Freshservice Übersicht

Was ist Freshservice?

Freshservice ist eine cloudbasierte Service Desk- und IT Service Management (ITSM) -Lösung, die derzeit mehr als 10.000 KMU, mittelständische Unternehmen und Unternehmen weltweit bedient.

Freshservice wurde mithilfe von ITIL-Best Practices entwickelt, um IT-Organisationen dabei zu helfen, sich auf das Wesentliche zu konzentrieren - außergewöhnlichen Service und Kundenzufriedenheit. Neben der Unterstützung ihrer Service-, Desk- und ITSM-Anforderungen, haben diese Kunden Freshservice auch auf Grund der Benutzerfreundlichkeit, Installationsgeschwindigkeit, dem Kundenservice und der Erschwinglichkeit ausgewählt.

Freshservice verfügt über eine intuitive Benutzeroberfläche, ist mühelos konfigurierbar und anpassbar, um genaue Kundenanforderungen zu erfüllen, und lässt sich problemlos in andere Geschäfts- und IT-Systeme integrieren. Die Integration in eine Reihe beliebter Cloud-Dienste wie Google Apps, Dropbox, AWS und Bomgar beschleunigt zudem die Bereitstellung und Reichweite.

Freshservice ist Teil der Freshworks-Produktfamilie, deren Hauptprodukt die führende Customer Support-Lösung Freshdesk ist - mit mehr als 100.000 Kunden weltweit, darunter Cisco, Honda, 3M, The Atlantic und QuizUp.

Freshservice Übersicht

Kosten

Beginnt ab
19,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Freshservice Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch und 5 weitere , Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

Screenshots

Freshservice Screenshot:
Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot: Freshservice Screenshot:

Freshservice Bewertungen

Freshservice Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
230

Sehr gut
117

Durchschnitt
13

Gering
7

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
94% haben diese Anwendung empfohlen
Rich K.

Simple to use and has all the features you actually need.

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.


Mit Google übersetzen
Adam P.

A great helpdesk solution

Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and...


Mit Google übersetzen
Jose Q.

Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT...

The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.


Mit Google übersetzen
Daniel W.

The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.

Our company has very specific requirements and this software is able to fulfill all of them.

We appreciate the continued development and clear control of the system. Management has better control over departmental processes.
The use of this software has shifted our customer service to a higher level.


Mit Google übersetzen
Rich K.
Branche: Groߟhandel
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Simple to use and has all the features you actually need.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vorteile

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Nachteile

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Adam P.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A great helpdesk solution

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.

Vorteile

So sleek and simple to implement. Built in user-portal, reporting, workflows and constant updates make this the best helpdesk software we could find

Nachteile

A few setup niggles were quickly solved. Sometimes support can be slow, but rarely needed. Updates not always follwoed through

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 13.6.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Nachteile

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.

Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Jose Q.
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT infrastructure.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.

Vorteile

It's literally "pay and use". Zero footprint in your current IT architecture, everything is habdled via any compatible web browser. And yet it includes advanced ITSM functionalities such as asset management and CMDB, in which you mdeploy Probes and Agents to Windows, Linux and Mac devices to scan and inventory hardware and software. And like every other Freshworks solution, it's very customizable interms of UI, automation and notifications, as well as integrations with third-party solutions and via API for developers.

Nachteile

Perhaps adding new modules. Freshservice deals with this by integrations and automations, but out of the included modules (Tickets, Problems, Changes, Releases, CMDB, Projects, Solutions and Reports) you can't, at the moment, add a new one, such as Facilities or HR for example. However, provided that the included modules cover most, if not all, or ITSM's basic needs, and that the mnost generic modules (such as Tickets) are easily adaptable and customizable, that's not much of a problem.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Daniel W.
Übersetzen auf: Deutsch

The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Our company has very specific requirements and this software is able to fulfill all of them.

We appreciate the continued development and clear control of the system. Management has better control over departmental processes.
The use of this software has shifted our customer service to a higher level.

Vorteile

The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.
Even after years of use, the system is constantly evolving and improving. Freshservice can always surprise us with new functionality.
The range of features can satisfy every big and small business. Depending on the needs, an appropriate cost plan can be selected.
We greatly appreciate various kinds of reports.

Nachteile

Technical support is sometimes really slow. Until recently, we were complaining about the searching, but it was improved in the last update.
The price for a complete set of features is quite high.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 368 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshservice Preis

Freshservice Preis

Beginnt ab
19,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 368 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshservice Funktionen

Freshservice Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Rollen-basierte Genehmigung
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 368 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Freshservice Häufig gestellte Fragen

Freshservice Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Freshservice.

F. Welche Preispläne bietet Freshservice an?

Freshservice bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 19,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Freshservice?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Freshservice

F. Wer sind die typischen Nutzer von Freshservice?

Freshservice hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Freshservice unterstützt?

Freshservice unterstützt die folgenden Sprachen:

Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet Freshservice an?

Freshservice hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Freshservice mobile Geräte?

Freshservice unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Freshservice?

Freshservice kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asset Panda, Azuqua, Bitium, Capabiliti, Cloud Elements, LogMeIn Rescue, Mobility Portal Server, Opsgenie, Pipeliner CRM, Workato

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Freshservice an?

Freshservice bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen