Checkfront

Online-Buchungen für Touren, Aktivitäten und Anmietungen.

4,5 /5 (251 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Checkfront Übersicht

Was ist Checkfront?

Checkfront ist ein Online-Buchungssystem, das eine Reihe von Funktionen unterstützt, darunter:

Zentrales Protokoll-Management.
Stelle dein Inventar online. Verwalte Verfügbarkeit, saisonale Preise, Pakete und Sonderangebote an einem Ort. Verwalte Unterkünfte, Touren, Anmietungen und professionelle Service-Buchungen.
Nahtlose Integration.
Halte Kunden auf der Website: Checkfront kann in WordPress, Joomla!, Drupal, Facebook, Stand-Alone-Websites integriert und mit der Open-API erweitert werden.
Event-Zahlungsabwicklung.
Nimm das Rätselraten aus Reservierungen heraus. Sichere, kommissionsfreie Buchungen mit vollen oder teilweisen Zahlungen.
Leistungsstarke Analyse.
Web-Analysen der Enterprise-Klasse, die einen umfassenden Einblick in den Buchungsverkehr und die Marketing-Effektivität geben.
Vollständig verwaltete Cloud-Umgebung.
Es gibt keine zu wartende Software, keine Volumenlizenzierung, keine Hosting-Gebühren oder langfristige Verträge.
Branchenführende Sicherheit.
Jedes Konto ist SSL-gesichert, enthält eine virtuelle private Datenbank, automatisierte Backups und wird in einer redundanten, hochmodernen Einrichtung gehostet.
Unterstützung, die sich kümmert:
Das integrierte Ticketing-System und die telefonische Prioritätsunterstützung helfen dir, wann und wo immer du es brauchst.

Checkfront Übersicht

Kosten

Beginnt ab
39,00 €/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Checkfront Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch und 14 weitere , Finnisch, Französisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Türkisch

Medien

iPhone, Android Booking App
Booking Invoice with QR Code
Booking Calendar
Customer Calendar
Booking & Payment Management via Mobile
Booking Creation via Mobile
Checkfront Screenshot: iPhone, Android Booking App Checkfront Screenshot: Booking Invoice with QR Code Checkfront Screenshot: Booking Calendar Checkfront Screenshot: Customer Calendar Checkfront Screenshot: Booking & Payment Management via Mobile Checkfront Screenshot: Booking Creation via Mobile

Checkfront Bewertungen

Checkfront Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
159

Sehr gut
71

Durchschnitt
13

Gering
7

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,6
92% haben diese Anwendung empfohlen
Nick M.

Checkfront review by Cairns Holiday Homes

Overall, it's a terrific system. Discovering how good it is takes time and frustration. Going from manual pricing to online quoting taught me that the human brain can do things so much more easily than an automated system which has its limits. It took me a while to figure out what I could do and could not do in the pricing possibilities that I could offer. Having said that, the Checkfront system is pretty damn impressive in what it can do but a slog to find out the limitations.


Mit Google übersetzen
Jeremy F.

Best small-medium hotel booking system I've come across...

Bookings for different room types, transport and activities is made easy through using Checkfront. I dont have to worry about double bookings and I know exactly who's coming in and out of my resort, even when I'm not there. My staff find it easy to use and we are able to amend things quickly and easily. For the customer it's also very clear to book what they are looking for.


Mit Google übersetzen
Neville E.

Accommodation Management Software

Make no mistake, Checkfront is a cleverly designed system with great features and is very reliable. I don't think we have experienced any down time. Our membership has been quick to embrace the new software and bookings are now very efficient, particularly through integration with STRIPE. Checkfront easily integrated into our Membership Management software. From an administrator's perspective, once you have configured the system to your needs, it is easy to manage updates and amendments.


Mit Google übersetzen
André H.

Overall Poor, but with Some Plus Points


Mit Google übersetzen
Alicia M.

CHECKFRONT PRODUCT

SUPERB PERSONAL FIRST CLASS CUSTOMER SERVICE
ABILITY TO DISCUSS NEW REQUIREMENTS FOR IMPLEMENTATION


Mit Google übersetzen
Nick M.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Checkfront review by Cairns Holiday Homes

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, it's a terrific system. Discovering how good it is takes time and frustration. Going from manual pricing to online quoting taught me that the human brain can do things so much more easily than an automated system which has its limits. It took me a while to figure out what I could do and could not do in the pricing possibilities that I could offer. Having said that, the Checkfront system is pretty damn impressive in what it can do but a slog to find out the limitations.

Vorteile

The invoicing and notification system is excellent. It allows for a sequence of events - the initial request and removal of item from inventory, the paying of a deposit and the sending out of a reminder for the balance. It has also allowed us to record bookings that come from another listing site. The notification system is good but , as with with all automatic sequences, you need to think carefully before setting a sequence in train because the same message notification might not be right for everyone. It takes a lot of thought to set up the generic sequence that will most often be used. However, it is very easy to make adjustments to the message before it goes out.

Nachteile

Checkfront may be used more for booking tours rather than holiday homes but it's flexibility allows for many different set-ups. Therein lies the problem with regard to the help pages. They are quite helpful with regard to what any particular feature is but most examples tend to be about booking tours rather than accommodation. I spent a lot of time working out what I could do and how I should do it, more or less by trial and error. In some ways that is a good thing because I learnt so much more about the system by the sheer repetition of trying so many ways to do something. However, it would have saved me a lot of time to have some real examples of how to set up and overcome particular problems.
So far, I have only two irritations with the software. One is the mobile phone app which could be much improved but is not actually a bother because I really do not need to carry my office in my pocket. The other is the Inventory calendar. I wish I could highlight the row that I am working on because it is very easy to start making alterations to the wrong row. I also wish that I could highlight a period of time to add or remove a property from inventory. You can only do that one day at a time which is tedious and non-intuitive. There are other ways round this and perhaps there is a good programming reason for the limitation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jeremy F.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best small-medium hotel booking system I've come across...

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Bookings for different room types, transport and activities is made easy through using Checkfront. I dont have to worry about double bookings and I know exactly who's coming in and out of my resort, even when I'm not there. My staff find it easy to use and we are able to amend things quickly and easily. For the customer it's also very clear to book what they are looking for.

Vorteile

Ease of navigation and clear information layout especially on a laptop.

Nachteile

Sometimes find a few features a little tricky to get my head around on my own but that doesnt matter because the customer support is amazing and they always find a solution.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Checkfront

Hey Jeremy, thanks for your positive feedback! Happy to hear that you're enjoying using all the many features we provide and that Checkfront has made bookings easy for you. We're always happy to assist should you need anything :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Neville E.
Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Accommodation Management Software

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Make no mistake, Checkfront is a cleverly designed system with great features and is very reliable. I don't think we have experienced any down time. Our membership has been quick to embrace the new software and bookings are now very efficient, particularly through integration with STRIPE. Checkfront easily integrated into our Membership Management software. From an administrator's perspective, once you have configured the system to your needs, it is easy to manage updates and amendments.

Vorteile

Flexibility and features: We have fairly specific requirements and a complex process for booking accommodation. I must say that Checkfront has been able to handle all of the complexities we have thrown at it. I do like the notifications feature.
As much as we like the software itself the support staff in my opinion are second to none. as well. I have been in the IT industry for more than 40 years and have experienced the lot, from dreadful support to the best. I would rank the support at Checkfront up there with the best. They are helpful, courteous and prompt to respond. I especially like the chat capabilities that give you extended time outside business hours, given that we are in Australia and in an awkward timezone to Checkfront.

Nachteile

As with most SaaS web based software, the reporting could be a little more extensive (from our perspective). It is adequate but there is not much control over the standard reports, particularly around guest lists over a selected time period. However, it does provide enough basic information around bookings, sales and a decent dashboard for "at a glance" information about bookings.

Along with flexibility comes complexity. For us Checkfront was the outstanding candidate, given our very specific requirements but it did take a bit of time to become familiar with it and configure it to our needs. Once set up though it is easy to move from one season to another (we are a ski Club).

It was cheaper for us to go down the track of separate software for Membership Management and Accommodation Booking, given the complexities of our booking process. As a result we do not have integration of membership across both systems. That being said, we have not found this to be a show stopper.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

André H.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Overall Poor, but with Some Plus Points

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 15.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Checkfront is fairly easy to use and offers you the possibility to set it up for a multitude of product types, such as transportation, restaurant reservations and experiences. The ability for customers to pay directly on an invoice with various payment methods is neat. For a small business, Checkfront does the job.

Nachteile

Reporting is poor and does not offer many customisation options. Not being able to assign a guide for an experience shows that this software lacks basic functionality. Employee scheduling in such an app is a must. It doesn't have to replace an employee scheduling software, but one should be able to directly assign an employee to an item on the schedule. The widgets on the dashboard didn't really provide relevant information for day-to-day operations. The daily summary list does not offer a great overview on the day's happenings and looks rather messy. Customer support was very average, more often than not. I never really felt that Checkfront took an interest in our business. We were planning on adding more than 10 users and were asked to pay a large sum, yearly and in advance. At this point, we decided it was time to move on.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Alicia M.
Branche: Fischerei
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

CHECKFRONT PRODUCT

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

SUPERB PERSONAL FIRST CLASS CUSTOMER SERVICE
ABILITY TO DISCUSS NEW REQUIREMENTS FOR IMPLEMENTATION

Vorteile

EASE OF USE
CLARITY OF REPORTS
EASE OF SUPPORT CONTACT AND CLARITY OF SUPPORT INFORMATION

Nachteile

DOES NOT QUITE FACILITATE OUR FULL RANGE OF TICKETS

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,5/10
Basierend auf 251 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Checkfront Preis

Checkfront Preis

Beginnt ab
39,00 €/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 251 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Checkfront Funktionen

Checkfront Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 251 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Checkfront Häufig gestellte Fragen

Checkfront Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Checkfront.

F. Welche Preispläne bietet Checkfront an?

Checkfront bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 €/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Checkfront?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Checkfront

F. Wer sind die typischen Nutzer von Checkfront?

Checkfront hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Checkfront unterstützt?

Checkfront unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Checkfront an?

Checkfront hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Checkfront mobile Geräte?

Checkfront unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Checkfront?

Checkfront kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Constant Contact, Hero, Mailchimp, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Rocketspark, Slack, TapMango, Wordpress, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Checkfront an?

Checkfront bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen