JobAdder

Personalbeschaffung vereinfachen – Talente effektiver finden und einstellen

4,3 /5 (98 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

JobAdder Übersicht

Was ist JobAdder?

JobAdder steigert täglich für mehr als 10.000 Recruitment-Profis die Rekrutierungseffizienz. Die umfassende Plattform für Personalbeschaffungsmanagement und ATS ist funktionsreich und flexibel und wächst mit deinem Unternehmen mit.

Als cloudbasierte Plattform ist JobAdder von jedem Ort mit Internetverbindung zugänglich sowie auf Mobilität ausgelegt. Mit robusten Funktionen wie der Umwandlung von Sprache in Text, Video, Gestennavigation und Aktionsaufforderungen bietet die Lösung optimale Produktivität auf Smartphones oder Tablets.

Die fortschrittlichen Veröffentlichungstechnologien von JobAdder sind vollständig in die Software integriert, sodass kein Drittanbieterunternehmen für Stellenausschreibungen benötigt wird. Wenn eine Stellenanzeige erstellt wurde, können Nutzer die Jobbörsen auswählen, in denen sie veröffentlicht werden soll. Mit einem einzigen Klick können die Stellenausschreibungen auf über 200 Jobbörsen und Werbeplattformen übertragen werden, einschließlich Social-Media-Websites.

Die Nachverfolgung und Verwaltung freier Stellen ist einfach. Anwendungen werden automatisch in das System geparst. Von dort aus können Recruitment-Profis Anschreiben und Lebensläufe online prüfen und Kandidaten über den Rekrutierungs-Workflow in die nächsten Phasen verschieben. JobAdder bietet auch anpassbare SMS- und E-Mail-Vorlagen, sodass du einfach mit Kandidaten kommunizieren und ihr Interesse wecken kannst, um sicherzustellen, dass sie eine erstklassige Erfahrung haben.

Organisiere über die elegante und intuitive Nutzeroberfläche von JobAdder alles von Mailing-Listen über Interessierte bis zu individuellen Talentpools. Alle Dashboards und Ansichten sind vollständig anpassbar, wobei Drag-and-Drop- und Größenanpassungsfunktionen verwendet werden.

JobAdder bietet der gesamten Kundschaft kostenlosen und unbegrenzten Support. Die günstigen Preise basieren auf den Nutzern. JobAdder empfiehlt sich für jedes Unternehmen, das nach einer intuitiven und kostengünstigen Möglichkeit sucht, gute Talente anzuwerben.

JobAdder Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

JobAdder Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

JobAdder Screenshot:
JobAdder Screenshot: JobAdder Screenshot: JobAdder Screenshot: JobAdder Screenshot: JobAdder Screenshot: JobAdder Screenshot:

JobAdder Bewertungen

JobAdder Bewertungen

Gesamtbewertung
4,3
/
5
Ausgezeichnet
60

Sehr gut
27

Durchschnitt
9

Gering
1

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,5
89% haben diese Anwendung empfohlen
Tavis S.

JobAdder Review


Mit Google übersetzen
Jay L.

JobAdder - Robust & Easy to Use


Mit Google übersetzen
Nicolas B.

Great applicant tracker but workflow could do with improvement


Mit Google übersetzen
Jesse E.

Perfect for a small agency!


Mit Google übersetzen
Monica K.

A simple and user friendly recruitment software


Mit Google übersetzen
Tavis S.
Branche: Personalwesen
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

JobAdder Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Ease of workflow makes the recruiter able on with their job

Nachteile

Nothing, if we find an issue it fixed almost straight away / next day

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jay L.
Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

JobAdder - Robust & Easy to Use

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 14.8.2018
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

The Product:
First of all, I rated the product 4 stars overall only b/c I couldn't give them 4.5 stars. 5 in my book is nirvana, so overall me and my team are very pleased with the product.

Very easy to use and configure/customize. UI is clean and easy to navigate, so you don't get lost like you do with a busy UI. Grid/List view gives you easy sort/filter options with links to all the related records. We've only been using the product for about 2 months and we are very happy. I'd say our team has become advanced users of ATS platforms, as JobAdder is our 4th and hopefully our last (for the foreseeable future) ATS. They are very responsive to the user community's feedback for feature enhancements, so new releases are always bringing new functionality. Data migration was well organized, but the difficulty in the implementation comes from not being intimate with how JobAdder works so we had some clean up (and still do) to keep from having inaccurate data. Junk In, Junk Out...as they say.

The Support:
Fantastic, responsive, knowledgeable, helpful, friendly. I can't be more pleased with their support!

Nachteile

The Product:
The scheduling and outlook integration is weak and desperately needs improvement. The fact you can't create a recurring meeting in the ATS is mind boggling, and the fact that you can't create a team appointment with more than one other user is also a bit mind boggling. The synchronization between ATS and Outlook calendars only goes one way, so there is still a lot of clicking back & forth to make sure appointments received in outlook get added to. Would be nice if job ads that are posted within the system would automatically close when the job is filled...but not much of a hassle to update...just one more thing to remember.

Sales Automation and sequencing doesn't exist. It would be awesome if they took some notes from Salesforce on the lead-to-order (win/loss) process.

There are other minor issues, as is typical with ANY software, but we are optimistic that they can and will be addressed in future releases...hopefully in the very near future.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nicolas B.
Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
Übersetzen auf: Deutsch

Great applicant tracker but workflow could do with improvement

Bewertet am 11.8.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Jobadder makes the applicant tracking process easy to manage if you use job boards such as Seek (who are a part-owner of Jobadder). Being able to access candidates from anywhere via this cloud based tool is great. The resume search tool is also good and the system is relatively fast given it's cloud based.

Nachteile

Whilst this is a slick tool, Jobadder still has a way to go in terms of being a total workflow management tool and it is quite clear that it started life as an applicant tracking tool rather than a recruitment database.

If you value a database where all email correspondence is linked to clients / candidates then this one is not for you. There is no seamless link between your email client and jobadder meaning you have to manually upload emails to the database (sent and received) from google or outlook 365. Furthermore this is something they (jobadder developers) do not see as valuable. For some people this is a non-issue but for me, I like to keep an audit trail of all client correspondence and easily be able to access it and ensure if needed it has a time and date stamp and can easily forward this email to a client (usual issues such as re-sending terms of business and the usual issues a recruitment firm faces around the timing of candidate submissions etc.

Furthermore there is no ability to undertake a text search on notes / emails that you do manually upload into the system. The float functionality is very geared towards low-value recruitment, utilising a tool whereby the client clicks a hyperlink which goes to a jump page which you have no control over the look and feel of.

From a workflow perspective, being able to update candidate skills, employment details, add notes etc is a little hit and miss.

I have voiced these concerns but get the feeling their priority is to continually add smaller job boards to the platform than continue to improve workflow and functionality. It's a real pity as they are ALMOST there in terms of having a really awesome tool!

For now we will stick with them but here's hoping I can change my 6 to a 10!

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Jesse E.
Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
Übersetzen auf: Deutsch

Perfect for a small agency!

Bewertet am 2.12.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

I run a small executive search company and was looking for a system that not only would work like an ATS but could also act like a CRM. I like to batch communicate with my candidates just as much as my customers. Jobadder does this. In fact, working within JobAdder is smooth and powerful. Posting positions is easy, replying to candidates is easy, building templates, etc.. it's all really simple and effective. After reviewing several ATS systems, I felt that it was the most intuitive and easy to use system for my needs at an attractive price point. Plus the customer support is nothing like I've experienced before from a software company. They're very attentive, polite, and solve all my problems with ease. I promise I'm not paid to say that, they're really that good.

Nachteile

There's a few of things that I wish could be improved. 1) You can't import all of your LinkedIn or other database (.csv files) records to JobAdder for free. They will do it but, they will charge you. Seems a bit petty. 2) I wish it was a little more similar to Workable where you would import a candidate and it would automatically scrape the web for additional contact information (i.e. additional email addresses, twitter feeds, Facebook, GitHub, Stackoverflow, etc..) to enhance the record. It looks like you can add a picture to your candidate records, but you have to do that manually. Workable does all of this automatically. Lastly, I wish I could create a record from the clipboard as oppose to creating a .pdf or .doc to import a resume. Sometimes I find a resume on a blog and I just want to copy it and paste it into Jobadder. And if I had to nitpick... I wish it was a little bit faster.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Monica K.
Branche: Rechtsberatung
Übersetzen auf: Deutsch

A simple and user friendly recruitment software

Bewertet am 19.11.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

An extremely user friendly system even for the not so tech savvy users.
We use it for all our national recruitment including graduate recruitment.
You can easily send bulk emails to shortlisted candidates and it records all interactions with candidates.
JobAdder support uses a ticketing system which is very efficient- You receive a response within 24 hours or most of the time within the hour. Their support team is based in Sydney so you can easily call them directly if required.
They also have a JobAdder app on IOS where you can easily access and view any new job applications.
There is no contract- It is month to month and is charged per user so it is very cost efficient and a great system for any organisations who are new to using a recruitment software system.
JobAdder also has a range of job boards- For each job that you post, you can select however many job boards you wish for the job to appear on (LinkedIn, SEEK, Indeed.com, Company intranet page etc..)

Nachteile

You can easily forward CV's to hiring managers to review and provide a rating, however the system doesn't easily allow for you to send through covering letters or other documents the candidate has attached with their application to the hiring managers.
Running metric reports are quite basic and limited.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,6/10
Basierend auf 98 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

JobAdder Preis

JobAdder Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Basierend auf 98 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

JobAdder Funktionen

JobAdder Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 98 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

JobAdder Häufig gestellte Fragen

JobAdder Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über JobAdder.

F. Welche Preispläne bietet JobAdder an?

JobAdder bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von JobAdder?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von JobAdder

F. Wer sind die typischen Nutzer von JobAdder?

JobAdder hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von JobAdder unterstützt?

JobAdder unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet JobAdder an?

JobAdder hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt JobAdder mobile Geräte?

JobAdder unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert JobAdder?

JobAdder kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AskNicely, DaXtra, Employment Hero, Enboarder, Ento, Hiretual, Spark Hire, Xero, Xref, myInterview

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet JobAdder an?

JobAdder bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Wissensdatenbank