Intercom

Kunden-Messaging-Plattform für Vertrieb, Marketing und Support, Unterstützung.

4,5 /5 (703 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Intercom Übersicht

Was ist Intercom?

Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform mit einer Suite integrierter Produkte für jedes Team – einschließlich Vertrieb, Marketing, Produkt und Support. Produkte von Intercom ermöglichen die gezielte Kommunikation mit Kunden auf deiner Website, in deinen Web- und mobilen Anwendungen sowie per E-Mail.

Dies steht im Gegensatz zu der alten Art und Weise, in der ein Unternehmen ein Gewirr von Punktlösungen verwendet, wie Marketingautomatisierung oder Helpdesk-Produkte, wobei jedes Team in einem Silo arbeitet. Dies macht es für Teams schwierig, zusammenzuarbeiten und auf demselben Stand zu sein, was zu einem unzusammenhängenden und sehr unpersönlichen Erlebnis für den Kunden führt.

Intercom hat weltweit 17.000 zahlende Kunden, von Startups wie General Assembly, ZenPayroll und Invision bis zu öffentlichen Unternehmen wie Ancestry.com, New Relic und Shopify.

Intercom Übersicht

Kosten

Beginnt ab
38,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Intercom Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 17 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch

Screenshots

Intercom Screenshot: Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Intercom Screenshot: Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Intercom Screenshot: Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Intercom Screenshot: A/B test messages to continually improve performance Intercom Screenshot: Announce new features and products with targeted emails to users Intercom Screenshot: View team performance and plan ahead with Intercom reports Intercom Screenshot: Modern Messenger Intercom Screenshot: Send auto-messages to website visitors Intercom Screenshot: Save commonly used replies Intercom Screenshot: Suggested Articles Intercom Screenshot: Smarter Knowledge Base

Intercom Bewertungen

Intercom Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
466

Sehr gut
172

Durchschnitt
45

Gering
7

Schlecht
13

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,4
91% haben diese Anwendung empfohlen
Liam M.

Not Much Competition

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.


Mit Google übersetzen
Peter C.

Complete Package

We had the opportunity to start fresh with a new ticket system/knowledge base so were shopping around. We came across Intercom and never looked back. While it has those things it is so much more being a central place to manage all our client related communications. It is by far the application I use most day-to-day.


Mit Google übersetzen
Brent M.

The best way to interact with users

Extremely well thought through product, with all the important stuff you need to rely on it to solve your CS needs.


Mit Google übersetzen
Guy Z.

Horrendous company, be careful of getting locked in

Absolutely horrible in every possible way.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Great intuitive software

Using this to answer incoming customer inquiries, resolution not, faq, and more


Mit Google übersetzen
Liam M.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Not Much Competition

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 1.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Vorteile

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Nachteile

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Peter C.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Complete Package

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We had the opportunity to start fresh with a new ticket system/knowledge base so were shopping around. We came across Intercom and never looked back. While it has those things it is so much more being a central place to manage all our client related communications. It is by far the application I use most day-to-day.

Vorteile

Using Intercom has been an amazing experience. It is well thought out, full featured and continues to improve all the time. It has become an essential tool to communicate with our leads/clients. What is great is we can reach them (and they reach us) wherever they are: our website, in our web app, our mobile apps, email, etc.

Nachteile

While it starts off cheap depending on the features you choose to use and your volume it can start to get expensive quick. I'm not saying the product still doesn't provide value (it absolutely does) just if I had to pick what I liked least I would say cost.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Intercom

Hi Peter,

We really appreciate you leaving us a review and are so happy to hear Intercom is an essential part of your customer communication.

Thanks also for your feedback on pricing. We work really hard to align our pricing to the value you are seeing. Please get in touch if you would like to discuss your subscription options with us.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Brent M.
Branche: Internet
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

The best way to interact with users

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 22.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Extremely well thought through product, with all the important stuff you need to rely on it to solve your CS needs.

Vorteile

It's so powerful and easy to use! It was effortless to set up, and all our business users (who've never done customer support before), find it very easy to use, and the users love it too.

Nachteile

The pricing adds up if you want your whole team using it. We'd love our engineers to be able to chime in with support conversations, but it's a bit too expensive to have everyone using it as a small business.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Intercom

Thanks so much for leaving us this review Brent. It's great to hear that Intercom is solving your CS needs and that there's so much love for the tools internally AND externally!

I've made sure to send your feedback about pricing on to the team here. We always aim to align this with the value you're seeing from the product, however I totally get wanting to add colleagues for collaboration purposes.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Guy Z.
Branche: Informationsdienst
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Horrendous company, be careful of getting locked in

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Absolutely horrible in every possible way.

Vorteile

The UI allowing to construct auto-messages

Nachteile

They lure companies in to integrating intercom into the workflows and take advantage of the difficulty of later migrating to another product, in order to jack up the prices to ridiculous levels. We've had to complain multiple times each year for drastic overcharges (think 3x) and fight with them for months until they would process some refund (after numerous lies and diversion attempts by their reps).
Unethical company, unethical staff, can't be trusted one bit as a business partner.
Also be aware that they do not grandfather plans, and you are at their mercy, they can at any time give you a short notice before "updating" the pricing structure. The most recent "update" would have caused a ~5x in price, getting us to flee to another provider at a great internal cost.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Intercom

Hi Guy - first off, I want to apologize for the difficulties you've had. Since Intercom started, we've focused entirely on the idea of strong customer relationships and I'm sorry that we let you down here. I hope I can clarify why these pricing changes are being made and provide some more context.

We've recently changed our pricing model to a simpler one that we believe is better aligned with the value our customers get from the product. That meant an increase in price for some customers and a decrease for others.
Getting pricing right at Intercom has admittedly always been really challenging for us, but we don't want you to feel this way.

I'm sorry to see you go as a customer. If you'd like to speak to your account manager (or me directly) about what happened for your account specifically, we'd really love to chat. You can email me (phil at intercom dot com) if you're open to a conversation.

Phil (Intercom - Customer Engagement)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Essen & Trinken
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great intuitive software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Using this to answer incoming customer inquiries, resolution not, faq, and more

Vorteile

Easily merges email and live chat on one platform. Integrates loads of other software too. Also has built in reporting and lots of features that come standard

Nachteile

Cannot merge tickets like other platforms do. Some reporting could use deeper drill downs and insights

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Intercom

Thanks for taking the time to let us know about your Intercom experience. I'm glad we're helping you manage your multi-channel support.

I've made sure to pass your feedback on ticketing and reporting on to the Product Team as I know we have a few plans in the workds that could address these.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,5/10
Basierend auf 703 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Intercom Preis

Intercom Preis

Beginnt ab
38,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 703 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Intercom Funktionen

Intercom Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
E-Mail-Marketing
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 703 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Intercom Häufig gestellte Fragen

Intercom Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Intercom.

F. Welche Preispläne bietet Intercom an?

Intercom bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 38,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Intercom?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Intercom

F. Wer sind die typischen Nutzer von Intercom?

Intercom hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Intercom unterstützt?

Intercom unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Intercom an?

Intercom hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Intercom mobile Geräte?

Intercom unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Intercom?

Intercom kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Campaign Monitor, ChurnSpotter, Front, Klipfolio, PARiM, Slack, Stripe, Zapier, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Intercom an?

Intercom bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen