Checkfront

4,5 (313)
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Online-Buchungen für Touren, Aktivitäten und Anmietungen.

Über Checkfront

Checkfront ist ein Online-Buchungssystem, das eine Reihe von Funktionen unterstützt, darunter:

Zentrales Protokoll-Management.
Stelle dein Inventar online. Verwalte Verfügbarkeit, saisonale Preise, Pakete und Sonderangebote an einem Ort. Verwalte Unterkünfte, Touren, Anmietungen und professionelle Service-Buchungen.
Nahtlose Integration.
Halte Kunden auf der Website: Checkfront kann in WordPress, Joomla!, Drupal, Facebook, Stand-Alone-Websites integriert und mit der Open-API erweitert werden.
Event-Zahlungsabwicklung.
Nimm das Rätselraten aus Reservierungen heraus. Sichere, kommissionsfreie Buchungen mit vollen oder teilweisen Zahlungen.
Leistungsstarke Analyse.
Web-Analysen der Enterprise-Klasse, die einen umfassenden Einblick in den Buchungsverkehr und die Marketing-Effektivität geben.
Vollständig verwaltete Cloud-Umgebung.
Es gibt keine zu wartende Software, keine Volumenlizenzierung, keine Hosting-Gebühren oder langfristige Verträge.
Branchenführende Sicherheit.
Jedes Konto ist SSL-gesichert, enthält eine virtuelle private Datenbank, automatisierte Backups und wird in einer redundanten, hochmodernen Einrichtung gehostet.
Unterstützung, die sich kümmert:
Das integrierte Ticketing-System und die telefonische Prioritätsunterstützung helfen dir, wann und wo immer du es brauchst.


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Checkfront

4,5 (313)
VS.

Startpreis

Keine Preise gefunden
16,50 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

94
94

Integrationen

33
52

Bedienkomfort

4,2 (313)
4,1 (200)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (313)
4,0 (200)

Kundenservice

4,6 (313)
3,9 (200)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Claris FileMaker

4,3
Nr. 1 Alternative zu Checkfront
Claris FileMaker ist eine Plattform für die individuelle Anwendungsentwicklung, die es Unternehmen ermöglicht,...

ProPet

4,6
Nr. 2 Alternative zu Checkfront
ProPet ist eine webbasierte Lösung für das Tierpensionsmanagement, die Kunden- und Haustiermanagement, Online-Terminbuch...

WordPress

4,6
Nr. 3 Alternative zu Checkfront
WordPress ist eine Plattform zur Erstellung und Veröffentlichung von Websites und Blogs mit Tools für ästhetisches...

Little Hotelier

4,0
Nr. 4 Alternative zu Checkfront
Little Hotelier wird weltweit von den kleinsten Immobilien eingesetzt und unterstützt dich dabei, deine Reservierungen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(313)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du Checkfront bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 313 Bewertungen
Andrew
Andrew
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Everything you need as a guide

Bewertet am 18.8.2018

Checkfront allows me to have a customer website to take bookings but also the ability to take...

Checkfront allows me to have a customer website to take bookings but also the ability to take bookings and payments from a variety of other sources and manage them all in one place.

Vorteile

Checkfront allows you to set up a tour guide website relatively quickly without the hassle of knowing how to code. Although the designs are limited they are perfect for displaying tours available for your clients and making it easy for them to check availability and book tours. The backend system is what makes this powerful, allowing me to manage my tours whether they were booked through the site or via agents.

Nachteile

Some of the set-up if requiring special options is rather complicated but the help notes are clear and comprehensive. It is just a matter of persevering and checking to make sure you've got it set up right.

Emanuel
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Checkfront is the revolution for small/medium businesses, with an outstanding Customer Service...

Bewertet am 1.7.2021

Great, because even if not perfect Checkfront helps you improve your business and has the great...

Great, because even if not perfect Checkfront helps you improve your business and has the great quality to listen to their customers trying to help everyone with their own demands! this is priceless!

Vorteile

The flexibility. You are in the condition to bend the software depending on your demand. And this is great!
Another GREAT quality is not the software but relate to that and is the customer service. one of the best I even dealt with. every time you have a doubt they are responsive and always will help you at the best of their abilities to achieve your goal. is this an ENORMOUS quality!

Nachteile

It's not totally optimized for a business like ours that sells cruise, there are software that give you the possibility to have a graphic visual of the boat with all the cabins. but Checkfront is young and I'm sure that in the future these features will be implemented!

In Betracht gezogene Alternativen

FareHarbor

Gründe für den Wechsel zu Checkfront

because for small businesses software like FareHarbour is absolutely over expensive.

Antwort von Checkfront

Hi Emanuel, thanks for your feedback.

We're glad you're enjoying the flexibility that Checkfront provides and that it has been easy to use thus far.

We'll be sure to pass on your feedback on the visual map booking option.

Once again, thanks for choosing Checkfront :)

Sue
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

FRUSTRATING !!

Bewertet am 27.9.2017

It was a good system to get me started in my business but it doesn't offer me the flexibility i...

It was a good system to get me started in my business but it doesn't offer me the flexibility i need.
It was easy to set up.
Easy to navigate.

Vorteile

A relatively simple system to use and easy to navigate. The layout is good on the calendar pager and the reports offer valuable information.

Nachteile

I find the system very inflexible to my needs, eg. Can not offer Room only and Rooms with breakfast from the same inventory stock.
There are no error messages when you are clearly not setting things up correctly. Eg, Setting up an event, you have to go to the help page all the time to ensure you are doing it right. Pop ups with helpful tips would be better & time saving.
Item Event Rules/rule sets are too complicated and open to user error, the software doesn't make it user friendly, there are too many pages to refer to. The software allows you to enter dates that overlap other events, this should not be allowed, its frustrating when setting up seasonal prices. The system is too time consuming and requires manual input when it should be cross checking dates and pop up an alert if incorrect, quite often the event doesn't work....Frustrating!
Having to import every booking that goes through a channel manager and unlock it first ! Time consuming ! Why doesn't it go into the calendar automatically?
Unable to change the price on the initial page when making a new booking, this has to be amended afterwards.....frustrating that you can not enter it right first time !
Unable to set up more than one policy. This is so inflexible when you are selling services and accommodation which have different policies for bookings.
I have been waiting 6months for you to fix my inventory errors and minimum stay rules.. Poor communication and no urgency whilst I lose money & bookings.

Richard
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Comprehensive system with good support

Bewertet am 29.6.2021

I have been very impressed that Checkfront has been able to manage all aspects of our reservation...

I have been very impressed that Checkfront has been able to manage all aspects of our reservation system (online booking, calendar, inventory, waiver forms and integration with our POS). We were able to switch from a paper/whiteboard whiteboard model to completely digital this year thanks to our Checkfront implementation and it has been a game changer. Support has been very good and makes all the difference with configuration questions and minor system issues.

Vorteile

I have an IT background and was able to install and configure this system mostly on my own. I needed help with a few more complex configuration questions but pretty impressive that a system this sophisticated can be setup by the end user. It is very flexible and powerful but this also means that setup can get quite involved.

Nachteile

Reporting is a weakness with no custom reporting options. Ongoing development of the product is slow and currently with no transparency on the roadmap. They have promised to share more info on this though.

In Betracht gezogene Alternativen

Peek Pro

Gründe für den Wechsel zu Checkfront

Square recommended Checkfront because of the tight integration.
Ferdi FJ
Ferdi FJ
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best and quick to reply!

Bewertet am 20.8.2018

I've been using Checkfront since day 1 and also have been one of the first companies that support...

I've been using Checkfront since day 1 and also have been one of the first companies that support their tour operator applications. I think it is now almost 11 years..
What can I say, just 'simply the best! I've met the team at a conference/travel technology event once and it just shows that this company is built and run by people - real people with a passion to make it easier for anyone to run their business without worrying about the technical details. Keep it up Team Checkfront!

Vorteile

It's got it all.. from booking setup to distribution channels.

Nachteile

Not easy to integrate and display various currencies. Or take payments in different currencies, but hey - they are working on that.
Also not easy to hide certain products from the public and only allow access with an URL for special events or products that may only be viewed by some customers.
Resource management feature is not live yet, but it sounds like this will be a complete game-changer; making it possible to manage all guides, transport, the hiring of equipment and even activities and accommodation required for trips and tours.

5 von 313 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Checkfront Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Checkfront.

Checkfront bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Checkfront hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Checkfront unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

Checkfront unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Checkfront kann in folgende Anwendungen integriert werden:

2Checkout, Adyen, Braintree, Constant Contact, Drupal, Gmail, Google Ads, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Drive, Google Maps, Google Workspace, Joomla, Mailchimp, Meta for Business, Nutshell, PayPal, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, RightSignature, Salesforce Sales Cloud, Slack, Square Point of Sale, Squarespace, Stripe, Twilio, Vend, WordPress, Worldpay, Xero, Zoho CRM, authorize.net

Checkfront bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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