
Über Close
Close ist ein CRM für das Vertriebsengagement, das KMU hilft, mehr Leads in Umsatz zu verwandeln. Mit Close, einer echten Multichannel-Plattform, kannst du mit deinen Leads per E-Mail, Anruf oder SMS vom Desktop aus in Kontakt treten – alles ohne Add-ons. Kontaktiere deinen ersten Lead innerhalb von Minuten nach der Anmeldung.
In Close wird jeder Kontaktpunkt mit einem Lead automatisch in einer visuellen Zeitleiste verfolgt, sodass du die CRM-Arbeit überspringen und dich auf das Geschäft konzentrieren kannst. Mit Produktivitätstools wie Aufgabenerinnerungen und dem Power Dialer erreichst du mehr Leads, kannst häufiger nachverfolgen und mehr Geschäfte abschließen.
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- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great Sales Tracking Management
Bewertet am 14.12.2018
Close.io is great for tracking leads and customer bases and the communication timeline as well.
Close.io is great for tracking leads and customer bases and the communication timeline as well.
Vorteile
My favorite thing about Close.io is the ability to add custom fields that help with reporting and overall ease of use. Also being able to call directly from the software and have the calls recorded and task creations are very simple.
Nachteile
The user interface could use some improvement. The flow of things can sometimes get a little chaotic so creates extra time to learn the system.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
A solid CRM but not close to the being the best for sales reps.
Bewertet am 11.4.2021
Close is not a bad CRM at all. It is a solid contender and helped me be more productive with its...
Close is not a bad CRM at all. It is a solid contender and helped me be more productive with its management and workflows. The only issue with it is that it ain't that easy to get used to when it comes to the customizations.
Vorteile
I like the automations, data, and insights it provides. Also, the task & Pipeline management are pretty solid.
Nachteile
Smartviews even tho it is one of the main features is not that easy to customize or get used to if this is your first CRM. There are better solutions that make this type of customization easier.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Good For A Small Sales Team, in The Early Days
Bewertet am 7.3.2019
On a larger scale, Close becomes really impractical. Sales agents lose track of contacts, there's...
On a larger scale, Close becomes really impractical. Sales agents lose track of contacts, there's no meaningful data analysis that can be done because of a lack of tagging and order. It's a good package to start out with, but I find that companies move along quickly for more powerful and useful products.
Vorteile
- really easy to use
- stripped down to the bare minimum, not many tabs for the sales team to navigate
- new email chain function is impractical as it's a manual task to set up for so few sales contacts
- customer support a few years ago was bad but has improved greatly
- price
Nachteile
- hard to extract data in a meaningful way. The search functionality is quite rudimentary
- data analysis is barely existent
- insufficient tagging
- feels like a doctored spreadsheet with nicer formatting but less usability

- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Works as promised
Bewertet am 11.12.2018
Close has been great and their customer support is really awesome.
Close has been great and their customer support is really awesome.
Vorteile
Close is an easy way to keep track of leads and customers alike. We can set tasks, see who is calling, and have visibility to communication the client has had with other people in the company.
Nachteile
I really don’t have many complaints. One tiny nitpicky thing: the icon in my tool bar continues to bounce even after someone else has answered a call. It can get confusing.
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Has worked really well
Bewertet am 27.1.2016
We run an online insurance comparison site in Colombia. We generate leads through our website that...
We run an online insurance comparison site in Colombia. We generate leads through our website that we have to close by phone and mail. A sales cycle is in average for around 20 days. Our requirements were:
1. Scalable (Apt for Small and Medium Businesses)
2. B2C focus
3. Lead integration
4. Mail integration
5. Phone integration (including possibility to store calls)
6. Easy to use
7. Reminders
8. Spanish would be a plus
9. Good and fast ROI
I studied 36 different options before making my choice and I demoed 6. My finalists were Pipedrive and Close.io. But I found Close.io being the better one. It's really fast and easy to use and very easy to adapt as we want. So far I'm very happy. The only things so far is that it's a little bit complicated to get a Colombian phone number but that's not Close.io's fault. It's because of the carriers here. The other was the Spanish but it wasn't sch a big problem since you can name many things yourself. It excelled in everything else. It also seems to be easy to export the day we decide to swith to another platform (if we do).
Vorteile
Fast and easy to set up. Great customer service. Transparent costs.
Nachteile
Maybe I would like it to work better in mobile. But that's mainly for me and not for my sales team. But apart from that I can't fin any cons.
Close Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Close.F. Welche Preispläne bietet Close an?
Close bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 49,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Close?
Close hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Close unterstützt?
Close unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt Close mobile Geräte?
Close unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Close?
Close kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Actiondesk, ActiveCampaign, Airtable, Allegrow, Asana, Bento, Better Proposals, Calendly, Clay, Clearbit, Convin, CozyRoc SSIS+ Components Suite, Custify, Customer.io, Databar, Digioh, Docusign, Dreamdata, Drift, Driftrock, Drip, Dripify, DropFunnels, Fathom, Findymail, Fireflies, Fivetran, FrontRace, GA Connector, Geckoboard, GetAccept, Gmail, Gong.io, Google Calendar, Google Sheets, Help Scout, Helpwise, Hightouch, HubSpot Marketing Hub, Hyperise, Intercom, InvoiceBerry, Jiminny, JustCall, KrispCall, Latenode, LeadFuze, Leadinfo, LeadsBridge, Linked Helper 2, LiveAgent, Magic Sales Bot, Mailchimp, Make, MeisterTask, Microsoft 365, PandaDoc, Plecto, Prelo, Process Street, QuotaPath, Reform, Reply, Retool, Ringover, SavvyCal, Scoop Analytics, Segment, Shopify, SignWell, Signable, Skyvia, Slack, Spiff, Stitch, Stripe, SyncSpider, TAMI, UpLead, Zapier, Zoom Workplace, hotglue, iClosed, journy.io, snapADDY DataQuality
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Close an?
Close bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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