Über FieldAware

FieldAware bietet eine cloudbasierte, mobile Technologieplattform für das Außendienstmanagement, mit der Unternehmen ihre Außendienstorganisation durch die Automatisierung von Prozessen und die Rationalisierung des Betriebs verändern können. Mit dem Ziel, das Außendienstmanagement zu vereinfachen, bietet FieldAware Funktionen wie Planung, Versand, Aufgabenmanagement, Rechnungsstellung, Assetmanagement, Zeiterfassung und mehr.

Die FieldAware-Technologie kann in bestehende Systeme integriert werden, ohne die ERP-, CRM- oder Buchhaltungssysteme unterbrechen zu müssen. Anstatt eine sofort einsatzbereite Lösung mit begrenzten Optionen bereitzustellen, kommuniziert die offene API von FieldAware mit anderen webbasierten Produkten und ermöglicht die bidirektionale Übertragung von Daten und Servicekettenautomatisierung.

Die Flexibilität der FieldAware-Plattform bietet Unternehmen die Möglichkeit, laufende Geschäftsprozesse zu verwalten und gleichzeitig die Erfassung von Informationen vom Außendienst bis zum Backoffice zu automatisieren. Diese Automatisierung zielt darauf ab, Produktivität, Sicherheit, Compliance, Kundenzufriedenheit und Umsatz zu steigern.


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FieldAware

3,3 (63)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

70,00 $
Monat
36,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

93
154

Integrationen

5
8

Bedienkomfort

3,5 (63)
4,3 (66)

Preis-Leistungs-Verhältnis

2,8 (63)
4,3 (66)

Kundenservice

3,2 (63)
4,2 (66)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Synchroteam

4,4
Nr. 1 Alternative zu FieldAware
Field Service Management (FSM) Software für mobiles Workforce Tracking. Bietet Zeitplanung, Versand, Kalender,...

BigChange

4,5
Nr. 2 Alternative zu FieldAware
BigChange JobWatch ist eine webbasierte mobile Workforce-Management-Lösung, die Back-Office-Funktionen mit außendienstba...

Simpro

4,1
Nr. 3 Alternative zu FieldAware
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb...

Less Paper

4,9
Nr. 4 Alternative zu FieldAware
Less Paper ist ein System zur Verwaltung von Arbeitsaufträgen, mit dem Außendienstunternehmen nutzerdefinierte digitale...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,3 /5
(63)
Preis-Leistungs-Verhältnis
2,8/5
Funktionen
3,1/5
Bedienkomfort
3,5/5
Kundenbetreuung
3,2/5

Hast du FieldAware bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 63 Bewertungen
Davina
Davina
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

FieldAware makes it easy to manage field crews

Bewertet am 20.8.2019

Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system,...

Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.

Vorteile

FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.

Nachteile

I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.

Traver
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A solid field service customer management software

Bewertet am 27.3.2020

Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing...

Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing expenses and income, though it's not built into the software itself. We've made it work.

From a day-to-day basis I have no complaints about the software. Things work as they should, and it's easy to figure out what you need to do on your own, so there's no constantly calling support like with some other software we use in the office.

Vorteile

It's pretty easy to navigate. Jobs are in a nice big list. We've got years and years worth of customers. I've gone through the list many times over organizing and categorizing our customers after I joined our company a year ago. It's easy to sort through the customers with the search feature, and the itemizer allows our techs to better organize our parts cost.

The scheduler itself is really handy and a great way to keep an eye on who is where.

Nachteile

FieldAware has a lot of features we use, but it's also missing a lot of really crucial features other softwares like Service Titan have. Right now there's no automatic text messaging when a tech is on the way or to send a review link.

If you choose to sign in via the app, you cannot use the desktop. Or so I'm told, haven't tried that personally.

If a technician is assigned as the secondary tech, and not the lead, jobs don't show on their app, so we have to text the assistant techs to tell them where to go.

It's a solid software for it's capabilities, but it's missing a lot of features that we really could use.

Shelley
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

until recent we've had no support

Bewertet am 15.8.2017

unfortunately it doesn't help us do what we would like to do with the report side

unfortunately it doesn't help us do what we would like to do with the report side

Vorteile

Concept is good ease of access, app appears user friendly for the technicians. requires big changes

Nachteile

• Reports are not very readable
• Appear too condensed
• Hard to decipher headings from reports.
• The name of the Task needs to perhaps be a different font to the description
Logo appearing Blurry
The reports are printing out with half the task on one page and half the task on another when there are attachments; we need our reports to be more streamlined and clearer for our clients to read. There are too many dark lines, box lines and shaded areas in the reports. Will there be an option for print preview. we don’t have the option to delete a task. How can we or FieldAware staff set up an automatically generated notification email being sent to the administrators (office based) that notifies us when a job has been closed out on the field? There is nothing to advise a job has been completed and ready for invoicing and reporting. When a Job is Completed in the Field it will be synced back to office, but there is no notification feature. Where do you see Add Fields? Additional Fields are Custom Fields which I outlined above. If you are on a Page and see Additional Fields with a White Plus inside a Green Circle, click the Circle to show you all available Additional Fields which can be added to that page. You may not want some Additional Fields to appear for example. What I’m chasing is an area that doesn’t show up on the report where both myself and the techs can write information that is specifically for the tech and the office not the customer. The device fonts don’t appear to be universal either, when I try to change detail in PDF it states the current font is not available. Can you advise on how this can be amended? As the reports don’t look professional with different fonts now.

Joseph
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Fieldaware Review

Bewertet am 14.11.2018

Overall, fieldaware has been a great fit for our company . It has decreased the time it takes us to...

Overall, fieldaware has been a great fit for our company . It has decreased the time it takes us to invoice, helps us keep detailed records of completed jobs, helps us track/schedule jobs and has enabled us to increase back office efficiency.

Vorteile

Fairly easy to use and set up, web based so no software required. After using it for several years have found it effective and they are improving and adding new features. Relatively stable.

Nachteile

Like all systems there is still room for improvement. Would like to see a little more customization in certain areas. Does take some thought to set up, good to have at least someone in your office that can become your resident expert. Have had the occasional issue but they usually get fixed fairly fast. Have found the quality of pictures, especially documents needs to be improved. Would like to see the pricing a little more competitive.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great after recent improvements

Bewertet am 27.11.2018

At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a...

At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a fantastoc product which is great, easy and smooth to use daily!

Vorteile

I use this software on a daily basis for my job. After the recent set of updates it has improved it hugely. Now is a lot less clunky to use and now does background syncs so jobs and be completed and you can browse your next jobs, before you had to wait for the completed job to sync on a sync screen. It lays out clearly what lies ahead for the day or the week. Also great little features like calling the customer though the app and the passthrough to google maps feature.

Nachteile

Fieldaware seemed to have ironed out all my cons about the app. Keep up the good work guys!

5 von 63 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

FieldAware Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FieldAware.

FieldAware bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 70,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

FieldAware hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

FieldAware unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Irisch

FieldAware unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

FieldAware kann in folgende Anwendungen integriert werden:

CBOS, NetSuite, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Xero

FieldAware bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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