Freshservice Übersicht

Was ist Freshservice?

Freshservice ist eine cloudbasierte Service Desk- und IT Service Management (ITSM) -Lösung, die derzeit mehr als 10.000 KMU, mittelständische Unternehmen und Unternehmen weltweit bedient.

Freshservice wurde mithilfe von ITIL-Best Practices entwickelt, um IT-Organisationen dabei zu helfen, sich auf das Wesentliche zu konzentrieren - außergewöhnlichen Service und Kundenzufriedenheit. Neben der Unterstützung ihrer Service-, Desk- und ITSM-Anforderungen, haben diese Kunden Freshservice auch auf Grund der Benutzerfreundlichkeit, Installationsgeschwindigkeit, dem Kundenservice und der Erschwinglichkeit ausgewählt.

Freshservice verfügt über eine intuitive Benutzeroberfläche, ist mühelos konfigurierbar und anpassbar, um genaue Kundenanforderungen zu erfüllen, und lässt sich problemlos in andere Geschäfts- und IT-Systeme integrieren. Die Integration in eine Reihe beliebter Cloud-Dienste wie Google Apps, Dropbox, AWS und Bomgar beschleunigt zudem die Bereitstellung und Reichweite.

Freshservice ist Teil der Freshworks-Produktfamilie, deren Hauptprodukt die führende Customer Support-Lösung Freshdesk ist - mit mehr als 100.000 Kunden weltweit, darunter Cisco, Honda, 3M, The Atlantic und QuizUp.

Freshservice Übersicht

Kosten

Beginnt ab
19,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Freshservice Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch und 5 weitere , Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

Medien

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Freshservice Bewertungen

Freshservice Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
240

Sehr gut
122

Durchschnitt
15

Gering
7

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
94% haben diese Anwendung empfohlen
Rich K.

Simple to use and has all the features you actually need.

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.


Mit Google übersetzen
Braden J.

Great IT software

love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!


Mit Google übersetzen
Joe G.

Excellent cloud-based software and support

overall good with supports help


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and...


Mit Google übersetzen
Mel W.

Implementation and Management

I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.


Mit Google übersetzen
Rich K.
Branche: Groߟhandel
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simple to use and has all the features you actually need.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vorteile

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Nachteile

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Braden J.
Branche: Tiefbau
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great IT software

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 24.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!

Vorteile

The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all

Nachteile

They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Joe G.
Branche: Pharmazeutika
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent cloud-based software and support

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 1.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

overall good with supports help

Vorteile

web-interface with mobile app support. Easy to work with

Nachteile

some restricted functionality in Asset Management to customize

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 13.6.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Nachteile

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.

Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Mel W.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Implementation and Management

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 25.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vorteile

There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Nachteile

I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 385 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshservice Preis

Freshservice Preis

Beginnt ab
19,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 385 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshservice Funktionen

Freshservice Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Benutzer-Management
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Suchfunktion
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 385 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Freshservice Häufig gestellte Fragen

Freshservice Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Freshservice.

F. Welche Preispläne bietet Freshservice an?

Freshservice bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 19,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Freshservice?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Freshservice

F. Wer sind die typischen Nutzer von Freshservice?

Freshservice hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Freshservice unterstützt?

Freshservice unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Freshservice an?

Freshservice hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Freshservice mobile Geräte?

Freshservice unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Freshservice?

Freshservice kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asset Panda, Azuqua, Bitium, Capabiliti, Cloud Elements, LogMeIn Rescue, Mobility Portal Server, Opsgenie, Pipeliner CRM, Workato

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Freshservice an?

Freshservice bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen