SnapComms

Interne Kommunikationstools, die die Aufmerksamkeit der Mitarbeiter erregen.

4,7 /5 (6 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

SnapComms Übersicht

Was ist SnapComms?

Zu den wichtigsten alternativen Kommunikationskanälen, die in Organisationen für die Mitarbeiterkommunikation verwendet werden, gehören u. a. E-Mail, Intranet, Social Media, persönliche Kommunikation, Instant Messaging, Telefonsysteme (automatisierte Anrufe oder Voicemails), Ankündigungen für öffentliche Mitteilungen, RSS-Feeds, SMS-Nachrichten, Tools für die Zusammenarbeit wie Yammer und Flurfunk.
Die SnapComms-Lösung ist in Bezug auf Ausgaben, Benutzerfreundlichkeit und vor allem auf das Durchschneiden von Nachrichten an ein großes Publikum (was dafür sorgt, dass wichtige Nachrichten von den Mitarbeitern wahrgenommen werden) mit garantierter Zustellung, Lesbarkeit und Messbarkeit den anderen Optionen voraus. Wärend einige Konkurrenten einen Teil des Angebots der SnapComms-Lösung bereitstellen (z. B. nur Desktop-Alarmbenachrichtigungen, nur Bildschirmschoner usw.), bietet dennoch keiner die breite Palette von Tools mit umfassenden Nachrichtenverwaltungsoptionen und einer integrierten Palette von Berichterstattungstools, die im Rahmen der SnapComms-Lösung angeboten werden, auf einer einzigen Plattform an.
Darüber hinaus erhöht das mobile Angebot von SnapComms den Geschäftswert der bereitgestellten Lösung und ist aufgrund der Komplexität und des Zeitaufwands, die mit der Entwicklung und Bereitstellung in einer BYOD-Unternehmensumgebung („Bring your own device“) verbunden sind, ein Hindernis für Wettbewerber. Derzeit ist die Anzahl der (nur mobilen) Konkurrenten im mobilen Unternehmensumfeld begrenzt und stellen einfach „Verpackungen“ für angepasste Intranet-Anwendungen mit eingeschränkten, ungefilterten und nicht zweckgebundenen Push-Benachrichtigungen für neue Inhalte bereit.

SnapComms Übersicht

Kosten

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Preis-Leistungs-Verhältnis

SnapComms Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

SnapComms dashboard
SnapComms success report
Videos zu SnapComms SnapComms Screenshot: SnapComms dashboard SnapComms Screenshot: SnapComms success report

SnapComms Bewertungen

SnapComms Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
5

Sehr gut
0

Durchschnitt
1

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,7
83% haben diese Anwendung empfohlen
Travis C.

Cutting through the noise and generating conversation

We have cut through a number of traditional views on how internal communications should be approached and the conversation that this has generated has been positive for the business.

Ultimately, we want our messages to be seen and then discussed at a peer to peer level which is what SnapComms has enabled.

Take your time to introduce SnapComms to the business, and plan carefully which messages will be delivered via SnapComms. While it has been tempting to use SnapComms more frequently, a balanced and considered approach has been extremely beneficial in ensuring that our messages have had the most impact.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Great way to communication with staff

I used SnapComms when I was the Internal Communications manager at a large telecommunications company, one of our major issues was we had over 3000 staff spread over three major sites and at over 100 retail outlets throughout the country. Our biggest issue was the company grew very quickly, but we didn't evolve our communications to match our size so email was very much the cornerstone of our internal communications. This however became a problem as we grew as there was so much email traffic, that any important messages were lost in the avalanche of email that staff had to get through. An urgent message sent out via email might not get read for a few hours, maybe even days.
SnapComms allowed us to bypass email and get messages directly in front of employees, no matter what they were doing, obviously we had to choose which messages were sent out as urgent alerts, versus those messages that didn't require immediate attention - so other channels such as screensavers and wallpaper allowed for a more passive means to communicate


Mit Google übersetzen
Suzann L.


Mit Google übersetzen
Graham M.

Communications to staff made simple

SnappComms has been a key tool to provide system notifications, from MI to updates on business news, feedback from staff is positive. The recent updates from SnapComms to allow release patching has also been greatly received.


Mit Google übersetzen
Dale K.

Easy and Reliable Company Communications

Our agency originally purchased SnapComms as an internal emergency communications platform. Once we had installed and started using it, we expanded it to more internal communications. It is very easy for all level of user to use, has been extremely reliable and has an excellent customer service division. The few issues we've experienced have been resolved almost immediately. They are always working to upgrade the software for the benefit of the user and have added many great enhancements over the few years that we have been using it.

It is also one of the only programs that gives the ability to take over every computer screen in your organization quickly in the event of an emergency, which is what originally sold us on the product.


Mit Google übersetzen
Travis C.
Branche: Versorgungsunternehmen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Cutting through the noise and generating conversation

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 21.3.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

We have cut through a number of traditional views on how internal communications should be approached and the conversation that this has generated has been positive for the business.

Ultimately, we want our messages to be seen and then discussed at a peer to peer level which is what SnapComms has enabled.

Take your time to introduce SnapComms to the business, and plan carefully which messages will be delivered via SnapComms. While it has been tempting to use SnapComms more frequently, a balanced and considered approach has been extremely beneficial in ensuring that our messages have had the most impact.

Vorteile

The SnapComms platform is simple to use and the messages hard to miss. In an organisation that deals with mountains of complex data and information, it is refreshing to reach our employees through a crisp and attention-grabbing format that gets read and generates real conversations; an outcome we are always trying to achieve in the internal communications and employee engagement space.

The SnapComms team have also been very responsive in dealing with questions as they arise and have actively sought feedback and taken onboard suggestions for improvement which holds great promise for the platform as it continues to evolve.

Nachteile

The platform is exceptionally easy to use as an administrator on a desktop; however, the mobile interface could be improved from an admin user experience. I am confident that these limitations will be improved over time.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great way to communication with staff

Bewertet am 17.9.2015
Quelle der Bewertung: GetApp

I used SnapComms when I was the Internal Communications manager at a large telecommunications company, one of our major issues was we had over 3000 staff spread over three major sites and at over 100 retail outlets throughout the country. Our biggest issue was the company grew very quickly, but we didn't evolve our communications to match our size so email was very much the cornerstone of our internal communications. This however became a problem as we grew as there was so much email traffic, that any important messages were lost in the avalanche of email that staff had to get through. An urgent message sent out via email might not get read for a few hours, maybe even days.
SnapComms allowed us to bypass email and get messages directly in front of employees, no matter what they were doing, obviously we had to choose which messages were sent out as urgent alerts, versus those messages that didn't require immediate attention - so other channels such as screensavers and wallpaper allowed for a more passive means to communicate

Vorteile

- Messages can cut through whatever staff are doing on their PCs so they get immediate attention
- The suite of tools can be used to create campaigns that can run over a number of days to really drive home educational messages

Nachteile

- The system allows a lot of customisation which in turn means users need training to use the system, however once trained they system is fairly easy to use

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Suzann L.
Branche: Versorgungsunternehmen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter

Nur Sternebewertungen

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.5.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Graham M.
Branche: Staatsverwaltung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Communications to staff made simple

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

SnappComms has been a key tool to provide system notifications, from MI to updates on business news, feedback from staff is positive. The recent updates from SnapComms to allow release patching has also been greatly received.

Vorteile

The SnapComms dashboard is a simple yet powerful tool that has provided UKEF staff a variety of notifications through a number of channels.

Nachteile

Ideally we would have liked a SMS subscription that SnapComms could include as an add-on rather than using another third party.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Dale K.
Branche: Staatsverwaltung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy and Reliable Company Communications

Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Our agency originally purchased SnapComms as an internal emergency communications platform. Once we had installed and started using it, we expanded it to more internal communications. It is very easy for all level of user to use, has been extremely reliable and has an excellent customer service division. The few issues we've experienced have been resolved almost immediately. They are always working to upgrade the software for the benefit of the user and have added many great enhancements over the few years that we have been using it.

It is also one of the only programs that gives the ability to take over every computer screen in your organization quickly in the event of an emergency, which is what originally sold us on the product.

Vorteile

Ease of use for all level of personnel
Frequent updates
Excellent Customer Service

Nachteile

We don't have any Cons to list as this software has been exactly what we wanted, and Customer Service has been exceptional.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,2/10
Basierend auf 6 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SnapComms Preis

SnapComms Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 6 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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SnapComms Funktionen

SnapComms Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Prognosen
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4/5
Basierend auf 6 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

SnapComms Häufig gestellte Fragen

SnapComms Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SnapComms.

F. Welche Preispläne bietet SnapComms an?

SnapComms bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SnapComms?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SnapComms

F. Wer sind die typischen Nutzer von SnapComms?

SnapComms hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SnapComms unterstützt?

SnapComms unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet SnapComms an?

SnapComms hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt SnapComms mobile Geräte?

SnapComms unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SnapComms?

SnapComms kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Slack, Slack, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SnapComms an?

SnapComms bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen