TrekkSoft

Verwalte, vermarkte und verkaufe mit einer einzigen Tour- und Aktivitätslösung.

Über TrekkSoft

Mit der Buchungssoftware von TrekkSoft kannst du deine eigene personalisierte, markengeschützte Website einrichten, auf der du deine Produkte beschreiben, Live-Bestände veröffentlichen, für deine Produkte werben, Rabatte anbieten und Zahlungen akzeptieren kannst.

Trekksoft bietet jederzeit mobilen Zugriff auf Live-Buchungsinformationen für Endnutzer, Agenten und Mitarbeiter. Die Buchungssoftware kann über ein integriertes Widget in deine aktuelle Website integriert werden.

Du kannst den TrekkSoft-Kanalmanager verwenden, um deine Touren und Aktivitäten den Vertriebspartnern der Branche vorzustellen, du kannst deine Touren auch auf den Websites anderer Anbieter verkaufen oder ihnen erlauben, ihre Touren auf deiner Website zu verkaufen.

TrekkSoft bietet eine Reisemanagementlösung für Reiseunternehmen, mit der sowohl das Backend als auch die Frontend-Operationen deines E-Commerce-Shops verwaltet werden können. Durch die Erstellung deiner eigenen Marken-Website sowie die Möglichkeit, TrekkSoft in andere Websites zu integrieren, kannst du eine effizientere und persönlichere Nutzererfahrung schaffen.

Über verschiedene Nutzerrechte und Zugriffsberechtigungen kannst du TrekkSoft sowohl für den Verkauf an Agenten nutzen, als auch über ein einfach zu bedienendes CMS-Tool Änderungen an deiner Website vornehmen.

TrekkSoft ist mobilfreundlich, sodass Agenten, Kunden und Vertriebsmitarbeiter Touren von ihren mobilen Geräten verkaufen, organisieren und bezahlen können. Du kannst die API von TrekkSoft verwenden, um die App in deine anderen Systeme und Plattformen einzubinden. Integriere Facebook- und Google-Anzeigen und verwende Werbetools wie Rabattcodes, um neue Kunden anzuziehen.

Bewirb deine Touren und Aktivitäten auf dem TrekkSoft-Marktplatz, TrekkMarket, und nutze die Software, um Zahlungen online abzuwickeln. Das TrekkSoft Payment Gateway ist sicher und führt wöchentliche Auszahlungen auf dein Bankkonto aus. Trekksoft kann auch in andere Zahlungsgateways integriert werden.

Preisoptionen ab:

N/A

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Die 5 Top-Alternativen zu TrekkSoft

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Andorra, Antigua und Barbuda, Argentinien, Österreich, Australien und 86 weitere , Aruba, Bosnien und Herzegowina, Barbados, Belgien, Bolivien, Brasilien, Bahamas, Belize, Kanada, Schweiz, Chile, China, Kolumbien, Costa Rica, Kuba, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dänemark, Dominica, Dominikanische Republik, Ecuador, Estland, Spanien, Finnland, Fidschi, Mikronesien, Vereinigtes Königreich, Grenada, Griechenland, Guatemala, Guyana, Honduras, Kroatien, Ungarn, Irland, Israel, Island, Italien, Jamaika, Japan, Kiribati, St. Kitts und Nevis, Kaimaninseln, St. Lucia, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Republik Moldau, St. Martin, Marshallinseln, Malta, Mexiko, Nicaragua, Niederlande, Norwegen, Nauru, Panama, Peru, Papua-Neuguinea, Polen, Puerto Rico, Portugal, Palau, Paraguay, Salomonen, Schweden, Singapur, Slowenien, Slowakei, San Marino, Suriname, El Salvador, Turks- und Caicosinseln, Tonga, Türkei, Trinidad und Tobago, Taiwan, Vereinigte Staaten, Uruguay, Vatikanstadt, St. Vincent und die Grenadinen, Venezuela, Vanuatu, Samoa, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch

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Die 5 Top-Alternativen zu TrekkSoft

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von TrekkSoft: 55

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Berichte
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gruppenreservierungen
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lieferanten-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Paketerstellung
  • Preismanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reiseplan erstellen
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Ressourcenmanagement
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zentrales Reservierungssystem
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen

Checkfront

4,5
Nr. 1 Alternative zu TrekkSoft
Checkfront ist ein Online-Buchungssystem, das es Unternehmen ermöglicht, ihre Bestände zu verwalten, Reservierungen zu...

The Flybook

4,7
Nr. 2 Alternative zu TrekkSoft
The Flybook ist eine cloudbasierte Buchungs-, Reservierungs- und Marketinglösung für Aktivitäten- und Reiseveranstalter,...

Rezdy

4,6
Nr. 3 Alternative zu TrekkSoft
Rezdy ist eine cloudbasierte Reservierungs- und Buchungssoftware, die speziell für Anbieter*innen von Touren, Aktivitäte...

FareHarbor

4,8
Nr. 4 Alternative zu TrekkSoft
FareHarbor bietet branchenführende Online-Ticketing- und Buchungslösungen für Touren, Aktivitäten, Attraktionen und...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(201)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,4/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 201 Bewertungen angezeigt
John Y.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We use Trekksoft daily for all of tour operations.

Bewertet am 14.9.2019

Overall A+ there is nothing as good as it out on the market at the moment and I have looked at them...

Overall A+ there is nothing as good as it out on the market at the moment and I have looked at them all. If a company wants to take their booking seriously they should use the Trekksoft backbone and customise it to suit their needs.

Vorteile

It is a turnkey system with a full back end support staff. The management of the booking process is designed for ease of use and the best user experience.

Nachteile

Because it is a new more people need to use the software in order to grow the network, this happening as more and more companies trust the system.

In Betracht gezogene Alternativen

Rezdy, FareHarbor, Shopify und Terapeak Research

Gründe für den Wechsel zu TrekkSoft

The Trekksoft system was designed by actual tour and activity providers which is why it uniquely solves specific problems that tour and activity providers face on a daily basis. Using input from real clients that use the software they are able to use technology to help organize a traditionally disorganized market.

Antwort von TrekkSoft

Dear John,

Thank you for your feedback, we are happy to work with you and to see that you are successful with our system so far.

We are looking forward to many more years of partnership with you.

Best Regards,

The Trekksoft Team

David M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

excellent program

Bewertet am 7.5.2021

excellent experience overall, I had a website with all the necessary information to make a...

excellent experience overall, I had a website with all the necessary information to make a reservation, but I didn't have a calendar for availability, neither the option of adding promo codes and how to gather all the information that I needed to make a reservation with no leaking information.
It actually made my website eligible to make a fast and easy reservation on internet.

Vorteile

adding the information of my tours was easy, even that there are a lot of details to cover, it is easy and the steps to follow to fill all the information was easy to follow and understand.
Me, as a tour guide, I had all the possible options that I needed to add to my tours and excursion and also add some other options that the program had that I didn't have an idea that I could use, so it was great.
once I had had all the information added to the program, I made some test reservations and it was really easy to use and could ask all the information that I needed to make a reservation.

Nachteile

The only feature that I had some problems with was the tickets, it was a little confused for me being English not my first language, to understand something's about it.
it took me a while and a few emails from your team support to finally made the way I wanted.
I was confused about the user name, client name, tour information, so when I was adding the text to the voucher, I could not get the information that I wanted, but at the end, I did it with your support.

In Betracht gezogene Alternativen

Stripe und Bokun

Gründe für den Wechsel zu TrekkSoft

the option of paying a commission per transaction and not a monthly fee. I was adding trekksoft on a time that I knew I was not going to have reservations, so that was the main reason why. the second reason was that when I was doing some research and ask you some questions about your options, you were very clear and helpful.

Antwort von TrekkSoft

Dear David

Thank you so much for your detailed and thoughtful review. We are happy to see that so far you are satisfied and successful with our system.

Your feedback is always important as it helps us to keep on improving, thanks for letting us know about the struggles with tickets and custom fields set up, I will for sure pass this feedback to our product team so they consider it for future improvement.

Looking forward to more years of partnership.

Best,

The TrekkSoft Team

Mario M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Really good for the pandemic time

Bewertet am 27.8.2021

In time of pandemic the experience have been really nice.

In time of pandemic the experience have been really nice.

Vorteile

I like that the software allow me to integrate all my tour into my website ana also gave me internal bookings tools

Nachteile

The invoice and voucher that my customers receive are still difficult to me customize it

Antwort von TrekkSoft

Dear Mario,

Thank you for taking the time to leave us your feedback about the experience with our system so far.

I am glad to hear that we could support you in a good way during the pandemic, as helping each other during all times and more during the hard ones is what we aim for.

About the invoice and vouchers, I do realize that the invoices are a bit limited, but the vouchers, definitely can be customized. Feel free to reach out our support team at support@trekksoft.com and they will be able to guide you in that set up.

Looking forward to many more years of partnership.

Best,

Your Trekksoft Team

Phil R.
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Owes me a lot of money , wont respond, terrible support, many technical issues & designed to...

Bewertet am 15.9.2017

Be warned about this company - they are good at marketing and promising everything about their...

Be warned about this company - they are good at marketing and promising everything about their product but they fall far from delivering on their promises and can seriously damage your business.

Nachteile

The pre sales people will do everything they can and promise you everything to get you on board - but after that you will not received the same level of response again.

- The actual technical setup of the site causes lots of SEO issues and google to penalize you giving you no chance of doing well in rankings. You are very limited on what you can do to make changes to help this. Our sales dropped 60% when we switched.
- The tech support is just a system to fob you off with next to no support at all. They have a "helpdesk system" chat type interface right in the admin , you ask a question and it will take min hours but more likely a day or so for someone to reply but that reply will usually not be an answer but just "we will pass this onto the support team" . So basically can take days to just have you request passed to support. From there your lucky if you get a response in less than a week , often taking many weeks for a reply.
-The checkout cart is extremely bad and has extremely high abandonment rates. Also the fact that you can only book one product at a time loses lots of sales or puts people off from booking at all
- The payment processing fees are very high, and that is on top of an already expensive fee you pay for the system, charges for refunds, placing bookings (even for offline bookings there are fees!).
- The checkout cart currency conversion system is a ripoff that just annoys your customers and results in lots of complaints about you over charging them. Basically , by default it is set to have Trekksoft handle the conversion and they rates in their favor to make more money - it is possible for the customer to choose to have their bank do the conversion but this is not obvious and no one does, so they only find out when there are excessive charges in their bank account. So make it worse a problem we experience on several occasions (and i reproduced this , reported it and was told it wasnt a problem / brushed aside)) is a double conversion - example using a credit card in USD to pay for the products priced in USD on our site the customer have teh payment converted to a non usd currency (incurring charges by trekksfoft) then it was presented to the USD credit in the non USD currency , therefore incurring conversion charges again. Basically for USD priced items with a USD credit card was doublely charged for currency conversions!
- some tours that showed as being authorized had problems in the trekksoft gateway back end resulting in us not being paid. When we queried these we were given random excuses trying to fob us off and avoid paying (never resolved).

The issues go from top to bottom - CEOs and senior management have been included in email complaints about them not responding (several emails over a month period) to my request for answers regarding the many thousands of USD they owe us but we get no response. Last email informed them of impending legal action and it receive a swift apology and a promise it would be investigate by a support manage , with a follow up response the following day. That what several days ago and nothing so I have no choice but to take legal action against the company now.

Ángel R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Nos permite dar un servicio de 10

Bewertet am 13.7.2021

Confisr en trekksoft nos permite crear un sistema de reservas para organismos públicos que con...

Confisr en trekksoft nos permite crear un sistema de reservas para organismos públicos que con nuestros medios propios no seriamos capaces de acometer. Nos permiten obtener otra vía de ingresos y sin apenas esfuerzo.

Vorteile

Una vez que tienes todos los servicios y actividades configurados, la opción de integrar el widget de reservas en cualquier web te permite vender en multiples sitios durante 24h los 7 dias de la semana. Se automatiza todo el proceso y solo hay que pararse a configurar bien de inicio las cosas, luego va solo!!

Nachteile

La configuración inicial es un poco compleja, pero que cosa nueva no lo es. Tienes un servicio de soporte, en inglés, pero te dicen y asesoran como hacer las cosas. Le falta estar todo bien traducido a español, ya que aún hay campos que salen en inglés, pero están trabajando en mejorar ese detalle.

Antwort von TrekkSoft

Dear Angel,

Thank you so much for taking the time to leave us a review. We are happy to see that TrekkSoft is helping you to offer a successful service to your end customers. Having them and you happy is what we strive for.

If you have any further comments about the complexity at the beginning of the setup, we are more than willing to receive them as that will help us improve the whole process from beginning to end for all of you.

We are looking forward to many more years of partnership and keep on helping your business to succeed.

Best,

The TrekkSoft Team

5 von 201 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

TrekkSoft Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über TrekkSoft.

TrekkSoft bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

TrekkSoft hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

TrekkSoft unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch

TrekkSoft unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

TrekkSoft kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Braintree, Facebook for Business, Google Analytics, Google Calendar, Joomla, Ogone, Optimizely, PayPal, Stripe, Wix, WordPress, Zapier, Zendesk

TrekkSoft bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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