PracticePanther Legal Software

Einfache Software für Anwaltskanzleien, Rechtsanwaltsgehilfen, Juristen/Anwälte.

Über PracticePanther Legal Software

PracticePanther ist eine einfache, leicht zu bedienende und sichere Software zur Verwaltung von Anwaltskanzleien. Zehntausende von Anwaltskanzleien weltweit nutzen PracticePanther, um Zeit zu sparen, schneller zu arbeiten und ihre Kanzlei zu vergrößern.

Arbeite von überall aus mit jedem Smartphone, Tablet oder Computer mit der reaktionsschnellen mobilen Website. Reduziere die Unordnung und werde eine papierlose Kanzlei. Erhalte erstklassigen Support per Telefon, E-Mail oder Live-Chat. Teste die Lösung so lange, wie du willst, für deine ersten 3 Mandanten und 3 Fälle. Es ist keine Kreditkarte erforderlich.

Preisoptionen ab:

39,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu PracticePanther Legal Software

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

Preisoptionen ab:

39,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu PracticePanther Legal Software

Bilder

PracticePanther Legal Software Software - 1
PracticePanther Legal Software Software - 2
PracticePanther Legal Software Software - 3
PracticePanther Legal Software Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu PracticePanther Legal Software
PracticePanther Legal Software Software - 1 PracticePanther Legal Software Software - 2 PracticePanther Legal Software Software - 3 PracticePanther Legal Software Software - 4

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von PracticePanther Legal Software: 94

  • API
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Aktionsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anrufverfolgung
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Authentifizierung
  • Automatische Abrechnung
  • Automatische Sicherung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Compliance Management
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Document Automation
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Eventplanung
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Fall-definierte Zeitmesser
  • Für Juristen
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Genehmigungs-Workflow
  • Hauptbuch
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Lohnzettel verwalten
  • Manueller Zeiteintrag
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Standorte
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Mobile App
  • Patent / Marken Management
  • Portfoliomanagement
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierte Terminplanung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SSL-Sicherheit
  • Scheckausstellung
  • Sicheres Login
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Timer
  • Tracking der Beschwerde
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Veranstaltungskalender
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Webseitenintegration
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung

Alternativen

Rocket Matter

4,4
Nr. 1 Alternative zu PracticePanther Legal Software
Rocket Matter ist die führende cloudbasierte Kanzleiverwaltungssoftware, mit der du effizientere Anwaltskanzleien...

MyCase

4,7
Nr. 2 Alternative zu PracticePanther Legal Software
MyCASE, die erste All-in-one Web-basierte Praxis-Management-Software für Rechtsanwälte, wurde gebaut, um die häufigste...

CaseLoad

0
Nr. 3 Alternative zu PracticePanther Legal Software
CaseLoad is a fully integrated legal case management and legal accounting system built for modern law firms operating...

CosmoLex

4,7
Nr. 4 Alternative zu PracticePanther Legal Software
CosmoLex ist das einzige cloudbasierte All-in-one-Praxisverwaltungs-, Abrechnungs- UND Buchhaltungssystem (keine...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(436)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du PracticePanther Legal Software bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 436 Bewertungen angezeigt
John T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great product

Bewertet am 1.2.2020

Easy to learn. Easy access to tutorials and the help area is full of information. It has been a...

Easy to learn. Easy access to tutorials and the help area is full of information. It has been a great decision to switch. I know that i have been able to capture more of my time and reduce time needed for billing.

Vorteile

I like being able to bill, take credit/debit card payments, and tell clients their balance with the app while in court. There are simple reports and a great dashboard to see how much is outstanding, to be billed, and the amount in my trust account. Practice panther has cut down on the time it takes for billing and made my office more efficient.

Nachteile

I print checks directly from practice panther, which takes several steps, but it makes it easy to add the cost to the client's billing. I would like the software to allow a report of vendors/payees' payments over various time periods as it does with tags and categories.

Jane G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software

Bewertet am 9.7.2021

Vorteile

Easy to use and very visually appealing.

Nachteile

Sometimes I have issues when I run invoices and apply payments from contact for several matters.

Jeff P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Terrible practice management software

Bewertet am 7.6.2019

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for...

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for someone trying to get up and running.

I have been using PracticePanther for about one month, and I'm already considering changing to another PMS. The money I spent on PracticePanther is a sunk cost. I really think I should just cut my losses because if I don't, I'll end up spending a lot of time trying to manage and work around the software. I really don't feel like it's saving me any time at all. I would probably be better off with T-sheets, Quickbooks, and Law Pay only.

Vorteile

Clients can pay online.
I honestly can't think of anything else to say.

Nachteile

Where do I start?

The time keeping function is terrible. You cannot edit start and stop times. You cannot start and stop multiple timers in the mobile app. The software auto-saves frequently, and when it does, it moves the cursor in the entry to the end of the text. This is annoying. You cannot start a timer and then add the client-matter without causing the time to round up.

The syncing with G Suite is bad. The software will not sync with all the fields in Google Contacts, and the "custom fields" in PracticePanther do not sync into Google Contacts. This results in a lot of duplicate data entry, which is what I was trying to void with practice management software. The software does not sync will with Google Drive well at all either. Apparently, you can't have any folders in Google Drive with the same name. For example, Client_01\general and Client_02\general would result in an error and none of your Google Drive documents will be visible in PracticePanther.

The software billing feature is terrible. First, you cannot have multiple companies or entities tied to the same individual. Thus, if you have a contact who owns multiple businesses that are clients, you will not be able to list all those businesses under the client's name. To make matters worse, you can only email invoices to individuals who are listed under the company. I had to create multiple dummy contacts called "Accounts Payable" just so that I could email my clients their invoices.

I ran out of space.

Antwort von PracticePanther Legal Software

Hi Jeff,

Thank you so much for taking the time to join our team on a training call, and for discussing the features and functionalities you would like to see incorporated into the software on our follow up call. As mentioned, some of the functionalities, specifically regarding Google, are limited by our integration partners. However, we will, of course, update you if any of the discussed functionalities change at any point.

We are constantly working on improving our user experience and your comments and feedback are greatly appreciated. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.

Lajoyce P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Long Term PracticePanther User

Bewertet am 16.7.2021

It has been a wonderful experience.

It has been a wonderful experience.

Vorteile

I've been a PracticePanther user for four years now. The most important factor in my selecting PracticePanther was the ease of use. With my prior software, I had to hire independent contractors and pay for "maintenance agreements" just to have access to the help desk. With PracticePanther, their support team can assist. More important, they have videos that will walk you through the process of setting up the various systems and integrations. Finally, I love the integrations. PracticePanther integrates with Microsoft Office, Box, Dropbox and Quickbooks. Your information stays in it's original locate with seamless access from PracticePanther.

Nachteile

Initially, there was a big push to produce new features. I'm not seeing new features coming out as frequently. However, I would note the quality of the new features, e.g., workflows with conditional logic and e-signatures.

Scott m. W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Amazing program!

Bewertet am 19.11.2018

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own...

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Vorteile

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Nachteile

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Antwort von PracticePanther Legal Software

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

5 von 436 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

PracticePanther Legal Software Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über PracticePanther Legal Software.

PracticePanther Legal Software bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 39,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

PracticePanther Legal Software hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

PracticePanther Legal Software unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

PracticePanther Legal Software unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

PracticePanther Legal Software kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

PracticePanther Legal Software bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für PracticePanther Legal Software gefundenen Softwarekategorien an.