhistorie
Mehrere Standorte
Mitarbeitermanagement
Rabattmanagement
Treueprogramm
Verkaufsberichterstattung
Verkaufspunkt POS
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 758 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Lightspeed POS Häufig gestellte Fragen

Lightspeed POS Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Lightspeed POS.

F. Welche Preispläne bietet Lightspeed POS an?

Lightspeed POS bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 69,00 $/Monat

Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Lightspeed POS?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Lightspeed POS

F. Wer sind die typischen Nutzer von Lightspeed POS?

Lightspeed POS hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Lightspeed POS unterstützt?

Lightspeed POS unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Lightspeed POS an?

Lightspeed POS hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt Lightspeed POS mobile Geräte?

Lightspeed POS unterstützt die folgenden Geräte:

iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Lightspeed POS?

Lightspeed POS kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Clear Spider, Countr, Deputy, Justuno, Loyalzoo, Mailjet, Marketman, SimpliField, Stitch Labs

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Lightspeed POS an?

Lightspeed POS bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen