Über Clio

Clio ist die führende Kanzleiverwaltungssoftware für die Rechtsbranche. Mit sicherer, cloudbasierter Technologie erleichtert Clio die tägliche Arbeit von Juristen auf der ganzen Welt mit intuitiver Zeiterfassung, Abrechnung, Verwaltung von Angelegenheiten, mobilen Apps und mehr, um jede Aufgabe von der Kundenaufnahme bis zur Rechnung zu rationalisieren.

Anwaltskanzleien aller Größen verwalten problemlos Kundenbeziehungen und Dokumente, vereinfachen die Verwaltung und Zusammenarbeit und optimieren Marketinginitiativen mit Clio. Mit erstklassiger Schulung und Unterstützung können Anwälte ihre Kanzlei von jedem Ort und von jedem Gerät aus sicher verwalten und weniger Zeit für Büroarbeit und mehr Zeit mit der Ausübung von Recht verbringen. Erfahre mehr unter clio.com.

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Die 5 Top-Alternativen zu Clio

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Clio

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Clio: 93

  • API
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagenrechnung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Abrechnung
  • Automatische Sicherung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • CRM
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Document Automation
  • Document Capture
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentvorlagen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Fall-definierte Zeitmesser
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Für Juristen
  • Für das Familienrecht
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfliktmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Leadmanagement
  • Lohnzettel verwalten
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierte Terminplanung
  • SSL-Sicherheit
  • Sales-Pipeline-Management
  • Scheckausstellung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Suchen / filtern
  • Termin-Fristenmanagement
  • Timer
  • Tracking der Beschwerde
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung

Alternativen

CaseLoad

0
Nr. 1 Alternative zu Clio
CaseLoad is a fully integrated legal case management and legal accounting system built for modern law firms operating...

Rocket Matter

4,4
Nr. 2 Alternative zu Clio
Rocket Matter ist die führende cloudbasierte Kanzleiverwaltungssoftware, mit der du effizientere Anwaltskanzleien...

MyCase

4,7
Nr. 3 Alternative zu Clio
MyCASE, die erste All-in-one Web-basierte Praxis-Management-Software für Rechtsanwälte, wurde gebaut, um die häufigste...

CosmoLex

4,7
Nr. 4 Alternative zu Clio
CosmoLex ist das einzige cloudbasierte All-in-one-Praxisverwaltungs-, Abrechnungs- UND Buchhaltungssystem (keine...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(1.163)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 1.163 Bewertungen angezeigt
Stephen B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Fantastic Practice Management Solution

Bewertet am 6.7.2019

Vorteile

Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Nachteile

Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

Thad S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Security is lacking for the accounting side. Otherwise it's a very good software.

Bewertet am 3.4.2020

We have been with Clio since about the middle of October 2019 (today is April 3, 2020) and we are...

We have been with Clio since about the middle of October 2019 (today is April 3, 2020) and we are mostly pleased. I think that most case management software works on the same theory: a contact (person or enterprise) can have several different matters (cases). Like most users, we just want it to work and it does (with the exception of the accounting problem described above).

Clio has so many helpful features and integrations that it could take a year or two just to get a small to medium-size office up to speed with using all the features.

However, UNTIL CLIO FIXES THE ACCOUNTING SECURITY PROBLEM, DO NOT SWITCH FROM YOUR CURRENT PROGRAM.

Vorteile

-It has very robust features and integrations.
- I love that the document repository is built-in and built into the price.
- Tech support is good via chat, so I can resolve issues quickly.
-Because it's the leading player in cloud-based case management, it seems like integrations are more numerous.
-Only on rare occasions have I seen the software go off-line or slow down.
-The outlook and word integrations are robust.
-It's easy to find experts who work with Clio because it's such a significant player. We are now setting up operations with a Clio expert bookkeeper. We could not do that when we used a competitor program called PracticePanther.

Nachteile

1. EMBEZZLERS PARADISE. Clio's accounting security settings allow anyone who can make a receipt for receiving a payment also to be able to EDIT that payment afterward. So, a dishonest employee could make a receipt for $500 cash, pocket $300, and then go back and edit that receipt to be only $200. Right now are using carbon copy receipts as a workaround, but that's not very professional or 21st century. CLIO, YOU GOTTA GET IT TOGETHER AND FIX THIS.

That same security setting described above also allows users with that setting to see a client's balance before their case is submitted (as a flat fee immigration firm, we want to be paid before the case is finished). Clio supposedly tried to fix this by allowing a balance to be viewed without being able to edit payments but that feature it doesn't work.

2. It would be nice to see a texting feature to verify appointments within Clio. Other cloud-based case management does that. With Clio you have to buy another program for texting.

3. It would be nice if we could see all communications for each matter just by clicking on the contact. It is something that Clio should make as a feature that can be turned on and off. It would work better for our firm because we represent individuals in immigration cases that could have three or four different matters.

Christopher C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Clioed

Bewertet am 31.8.2021

Vorteile

We choose it nearly a decade ago. They constantly evolve and have address issue proactively. With the new integration to QBO it is a product worthy of consideration.

Nachteile

To manage the growing firm we needed to use FasterSuite to address the docketing shortcomings of Clio.

In Betracht gezogene Alternativen

CosmoLex und Actionstep

Gründe für den Wechsel zu Clio

Cosmo Lex has no integrations. Not even the ability for Clients to use a webform to onboard. We assessed Action steps. A seeming good product however, I understand, the integration with QBO is weak and lead to errors.
Diane R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

There has to be something better; going downhill for solos

Bewertet am 9.2.2017

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small...

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small practice firms. It has increasingly become more cumbersome and takes longer to calendar and bill than I would like. The interest feature on the billing can only calculate simple interest. Once you enter the interest formula, there is no way to disconnect it so you are left to manually delete all of the entries. They have changed the billing process from a process that once took about an hour to taking about 3 hours. A bill is generated and placed under the Draft tab, you can view it, edit it, submit it for approval (a waste of time for a solo), or approve it - so I view it, see it needs to be edited, and click on edit, the bill comes up for editing, then once you've completed it, you hit Approve - and nothing happens which is new - you either can hit the go to bills Awaiting Payment link, or click on the Awaiting payment screen -- from there, you are forced to sort through all of your accounts receivable to find your newly edited bill. Once you find the bill, then you can Receive Payment from the trust account - but be careful since if your client has $500 in trust and the bill is $1000, the trust payment will pop up $1000, which you know is inaccurate, so you have to do another edit. Then the bill drops out of view and you either have to return to Awaiting Payment or Paid tabs - search through all of the other bills, find your bill, then you can download it - print it, or save it, and then email it.
If you want to enter a new appointment, you can do so on the calendar, but if you want to create a method to track the new client, you have to go to another tab to set up a matter, you can only input the client's name, not the address, not the phone number, not any other stuff that should appear at this point, in my opinion. Then you add in your number. Then you have to track down the name you just entered and try and add in addresses, phone numbers, email addresses. The process is incredibly time consuming.

Pros: Cost
Cons: Overly rigid, designed for those who have a data processor employee, time consuming, not customer service oriented - was marketed for solos/small practices and this is not the case any longer.

Vorteile

Web based program and cost.

Nachteile

Rigid, time consuming process. So many things don't work and the process of finding a work around is cumbersome.

Sean F.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent all in one legal case management with lots of integration

Bewertet am 10.8.2021

Clio is really one of the leaders in legal technology and for good reason.

Clio is really one of the leaders in legal technology and for good reason.

Vorteile

They have a huge library of integration apps to connect everything in one place. It can be tailored for multiple practice areas and multiple size firm.

Nachteile

Since the tool is so expansive it doesn’t always specialize well. I have one practice area and have a solo firm. It can do anything I need it to do but there are a lot of features and things that I don’t need. But the price is reasonable enough that it doesn’t feel wasteful.

In Betracht gezogene Alternativen

Smokeball und PracticePanther Legal Software

Gründe für den Wechsel zu Clio

More integrations and good reviews from fellow attorneys.
5 von 1.163 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Clio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Clio.

Clio bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 39,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Clio hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Clio unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Clio unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Clio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

Clio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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