Xola

Xola ist eine Buchungs-, Marketing- und Vertriebsplattform für Unternehmen, die Aktivitäten und Erlebnistouren anbieten.

Über Xola

Xola ist vollständig webbasiert. Greife von jedem Gerät und von überall aus auf deine Business-Management-Tools zu. Es gibt keine Software zum Herunterladen oder Aktualisieren, und alle deine Daten werden durch die Leistungsfähigkeit der Cloud gesichert.

Es gibt eine Vielzahl flexibler Preisoptionen, die für Reiseveranstalter jeder Größe sinnvoll sind.


Bilder

Xola Software - 1
Xola Software - 2
3 weitere anzeigen
Videos zu Xola
Xola Software - 1
Xola Software - 2

Du bist nicht sicher, ob Xola das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Xola

4,7 (573)
VS.

Startpreis

Keine Preise gefunden
49,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

54
70

Integrationen

14
18

Bedienkomfort

4,6 (573)
4,4 (226)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (573)
4,2 (226)

Kundenservice

4,8 (573)
4,4 (226)

Alternativen

Rezdy

4,6
Nr. 1 Alternative zu Xola
Rezdy ist eine cloudbasierte Reservierungs- und Buchungssoftware, die speziell für Anbieter*innen von Touren, Aktivitäte...

WebReserv

4,5
Nr. 2 Alternative zu Xola
WebReserv ist eine Verwaltungsplattform für Online-Buchungen und -Reservierungen für Vermietungsfirmen. Die cloudbasiert...

Eventbrite

4,6
Nr. 3 Alternative zu Xola
Eventbrite ist eine globale Ticketing- und Event-Technologieplattform, die Veranstaltern Tools und Ressourcen zur...

ResNexus

4,8
Nr. 4 Alternative zu Xola
ResNexus ist eine Immobilienverwaltungslösung, die Unternehmen dabei unterstützt, Prozesse im Zusammenhang mit...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(573)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Xola bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 573 Bewertungen
Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use, fast responsive trouble shooting

Bewertet am 27.6.2020

The professional look, automated emails, easy to use customer facing links really set my business...

The professional look, automated emails, easy to use customer facing links really set my business apart from competitors as looking professional and organized.

Connectivity with 3rd party sites makes my life easier.

I use several 3rd party vendors and have to set up back end calendars on places like Viatour, Expedia and AirBnB experiences; these companies use booking software that is so cumbersome, redundant and/or incomplete its like using caveman software in comparison to the ease and speed of Xola's software. Its also easy for my employees to use, everyone gets it 1st time you show it to them.

Vorteile

The chat feature is indispensable, questions answered/problems solved on the spot. If the tech on chat can't fix or answer a question I get connected with someone who can solve the problem within 24 hours.

The updates are pretty much instant, if I make a change, its on my site immediately.

Nachteile

I would like to be able to add more review links than just one on follow up emails.

In Betracht gezogene Alternativen

Bókun

Gründe für den Wechsel zu Xola

Recommended by a friend.
Randi
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Satisfied

Bewertet am 6.12.2019

Vorteile

It is easy to use, easy to teach to staff, and I enjoy most features.

Nachteile

I haven't found anything I don't like thus far.

In Betracht gezogene Alternativen

Bookeo

Gründe für den Wechsel zu Xola

I liked the rep that I spoke with, and found the Software to be user friendly

Antwort von Xola

Hi Randi-
So glad you find Xola easy to use. Thanks for taking the time to write a review!
Best,
Sophie

Caitlin
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Excellent interface and usability but rigid in its features and customization

Bewertet am 3.5.2018

Easy to train staff, nice mobile features.

Easy to train staff, nice mobile features.

Vorteile

Easy to train staff on. If you can work an iPhone you can work on Xola.
Good mobile access for staff

Nachteile

- Very little customization available for unique businesses
- Limited accounting reports that take heavy editing in Excel to get the needed information
- Organizes by customer email instead of name, can create major problems.
- Europe based support team so finding a time to connect with them can be tough
- No ability for Admin accounts to make edits or corrections to individual sales, especially frustrating on the accounting side.
- No archiving feature for product listings. So old products remain on all active inventory lists, becoming very cumbersome to search through.
- Easy software for small/medium sized companies, not good for larger companies
- Limited marketing features and hard to customize
- The biggest issue for us is limited reporting especially on the accounting side. For database software, that is a huge drawback. I should be able to create and run custom reports on all of the info in the system but your stuck with a rigid structure that you then have to edit and narrow down in Excel, taking lots of extra time. We won't be able to stay with Xola as we grow unless this feature improves.

Antwort von Xola

Hi Caitlin!
Thank you for the candid feedback. We really appreciate customers like you who give us the feedback like this so we can grow. I wanted to address your concerns and reach out to you over some of them as well. We have some new features that I believe your company will benefit from and I am going to make sure they are turned on for you and that you are aware of them. Our Support Team is based out of US as well as Europe so we can give 24 hour support. You can reach out via chat, email, or phone anytime of the day and there will be someone available to help. I look forward to connecting with you to talk over your feedback soon! -Jessica

Wes
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to Use, Great Customer Service, Could Improve on Reporting Tools

Bewertet am 4.1.2019

Overall, we've been very happy as a Xola client!

Overall, we've been very happy as a Xola client!

Vorteile

Xola features a great online dashboard and an open API for easy integration. Customer service is fantastic; I've always gotten very quick responses via online chat and opening tickets with the company's IT team.

Nachteile

The reporting and analytics tools have lots of room for improvement. Xola has a lot of data to work with, but clients can only see a limited amount of it via the online dashboard. Luckily the API is a great resource for retrieving data, but obviously not as easy to use as an improved reporting dashboard would be.

Antwort von Xola

Thank you for the feedback! We are glad to see you are enjoying Xola. Our team is constantly working on new features and reporting is one of them. We recently came out with our Custom Reporting tool, that I hope is helping you retrieve more data. I will be reaching out soon to get more feedback from you on what you are wanting to see so I can report this to our team. Look forward to talking to you soon. -Jessica

Amy
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Outstanding for their customer support

Bewertet am 1.12.2022

Vorteile

The best feature of this software is easily their Live Chat customer support. I have had only excellent and rapid responses to any question I have about the product. The Live Chat team is full of expert knowledge and friendly personalities, and is my favorite feature. I would recommend Xola for this alone!

Nachteile

There are some places where the language and architecture of the site are confusing. Any transfer of funds are labelled "refunds" and look like money is being returned to the customer, even when it isn't. The architecture of multiple bookings is tricky to navigate, and it is too easy to cancel entire multi-room reservations when trying to only cancel one. Fortunately, the Live Chat team is there to sort out the resulting messes.

5 von 573 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Xola Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Xola.

Xola bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Verfügbar

Xola hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Xola unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Japanisch, Spanisch

Xola unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Xola kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Constant Contact, Gmail, Google Ads, Google Analytics 360, Google Calendar, HubSpot CRM, Mailchimp, Meta for Business, Slack, Stripe, WordPress, Xero, Zapier, authorize.net

Xola bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Xola gefundenen Softwarekategorien an.