NetSuite

NetSuite

#1 Cloud-ERP

4.2/5 (420 Bewertungen)

NetSuite Übersicht

NetSuite ist die weltweit führende Cloud-Business-Management-Software, die speziell an die Bedürfnisse von Unternehmen mit hohem Wachstum sowie mittelständische Unternehmen angepasst ist. NetSuite hilft dabei, Operationen zu automatisieren, Prozesse zu optimieren, IT-Kosten und komplexe Vorgänge zu verringern und die Einblicke in Echtzeit in alle Unternehmensbereiche zu verbessern.

NetSuite ist die weltweit am häufigsten eingesetzte Cloud-ERP-Lösung, die von mehr als 40.000 Organisationen in mehr als 160 Ländern genutzt wird. NetSuite ERP bietet eine moderne, skalierbare Lösung für alle wichtigen Back-Office-Operationen und Finanzgeschäftsprozesse in der Cloud. Von umfassenden Funktionen für das Finanzmanagement, einschließlich ausgefeilter Ertragsmanagement- und Fakturierungslösungen bis hin zu Inventar-, Lieferketten- und Lagermanagementlösungen, ermöglicht NetSuite Unternehmen aller Größen und Branchen in allen Teilen der Welt, Innovationen und Wachstum zu entfalten. Integrierte Business-Intelligence mit Echtzeit-Berichterstattung und -Analyse stattet Organisationen mit einer einzigen Version der Wahrheit aus und ermöglicht bessere, schnellere Entscheidungen.

Die Finanzverwaltungslösung von NetSuite wird von tausenden Unternehmen verschiedener Branchen zur Verwaltung ihrer Buchhaltungsanforderungen eingesetzt. Diese Software beschleunigt den finanziellen Abschluss, bietet ein starkes Ausgabenmanagement, ein optimiertes und überprüfbares Ertragsmanagement und gewährleistet vollständige Transparenz in Echtzeit über die finanzielle Performance des Unternehmens.

Preis

Beginnt ab
499,00 $/Monat
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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Deutschland, Japan, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich

Unterstützte Sprachen

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Dänisch, Niederländisch, Englisch und 12 weitere , Französisch, Deutsch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Taiwanisch, Thai

NetSuite Bewertungen

Gesamtbewertung
4.2/5
83% Positive Bewertungen
173
Ausgezeichnet
175
Sehr gut
58
Durchschnitt
7
Gering
7
Schlecht
Adeoye A.
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Great Cloud Based System

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

It just made everything faster and more efficient. Purchase Orders, Invoices, reports could all be done electronically and without much effort. There was a system log to hold people accountable. Anything late, altered, changed, etc could be seen and noted(date, person, and time down to the second). Departments no longer had to wait for a meeting to know their budgets. They could log in and see the numbers in real time. The customer service team always responded fast and helped me with the problems I had. We could also store invoices and check copies onto their secured server. So basically this helped the office become more efficient while going green.

Vorteile

That it is cloud based. This helped me solve a lot of problems when I was not physically in my office. If I was sick, on vacation, or away from the office at night I could still answer questions. I didn't need to drive in and log into the software that was on the company server.

Nachteile

There is a lot to the system. While it can most likely do everything you need it to, there is also a learning curb that comes with it. Some of it can be self taught, while others can be covered via a youtube video. For other issues you need help on you would need to contact the customer service team. So basically the thing I liked least was that there is so much that sometimes it is hard to find what you need.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Verifizierter Rezensent
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NetSuite - Great ERP for mid-size/private companies

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

NetSuite is great overall. We have reliable numbers and the ability to create a search or report to facilitate data analysis. We have been able to automate a lot of processes (expenses, amortization, sales tax) and the interface is generally user-friendly.

Vorteile

NetSuite is scalable. I've used NetSuite at a company that was doing $200M+ in revenue and a company that is at $60M in revenue. I also really enjoy that NetSuite can be almost completely customized to your industry and business. NetSuite provides for a lot of automation of processes that Quickbooks cannot handle. It is also a better source of record-keeping as everything is somewhat seamlessly connected.

The batch upload of journal entries/transactions and upload in general is extremely useful and saves so much time.

My previous company used the Fixed Asset Module which was great for record keeping and for systematically recording amortization on a monthly basis. This was also extremely useful to ensure that our policy was uploaded as the amortization rule set, reducing errors in the amount of amortization per asset. The ability to report on the total assets and have their history in one spot proved useful for our audit.

Currently, we are implementing rules for 606 and the multi-book and ARM add-ons have proven very useful for our reporting purposes. I really enjoy NetSuite's use of rules for transactions as they can vary from company to company and item sku to item sku.

I love the saved search function too! So much flexibility for creating reports helps us create reports for month-end reconciliation purposes.

Nachteile

SuiteAnswers has a terrible algorithm for their search bar. The system is also not as intuitive as others since the actual home screen itself is customized by role. We have also run into the need for an consultant/more technical administrator to provide working scripts for some of our reporting. People with NetSuite should not expect the system to do everything perfectly, sadly the call center is far less helpful than the US-based consultants at NetSuite. However, you can always escalate to your sales rep.

Our solution is hosted and at times runs slower than I would prefer. I wonder if there is a way to increase the speed at which we can click through multiple cells or post a large amount of journal entries.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Verifizierter Rezensent
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After you climb a steep learning curve, NetSuite is incredibly powerful.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.1.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

We were able to have a single source of truth for our customer, vendor lists, for inventory, and for financials. Once our system was implemented, gaps analyzed and filled, and users trained, NetSuite has been an effective platform for our business.

Vorteile

NetSuite is an extremely powerful and inclusive package of applications that are extremely well-integrated.

For SMBs who've outgrown Quickbooks or other "smaller" accounting packages, it's a major improvement.

For manufacturing concerns looking to gain more traction and control over their processes, it is far beyond what lower-priced ERP systems provide. Again, it us a major improvement.

NetSuite is extremely extensible through external interfaces, 3rd party add-ons, internal scripting and through customizations.

Implemented correctly, it is relatively fast, and with its browser-based interface, there are no client issues and never any need for IT to upgrade a client version on every workstation because a new feature-set has been implemented.

It's CRM is adequate, useful, and given NetSuite's signature internal integration, it is easy to implement an effective lead-to-cash system.

The ecosystem also has multiple vendors who sell integration services, for example, there are a number of SalesForce to Netsuite integration partners who can (relatively) quickly connect the two systems. On the backside, the same is true of many popular shipping, warehouse management and other packages. Or, you can roll your own JSON connectivity.

Nachteile

NetSuite is not easily deployed, and requires expertise to get things mostly right the first time. They address this in their ecosystem by encouraging customers to work with NetSuite partners -- VAR firms that have undergone certifications -- to deploy the system.

There is a steep learning curve, even for system analysts familiar with other ERP, CRM and web commerce platforms.

There is a saying in the NetSuite community that is very true: "you can do anything with NetSuite, but it is going to cost you." Those costs may be development hours for internal developers, fees paid to partners, license costs for addons and integrations, etc. etc. Count on it with any major NS effort.

NetSuite is usually quite reliable, but it can and will "get slow" from time to time, and there are infrequent outages that can last a few minutes to an hour or more. These never come at a good time (is there ever a good time?) and getting information regarding status of repairs can be frustrating.

Free advice: vett your NetSuite partner carefully, and make sure that they can and will provide effective ongoing support. Some firms are better than others at this, and it is a good question to ask references before you hire anyone.

Plan on your implementation taking longer than you expect. This is true with most ERP implementations, NetSuite included.

Support from the company itself can be an exercise in frustration, but persistence and insistence can really help.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Martin K.
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a NetSuite view from the perspective of a user and partner

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.11.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

multi anything:

- multi tennancy
- multi currency
- multi language

absolute flexibilty / release secure customisation

ALL in ONE product for ALL industries *** real/public CLOUD

- Accounting
- financials
- controlling
- reporting
- KPIs
Billing
- recurring billing
Payments
- SEPA
- bank reconciliation
- credit card statement import
- ERP
- LEAD to CASH process
- PROCUREMENT to PAY process
- inventory
Project management
eCommerce

ALL RELEASE SECURE
- 2 x major release changes per year
- since ~20 years
- for 15000 "logos" = 40000+ clients

HUNDREDS of PARTNERS worldwide

Customer does not need a special expertise to use NetSuite. An internal NetSuite admin can be trained - she/he needs to have some ERP-economical background through - sure.

interface / API / development plattform "in the cloud"

Whatever is not fully included so far can be "attached" e.g.

global HR
- no ERP with accounting on earth has an HR product fully integrated that can cover the same amount of counties as expected from the accounting side of view. Too many regulations.

same with PAYROLE

and BI
- the BI requirements are too diversified that 1 product can cover all. Eithger the internal NetSuite tools will do the job or you attach whatever suits best

and eCommerce
- NetSuite has kind of a "simple" webshop and a SUPER DUPER webshop named SCA = SuiteCommerce Advance that can do everything you need.

Rule of thumb with pricing: probably a 5th to a 10th of the price of DEMANDWARE or HYBRIS but INCLUDING webdesign AND fully integrated REAL TIME solution

Nachteile

Maybe performance - does not apply in all countries and is very dependant on the amount of individual scripting/programming in the individual system. This can be monitored and maintenanced but still needs to be done.

Not as "chique" as "best of bread" solutions

The overall ERP problem: make users in their various roles aware of all the options they have ... in most case an internal problem which of course refelcts to supporting professional providersevice

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Joy G.
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Powerful program with quirks

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Before NetSuite, we were split between separate programs, NetSuite allowed us to do all business in one program - customer service, order processing, inventory, purchasing, shipping, accounting. It is able to integrate with many other programs, allowing for (mostly) seamless order sync'ing and live inventory levels. Essential with a company selling wholesale, retail and a direct to consumer website.

Vorteile

- great reporting and searching tools
- combines all company needs - customer records, transactions, accounting, inventory
- easy to integrate with most major programs
- highly customize-able
- easy to assign "roles" to employees to only access what they need in their positions
- mostly easy to use and informative help section

Nachteile

- searching and reporting can be tricky with label names differing
- expensive to start, maintain and update
- quirks that shouldn't be an issue - like applying credit memos to sales orders

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

NetSuite Preis

Beginnt ab
499,00 $/Monat
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Preis-Leistungs-Verhältnis

NetSuite Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Audit Trail
  • Bestandsverfolgung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Echtzeit-Daten
  • Inventarverwaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Workflow-Management

  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Benutzerdefinierte Felder
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenspeicher
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Integration von Dritten
  • Wirtschaftsprüfung
  • Überwachung

Zusätzliche Informationen für NetSuite

Schlüssel-Features von NetSuite

  • Akzeptiert Zahlungen über Online-Self-Checkout
  • Analyse & Dashboards
  • Anlagevermögen-Management
  • Auftragsverwaltung
  • Auftragsverwaltung
  • Aussagen und Angaben erstellen
  • Bestandsverwaltung
  • Betrugsprävention
  • Buchungsprotokolle
  • CRM, CRM Analytics, SFA
  • Daten-Import / -Export
  • E-Commerce
  • Echtzeit-Zugriff auf aktuelle Finanzdaten
  • End-to-End-Lifecycle-Management
  • Entwickler-API
  • Finanzmanagement
  • Fällige Konten
  • Hauptbuchhaltung
  • Integration mit Microsoft Office & Outlook
  • Kundendienst
  • Marketing
  • Mobiler Zugriff
  • Offene Konten
  • Preisgestaltung
  • Rechnungswesen, ERP
  • Rollenbasierte Sicherheit
  • Steuerverwaltung
  • Verschiedene Sprachen, verschiedene Währungen, mehrere Unternehmen & Standorte
  • Vollständiges globales Steuer- und Compliance-Management
  • Weltwährung und Wechselkurse
  • Workflow-Maschine
  • Zahlungsmanagement (SuitePayments)

NetSuite Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über NetSuite.

F. Welche Preispläne bietet NetSuite an?

NetSuite bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 499,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von NetSuite?

NetSuite bietet die folgenden Funktionen:

  • Akzeptiert Zahlungen über Online-Self-Checkout
  • Rechnungswesen, ERP
  • Fällige Konten
  • Offene Konten
  • Analyse & Dashboards
  • Buchungsprotokolle
  • CRM, CRM Analytics, SFA
  • Finanzmanagement
  • Vollständiges globales Steuer- und Compliance-Management
  • Kundendienst
  • Daten-Import / -Export
  • Entwickler-API
  • E-Commerce
  • End-to-End-Lifecycle-Management
  • Anlagevermögen-Management
  • Betrugsprävention
  • Hauptbuchhaltung
  • Aussagen und Angaben erstellen
  • Weltwährung und Wechselkurse
  • Integration mit Microsoft Office & Outlook
  • Bestandsverwaltung
  • Marketing
  • Mobiler Zugriff
  • Verschiedene Sprachen, verschiedene Währungen, mehrere Unternehmen & Standorte
  • Auftragsverwaltung
  • Zahlungsmanagement (SuitePayments)
  • Preisgestaltung
  • Echtzeit-Zugriff auf aktuelle Finanzdaten
  • Rollenbasierte Sicherheit
  • Auftragsverwaltung
  • Steuerverwaltung
  • Workflow-Maschine

F. Wer sind die typischen Nutzer von NetSuite?

NetSuite hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von NetSuite unterstützt?

NetSuite unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Dänisch, Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Taiwanisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet NetSuite an?

NetSuite hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt NetSuite mobile Geräte?

NetSuite unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert NetSuite?

NetSuite kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BambooHR, Bill.com, Daptiv PPM, EasyEvent, InterWeave Quickbooks Integration, InterWeave Salesforce.com integration with Quickbooks, InterWeave Smart Payment Gateway, InterWeave SugarCRM integration with Quickbooks, InterWeave eMail Gateway, SnapLogic

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet NetSuite an?

NetSuite bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen