
Über Clio
Clio ist die führende Kanzleiverwaltungssoftware für die Rechtsbranche. Mit sicherer, cloudbasierter Technologie erleichtert Clio die tägliche Arbeit von Juristen auf der ganzen Welt mit intuitiver Zeiterfassung, Abrechnung, Verwaltung von Angelegenheiten, mobilen Apps und mehr, um jede Aufgabe von der Kundenaufnahme bis zur Rechnung zu rationalisieren.
Anwaltskanzleien aller Größen verwalten problemlos Kundenbeziehungen und Dokumente, vereinfachen die Verwaltung und Zusammenarbeit und optimieren Marketinginitiativen mit Clio. Mit erstklassiger Schulung und Unterstützung können Anwälte ihre Kanzlei von jedem Ort und von jedem Gerät aus sicher verwalten und weniger Zeit für Büroarbeit und mehr Zeit mit der Ausübung von Recht verbringen. Erfahre mehr unter clio.com.
Preisoptionen ab:
39,00 $/Monat
- Gratis Testen
- Abonnement
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Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Unterstützte Sprachen
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Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Clio: 47
- API
- Abrechnung & Rechnungsstellung
- Aktivitäts-Dashboard
- Anpassbare Berichterstellung
- Anpassbare Vorlagen
- Audit Trail
- Aufgaben-Nachverfolgung
- Automatische Benachrichtigungen
- Automatische Sicherung
- Automatisierte Abrechnung
- Benutzerdefinierte Felder
- Benutzerdefinierte Formulare
- Berichterstattung und Statistik
- Compliance Management
- Daten-Import / -Export
- Dokumentenautomatisierung
- E-Mail-Benachrichtigungen
- E-Mail-Integration
- Echtzeit-Daten
- Elektronische Zahlungen
- Fall-Management
- Finanzanalyse
- Gemeinsamer Arbeitsbereich
- Integration in QuickBooks
- Integration in die Buchhaltung
- Integration von Dritten
- Kalenderverwaltung
- Kontakt-Datenbank
- Konversion-Tracking
- Kostenverfolgung
- Kreditkartenbearbeitung
- Kundendatenbank
- Kundenportal
- Massenversand
- Mehrere Währungen
- Microsoft-Outlook-Integration
- Projektbudgetierung
- Rechnungsführung
- Rechnungsmanagement
- Rechnungsverarbeitung
- SSL-Sicherheit
- Sichere Datenspeicherung
- Timer
- Workflow-Management
- Zeit & Kosten Verfolgung
- Zusammenfassende Berichte
- Zwei-Faktor-Authentifizierung
Alternativen
KashFlow
ScaleFactor
Fidesic
QuickBooks Online
Nutzerbewertungen
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Eine Bewertung schreiben
- Branche: Rechtsberatung
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Fantastic Practice Management Solution
Bewertet am 6.7.2019
Vorteile
Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.
Nachteile
Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.
- Branche: Rechtsberatung
- Untern. Größe: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Clio Has Made the Start of My New Law Firm Even More Successful
Bewertet am 29.10.2020
Clio takes case management to a whole new level! Not only does it help me better organize my files...
Clio takes case management to a whole new level! Not only does it help me better organize my files and tasks, but it helps me quickly go between several tasks and files with ease. Clio helps me make the most of each and every day by its easy time management options - making bills quick and easy! Utilizing Clio Manage with Clio Grow has been the perfect setup that I needed as I started my own firm. There is no question that I am better managing my clients and my practice with the use of this software.
Vorteile
My favorite feature of Clio is Clio GROW. I got it right from the start along with Clio Manage and I highly recommend it. As a sole practitioner, I need to be able to streamline and automate my intake process. Additionally, I need to keep up with my leads for marketing purposes. Clio Grow has enabled me to be much faster in my response time with new clients. It is very evident to me that my rate of conversion has been substantially increased with the utilization of Grow and now I cannot imagine my practice without it.
Nachteile
I have seriously not found anything I do not like about this software. I have really practiced with it and have found every feature to be helpful.
- Branche: Rechtsberatung
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Clio: the best on the market
Bewertet am 25.1.2021
Very satisfied.
Very satisfied.
Vorteile
The software operates completely in a web browser. No cloud, no software to be installed on your desktop. If you have fast internet, you have fast attorney practice software, simply put. The visual layout is modern, visually appealing and easy to use. Clio is very customizable, and "works well with others" if have partnered with many great other platforms such as Lawpay, Quickbooks, and Zipwhip to name a few.
Nachteile
So far, nothing we least like about it Clio.
- Branche: Anwaltskanzlei
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Better for new attorneys
Bewertet am 22.3.2017
If you're not used to a system, this can be made into a good system for you. There are a lot of...
If you're not used to a system, this can be made into a good system for you. There are a lot of functions missing--like being able to track time associated with flat fee activities (so you can't track productivity or if you do, you can't print out your billable hours without some discussion to the ethics board). You can track e-mails and phone calls, but not faxes, letters, or text messages. You can set tasks for others that you can update, but the update doesn't get sent to the other person. You can set pop-ups on your calendar for yourself, but not for other people. You can track the budget of a case, but not the running total of transactions or expenses. You can integrate with Quickbooks, but you have to import and export the information--the information does not flow freely between the two. The calendar has all of the same pitfalls as Google Calendar because it is Google calendar but with some functions missing. You can upload and download documents, and you must do that in order to save any changes with Clio (unless you pay for HIPAA-compliant Google Drive Professional). Your receptionist has to separately capture phone messages from your client to you because only you can have conversations. Wandering between the conversations page and the logs page means that you will always end up back in the Matters tab. If you're trying to capture a phone call with a person not in the system you have to exit the phone call and lose all of the information to enter that person before you can save the conversation to a file. It's not customizeable. There are some pros over Amicus but many features I miss (such as being able to track time directly with the phone call, including the time the call was initiated) but it has good parts about it. If you're into nitty-gritty capturing of information and you have the time to invest it can be a good platform but trying to teach established attorneys how to rework their legal practice around it is difficult.
Vorteile
It's online.
The timer can be stopped and started easily.
Nachteile
I spend about two (2) hours a day implementing workarounds to make the system work because it was not built for family law practice or file review. It's a good backup system but it's nothing very reliable unless you're willing to invest the time into making it work.
Antwort von Themis Solutions
Hey Ashley,
This is all fantastic feedback and definitely provides some valuable insight into areas we can improve in order to make Clio work better for all attorneys out of the box. Any chance we could get you on a call with our product team so that they can hear your suggestions?
- Derek, Clio Community Manager
- Branche: Rechtsberatung
- Untern. Größe: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Exceptional Value.
Bewertet am 4.11.2020
Exceptional, professional, easy to use, easy to learn. Simply far more wonderful than I ever...
Exceptional, professional, easy to use, easy to learn. Simply far more wonderful than I ever expected.
Vorteile
The time and billing program is easy to use. Keeps you on track to bill clients timely, accurately reflects you day, unbilled time as well as billed time. Highly functional. Exceptional Customer Service. This is the best decision I made in years.
Nachteile
I do not have any Cons about the program. I wish I used it daily in the beginning of my learning curve.
Clio Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Clio.F. Welche Preispläne bietet Clio an?
Clio bietet folgende Kostenpläne an:
- Beginnt ab: 39,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Was sind die Hauptfunktionen von Clio?
Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Clio
F. Wer sind die typischen Nutzer von Clio?
Clio hat die folgenden typischen Kunden:
Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen
F: Welche Sprachen werden von Clio unterstützt?
Clio unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Clio mobile Geräte?
Clio unterstützt die folgenden Geräte:
Android, iPhone, iPad
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Clio?
Clio kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Chrometa, Cyfe, FactBox, InvoiceSherpa, Law Ruler, PieSync, Teamleader, Wishpond, Xero, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Clio an?
Clio bietet folgende Optionen für Kundensupport:
Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen
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