Oktopost

4,5 (104)
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Verwalte und erfasse einfach alle deine B2B-Social-Media-Inhalte.

Über Oktopost

Oktopost ist eine Social-Media-Managementplattform, mit der B2B-Vermarkter ihre Präsenz auf LinkedIn, Facebook, Twitter und Google+ verwalten können.

Vermarkter lieben Oktopost, weil es die einzige Social-Media-Marketingplattform ist, die unter Berücksichtigung der einzigartigen Anforderungen des B2B-Geschäfts konzipiert wurde; Nachverfolgung von sozialen Posts bis hin zur Lead-Konversion. Alle einzigartigen Daten zu sozialen Aktivitäten, die von Oktopost erfasst werden, können problemlos mit den gängigsten Marketingautomatisierungsplattformen, einschließlich Marketo, Act-On, Salesfusion, Net-Results, Pardot und Hubspot synchronisiert werden.

Oktopost ist auch die einzige Social-Media-Plattform, die über ein integriertes Board für Mitarbeiterengagement verfügt, das es dem Vermarkter ermöglicht, soziale Inhalte im gesamten Unternehmen ohne zusätzlichen Aufwand zu teilen. Wenn Mitarbeiter soziale Inhalte teilen, wird alles automatisch nachverfolgt und gemessen. Wie bei herkömmlichen Marketingkanälen kann auch der ROI für alle sozialen Programme festgelegt werden.


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Oktopost

4,5 (104)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

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20,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

107
105

Integrationen

19
218

Bedienkomfort

4,5 (104)
4,3 (6.175)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (104)
4,2 (6.175)

Kundenservice

4,6 (104)
4,4 (6.175)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

HubSpot Marketing Hub

4,5
Nr. 1 Alternative zu Oktopost
Die Social Inbox von HubSpot verbindet sich mit deinen Kontakten und kennzeichnet Kunden und Leads mit Farbcodes....

Brandwatch

4,2
Nr. 2 Alternative zu Oktopost
Baue Beziehungen zu Fürsprechern auf, minimiere die Auswirkungen von Kritikern und identifiziere die wichtigsten...

Quid

4,6
Nr. 3 Alternative zu Oktopost
NetBase liefert die soziale Intelligenz, die globale Marken und Agenturen nutzen, um in Echtzeit zu veröffentlichen, zu...

Sprout Social

4,4
Nr. 4 Alternative zu Oktopost
Sprout Social ist ein Tool für das Social Media Marketing, mit dem Unternehmen neue Kunden finden und ihre Präsenz in...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(104)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du Oktopost bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 104 Bewertungen
Anna
Anna
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Solid marketing tool with the functionality that covers all my needs.

Bewertet am 15.2.2022

Vorteile

The tool is easy to use and I didn't need any onboarding or extra training. Through Oktopost I have a clear overview of my content across all channels and I can easily track my pieces of content. I had troubles with accessing my account in the beginning, and the support was very efficient. I like my weekly analytics emails as well as they deliver all datapoints that are relevant to my strategy.

Nachteile

I am looking forward to seeing ho Oktopost will develop regarding the external integrations or additional extra instruments to help me hone my hone my content & visuals (be it an image editor or automated hashtags). For now the set of the functionalities is relatively standard, albeit packed in a clear efficient way.

Chris J.
Chris J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

One of the best social marketing platforms

Bewertet am 5.4.2016

Social marketing is difficult for our team because we don't often have huge amounts of time to...

Social marketing is difficult for our team because we don't often have huge amounts of time to spend getting campaigns up and running. We also need to find out how our campaigns performed - for both engagement and conversions.

Oktopost allows us to deploy a fully scheduled campaign in about 5 minutes. We can also see analytics for each and every campaign, across a whole range of KPI's and metrics. Reporting on our communications activities is now as easy as exporting a few PDF's. These aren't vanity metrics either, they are all tied to major business objectives.

Oktopost also lets us monitor social in vertical streams, so we can follow our own feed and messages just as easily as we can monitor the competition, track keywords and identify conversation topics to join.

The employee advocacy platform within Oktopost has also transformed how we communicate with our staff and they can now share our organisation messages from their own accounts and have it fully tracked and aggregated as part of a campaign.

We can also curate content directly from Oktopost. This content can be directly assigned to a campaign too, which is measured in the per-campaign analytics.

The campaign tagging is also fantastic, because we can run reports filtered by internal groups and communications objectives.

Overall, we are extremely happy with Oktopost. The product is great, but the support team is even better. They are friendly, offered us a discount as a non-profit, and answer questions quickly.

Vorteile

• Outstanding customer support
• Unique product - the campaign focus is excellent for marketing teams
• Campaign tagging for report filtering
• Reports are best-in-class with important metrics (conversion funnel)

Nachteile

• Basic in-app curation engine (although browser extension improves this functionality)
• Limited social account overview feature in reporting

Adam H.
Adam H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

A capable yet imperfect social media tool

Bewertet am 12.12.2018

I came into my position as social media manager at a company that was using Oktopost and unfortunate...

I came into my position as social media manager at a company that was using Oktopost and unfortunately it didn't fit our daily needs. There are some positive features that help it stand out against the competition but ultimately we went in a different direction.

Vorteile

The best part of Oktopost is the tracking / tagging of posts within campaigns - that gives you excellent data and sorting when you're looking back on past posting.

Nachteile

It's not super user-friendly, and it's missing key features that its competitors have

Stephanie
Stephanie
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great platform for B2B social media marketing

Bewertet am 1.8.2018

Social advocacy and easy social media management.

Social advocacy and easy social media management.

Vorteile

Their calendar/campaign feature is probably one of my favorite features. It's comprehensive and the color coding makes it super organized. I'm a huge fan of the image library that's included. Additionally, we love this product for social employee advocacy. It has helped out employees become brand ambassadors and share content super easily to their own networks.

Nachteile

There truly isn't much that I don't like about this product. The Salesforce integration works but unfortunuately we haven't been able to take advantage of it too much here.

Cameron
Cameron
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good social media software - good tools and fair priced

Bewertet am 16.10.2018

I liked the experience. I thought that it was easy for me to get started, get things working and...

I liked the experience. I thought that it was easy for me to get started, get things working and get our social media handled. We left only because we got HubSpot and it already had social media tools.

Vorteile

Good tools and integrations with all major social media platforms. I used this for a time at my last company and it went well. Easy to schedule things and do things, managing all your company social media posts.

Nachteile

Not much. It's a fairly robust software, and improves upon Hootsuite and others. If you aren't using HubSpot or another bigger software with social media integrated already, you could get this and feel good.

5 von 104 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Oktopost Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Oktopost.

Oktopost bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Oktopost hat die folgenden typischen Kunden:

201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Oktopost unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Oktopost unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Oktopost kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Act-On, Bitly, Canva, Dynamics 365, Feedly, Google Analytics 360, HubSpot Marketing Hub, LinkedIn for Business, Marketo Engage, Meta for Business, Microsoft Teams, Oracle Eloqua Marketing Automation, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Sales Cloud, Sugar Market, Twitter/X, WordPress, Zapier

Oktopost bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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