Domo

Gibt Nutzern Zugriff auf die Daten, die sie benötigen, um ihr Geschäft voranzubringen.

4,2 /5 (180 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Domo Übersicht

Was ist Domo?

Domo ist eine cloud-basierte Business-Management-Suite, die in mehrere Datenquellen integriert werden kann, einschließlich Tabellen, Datenbanken, Social Media und alle vorhandenen cloud-basierten oder lokalen Softwarelösungen. Die Software eignet sich für kleine und große Unternehmen und ist mit Windows- oder Mac-Plattformen, iPad-Tablets und auch mit mobilen Geräten kompatibel.

Domo bietet Sichtbarkeit und Analyse auf Mikro- und Makroebene – von Barguthaben und umsatzstärksten Produktlinien über prognostizierte Umsätze nach Regionen, Marketing-ROI (Return on Investment) nach Vertriebskanälen und mehr. Die Anwendung bietet Echtzeit-Dashboards mit Daten zu mehreren Geschäftsbereichen und Metriken (z. B. Leistungskennzahlen, ROI usw.). Domo bietet außerdem interaktive Visualisierungstools und direkten Zugriff auf unternehmensweite Daten über ein zentrales Dashboard. Nutzer können die gewünschten Daten in einem oder mehreren Dashboards filtern, kombinieren und personalisieren.

Domo Übersicht

Kosten

Beginnt ab
83,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Domo Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien
Unterstützte Sprachen
Englisch, Japanisch

Medien

Sales screen via mobile
Marketing screen via tablet
Sales screen via laptop
Videos zu Domo Domo Screenshot: Sales screen via mobile Domo Screenshot: Marketing screen via tablet Domo Screenshot: Sales screen via laptop

Domo Bewertungen

Domo Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
87

Sehr gut
63

Durchschnitt
20

Gering
4

Schlecht
6

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4,1
83% haben diese Anwendung empfohlen
Cole G.

The things Domo can do are just astounding

We can see analytics we could never see before. We can understand our business in a way we never could before. We honestly don't know what we'd do without Domo at this point. It's fantastic.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Business Intelligence at the


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

There are MUCH better options

I have personal experience with several of Domo's competitors as an analytics consultant. None of the Storage/ETL/BI use cases I can think of would I put domo in my top 3 options. I have found it to be subpar in data warehousing, query editing, and data visualization which from what I can tell is the majority of its functionalities.


Mit Google übersetzen
Dexter B.

Customer Service and Implementation Terrible but Great Product

Customer Service and Implementation Terrible but Great Product.


Mit Google übersetzen
Theresa M.

Most user friendly visualization software on the market

Domo has provided us the ability to integrate data from multiple systems and business units allowing us make more informed decisions. Our client rep is very responsive and always available to help. The Dojo community forum, user groups and annual Domopalooza are all great resources that allow customers to network and share ideas.


Mit Google übersetzen
Cole G.
Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

The things Domo can do are just astounding

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 25.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

We can see analytics we could never see before. We can understand our business in a way we never could before. We honestly don't know what we'd do without Domo at this point. It's fantastic.

Vorteile

We were originally looking for dashboard software. Something like Geckoboard, but we wanted something more advanced. We were using multiple tools, and wanted to collect data from them.

We then found Domo. Within days we had integrated our CRM database, Website Analytics, Invoicing database, and Order Processing database. This let us take a look at EVERYTHING. And I mean everything. Things like:

What's the average time between receiving a lead and the rep calling them the first time?
What's the average time between a customer ordering, and reordering?
How many calls have my reps made today? (Updated every 15 minutes!)
What landing pages on my website are receiving the most looks?
How are my google analytic campaigns translating into converted customers?

Nachteile

It's pricey, but worth it. The biggest thing was the last update they had screwed up some of my reports, and we're still trying to figure out what happened.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Business Intelligence at the

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Domo enables as to give a live 360 degree view on our business and makes data accessible and visible to everyone in the company. It’s not just about visualization of KPIs and other data. You can take the data and turn it into actionable steps. Furthermore, the existing integrations that are available makes it easy to have all our data available in Domo and combine them.
You can still see the start-up mentality and the new features and the speed that they deliver new features and product improvements is amazing.
For us Domo is so much more than just about data - we have it part of our product development process and have a lot of operational processes built on data transformations that we built in Domo.

Nachteile

DOMO is very costly compared to other BI tools, especially when you want to have separate user accounts for each user and do not share accounts among users. Other than that Domo worked already most of the cons that I had in the beginning.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

There are MUCH better options

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 27.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I have personal experience with several of Domo's competitors as an analytics consultant. None of the Storage/ETL/BI use cases I can think of would I put domo in my top 3 options. I have found it to be subpar in data warehousing, query editing, and data visualization which from what I can tell is the majority of its functionalities.

Vorteile

This product provides a web-based hub for your data and visuals that centralizes where your team focuses to interact with their data. The ETL tools provide an easy to use low/no code interface to build simple queries.

Nachteile

Where Domo has removed complication (I assume to ease the use) they have dramatically limited this software capabilities in comparison to competitors.

limitations include:
- No ability to build visuals based on multiple tables
- No ability to build filtering capabilities across tables
- No ability to build relational models with existing tables
- All "scripting" capabilities are glitchy and limited in their capabilities
- Poor/nonexistent version control options
- Compute resources are not brokered well and during high traffic times we can have dataflows run for up to 2 hours

My worst experience with domo was with their customer service/integration team. One of their prebuilt integrations to a popular Web App, which domo is responsible for maintaining and servicing, has never functioned properly with our domo instance. The support case has been open for nearly a month and has just been escalated to someone that appears to know how to read the code I have been sending them to trouble shoot THEIR integration. They have promised resolution timelines twice and are now 2 weeks behind their initial promise.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Dexter B.
Branche: Konsumgüter
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Customer Service and Implementation Terrible but Great Product

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 27.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Customer Service and Implementation Terrible but Great Product.

Vorteile

The product itself is great. It is easy to pick up and runs quickly and smoothly. We were able to implement it ourselves with a team of two in around 6 months and it has been extremely impactful on our business.

Nachteile

The customer service, implementation process has been a nightmare. We went through two different consultants for implementation and don't use anything that they built for us. We would of been better off doing it all by ourselves. Customer service doesn't get you anywhere unless you call in and escalate every ticket. We got a new account rep (our first one was great) and he never even introduced himself and to this day we don't even have a phone number to contact him.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Theresa M.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Most user friendly visualization software on the market

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Domo has provided us the ability to integrate data from multiple systems and business units allowing us make more informed decisions. Our client rep is very responsive and always available to help. The Dojo community forum, user groups and annual Domopalooza are all great resources that allow customers to network and share ideas.

Vorteile

This software is extremely flexible and user friendly. Our users can access data from their phones or anywhere with an internet connection. Users can easily navigate charts and tables. Visualizations are easy to create with drag and drop function. Data from multiple data sources can be easily combined. Built in connectors allow for easy connections to major data sources.

Nachteile

The standard contract is reasonable but many features and apps are an expensive add-on. Any customization or support not related to performance of standard features is not included with contract.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
7,8/10
Basierend auf 180 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Domo Preis

Domo Preis

Beginnt ab
83,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Basierend auf 180 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Domo Funktionen

Domo Funktionen

API
Ad-hoc-Berichterstattung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Berichterstattung und Statistik
Business Intelligence
Dashboard-Erstellung
Daten-Import / -Export
Datenfilterung
Datenvisualisierung
Diagramm-Erstellung
Echtzeit-Analytik
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Mehrfache Datenquellen
Prädiktive Analytik
Trend-Analysen
Visuelle Analytik
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Überwachung
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 180 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Domo Häufig gestellte Fragen

Domo Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Domo.

F. Welche Preispläne bietet Domo an?

Domo bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 83,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Domo?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Domo

F. Wer sind die typischen Nutzer von Domo?

Domo hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Domo unterstützt?

Domo unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Japanisch

F. Welche Preispläne bietet Domo an?

Domo hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Domo mobile Geräte?

Domo unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Domo?

Domo kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Dialpad Talk, Dropbox Business, Emma, Khoros Marketing, NetBase, Procore, SalesExec, Skyword, Smartsheet, Sprinklr

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Domo an?

Domo bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Forum, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen