Xola

Xola ist eine Buchungs-, Marketing- und Vertriebsplattform für Unternehmen, die Aktivitäten und Erlebnistouren anbieten.

Über Xola

Xola ist vollständig webbasiert. Greife von jedem Gerät und von überall aus auf deine Business-Management-Tools zu. Es gibt keine Software zum Herunterladen oder Aktualisieren, und alle deine Daten werden durch die Leistungsfähigkeit der Cloud gesichert.

Es gibt eine Vielzahl flexibler Preisoptionen, die für Reiseveranstalter jeder Größe sinnvoll sind.


Bilder

Xola Software - 1
Xola Software - 2
Xola Software - 3
Xola Software - 4
Xola Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Xola
Xola Software - 1
Xola Software - 2
Xola Software - 3
Xola Software - 4
Xola Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Xola das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Xola

4,7 (574)
VS.

Startpreis

199,00 $
einmalig
49,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

55
64

Integrationen

14
18

Bedienkomfort

4,6 (574)
4,4 (227)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (574)
4,2 (227)

Kundenservice

4,8 (574)
4,4 (227)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Rezdy

4,6
Nr. 1 Alternative zu Xola
Rezdy ist eine cloudbasierte Reservierungs- und Buchungssoftware, die speziell für Anbieter*innen von Touren, Aktivitäte...

WebReserv

4,5
Nr. 2 Alternative zu Xola
WebReserv ist eine Verwaltungsplattform für Online-Buchungen und -Reservierungen für Vermietungsfirmen. Die cloudbasiert...

Eventbrite

4,6
Nr. 3 Alternative zu Xola
Eventbrite ist eine globale Ticketing- und Event-Technologieplattform, die Veranstaltern Tools und Ressourcen zur...

ResNexus

4,8
Nr. 4 Alternative zu Xola
ResNexus ist eine Immobilienverwaltungslösung, die Unternehmen dabei unterstützt, Prozesse im Zusammenhang mit...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(574)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Xola bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 574 Bewertungen
Jennifer
Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use, fast responsive trouble shooting

Bewertet am 27.6.2020

The professional look, automated emails, easy to use customer facing links really set my business...

The professional look, automated emails, easy to use customer facing links really set my business apart from competitors as looking professional and organized.

Connectivity with 3rd party sites makes my life easier.

I use several 3rd party vendors and have to set up back end calendars on places like Viatour, Expedia and AirBnB experiences; these companies use booking software that is so cumbersome, redundant and/or incomplete its like using caveman software in comparison to the ease and speed of Xola's software. Its also easy for my employees to use, everyone gets it 1st time you show it to them.

Vorteile

The chat feature is indispensable, questions answered/problems solved on the spot. If the tech on chat can't fix or answer a question I get connected with someone who can solve the problem within 24 hours.

The updates are pretty much instant, if I make a change, its on my site immediately.

Nachteile

I would like to be able to add more review links than just one on follow up emails.

In Betracht gezogene Alternativen

Bókun

Gründe für den Wechsel zu Xola

Recommended by a friend.
Jesse
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

This made my life so much easier

Bewertet am 11.12.2019

Speed of money flow and updated accounting is a breeze. The ability to adjust hops with minimal...

Speed of money flow and updated accounting is a breeze. The ability to adjust hops with minimal key strokes and everything automatically adjusts to our website is a life saver. And overall, the customer service is top notch.

Vorteile

The customization to suit the variety of needs for our little company. Once everything is plugged it only minimal administration is needed to keep everything flowing.

Nachteile

The inability to not be able to make a tour private and only accessible via a password for guests.

Antwort von Xola

Jesse, we are so glad Xola has been useful for your business. Thank you for the feedback on private tours. We're always seeking to improve our product and service so your feedback is super useful!

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Maritime Wirtschaft
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Disappointed with Xola

Bewertet am 30.1.2018

Vorteile

This platform is definitely affordable and in the beginning the customer service was great. From a clients prospective the interface is user friendly and visually appealing.

Nachteile

We started using Xola over 2 years ago and although a rough start, the service was on point and customer support was helpful and speeds when it came to fixing bugs and problems. Since then it seems as if they have restructured their company drastically. Getting customer support has become a challenge. In the beginning they assigned account managers, which was great. When you called Xola you could speak directly to your account manager who knew everything there was to know about your account. Fixing problems was straight forward and right to the point. Now, it's a bit different... You can either call a get an answering machine or someone who has little to no experience or you can chat online with an agent they have outsourced in a foreign country.

Regardless of who you speak with you must first catch them up again on everything you're trying to accomplish. This part is the most frustrating, When speaking to the 4 person I found it easier to just copy and paste the previous chats we had rather than trying to explain. We have been having trouble with our buttons implemented by Xola over 1.5 weeks ago. Meanwhile our clients have not been able to book online. Through pages and pages of correspondence and having the luxury of catching at least 6 of their employees up to speed on my issue. They might "might" have it done by tomorrow. We're talking about simple buttons. I would definitely do my research before plunging into a commitment with Xola. Very frustrated so far with this experience. If it wasn't so time consuming setting up a whole new platform, I would have switched to Fare Harbor long ago.

Antwort von Xola

I am so sorry to hear your disappointment with Xola. First off let me say that responding to our customer is our number one priority, so I will forward this onto our Customer Success Manager to look at. We know that setting up a platform can be stressful and we want to make your experience as stress free as possible. Please let us know if you are still having problems with your buttons and I will personally look at them and get them into the right hands for modifications. Again thank you for taking the time to leave this review, it helps us grow as a company when we can examine our weak points from the eyes of our customers.

Randi
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Satisfied

Bewertet am 6.12.2019

Vorteile

It is easy to use, easy to teach to staff, and I enjoy most features.

Nachteile

I haven't found anything I don't like thus far.

In Betracht gezogene Alternativen

Bookeo

Gründe für den Wechsel zu Xola

I liked the rep that I spoke with, and found the Software to be user friendly

Antwort von Xola

Hi Randi-
So glad you find Xola easy to use. Thanks for taking the time to write a review!
Best,
Sophie

Wes
Wes
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to Use, Great Customer Service, Could Improve on Reporting Tools

Bewertet am 4.1.2019

Overall, we've been very happy as a Xola client!

Overall, we've been very happy as a Xola client!

Vorteile

Xola features a great online dashboard and an open API for easy integration. Customer service is fantastic; I've always gotten very quick responses via online chat and opening tickets with the company's IT team.

Nachteile

The reporting and analytics tools have lots of room for improvement. Xola has a lot of data to work with, but clients can only see a limited amount of it via the online dashboard. Luckily the API is a great resource for retrieving data, but obviously not as easy to use as an improved reporting dashboard would be.

Antwort von Xola

Thank you for the feedback! We are glad to see you are enjoying Xola. Our team is constantly working on new features and reporting is one of them. We recently came out with our Custom Reporting tool, that I hope is helping you retrieve more data. I will be reaching out soon to get more feedback from you on what you are wanting to see so I can report this to our team. Look forward to talking to you soon. -Jessica

5 von 574 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Xola Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Xola.

Xola bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 199,00 $/einmalig
  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Verfügbar

Xola hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Xola unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Japanisch, Spanisch

Xola unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Xola kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Constant Contact, Gmail, Google Ads, Google Analytics 360, Google Calendar, HubSpot CRM, Mailchimp, Meta for Business, Slack, Stripe, WordPress, Xero, Zapier, authorize.net

Xola bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Xola gefundenen Softwarekategorien an.