Oktopost

Oktopost

Verwalte und erfasse einfach alle deine B2B-Social-Media-Inhalte.

4.5/5 (51 Bewertungen)

Oktopost Übersicht

Oktopost ist eine Social-Media-Managementplattform, mit der B2B-Vermarkter ihre Präsenz auf LinkedIn, Facebook, Twitter und Google+ verwalten können.

Vermarkter lieben Oktopost, weil es die einzige Social-Media-Marketingplattform ist, die unter Berücksichtigung der einzigartigen Anforderungen des B2B-Geschäfts konzipiert wurde; Nachverfolgung von sozialen Posts bis hin zur Lead-Konversion. Alle einzigartigen Daten zu sozialen Aktivitäten, die von Oktopost erfasst werden, können problemlos mit den gängigsten Marketingautomatisierungsplattformen, einschließlich Marketo, Act-On, Salesfusion, Net-Results, Pardot und Hubspot synchronisiert werden.

Oktopost ist auch die einzige Social-Media-Plattform, die über ein integriertes Board für Mitarbeiterengagement verfügt, das es dem Vermarkter ermöglicht, soziale Inhalte im gesamten Unternehmen ohne zusätzlichen Aufwand zu teilen. Wenn Mitarbeiter soziale Inhalte teilen, wird alles automatisch nachverfolgt und gemessen. Wie bei herkömmlichen Marketingkanälen kann auch der ROI für alle sozialen Programme festgelegt werden.

Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Kanada, Europa, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

Oktopost Bewertungen

Gesamtbewertung
4.5/5
90% Positive Bewertungen
30
Ausgezeichnet
16
Sehr gut
5
Durchschnitt
0
Gering
0
Schlecht
Mit Google übersetzen

Great tool for social media marketers

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, I love using this platform and it makes my life so much easier.

Vorteile

Oktopost is extremely user friendly. Its easy to create, schedule and get social messages approved. Has some nice collaboration features, and the tracking is great. Allows you to pull analytics by tags, social platforms, users etc. Also has an amazing advocacy platform that integrates into the rest of your social plan and allows you great visibility into who in your company is posting and what their contribution is in terms of how much traffic you get.

Nachteile

I find the feature of scheduling posts a bit annoying sometimes as things can get left in draft mode, and its not super clear until the day has come and gone and your post didnt go out. They also make you reconnect each profile every 3 months which can get tedious.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Mit Google übersetzen

Reporting, conversion tracking, advocacy - complete social reporting!

Bewertet am 7.10.2015
Quelle der Bewertung

Strategic Internet Consulting have been using Oktopost for around six months to support social media activity in our Inbound campaigns.

More comprehensive than simple scheduling tools, it was the social advocacy board that first drew us to the tool, plus HubSpot integration, and detailed reporting on social conversion.

As an agency user, we're now Silver Oktopost Partners.

Vorteile

- Advocacy board. Any content that is sent via main business profiles appears on a unique user board for everyone in the company to promote via their own work accounts, increasing reach and engagement.
- HubSpot integration and detailed conversion tracking to better assess social effectiveness
- Autoposting features and bulk upload options for faster social message creation and scheduling (across all social platforms, not just twitter)
- Feedly integration to make sharing industry content easy
- Monitoring sections to view engagement and interaction
- Campaign segmentation for easy use, scheduling and tracking

Nachteile

In the future we'd like to see more segmentation on the leaderboard - by social campaign if possible, as not everyone in the business needs to post on all topics.

Having the chrome app pull through images when sharing to twitter would be useful too, but not too big an issue!

A paid ads integration might be asking a lot but would be interesting to see.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Mit Google übersetzen

One of the best social marketing platforms

Bewertet am 5.4.2016
Quelle der Bewertung

Social marketing is difficult for our team because we don't often have huge amounts of time to spend getting campaigns up and running. We also need to find out how our campaigns performed - for both engagement and conversions.

Oktopost allows us to deploy a fully scheduled campaign in about 5 minutes. We can also see analytics for each and every campaign, across a whole range of KPI's and metrics. Reporting on our communications activities is now as easy as exporting a few PDF's. These aren't vanity metrics either, they are all tied to major business objectives.

Oktopost also lets us monitor social in vertical streams, so we can follow our own feed and messages just as easily as we can monitor the competition, track keywords and identify conversation topics to join.

The employee advocacy platform within Oktopost has also transformed how we communicate with our staff and they can now share our organisation messages from their own accounts and have it fully tracked and aggregated as part of a campaign.

We can also curate content directly from Oktopost. This content can be directly assigned to a campaign too, which is measured in the per-campaign analytics.

The campaign tagging is also fantastic, because we can run reports filtered by internal groups and communications objectives.

Overall, we are extremely happy with Oktopost. The product is great, but the support team is even better. They are friendly, offered us a discount as a non-profit, and answer questions quickly.

Vorteile

• Outstanding customer support
• Unique product - the campaign focus is excellent for marketing teams
• Campaign tagging for report filtering
• Reports are best-in-class with important metrics (conversion funnel)

Nachteile

• Basic in-app curation engine (although browser extension improves this functionality)
• Limited social account overview feature in reporting

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

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Great Product but Could Use a Couple Upgrades

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 23.1.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I really appreciate the ease of scheduling social posts in advance but I wish it was easier to copy statuses so I could publish to multiple networks at once instead of Facebook, and then Twitter, and so forth. Maybe you can and I'm missing how to do it but if that's true it's not intuitive.

Vorteile

Ease of scheduling and editing.

Nachteile

Wish it was easier to post to multiple networks with the same status at once.

Antwort von Oktopost

Hey Lauren, thanks for the feedback!

We actually do this on purpose. We believe that each network has its own flavor and language so it is important to speak in the right tone.
Also, some networks have unique message structures (Twitter 140 characters, mentions etc.) it is important to differentiate between the different message types.

Hope that helps!

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Mit Google übersetzen

Great platform for B2B social media marketing

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 1.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Social advocacy and easy social media management.

Vorteile

Their calendar/campaign feature is probably one of my favorite features. It's comprehensive and the color coding makes it super organized. I'm a huge fan of the image library that's included. Additionally, we love this product for social employee advocacy. It has helped out employees become brand ambassadors and share content super easily to their own networks.

Nachteile

There truly isn't much that I don't like about this product. The Salesforce integration works but unfortunuately we haven't been able to take advantage of it too much here.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

Oktopost Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Oktopost Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Berichterstattung und Statistik
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Engagement-Analytik
  • Kampagnenanalyse
  • Kampagnenmanagement
  • Multichannel-Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Social-Network-Marketing
  • Überwachung

  • A/B-Tests
  • Anpassbare Vorlagen
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Etikettierung
  • Integration von Dritten
  • Kundenspezifisches Branding

Oktopost Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Oktopost.

F. Welche Preispläne bietet Oktopost an?

Oktopost bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Oktopost?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Oktopost

F. Wer sind die typischen Nutzer von Oktopost?

Oktopost hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Oktopost unterstützt?

Oktopost unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Oktopost an?

Oktopost hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Oktopost mobile Geräte?

Oktopost unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Oktopost?

Oktopost kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Act-On, Marketo, Marketo, Net-Results, Net-Results, Oracle Eloqua, Pardot, Salesfusion, Twitter, Wordpress

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Oktopost an?

Oktopost bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen