DocuSign

DocuSign

Elektronische Unterschrift und Dokumentenfreigabe-Software

4,7/5 (3853 Bewertungen)

DocuSign Übersicht

Was ist DocuSign?

DocuSign Standard basiert auf der Funktionalität von DocuSign Basic und ermöglicht Zugriff auf zeitsparende Tools für die Zusammenarbeit, Transaktionssteuerung, Daten-Formulare und Vorlagen. DocuSign Standard verwaltet den gesamten Dokument-Signierungsprozess mit Hilfe einer Plattform, die Millionen von Signaturen erfolgreich aufgenommen hat. Die wichtigsten Funktionen von DocuSign Standard sind: Zusätzliche Funktionalität, die es ermöglicht, mehrere Dokumente von mehreren Empfängern unterzeichnen zu lassen, Datenerfassung, Berichterstellung, individuelle Speicherordner und Workflow-Vorlagen. Füge dein Logo, Farben und Benutzer-Anweisungen nahtlos hinzu, um Benutzern ein unternehmensspezifisches Erlebnis zu bieten. ESIGN-kompatibel bedeutet, dass elektronische Signaturen, die über DocuSign erhalten wurden, rechtlich bindend und vor Gericht zulässig sind. Ein sicherer, webbasierter Service sorgt für eine absolut zuverlässige und fälschungssichere Signierung. Die zentrale Plattform bietet eine Dokumentenkontrolle rund um die Uhr. DocuSign Standard bietet zusätzliche Optionen für die Anpassung und Skalierbarkeit.

DocuSign Übersicht

Kosten

Beginnt ab
10,00 $/Monat

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Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis

DocuSign Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Indien, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

DocuSign Bewertungen

DocuSign Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
2987

Sehr gut
764

Durchschnitt
81

Gering
8

Schlecht
13

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,5
97% haben diese Anwendung empfohlen
Kimberly M.

Easy way to get Signatures

I have to send several NDA contracts so that I can safely discuss the projects I am designing and working on. DocuSign makes this process extremely easy and more importantly quicker then waiting on mail to return a contract before you are safe to discuss the project. For me DocuSign is a tool I can’t live without for my daily business operations. It allows me to be efficient and organized with my signed contracts and documents. I think that in the future all of the document signing will go digital and this service is the best I have used so far.


Mit Google übersetzen
Suzie P.

Docusign Review

Overall, I'll always use DocuSign. I like that I can quickly send it over to my students, get contracts signed from newly enrolled students. Because of DocuSign, I'm able to get new student contracts done and everything is easier to save because I'm now paperless!! I LOVE that it doesn't eat up space on my devices because there's no downloading complications with this product.


Mit Google übersetzen
Sandy H.

Makes Paperwork Seamless

Obtaining a DocuSign account was one of the smartest decisions I made in my role in HR. I figured we'd obtain this software and use it to sign documents on an ad-hoc basis, but because it's so easy to use and simple to customize, it's truly become an extension of our business and is used by many departments, HR, Legal, Finance, and Executives.


Mit Google übersetzen
Ed H.

Poor account/user management, poor bulk signing


Mit Google übersetzen
Loiane G.

Embrace the future and stop wasting paper and time

Electronic document management is, honestly, a nightmare. Some groups still fax their documents... leaving the majority of us without a fax machine in the dark. Some groups send PDFs back and forth over email leaving a multitude of questions about how to print/scan the docs. DocuSign has made this all so much easier by simply requiring a browser. It even works for most users on a mobile device. Its a huge win and a huge step forward.


Mit Google übersetzen
Kimberly M.
Branche: Computerspiele
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Easy way to get Signatures

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I have to send several NDA contracts so that I can safely discuss the projects I am designing and working on. DocuSign makes this process extremely easy and more importantly quicker then waiting on mail to return a contract before you are safe to discuss the project. For me DocuSign is a tool I can’t live without for my daily business operations. It allows me to be efficient and organized with my signed contracts and documents. I think that in the future all of the document signing will go digital and this service is the best I have used so far.

Vorteile

• Easy to set up documents for signatures.
• Really fast loading of documents.
• Save your signature once and reuse it for multiple signings.
• As a business owner you can do everything from sending your own contracts, to sending employee verification information and tax documents.
• Documents are stored online so you never have to worry about losing them.
• You can sign docs from anywhere you have a Wi-Fi connection.

Nachteile

• If you need to make changes to a document, you must scrap the whole thing and start over because you can’t edit it after you send it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Suzie P.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Docusign Review

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, I'll always use DocuSign. I like that I can quickly send it over to my students, get contracts signed from newly enrolled students. Because of DocuSign, I'm able to get new student contracts done and everything is easier to save because I'm now paperless!! I LOVE that it doesn't eat up space on my devices because there's no downloading complications with this product.

Vorteile

DocuSign is super easy to use! I like the simplistic layout, and how I'm able to use the software universally on any of my devices.

Nachteile

I wish there was a better way to edit certain parts of documents if needed, make marks on docs, and ad images would be nice.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sandy H.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Makes Paperwork Seamless

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 19.5.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Obtaining a DocuSign account was one of the smartest decisions I made in my role in HR. I figured we'd obtain this software and use it to sign documents on an ad-hoc basis, but because it's so easy to use and simple to customize, it's truly become an extension of our business and is used by many departments, HR, Legal, Finance, and Executives.

Vorteile

First of all, DocuSign is a popular choice for many companies, which makes it a seamless technology to use with your employees, vendors, and clients. It's easy to have someone sign a document with the system because it's widely used so people are familiar with what the interface looks like and how they go through the steps to fill in forms and sign documents. We don't really have to train people on how to use it since it's so intuitive.

Another big benefit is the ease of use of the software on any device. I don't have to worry for days if someone can figure out how to open a document and sign where needed, they can just pull it up on their phone or computer and complete it in a matter of seconds. Seems like a small thing but compared to using pen and paper or another software this is something that saves us so much time.

I also love that the website interface is customizable with your colors and logo. Our company rebranded our logo and colors recently so I've had the chance to set up our DocuSign Brand twice now. Both were very easy and this allows for a very professional look and feel for those who use the system.

After years of working in HR without an electronic signing platform, and after using a competitor to DocuSign at another organization, I can now say I cannot live without this system. Their prices are fair, their product is so easy to use, and I have so much more time to focus on other stuff in my role, not worrying if someone can figure out a signature.

Nachteile

The only thing I wish we could do is take the data submitted into a form (for example, a number put into one box and the name of who entered it) and then put that into a trackable spreadsheet. But, this is not the main functionality of the system so I get why this has not been fully flushed out yet. Otherwise it works great for all the ways we use it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Ed H.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Poor account/user management, poor bulk signing

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 5.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

- The one-off signature process is relatively strait forward
- Pretty clean interface
- Seems to have a decent API and integrate with other products

Nachteile

Speaking as an enterprise administrator, organization/sub-account/user management is a joke. It's certainly an afterthought after the basic product was created. Seems like they are bandaging it together rather than thoughtfully designing a solution that is robust and scalable. Even after countless emails, phone calls, screen shares, etc., basic operations have yet to be completed. Things are only getting worse. It's no wonder the service costs so much, all this money going into support must come from somewhere!

Bulk signing is more like generating many single distributions. There's no way to mass void, mass correct, or track status of a single bulk request. Make a mistake sending to 1000 people? You'll need to void 1000 individual envelopes. There's other bugs and un-intuitive design decisions involved with the bulk send that I wont get into here.

Other things worth noting
- Activating additional sub-accounts forces a password reset for that user
- Resetting passwords also requires resetting security questions
- Adding an admin to an account does not use a select list of exiting users. Instead, the existing admin must manually type in a name/email address, and if that doesn't match an existing user, a new user is created. I personally ended up with 4 accounts tied to a single SSO email address. The structure is so convoluted, I'm having difficulty explaining it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Loiane G.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Embrace the future and stop wasting paper and time

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Electronic document management is, honestly, a nightmare. Some groups still fax their documents... leaving the majority of us without a fax machine in the dark. Some groups send PDFs back and forth over email leaving a multitude of questions about how to print/scan the docs. DocuSign has made this all so much easier by simply requiring a browser. It even works for most users on a mobile device. Its a huge win and a huge step forward.

Vorteile

The DocuSign interface is flawless and clean. It's really easy to organized documents and apply templates. There are a number of great dashboard views that make it easy to track which documents are still pending or have been completed. Groups of documents can be made into a template that can be sent to an individual.

Nachteile

There are still cases where someone will have issues viewing/signing documents and that can be frustrating when I want so badly to depend on the software. This is likely due to outdated or non-standard hardware/software but everything that can be done to make the service more accessible is appreciated.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 3.853 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

DocuSign Preis

DocuSign Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 3.853 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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DocuSign Funktionen

DocuSign Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 3.853 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für DocuSign

Zusätzliche Informationen für DocuSign

Schlüssel-Features von DocuSign

  • Agenten-Rolle
  • Biometrische Telefon-Authentifizierung
  • CC (Carbon Copy) überall
  • Dynamische Formulare
  • E-Mail an Signatur
  • ESIGN-kompatibel, Teilnahmebescheinigung, Buchungskontrolle
  • Entwickelt für mobile Geräte
  • Erweiterte Korrektur
  • PowerForms
  • Zusammenarbeit / Auszeichnung

DocuSign Häufig gestellte Fragen

DocuSign Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über DocuSign.

F. Welche Preispläne bietet DocuSign an?

DocuSign bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von DocuSign?

DocuSign bietet die folgenden Funktionen:

  • Erweiterte Korrektur
  • Agenten-Rolle
  • Biometrische Telefon-Authentifizierung
  • CC (Carbon Copy) überall
  • Zusammenarbeit / Auszeichnung
  • Entwickelt für mobile Geräte
  • Dynamische Formulare
  • ESIGN-kompatibel, Teilnahmebescheinigung, Buchungskontrolle
  • E-Mail an Signatur
  • PowerForms

F. Wer sind die typischen Nutzer von DocuSign?

DocuSign hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von DocuSign unterstützt?

DocuSign unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet DocuSign an?

DocuSign hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt DocuSign mobile Geräte?

DocuSign unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert DocuSign?

DocuSign kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Dropbox, Evernote, FinancialForce Accounting, Greenhouse, OnBase, Quick Base, Smartsheet, Vocalcom, Vtiger CRM

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet DocuSign an?

DocuSign bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Online-Support