Über Clio

Clio ist die führende Kanzleiverwaltungssoftware für die Rechtsbranche. Mit sicherer, cloudbasierter Technologie erleichtert Clio die tägliche Arbeit von Juristen auf der ganzen Welt mit intuitiver Zeiterfassung, Abrechnung, Verwaltung von Angelegenheiten, mobilen Apps und mehr, um jede Aufgabe von der Kundenaufnahme bis zur Rechnung zu rationalisieren.

Anwaltskanzleien aller Größen verwalten problemlos Kundenbeziehungen und Dokumente, vereinfachen die Verwaltung und Zusammenarbeit und optimieren Marketinginitiativen mit Clio. Mit erstklassiger Schulung und Unterstützung können Anwälte ihre Kanzlei von jedem Ort und von jedem Gerät aus sicher verwalten und weniger Zeit für Büroarbeit und mehr Zeit mit der Ausübung von Recht verbringen. Erfahre mehr unter clio.com.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Bilder

With the Matter Dashboard in Clio Manage, easily see critical matter details, billing information, and matter milestones at a glance.
Robust invoice customization options give law firms the opportunity to put their branding front and center.
The Clio Manage timekeeper allows busy legal professionals to capture every billable second and ensure they're never missing a minute.
The Clio Manage mobile app allows legal professionals to work on the go, wherever they are—whether at the courthouse, in the office, or at home.
Clio calendar
Clio matter pipeline
Clio create new contact
Clio reports
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Clio Screenshot: With the Matter Dashboard in Clio Manage, easily see critical matter details, billing information, and matter milestones at a glance. Clio Screenshot: Robust invoice customization options give law firms the opportunity to put their branding front and center. Clio Screenshot: The Clio Manage timekeeper allows busy legal professionals to capture every billable second and ensure they're never missing a minute. Clio Screenshot: The Clio Manage mobile app allows legal professionals to work on the go, wherever they are—whether at the courthouse, in the office, or at home. Clio Screenshot: Clio calendar Clio Screenshot: Clio matter pipeline Clio Screenshot: Clio create new contact Clio Screenshot: Clio reports

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Clio: 76

  • API
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagenrechnung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Sicherung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • CRM
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Document Automation
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Fall-definierte Zeitmesser
  • Finanzanalyse
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Konversion-Tracking
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Lohnzettel verwalten
  • Massenversand
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Projektbuchhaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rechtsfall-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Scheckausstellung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Timer
  • Tracking der Beschwerde
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zusammenfassende Berichte
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung

Alternativen

CosmoLex

4,7
Nr. 1 Alternative zu Clio
CosmoLex ist das einzige cloudbasierte All-in-one-Praxisverwaltungs-, Abrechnungs- UND Buchhaltungssystem (keine...

Rocket Matter

4,4
Nr. 2 Alternative zu Clio
Rocket Matter ist die führende cloudbasierte Kanzleiverwaltungssoftware, mit der du effizientere Anwaltskanzleien...

Zola Suite

4,7
Nr. 3 Alternative zu Clio
Erfahre, warum Zola eine schnell wachsende Praxisverwaltungssoftware ist. Branchenführende Funktionen wie patentiertes...

LawMaster

4
Nr. 4 Alternative zu Clio
Centralize all legal operations in one place with LawMaster's law practice management solution. LawMaster allows law...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(1.152)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Clio bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 1.152 Bewertungen angezeigt
J.p. W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Clio is the best option for a solo or small firm law practice

Bewertet am 4.11.2019

After 3 years, I am still working at discarding habits and practices built up over 25 years as a...

After 3 years, I am still working at discarding habits and practices built up over 25 years as a practicing attorney to better incorporate Clio's feature into my daily work flow. One of Clio's driving philosophy's is to make lawyers more productive with their time, and make lawyers services more accessible to persons that need legal advice. Clio's focus on providing multiple access points, including mobile apps designed from the ground up with these two goals in mind, will pay off for both Clio and my practice in the long run.

Vorteile

The Clio platform is not intended to be a closed, proprietary system. Instead, it forms the foundation for the day to day management of leads, clients, time, documents, and billing, supplemented by almost 200 third party integrations, with new offerings coming on line each month. Clio offers unlimited cloud storage and IOS/Android apps making all of your firm information, clients, and documents available 24/7. Clio continues to innovate and as the leading provider to small/medium law firms throughout the world, I don't worry about whether they will be in business a few years from now. Finally, all, yes all, of your data saved in Clio is easily exportable should you decide to change to a different vendor.

Nachteile

Clio's growth means that feature changes must be more fully vetted as they are used by more than 150,000 legal professionals. As they broaden their perspective to encompass larger firms, the pace of change may continue to be more deliberate. The movement and management of files without a third party integration, such as FasterLaw, is cumbersome. Clio's own integrations with Office365 for emails and calendaring remain a work in progress.

Lindsay H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great software and user friendly!

Bewertet am 21.7.2020

My overall experience has been great! They are always making sure to take the next step in...

My overall experience has been great! They are always making sure to take the next step in integrations and constantly keep their software up to date and secure.

Vorteile

I liked how the IT team literally walked me through the entire set-up/integration. To be 100% honest, they recovered & transferred my crashed billing entries from Timeslips into their system. There are so many positives re: Clio software that I cannot pick what I like most; however, the Quick Bill & Payment Plan features are very convenient. Oh, I can't write a review and not mention the LawPay integration. That is also a great feature!

Nachteile

I hate when I am asked for instructions on setting up their client portal because I have no instructions to give them. I wish Clio had a .pdf that I could hand to every new client. I also wish there were more options re: billing history printouts for the Court. This is VERY important when asking for ATTY fees.

Daniel V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great comprehensive practice management solution for lawyers

Bewertet am 1.4.2021

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

Vorteile

The integration with Quickbooks Online is clutch. While there are still some additional functionalities I would build into it, I love that a transaction in Clio creates a journal entry in QB that I can then link to a bank transaction. Makes bookkeeping way easier.

Nachteile

I wish that a client could access Clio for Clients and Clio Connect at the same time.

Ashley M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Better for new attorneys

Bewertet am 22.3.2017

If you're not used to a system, this can be made into a good system for you. There are a lot of...

If you're not used to a system, this can be made into a good system for you. There are a lot of functions missing--like being able to track time associated with flat fee activities (so you can't track productivity or if you do, you can't print out your billable hours without some discussion to the ethics board). You can track e-mails and phone calls, but not faxes, letters, or text messages. You can set tasks for others that you can update, but the update doesn't get sent to the other person. You can set pop-ups on your calendar for yourself, but not for other people. You can track the budget of a case, but not the running total of transactions or expenses. You can integrate with Quickbooks, but you have to import and export the information--the information does not flow freely between the two. The calendar has all of the same pitfalls as Google Calendar because it is Google calendar but with some functions missing. You can upload and download documents, and you must do that in order to save any changes with Clio (unless you pay for HIPAA-compliant Google Drive Professional). Your receptionist has to separately capture phone messages from your client to you because only you can have conversations. Wandering between the conversations page and the logs page means that you will always end up back in the Matters tab. If you're trying to capture a phone call with a person not in the system you have to exit the phone call and lose all of the information to enter that person before you can save the conversation to a file. It's not customizeable. There are some pros over Amicus but many features I miss (such as being able to track time directly with the phone call, including the time the call was initiated) but it has good parts about it. If you're into nitty-gritty capturing of information and you have the time to invest it can be a good platform but trying to teach established attorneys how to rework their legal practice around it is difficult.

Vorteile

It's online.
The timer can be stopped and started easily.

Nachteile

I spend about two (2) hours a day implementing workarounds to make the system work because it was not built for family law practice or file review. It's a good backup system but it's nothing very reliable unless you're willing to invest the time into making it work.

Antwort von Themis Solutions

Hey Ashley,

This is all fantastic feedback and definitely provides some valuable insight into areas we can improve in order to make Clio work better for all attorneys out of the box. Any chance we could get you on a call with our product team so that they can hear your suggestions?

- Derek, Clio Community Manager

Yunus P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Clio: the best on the market

Bewertet am 25.1.2021

Very satisfied.

Very satisfied.

Vorteile

The software operates completely in a web browser. No cloud, no software to be installed on your desktop. If you have fast internet, you have fast attorney practice software, simply put. The visual layout is modern, visually appealing and easy to use. Clio is very customizable, and "works well with others" if have partnered with many great other platforms such as Lawpay, Quickbooks, and Zipwhip to name a few.

Nachteile

So far, nothing we least like about it Clio.

5 von 1.152 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Clio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Clio.

Clio bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 39,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Clio

Clio hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Clio unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Clio unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Clio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

Clio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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