Crelate
Über Crelate
Recruiting- und Personalagenturen, Executive Search-Firmen und interne Recruiter werden von Crelate Talent, einem All-in-one-System zum Bewerber-Tracking und zum Recruiting-CRM, unterstützt. Nutzer können den Fortschritt der Kandidaten verfolgen, Interaktionen aufzeichnen, Aufgabenlisten verwalten und E-Mails direkt von ihrem Pipeline-Bildschirm aus versenden. Zu den wichtigsten Funktionen gehören mobile Clients, gebrandete Kandidatenportale, unbegrenzte Datensätze und mehr.
Nutzer können Kandidaten per Drag & Drop durch den Einstellungsprozess ziehen und Lebensläufe schnell überprüfen, ohne die Talentpipeline zu verlassen. Visualisiere, filtere und betrachte personalisierte Rekrutierungs-Dashboards und passe die Rekrutierungsaktivitäten und den Einstellungsprozess vollständig an.
Vom Lead bis zur Platzierung können Nutzer Suchaufträge und Bestellungen direkt neben ihrer Talentpipeline verwalten. Nutze Leads, baue den Verkaufstrichter auf, verwalte Talente und Kundeninteraktionen über den gesamten Vertriebslebenszyklus hinweg und richte Talente in jeder Phase des Vertriebsprozesses auf potenzielle Chancen aus. Nutzer können auch Gebühren berechnen und den Wert ihrer Pipeline verstehen.
Die automatische E-Mail- und Kalenderintegration mit Office 365 und Google Mail bedeutet, dass sich die Nutzer auf das Wesentliche konzentrieren können: die Interaktion mit Kandidaten und Kunden.
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Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Salesforce Sales Cloud
HubSpot CRM
Conrep
Oracle Taleo Cloud
Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Extremely Valueable tool for Recruiting agencies
Bewertet am 26.7.2019
I love Crelate, use it on an hourly basis.
I love Crelate, use it on an hourly basis.
Vorteile
I love how customizable it is. It helps me manage both the candidate and client facing side of the business and customize almost any pipeline and report.
Nachteile
Since there are so many different facets, it took a bit longer to get up to speed on the product, but once I did, its very user intuitive. Also, the mobile app needs more work to get it to where the desktop product is.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Realistic expectations
Bewertet am 15.10.2024
Overall positive. Took a while to get up to speed. Sales person didn’t explain things are factual...
Overall positive. Took a while to get up to speed. Sales person didn’t explain things are factual as they are. Especially the hands on training part. She left out that the hands on training would be one hour per week for 12 weeks and the trainer didn’t do the work they walked me through how to do it. Delayed our launch schedule tremendously. But overall good after the first three months of confusion.
Vorteile
The candidate tracker flow and ability to customize our own steps and sequences (for the most part). Cost is a big benefit as well.
Nachteile
Small glitches with applications coming in without contact info. Not all file types accepted as resume upload. Not having a true sourcing database without purchasing other extensions onto it. Love the system but sales person over sold the product and then never answers emails back but before we purchased she contacted us non stop. Not a good feeling. Overall good.
Gründe für den Wechsel zu Crelate
Cost and functionality would be the main reasons.Antwort von Crelate
Thank you for your detailed feedback about your experience with Crelate, particularly regarding our customizable candidate tracking features and cost-effectiveness. We're glad to hear that you're finding value in the system and appreciate you taking the time to share your experience.
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
CRM is lacking
Bewertet am 1.9.2023
In terms of a CRM, Crelate lacks advanced search and sort capabilities. In certain areas, you can...
In terms of a CRM, Crelate lacks advanced search and sort capabilities. In certain areas, you can only sort lists of clients and contacts by most recent date. Their mass email limits are really oppressive, and selecting lists to mass email is difficult. They also created a TON of duplicates during our data integration process. We had to do a lot of manual work to categorize sales contacts vs candidates. I can't get a good call flow because every time I log an activity on a sales contact, the entire list re-sorts by most recent activity date. I then have to find where I left off, which can be hundreds of rows down by that point. Creating lists is aggravating because I can only add sales contacts to email campaigns in batches of 100, and even then, there is a bug that keeps showing the original quantity of contacts from the list, so I can't tell how many more times I need to click to the next page and add the next 100 sales contacts.
Vorteile
It integrates pretty well with RingCentral for click-to-dial
Nachteile
During our demo process, we were told by two people that we can send an unlimited number of emails a day. They don't tell you that they mean an unlimited number of INDIVIDUAL one-off emails. I told them the quantity of emails I need to send on a daily/weekly basis and they said they can handle it. This was untrue.
In Betracht gezogene Alternativen
Bullhorn ATS & CRMWarum Crelate gewählt wurde
We were told their mass email capabilities were great. We are at their highest tier and I can only send in batches of 2000 at a time or 5000 a day.Zuvor genutzte Software
Tracker- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Well designed and supported CRM/ATS
Bewertet am 15.10.2024
This is so much better than the previous products I've used.
This is so much better than the previous products I've used.
Vorteile
Designed specifically for recruiters.
The technical support is very knowledgeable about the product.
The product is very intuitive.
Simply and easily integrates with the other apps we use.
Consistent and frequent improvements to the product
Nachteile
It's slightly less customizable than other products.
Warum Crelate gewählt wurde
The previous product was not suitable for our modern needs.Zuvor genutzte Software
PCRecruiterGründe für den Wechsel zu Crelate
Cost / benefit. had all the features we needed at a fair price.Antwort von Crelate
Thank you for highlighting how our recruiter-specific design, technical support, and integrations have enhanced your workflow, particularly compared to your previous solutions. We're glad that Crelate provides the features you need at a fair price point and appreciate you taking the time to share your experience.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Happy to be with Crelate
Bewertet am 21.10.2024
Crelate is the fourth system I have had to adapt to during the past 16 years. I was initially...
Crelate is the fourth system I have had to adapt to during the past 16 years. I was initially aprehensive --something new -- but quickly found Crelate to be user friendly and much better than our former system. In face, I have tracked my productivity and it is much improved with Crelate.
Vorteile
Crelate works with me --I don't become "tired" navigating the system. The flow causes me to believe that people who have actualy worked in my field helped design this system.
Nachteile
Still fairly new with the system -- While I don't consider myself, "Mr. Crelate" --and I haven't taken full advantage of all capabilities, At this point I have no major complaints.
Antwort von Crelate
Thank you for your review! We're so glad the system has been easy to adapt to, and most of all that your productivity has improved with Crelate!
Crelate Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Crelate.F. Welche Preispläne bietet Crelate an?
Crelate bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 99,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Crelate?
Crelate hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000
F: Welche Sprachen werden von Crelate unterstützt?
Crelate unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Crelate mobile Geräte?
Crelate unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Crelate?
Crelate kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CareerBuilder, Checkr, Dice, Dropbox Sign, Glassdoor, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Indeed, Interseller, LogicMelon, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, Okta, Outplay, Plivo, RingCentral Contact Center, RingCentral Engage Voice, RingCentral Video, SeekOut, Spark Hire, Stax Bill, WordPress, Zapier, ZipRecruiter, ZoomInfo Talent, hireEZ, humanpredictions
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Crelate an?
Crelate bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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