Über CareCloud

CareCloud Central ist die praktische, intuitive und robuste Praxismanagementlösung für Gesundheitsdienstleister*innen aller Art und Größe, die zu einem unglaublichen Preis erhältlich ist.

Das Planen, Absagen und sogar Verschieben von Terminen ist mit dem Terminplaner für Arztpraxen von CareCloud ein Kinderspiel.

Die Lösung überwacht fortlaufend Zahlungsstatistiken und die Trends der Forderungsverweigerung, und wenn sich ein Verweigerungsmuster abzeichnet, generieren sie Regeln, um es aufzubrechen.

Wenn du Forderungen elektronisch über die Arzt-Abrechnungssoftware von CareCloud einreichst, musst du dir keine Sorgen über kleine Fehler machen, die Zahlungen um Wochen oder sogar Monate verzögern könnten.

Vergiss IT-Spezialist*innen; CareCloud macht es einfach, nutzerdefinierte, intuitive Berichte zu erstellen und sie in verschiedene Formate zu exportieren.

Central ist eine webbasierte Plattform, d. h. es gibt keine Server einzurichten und keine Software zu installieren und zu warten – melde dich einfach von jedem Computer, jedem Browser, jederzeit und überall an und erhalte sofortigen Zugriff auf das Innenleben deiner Praxis.

Basierend auf dem Feedback von Ärzt*innen wurde die Plattform so angepasst, dass sie den Arbeitsablauf diskret verbessert und gleichzeitig den Ärzt*innen die Bereitstellung einer qualitativ hochwertigen Patientenerfahrung erleichtert.

Das System steigert im Hintergrund die Produktivität der Praxis, indem es viele Abhilfemaßnahmen automatisiert und den Umfang der für andere erforderlichen Nutzereingaben minimiert. Weil es so intuitiv ist, können Ärzt*innen mehr Zeit mit ihren Patient*innen verbringen, anstatt sich mit dem Computer herumzuschlagen.


Bilder

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CareCloud

3,5 (107)
VS.

Startpreis

499,00 $
Keine Preise gefunden

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

63
60

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
Keine Integrationen gefunden

Bedienkomfort

3,7 (107)
4,1 (98)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,2 (107)
3,9 (98)

Kundenservice

3,4 (107)
4,0 (98)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Intergy

4,2
Nr. 1 Alternative zu CareCloud
Die Plattform Intergy von Greenway für das elektronische Patientendatensystem (EHR) und Praxisverwaltung bietet eine...

Deputy

4,6
Nr. 2 Alternative zu CareCloud
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Curve Dental

4,4
Nr. 3 Alternative zu CareCloud
Curve entwickelt Software für die Verwaltung von Zahnarztpraxen mit Praxismanagement über das Web. Wie cool ist das?...

RXNT

4,3
Nr. 4 Alternative zu CareCloud
RXNT ist eine integrierte Praxisverwaltungsplattform für Einrichtungen des Gesundheitswesens, die die Nutzer bei der...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,5 /5
(107)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,2/5
Funktionen
3,5/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,4/5

Hast du CareCloud bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 107 Bewertungen
Laura
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Carecloud compatibility

Bewertet am 26.3.2020

Overall, I have been impressed with Carecloud. When ever there is an issue, they rise to the...

Overall, I have been impressed with Carecloud. When ever there is an issue, they rise to the occasion, making my day better which comes down to making my patients' care, and their day better, which is who we are really serving. It has also allowed me to see the productivity of the practice. As a midlevel, this allows me to ramp up productivity on my part, especially if the month has been slow.

Vorteile

I have worked with numerous EMR platforms. Carecloud has been the most user friendly. It has a great interface when working with a patient chart: Providers can change the widgets to create the initial view of the chart in the most efficient way; providers can create very specific templates in relation to the reason of visit thereby limiting the time it takes to document; with the right computer and specs, it's very fast which tackles the "time toilet" of EMR; providers and staff have the ability to view the entire chart from their iPhone or Android at anytime so if wifi goes down you never lose the chart data; and providers can view their productivity as a practice or individually at any time from their platform. Providers can choose to see the productivity dashboard, the schedule dashboard, or the clinical dashboard upon signing in making it efficient for even the physician who owns his own practice to view all the information for his business within a few seconds, or browse his schedule for the day. It hardly never goes down. In 5 years, it has only gone "down" once for approximately 6 hours, if there is ever an issue it usually is back up within 20 min.

Nachteile

I do wish Carecloud was compatible with an iPad. Currently, I use a flip laptop by Dell and it works but if you use a larger laptop, it is cumbersome to take into each patient room. I also wish the help desk staff was more aggressive at completing tasks with a great fix, I usually figure it out by the time support calls back. IT support usually responds within 2 hours. They tend to call during clinic hours. Currently, if you have a suggestion, it goes into a queue, and is determined by the Carecloud support what is priority to be considered. I would say about 70% of my requests have been addressed and fixed, but it takes time. As a provider, there are medical legal issues that I am aware of that I'm not always sure IT is aware of. I wish that the Carecloud support staff would take providers' suggestions as a priority and realize that we are watching out for our patients welfare as well as our own and protecting our license to practice medicine.

Megan
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Carecloud takes the cake for all of the software systems I use daily!

Bewertet am 12.9.2017

Overall, I work in numerous systems every day and looking at the services compared to the price I...

Overall, I work in numerous systems every day and looking at the services compared to the price I think Carecloud is most definitely worth every penny. If you look at the seamless process of checking patients in and checking their eligibility, the system is extremely helpful compared to others. I always say, " You get what you pay for!" and Carecloud shows that on every level.

Vorteile

I like the all in one user friendliness! ERAs individually split up for billing secondary claims which makes them a breeze! Also, printing proof of timely filing from the patient screen helps out tremendously. The Collections app is probably my next favorite. I don't feel like I am stuck running reports all day. Instead, I can go in to my denial bucket and work the claims directly from there without having to run a report and then go to the patients one by one and then work the claims. I also love that it stores copies of all of the statements that I generate for each patient so when a patient calls regarding a balance and has a question, I can tell exactly what they are looking at!

Nachteile

The one thing I do not like about Carecloud is the inability to send claims on demand. If you miss pick-up at 8p.m. the claims have to wait until the next night. I wish we could get a change for this. Also, I wish when working with claims in the outbox that we could select as many as we want and then be able to change the delivery method all at one time, like printing without the claim form. It would save our office time as we have quite a few that have to go paper.

Brissa
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

WORST EMR - PRACTICES BEWARE!

Bewertet am 27.8.2019

Awful. Our original project manager left as soon as we launched the product. Then our lead...

Awful. Our original project manager left as soon as we launched the product. Then our lead contact left, then our sales rep, and they've continued to have HIGH turnover rates with their people, which is HUGE RED flag for the overall reputation of the company. They promised us all these changes would take place at the end of last year...has anything changed? No. We have had connectivity issues and when you call support they are completely useless and rude about the situation. It completely affects our operations and I would highly recommend you go elsewhere!

Vorteile

The only pro is that it is visually appealing and easy to follow. It looks like apps from the Apple Store...but don't let the fool you...keep reading.

Nachteile

Where do I begin? There is CONSTANT issues with connectivity, slowness, workflows that are completely inefficient, and so forth. We were sold on the reporting, but then come to find out, it only works if you use their billing side of the product. All other reports are not customizable and you're stuck with them. On top of that you get manipulated into this 3 year contract, and when there are changes you have to go through an entire process. I can continue but there is not enough room in this box...

Barbara
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Happy with CareCloud

Bewertet am 3.6.2016

Vorteile

I like the ease of use, the design is pleasing, and it's easy to navigate. The flexibility of inserting and moving sections, groups, findings is also a great benefit to charting.

Nachteile

There's not much I don't like. It would be great if when we record our times in the chart for an appointment with a patient/client, there would be an automatic calculation for the length.

Vicky
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Nice product

Bewertet am 3.6.2021

Decent software, provider was using it before I came onboard.

Decent software, provider was using it before I came onboard.

Vorteile

Billing was clean, claims corrections were easy. Posting was easy, I am no longer on this product but I would work on it again.

Nachteile

I don't remember the specifics as it has been a while since I worked on it, but I do remember that I liked it for billing.

5 von 107 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

CareCloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über CareCloud.

CareCloud bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 499,00 $
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

CareCloud hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

CareCloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

CareCloud unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen CareCloud hat

CareCloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support

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