ONLYOFFICE Übersicht

Was ist ONLYOFFICE?

ONLYOFFICE ist eine schnelle und sichere webbasierte Office-Suite, die leistungsstarke Online-Dokumentbearbeiter für Textdokumente, Tabellen und Präsentationen sowie umfassende Funktionen für die Zusammenarbeit enthält: CRM-System, Dokumenten- und Projektmanagementtoolset, Kontakte, Mailserver, Chat, Kalender, Blogs, Foren, Umfragen usw. an einem Ort.

Mit ONLYOFFICE musst du nicht zwischen verschiedenen Anwendungen wechseln, um mehrere Aufgaben auszuführen. Stattdessen erhältst du ein System mit vielen Funktionen, das dir hilft, jeden Arbeitsschritt zu organisieren, deine Produktivität zu steigern und deine Bemühungen Erfolg zu optimieren.

ONLYOFFICE Übersicht

Kosten

Beginnt ab
10,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

ONLYOFFICE Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Tschechisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch und 11 weitere , Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch, Ukrainisch

Screenshots

ONLYOFFICE Screenshot: Document Editor
ONLYOFFICE Screenshot: Document Editor ONLYOFFICE Screenshot: Spreadsheet Editor ONLYOFFICE Screenshot: Presentation Editor ONLYOFFICE Screenshot: Document Management ONLYOFFICE Screenshot: Project Management

ONLYOFFICE Bewertungen

ONLYOFFICE Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
175

Sehr gut
95

Durchschnitt
18

Gering
2

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,3
93% haben diese Anwendung empfohlen
Mirko P.

A must have tool, The SwissArmy app on the Office Universe.

I use ONLYOFFICE everyday to send and receive documents, on my work and personal life, the software allow to work Mobile and Desktop so it's easy to go from one to other and continue working, no everyone have Microsoft Office but everyone can have ONLYOFFCE EASY and continue with the work with the same quality, I love the formula management and use every time to easy explain problems and ideas, the integration with world and graphics allow us to create professional presentations and forms to improve or work.


Mit Google übersetzen
Nick T.

Amazing Open Source Alternative to Google Docs or MS365

Overall, ONLYOFFICE is a game changer. It is a viable alternative to mega cloud corporations like Google and Microsoft. It's nice to have your own private server with control of your data. Pair ONLYOFFICE with NextCloud and you have all of the productivity software you need.


Mit Google übersetzen
Jorge V.

Good app, Bad support

It is a good application, but the support is very bad...we never have a right answer, they take days to answer, and it looks like the company is runned by one single person. Never found out who is the manager, and there is nobody to complaint when you get bad support services. Good software, but for those who do not need a business stability....well...you'll get quite nervous not knowing whats going to happen if there is a problem.


Mit Google übersetzen
Ueli L.

Onlyoffice changed they way we work

onlyoffice was a success story from the very beginning. Easy integration, a perfect tool but most off all: an absolutely great customer support.
We had some minor issues with the integration into Alfresco but the support team managed to solve it within days.
A feature request was also realized on the fly.
What a great, great service.

Onlyoffice was the last piece in the puzzle to gain independence from the big tec companies. No google, no microsoft, no apple.
We are free!


Mit Google übersetzen
Diego C.

ONLYOFFICE is definitely the way to go when you need to implement an online document...

As a user my entire company (and possibly our clients) get a great user experience very close to the Microsoft suite it's inspired to, but online and with the possibility to install the whole thing on your own servers.

Also document format compatibility looks really great (we did some quick tests and it's really impressive).

Finally, being open source, enables even more opportunities, from deeper integrations to forking to implement any wild idea but within an Office- or Google-like code base.


Mit Google übersetzen
Mirko P.
Branche: Unterhaltungselektronik
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A must have tool, The SwissArmy app on the Office Universe.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 25.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I use ONLYOFFICE everyday to send and receive documents, on my work and personal life, the software allow to work Mobile and Desktop so it's easy to go from one to other and continue working, no everyone have Microsoft Office but everyone can have ONLYOFFCE EASY and continue with the work with the same quality, I love the formula management and use every time to easy explain problems and ideas, the integration with world and graphics allow us to create professional presentations and forms to improve or work.

Vorteile

- Fast to load, allow to work in no time and don't eat a lot resources on the memory machine, fast response and very robust to work.
- Very intuitive, all the commands are easy to access, menus and icons are very well arranged to work with it.
- Support a lot new features with the addons and new tools.
- Easy to export and full compatible to send any work to any person.
- Support multiple Languages on the same documents, this allow to communicate globally with co-workers in the world.
- PDF Export made easy and 100% compatible.
- Great Tech and Community support to feel in touch with people that really care about.

Nachteile

- Some times the system freeze a little, that's because need time to clean on importing documents from other sources and made more compatible documents.
- Extra features become bad translated, so need to test before use.
- Don't run on every OS system, but developers works fast to solve it.
- New features on other office systems still don't implemented, so show errors on importing documents.
- Poor graphic editor, need a little more improve.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nick T.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Amazing Open Source Alternative to Google Docs or MS365

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 12.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, ONLYOFFICE is a game changer. It is a viable alternative to mega cloud corporations like Google and Microsoft. It's nice to have your own private server with control of your data. Pair ONLYOFFICE with NextCloud and you have all of the productivity software you need.

Vorteile

I like that ONLYOFFICE is free and can be self-hosted. It is the best Office alternative that most accurately reads and writes Word/Excel/Powerpoint compatible files. It runs fast on both desktop and in the browser. It integrates nicely with NextCloud. The mobile apps are also great.

Nachteile

I wish that the iOS mobile app could connect directly to a NextCloud server instead of requiring an ONLYOFFICE Community server. The desktop app does this and it is perfect for NextCloud users.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Jorge V.
Übersetzen auf: Deutsch

Good app, Bad support

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 1.9.2016
Quelle der Bewertung: GetApp

It is a good application, but the support is very bad...we never have a right answer, they take days to answer, and it looks like the company is runned by one single person. Never found out who is the manager, and there is nobody to complaint when you get bad support services. Good software, but for those who do not need a business stability....well...you'll get quite nervous not knowing whats going to happen if there is a problem.

Vorteile

Good price, lots of features

Nachteile

Important features are not there (like automatic syncronization with Drive or Dropbox), also photo gallery is missing. No way to your network fellows know when there is a new document on a project,
And no communication with the managers. It looks like the company is runned by a single person, Eugene. This person answers the online chat and will tell you to send the request to support. You do that...and one day later the same Eugene replies! Usually, you get no solution for your problem. Or you just give up.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Ueli L.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Onlyoffice changed they way we work

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 23.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

onlyoffice was a success story from the very beginning. Easy integration, a perfect tool but most off all: an absolutely great customer support.
We had some minor issues with the integration into Alfresco but the support team managed to solve it within days.
A feature request was also realized on the fly.
What a great, great service.

Onlyoffice was the last piece in the puzzle to gain independence from the big tec companies. No google, no microsoft, no apple.
We are free!

Vorteile

Onlyoffice was very easy to install and implement with our existing Alfresco dms.
The users had no problems to adapt and accepted the new tool immediately.
After a view days we didn't know how we were able to work without onlyoffice at all.
The possibility to work together on the same document at the same time was a big plus.

Nachteile

There are no cons so far. We've had a minor issue with the integration into Alfresco but that was solved within day by the support team.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Diego C.
Übersetzen auf: Deutsch

ONLYOFFICE is definitely the way to go when you need to implement an online document management app.

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 6.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

As a user my entire company (and possibly our clients) get a great user experience very close to the Microsoft suite it's inspired to, but online and with the possibility to install the whole thing on your own servers.

Also document format compatibility looks really great (we did some quick tests and it's really impressive).

Finally, being open source, enables even more opportunities, from deeper integrations to forking to implement any wild idea but within an Office- or Google-like code base.

Vorteile

My company was in search for an online document editing experience (similar to Google Docs) but with the option to install it on our own premises.

Apart from online LibreOffice (which is definitely a cool technical idea but really too heavy, with a debatable user experience and some weird limitations), there was nothing to be found out there.

Then by pure chance I stumbled upon ONLYOFFICE and magically our problem was solved!

After a few hours of poking around with a few lines of code, I had my prototype up and running, and people in the company really impressed with it!

Nachteile

Well honestly it's hard to find anything wrong with this product, but if I need to, I would point out some complexity in the setup and also some gaps in the documentation (again from a technical standpoint).

Also I found it after hours of research on the Internet, so maybe it would be great to invest in marketing as well (not only ads I mean).

Finally (and I'm not sure this is a real shortcoming), business professionals that are proficient with e.g. Microsoft Excel keep asking for more Excel-like features to be implemented in ONLYOFFICE (because they really like the product).

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,5/10
Basierend auf 292 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ONLYOFFICE Preis

ONLYOFFICE Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Gratis Testen
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 292 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ONLYOFFICE Funktionen

ONLYOFFICE Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 292 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für ONLYOFFICE

Zusätzliche Informationen für ONLYOFFICE

Schlüssel-Features von ONLYOFFICE

  • CRM-System und Abrechnung
  • Dokumenten-Management-Feature-Set
  • Kalender
  • Liste der Teammitglieder
  • Mail-Server
  • Mobile Apps für iOS
  • Online-Office-Suite
  • Projektmanagement-Tool-Set
  • Tools für die geschäftliche Zusammenarbeit

ONLYOFFICE Häufig gestellte Fragen

ONLYOFFICE Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ONLYOFFICE.

F. Welche Preispläne bietet ONLYOFFICE an?

ONLYOFFICE bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Open Source, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von ONLYOFFICE?

ONLYOFFICE bietet die folgenden Funktionen:

  • Tools für die geschäftliche Zusammenarbeit
  • CRM-System und Abrechnung
  • Kalender
  • Dokumenten-Management-Feature-Set
  • Liste der Teammitglieder
  • Mail-Server
  • Mobile Apps für iOS
  • Online-Office-Suite
  • Projektmanagement-Tool-Set

F. Wer sind die typischen Nutzer von ONLYOFFICE?

ONLYOFFICE hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von ONLYOFFICE unterstützt?

ONLYOFFICE unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Tschechisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet ONLYOFFICE an?

ONLYOFFICE hat folgende Preismodelle:

Open Source, Abonnement

F. Unterstützt ONLYOFFICE mobile Geräte?

ONLYOFFICE unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ONLYOFFICE?

ONLYOFFICE kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Atlassian Confluence, Box, DocuSign, Dropbox Business, Google Drive, SharePoint, Twilio, Twitter, eXo Platform, ownCloud

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ONLYOFFICE an?

ONLYOFFICE bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Wissensdatenbank