Viewpoint Übersicht

Was ist Viewpoint?

Die Handhabung komplexer Bauaufgaben wird durch die richtige Software erleichtert. Verschaffe deinem Unternehmen einen Wettbewerbsvorteil durch integriertes Projektmanagement, Auftragskalkulation, Datenmanagement und Risikomanagement sowie durch verbesserte Produktivität und Analyse.

Diese Funktionen sowie leistungsstarke Berichtsfunktionen ermöglichen einen reibungsloseren Arbeitsablauf und letztlich ein
besseres Endergebnis.

Viewpoint ist ein System, das die vollständige Integration deines Unternehmens vom Projektmanagement über die Buchhaltung bis hin zum Betrieb ermöglicht. Es spart Geld, optimiert die Leistung, ermöglicht die Zusammenarbeit im Web und vereinfacht die Arbeitsabläufe zwischen den Abteilungen.

Hier einige Vorteile:

- Verbesserte Prozesseffizienz – Vereinfachte Arbeitsabläufe und Datenaustausch.
- Erziele eine höhere Rentabilität – Verfolge den Fortschritt eines Projekts und finde schneller mehr über Probleme.
- Mehr Transparenz – Zugang zu Informationen über die Ausrüstung und die Arbeitsleistung.
- Erfüllung der sich ändernden Technologieanforderungen jeder Abteilung – Anpassung von Menüs und Formularen und Hinzufügen neuer Funktionen und Merkmale.
- Schneller Aufbau von Berichten: Auftragskosten, Auftragsfortschritt, Rechnungen und mehr.
- Genieße die Flexibilität, mit deinem Unternehmen zu wachsen.

Viewpoint Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Preis-Leistungs-Verhältnis

Viewpoint Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Viewpoint Screenshot: Construction Software
Viewpoint Screenshot: Construction Software

Viewpoint Bewertungen

Viewpoint Bewertungen

Gesamtbewertung
3,8
/
5
Ausgezeichnet
60

Sehr gut
92

Durchschnitt
40

Gering
6

Schlecht
11

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionen
3,8
Bedienkomfort
3,5
Kundenbetreuung
3,3
73% haben diese Anwendung empfohlen
Jeffrey C.

Great project management software

For building construction needs


Mit Google übersetzen
Ruth G.

Integration with Ease

We love the change that we made to VISTA. It has allowed our company to streamline, and operate with same personnel - with growing at the same time.


Mit Google übersetzen
Claire W.

Vista Support

Overall it has been positive. Last year was hard but with the new customer service initiative there has been a big improvement, although there is still a long way to go in that regard.


Mit Google übersetzen
Ann D.

Vista by Viewpoint - Project Management

I think a great deal of the Cons could be eliminated if the training was better, but the way I understand the roll out training was so expensive and fast that it wasn't that helpful. Plus it happened on the onset before they had any experience with the software. There are video trainings that are good, but some are outdated.


Mit Google übersetzen
Kathleen H.

Great product, but needs in-house IT support to get full benefit


Mit Google übersetzen
Jeffrey C.
Branche: Biotechnologie
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great project management software

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 22.8.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

For building construction needs

Vorteile

If you're looking for something to help manage your construction needs, look no further. This software helps you track budgets quickly and easily. It also digitalizes your field so that you have a better understanding of the layout you are working with.

Nachteile

Didn't use it long enough to find any cons.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ruth G.
Branche: Bau
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Integration with Ease

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 7.8.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

We love the change that we made to VISTA. It has allowed our company to streamline, and operate with same personnel - with growing at the same time.

Vorteile

We were a Maxwell Streetsmarts users for over 10 years, when Viewpoint purchased Maxwell. At that point we began to shop "other" vendors for the best comprehensive solution for our Heavy Excavation company. As it turned out Viewpoint Vista Softwarewon! We preplanned for nearly 15 months before making the transition. We opted to make the transition at the slowest time of year for "our" company. With our initial planning we were able to schedule training that worked in our company's timeframe, we were assigned a Project Manager who kept us on track. Our go live date was Feb 2016 - of which meant - we went live; hiccups and all! To the credit of Viewpoints Vista team the transition was seamless. We had the correct training from the start, correct leadership within our company, and a VISTA TEAM that moved us forward.
We started out with the essentials, and have since added a few more modules, document imaging, and Mobile Field Manager.
It has taken us awhile to adjust to the reports vrs what we were use to, but have found we can "adjust" reports via the Crystal Report writer ourselves.
As software updates are released, they are easily installable from the end users aspect.
I highly recommend the software as a whole - many ways to get information out!

Nachteile

Cons are not negative to us - just ways to improve! After using the software for awhile and you call into support, and you know more than the support person.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Claire W.
Branche: Bau
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Vista Support

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 11.10.2016
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Overall it has been positive. Last year was hard but with the new customer service initiative there has been a big improvement, although there is still a long way to go in that regard.

Vorteile

There are a ton of options for customization and it's super easy to use once you know how each form works. The grids are amazing and the reporting options are great for customization. The learning base can be a bit confusing when it comes to finding information, but when it comes to actually learning a new feature you can usually figure everything out without needing to place a call to Vista. Also, the knowledge base articles are good when they are sent from support. The main pro of Vista is the possibility. There are a ton of other products with other vendors and within Viewpoint and the options are great.

Nachteile

With the customization comes a lot of room for errors. Also the release notes for next versions don't feel complete and when you get an issue half the time they tell you it was fixed in the next upgrade and their recommendation is to update as a fix. Also the customer service has come a long way but it still needs work. In the opening speech they mentioned the response times and the resolution times and I don't think I have ever had someone call me back in less than 3 days for my initial contact. Also there are multiple cases created for the same issue anytime it is transferred to a new department. So I have a case that has been open since May 2016, but I'm on my 4th case number so whenever someone gets the new case it looks like its only been open since September.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Ann D.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Vista by Viewpoint - Project Management

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.8.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

I think a great deal of the Cons could be eliminated if the training was better, but the way I understand the roll out training was so expensive and fast that it wasn't that helpful. Plus it happened on the onset before they had any experience with the software. There are video trainings that are good, but some are outdated.

Vorteile

After you learn the nuances of the software its a good product. It tracks compliance well, subcontract and change order entry is easy. Good reports to obtain information.

Nachteile

Due to inadequate initial training the previous AP lady thought she could bill an amount on items that were designated as EA (having unit cost and Unit Quantity. As a result, we have had major issues. The support staff said if Viewpoint would fix that issue their support cases would drop exponentially. If they cannot fix it, at least they should not allow the user to be able to perform the function. Although good data on the reports, some are clumsy. At times it is difficult to find exactly what you want to display on a report. Support is great, but when the problem overlaps from one category to another, you can get faulty information. For example...if you have an AP problem, it could be causing a problem in SL but the AP support team won't know to tell you that. We had a major issue that was created as a result of this because it crossed years.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Kathleen H.
Branche: Bau
Übersetzen auf: Deutsch

Great product, but needs in-house IT support to get full benefit

Bewertet am 22.7.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Like the flexibility of the product (ability to customize reports / UD fields / tables) and the fact that Viewpoint is continuously looking to improve it's product. Viewpoint also has a great end user base where we can learn and share ideas together.

Nachteile

Support has become an issue in recent years. Viewpoint has grown quickly with new additions (which is a double edge sword), but it's getting more difficult to find long time Viewpoint team members who understand the product and how it works. Many times, it feels as if the team member trying to help is reading thru the documentation and doesn't really know how it works. We were implemented with Viewpoint earlier than other companies coming on in more recent years. We have seen that the implementation process has had more struggles and challenges with Viewpoint team members being changed out or not as knowledgeable during the process. Again, Viewpoint has grown in its product line, hopefully they will be able to expand their team member support base with more knowledgeable and long time team members.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
7,5/10
Basierend auf 209 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Viewpoint Preis

Viewpoint Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Basierend auf 209 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Viewpoint Funktionen

Viewpoint Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Auftragskostenrechnung
Auftragsänderungsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Gebot-Management
Integration von Dritten
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektschätzungen
Schätzung
Subunternehmen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
3,8/5
Basierend auf 209 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Viewpoint Häufig gestellte Fragen

Viewpoint Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Viewpoint.

F. Welche Preispläne bietet Viewpoint an?

Viewpoint bietet folgende Kostenpläne an:

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Viewpoint?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Viewpoint

F. Wer sind die typischen Nutzer von Viewpoint?

Viewpoint hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Viewpoint unterstützt?

Viewpoint unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Viewpoint an?

Wir haben keine Informationen über die Preispläne von Viewpoint

F. Unterstützt Viewpoint mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Viewpoint unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Viewpoint?

Viewpoint kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AvidXchange, BidBook, Cosential, ExakTime, FieldConnect, InStaff, Service Pro, ShapeDo, Spreadsheet Server, WorkMax TIME

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Viewpoint an?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Varianten der Kundenbetreuung Viewpoint anbietet