ManageEngine ADSelfService Plus Funktionen, Bewertungen & Alternativen

ManageEngine ADSelfService Plus

Self-Service Password Management Solution for Active Directory

4.7/5 (29 Bewertungen)

ManageEngine ADSelfService Plus Übersicht

ManageEngine ADSelfService Plus is a secure, web-based, end-user password reset management program. This software helps domain users to perform self service password reset , self service account unlock and employee self update of personal details(e.g telephone numbers,etc) in Microsoft Windows Active Directory. Administrators find it easy to automate password resets, account unlocks while managing optimizing the expenses associated with helpdesk calls.

Preis

Beginnt ab
$595/Jahr
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Freemium
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Australien, Brasilien, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich

Unterstützte Sprachen

Chinesisch (traditionell), Dänisch, Niederländisch, Englisch, Französisch und 5 weitere , Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

ManageEngine ADSelfService Plus Bewertungen

Gesamtbewertung
4.7/5
97% Positive Bewertungen
22
Ausgezeichnet
6
Sehr gut
1
Durchschnitt
0
Gering
0
Schlecht
Ins Deutsche übersetzen

Provides end-users a possibility to unlock/reset their own password 24/7

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.02.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

We've been using this software for a few years now and are satisfied with the result it has provided us. The main goal was to provide the end-users a possibility to unlock or reset their account, 24/7. Often someone's account got locked-out out of business hours which blocked him/her from continuing work. This tool provided the solution we were looking for. It also integrates in Windows so the user can reset his/her password at the logon screen.

Vorteile

- Integration with Windows (reset/unlock at logon screen)
- Very helpful customer support!!
- Release some work from 1st line support
- Accessible 24/7

Nachteile

- Reset is based on questions which a few end-users forget the answer to. It would be nice to have a SMS or call feature, together with a personal PIN, which can provide you a code to reset your password.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Easy to use

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 24.04.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Lower support costs, less burnout from unlocking accounts and resetting passwords.

Vorteile

Ad self service plus was very easy to configure and start using with our employees. It has saved our IT support staff many hours responding to locked out users accounts and forgotten passwords. Since we are a 24x7 business, it is especially helpful for employees help themselves instead of waking up the support person on call.

Nachteile

I haven't been able to get the automated answer import to work. I have scheduled a job that imports a daily generated csv file from our hr system, but I can only run it manually. I have a ticket open to get it resolved, so hopefully we can start utilizing the full functionality soon.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10

Excellent product

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.04.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Ease of Daily password activities.

Vorteile

Users can reset their password from any where.We published the application over the Internet and our customers around the globe use it for Resetting/Unlocking their password.

Nachteile

More Authentication security like Pulling the Employee ID for verification.

Currently is pulling the name from AD, if we have some custom attribute in AD and we want to bind that custom attribute for verification.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

This is a great tool to help your users reset their passwords or unlock accounts

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 07.06.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This is a great tool to help your users reset their passwords or unlock accounts. It send reminders to the users that their password is expiring and it has a portal that let the users login to change their passwords or unlock their account.

Nachteile

sometimes the software can be a little buggy, because it won't let the users unlock their account and then they need administrators to help them.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Lots of users to change passwords? Let this work to themselves!

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 08.01.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

The software that Microsoft should have done before. Easy to use and helps our users a lot! No more tickets open and users without work cause of tickets waiting to be finished.

Vorteile

A portal to users recover their passwords quickly and regain access to systems or desktops, or whatever needed;
Recover using secret questions and answers created by the users at signup;
Recover from web, app or even from the own desktop using a web page before logon (Windows logon screen)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

ManageEngine ADSelfService Plus Preis

Beginnt ab
$595/Jahr
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Freemium
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
ADSelfService Plus is licensed based on the number of Domain Users who would require a password reset or Account unlock. The product is completely free for 50 Domain Users.

ManageEngine ADSelfService Plus Funktionen

  • Automatic Password Reset/ Account Unlock
  • Change Password
  • Corporate / Employee Directory Search
  • Email Group Subscription
  • Mobile Password Management
  • Multi-factor Authentication
  • Multi-platform Password Synchronizer
  • Password Policy Enforcer
  • Password Self-Service Login Agents
  • Password/ Account Expiry Notification
  • Reports and Email Notifications
  • Security Center
  • Self Directory Update
  • Self Reset Password
  • Self Unlock Account
  • Unified Contact Management
  • Windows/Mac OS X Login Agents

ManageEngine ADSelfService Plus Vorteile

- Reduced Cost of Help-desk Tickets
- Improved Employee Productivity
- Superior Return on Investment
- Accountability of Actions performed can be maintained
- Easiness in Deployment
- Reduce dispelled sensitive information:
- Employ your Resources for better tasks
- Avoiding repetitive tasks and deployment in more challenging tasks.
- Customize with your own logo
- All time Access from a web portal
- Reduced Employee Frustration
- Real Time Update of User Information

ManageEngine ADSelfService Plus Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ManageEngine ADSelfService Plus.

F. Welche Preispläne bietet ManageEngine ADSelfService Plus an?

ManageEngine ADSelfService Plus bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: $595/Jahr

Preismodell: Freemium, Einmalige Lizenz, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

ADSelfService Plus is licensed based on the number of Domain Users who would require a password reset or Account unlock.

The product is completely free for 50 Domain Users.

F. Was sind die Hauptfunktionen von ManageEngine ADSelfService Plus?

ManageEngine ADSelfService Plus bietet die folgenden Funktionen:

  • Automatic Password Reset/ Account Unlock
  • Change Password
  • Corporate / Employee Directory Search
  • Email Group Subscription
  • Mobile Password Management
  • Multi-factor Authentication
  • Multi-platform Password Synchronizer
  • Password Policy Enforcer
  • Password Self-Service Login Agents
  • Password/ Account Expiry Notification
  • Reports and Email Notifications
  • Security Center
  • Self Directory Update
  • Self Reset Password
  • Self Unlock Account
  • Unified Contact Management
  • Windows/Mac OS X Login Agents

F. Wer sind die typischen Nutzer von ManageEngine ADSelfService Plus?

ManageEngine ADSelfService Plus hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von ManageEngine ADSelfService Plus unterstützt?

ManageEngine ADSelfService Plus unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Dänisch, Niederländisch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet ManageEngine ADSelfService Plus an?

ManageEngine ADSelfService Plus hat folgende Preismodelle:

Freemium, Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt ManageEngine ADSelfService Plus mobile Geräte?

ManageEngine ADSelfService Plus unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ManageEngine ADSelfService Plus?

ManageEngine ADSelfService Plus kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ManageEngine ServiceDesk Plus

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ManageEngine ADSelfService Plus an?

ManageEngine ADSelfService Plus bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen