CareCloud
Über CareCloud
CareCloud Central ist die praktische, intuitive und robuste Praxismanagementlösung für Gesundheitsdienstleister*innen aller Art und Größe, die zu einem unglaublichen Preis erhältlich ist.
Das Planen, Absagen und sogar Verschieben von Terminen ist mit dem Terminplaner für Arztpraxen von CareCloud ein Kinderspiel.
Die Lösung überwacht fortlaufend Zahlungsstatistiken und die Trends der Forderungsverweigerung, und wenn sich ein Verweigerungsmuster abzeichnet, generieren sie Regeln, um es aufzubrechen.
Wenn du Forderungen elektronisch über die Arzt-Abrechnungssoftware von CareCloud einreichst, musst du dir keine Sorgen über kleine Fehler machen, die Zahlungen um Wochen oder sogar Monate verzögern könnten.
Vergiss IT-Spezialist*innen; CareCloud macht es einfach, nutzerdefinierte, intuitive Berichte zu erstellen und sie in verschiedene Formate zu exportieren.
Central ist eine webbasierte Plattform, d. h. es gibt keine Server einzurichten und keine Software zu installieren und zu warten – melde dich einfach von jedem Computer, jedem Browser, jederzeit und überall an und erhalte sofortigen Zugriff auf das Innenleben deiner Praxis.
Basierend auf dem Feedback von Ärzt*innen wurde die Plattform so angepasst, dass sie den Arbeitsablauf diskret verbessert und gleichzeitig den Ärzt*innen die Bereitstellung einer qualitativ hochwertigen Patientenerfahrung erleichtert.
Das System steigert im Hintergrund die Produktivität der Praxis, indem es viele Abhilfemaßnahmen automatisiert und den Umfang der für andere erforderlichen Nutzereingaben minimiert. Weil es so intuitiv ist, können Ärzt*innen mehr Zeit mit ihren Patient*innen verbringen, anstatt sich mit dem Computer herumzuschlagen.
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- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Carecloud compatibility
Bewertet am 26.3.2020
Overall, I have been impressed with Carecloud. When ever there is an issue, they rise to the...
Overall, I have been impressed with Carecloud. When ever there is an issue, they rise to the occasion, making my day better which comes down to making my patients' care, and their day better, which is who we are really serving. It has also allowed me to see the productivity of the practice. As a midlevel, this allows me to ramp up productivity on my part, especially if the month has been slow.
Vorteile
I have worked with numerous EMR platforms. Carecloud has been the most user friendly. It has a great interface when working with a patient chart: Providers can change the widgets to create the initial view of the chart in the most efficient way; providers can create very specific templates in relation to the reason of visit thereby limiting the time it takes to document; with the right computer and specs, it's very fast which tackles the "time toilet" of EMR; providers and staff have the ability to view the entire chart from their iPhone or Android at anytime so if wifi goes down you never lose the chart data; and providers can view their productivity as a practice or individually at any time from their platform. Providers can choose to see the productivity dashboard, the schedule dashboard, or the clinical dashboard upon signing in making it efficient for even the physician who owns his own practice to view all the information for his business within a few seconds, or browse his schedule for the day. It hardly never goes down. In 5 years, it has only gone "down" once for approximately 6 hours, if there is ever an issue it usually is back up within 20 min.
Nachteile
I do wish Carecloud was compatible with an iPad. Currently, I use a flip laptop by Dell and it works but if you use a larger laptop, it is cumbersome to take into each patient room. I also wish the help desk staff was more aggressive at completing tasks with a great fix, I usually figure it out by the time support calls back. IT support usually responds within 2 hours. They tend to call during clinic hours. Currently, if you have a suggestion, it goes into a queue, and is determined by the Carecloud support what is priority to be considered. I would say about 70% of my requests have been addressed and fixed, but it takes time. As a provider, there are medical legal issues that I am aware of that I'm not always sure IT is aware of. I wish that the Carecloud support staff would take providers' suggestions as a priority and realize that we are watching out for our patients welfare as well as our own and protecting our license to practice medicine.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Carecloud takes the cake for all of the software systems I use daily!
Bewertet am 12.9.2017
Overall, I work in numerous systems every day and looking at the services compared to the price I...
Overall, I work in numerous systems every day and looking at the services compared to the price I think Carecloud is most definitely worth every penny. If you look at the seamless process of checking patients in and checking their eligibility, the system is extremely helpful compared to others. I always say, " You get what you pay for!" and Carecloud shows that on every level.
Vorteile
I like the all in one user friendliness! ERAs individually split up for billing secondary claims which makes them a breeze! Also, printing proof of timely filing from the patient screen helps out tremendously. The Collections app is probably my next favorite. I don't feel like I am stuck running reports all day. Instead, I can go in to my denial bucket and work the claims directly from there without having to run a report and then go to the patients one by one and then work the claims. I also love that it stores copies of all of the statements that I generate for each patient so when a patient calls regarding a balance and has a question, I can tell exactly what they are looking at!
Nachteile
The one thing I do not like about Carecloud is the inability to send claims on demand. If you miss pick-up at 8p.m. the claims have to wait until the next night. I wish we could get a change for this. Also, I wish when working with claims in the outbox that we could select as many as we want and then be able to change the delivery method all at one time, like printing without the claim form. It would save our office time as we have quite a few that have to go paper.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
DO NOT PURCHASE
Bewertet am 2.7.2020
HORRIBLE IN EVERY....SINGLE....WAY!
HORRIBLE IN EVERY....SINGLE....WAY!
Vorteile
The look of the software is pleasant. From a billing standpoint it is convoluted and tedious.
Nachteile
First off, I never leave reviews and I am certainly not the kind to be negative. BUT, the staff all the way from management is horrible! They have gouged us financially and no one will respond when questions are asked. You are passed around and management refuses to contact you. You are promised by the poor reps that they will let management know to contact you and then you are never contacted. The finance department has a woman who is rude, abrasive, unprofessional, and shrewd. They do not hold their end of the contact they force you to sign and since being with them we've lost massive amounts of revenue. They even fired one of their only employees who saw what they were doing and tried to help us. We have been trying to leave this company and they want thousands of dollars for work that was not done, and an addition $8000+ to leave. We are a small company and this is all just the tip of the iceberg of issues we've had with them! I cannot wait to be rid of all of it!
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Happy with CareCloud
Bewertet am 3.6.2016
Vorteile
I like the ease of use, the design is pleasing, and it's easy to navigate. The flexibility of inserting and moving sections, groups, findings is also a great benefit to charting.
Nachteile
There's not much I don't like. It would be great if when we record our times in the chart for an appointment with a patient/client, there would be an automatic calculation for the length.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Nice product
Bewertet am 3.6.2021
Decent software, provider was using it before I came onboard.
Decent software, provider was using it before I came onboard.
Vorteile
Billing was clean, claims corrections were easy. Posting was easy, I am no longer on this product but I would work on it again.
Nachteile
I don't remember the specifics as it has been a while since I worked on it, but I do remember that I liked it for billing.
CareCloud Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über CareCloud.F. Welche Preispläne bietet CareCloud an?
CareCloud bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 499,00 $
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von CareCloud?
CareCloud hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von CareCloud unterstützt?
CareCloud unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt CareCloud mobile Geräte?
CareCloud unterstützt die folgenden Geräte:
iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert CareCloud?
CareCloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CodoniX EHR, EHR YOUR WAY, EyeMD EMR, ICANotes, MD Logic, Praxis EMR, Sevocity, TeleVox, Vital Interaction
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet CareCloud an?
CareCloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support
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