Workfront

Workfront

Work-Management-Software für Unternehmen.

4.3/5 (1005 Bewertungen)

Workfront Übersicht

Was ist Workfront?

Workfront ist eine Online-Work-Management-Software für Unternehmen, die eine 360-Grad-Ansicht aller Aktivitäten am Arbeitsplatz bietet und sowohl Teammitgliedern als auch dem Management dabei hilft, ihre Arbeit besser zu verstehen und zu organisieren sowie Arbeitsabläufe und Produktivität zu verbessern. Mit Workfront können Manager potenzielle und aktuelle Projekte bewerten, solide strategische und finanzielle Ziele festlegen, Unternehmensinitiativen validieren und Projekte fördern und ausführen, die den höchsten geschäftlichen Nutzen bieten.

Workfront ermöglicht Unternehmen einen 360-Grad-Überblick über die Arbeit im gesamten Unternehmen und hilft Teammitgliedern und Führungskräften dabei, ihre Arbeit besser zu verstehen und zu organisieren. Weil erfolgreiche Projektleiter wissen, dass diejenigen, die die Arbeit erledigen, diese am besten verstehen, hat sich das Zuweisen von Arbeitsaufträgen zu einem kollaborativeren Prozess entwickelt, der den einzelnen Arbeitnehmern mehr Kontrolle über ihre Tätigkeiten und die Zeitplanung gibt. Diese Demokratisierung des Arbeitsmanagementprozesses ermöglicht Arbeitnehmern, einen maximalen Wert beizutragen, und verschafft den Führungskräften Einblick in alle Projekte und sonstigen Arbeiten. Dadurch wird Harmonie am Arbeitsplatz geschafft, indem Arbeitnehmern Freiheiten eingeräumt und die Führungskräfte informiert werden. Workfront unterstützt diesen modernen Ansatz, um mit Technologien zu arbeiten, die die Arbeitsplatzharmonie fördern und gleichzeitig die Effizienz steigern.

Mit dem neuen Modell zum Arbeitsmanagement können Manager potenzielle und aktuelle Projekte bewerten, solide strategische und finanzielle Ziele festlegen, Unternehmensinitiativen validieren und Projekte fördern und ausführen, die den höchsten geschäftlichen Nutzen bieten.

Workfront Übersicht

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Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Englisch, Französisch, Deutsch und 4 weitere , Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Spanisch

Screenshots

Workfront Screenshot: Keep work progressing through stage gates or milestones.
Workfront Screenshot: Keep work progressing through stage gates or milestones. Workfront Screenshot: Keep your portfolios healthy by prioritizing projects based on your portfolio's objectives. Workfront Screenshot: Work moves automatically through your process based on deadlines and assignments. Workfront Screenshot: Activity updates Workfront Screenshot: Take back control over your day by connecting your tasks and meeting calendars for one view of all work. Workfront Screenshot: Work in the methodology of your choice- Agile Scrum, Kanban, Waterfall, or a mix. Workfront Screenshot: Measure anything with custom reports and dashboards. Integrate with other systems to see the true ROI of work and view the actual costs of projects. Workfront Screenshot: Build custom reports for your executive team, work managers, and workers so they can answer questions about status, timelines, and restraints. Workfront Screenshot: Use artificial intelligence to connect work and people, faster. Keep track of your team's workloads to prevent boredom or burnout. Workfront Screenshot: Approve digital content or tasks within Workfront.

Workfront Bewertungen

Workfront Bewertungen

Gesamtbewertung
4.3
/
5 1005 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
458

Sehr gut
446

Durchschnitt
87

Gering
9

Schlecht
5

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1
Funktionen
4.2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4.4
90% haben diese Anwendung empfohlen
Sara T.

PMO take on Workfront

I am a champion of Workfront for my company, although I am a SME/admin and not responsible for the day to day Workfront use, it was a great experience begin involved in the implementation and owning one of the workstreams. Workfront lets you become a SME and get to know the system so easily, without constantly changing it (or providing straight forward changes that do not interrupt your day to day work.


Mit Google übersetzen
Caroline S.

Ideal tool for the administration of high level projects

This tool has allowed to carry out a better organization, planning and management of large business projects since it provides all the appropriate tools for it, being able to prioritize projects, monitor their status and collaborate with different team members, making the work much simpler of everyday.


Mit Google übersetzen
Dan C.

The first few months of Workfront are promising

Workfront has given us a scalable and shapeable project management software. Startup and migration from our previous system has been cumbersome, but the outlook towards a robust and customized project management software is very promising.


Mit Google übersetzen
Faith P.

It has given us ability to plan, manage, and measure work based on data

Sharing of projects is now easy and every member of the team has up to date data on project progress. Moreover, executives look for loopholes to help in easily and monitor progress.


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Judy P.

Long time administrator of AtTask/Workfront


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Sara T.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
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PMO take on Workfront

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I am a champion of Workfront for my company, although I am a SME/admin and not responsible for the day to day Workfront use, it was a great experience begin involved in the implementation and owning one of the workstreams. Workfront lets you become a SME and get to know the system so easily, without constantly changing it (or providing straight forward changes that do not interrupt your day to day work.

Vorteile

Going from using four different platforms to manage the intake, planning and execution of projects
(ServiceNow, excel, Smartsheet and Microsoft Project) down to 1 single platform has been a life saver for the teams that I am on for my company. We were able to train our submitters on one system, built our own workflows, and then turned around and trained our PM's on the same system. One Pro I love is that we can make changes and enhancements on the drop of a hat (well, with planning and thought ahead of time), versus ServiceNow, where it took us 2-3 minutes to simply change a field name. I also enjoy the time and attention that Workfront has given to my company, they listen well and problem solve along side us, not just for us,

Nachteile

We are still in the Legacy Resource Planner because we have set up our job roles for each team, so the legacy system lets us set capacity estimates when planning projects (for example, Our Integration team is all under Integration job role, but we allocated 10% of their time in our resource planner towards discretionary projects, which allows us to better plan and prioritize this huge bucket of work). There is no way for us to set capacity %'s for job roles in the new system, without creating new job roles.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Caroline S.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
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Ideal tool for the administration of high level projects

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 27.5.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

This tool has allowed to carry out a better organization, planning and management of large business projects since it provides all the appropriate tools for it, being able to prioritize projects, monitor their status and collaborate with different team members, making the work much simpler of everyday.

Vorteile

I like this tool since it is ideal to carry out the administration of high level projects, and this is thanks to the fact that it provides the adequate tools and a configuration that is highly customizable, thus doing the management, collaboration and work in team is much simpler and more fluid, has high quality report reports because they are very detailed and easy to understand, also allows members who are in different countries to collaborate with each other just by sending a request to them and assign assignments that make the development of the project much faster, being able to exchange ideas and comments among them, as well as being able to monitor the progress of each user or the project in general and the best thing is that the tool is always updated and It is very easy to use, which is why it is suitable for the management of large projects.

Nachteile

One of the things that I think I do not like is that he does not have a live chat and it would be very appropriate since the communication would be much more direct and fast, in addition to his costs or plans are somewhat confusing and to know the same You must communicate through calls with your team since they are not on your platform.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Dan C.
Branche: Rundfunkmedien
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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The first few months of Workfront are promising

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 26.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Workfront has given us a scalable and shapeable project management software. Startup and migration from our previous system has been cumbersome, but the outlook towards a robust and customized project management software is very promising.

Vorteile

Extraordinarily customizable. We've been able to suit to more precisely to our needs than our previous project management software.
Proofing options are excellent, allowing for dynamic viewing, commenting, and approvals.
Conversation-style updates digests, easy to track.
Robust notifications
Really like the predecessor feature that triggers actions AFTER other actions are complete.
Solid budgeting and reporting functions.
In-project media storage is extremely useful, meaning that we don't have to use a third party.

Nachteile

Fairly intense learning curve for both those who on-boarded the software and the users. The software really needed to be shaped to our environment before it was ready for easier learning for the crew.
The sheer volume of features meant that we spent considerable time distinguishing between some aspects of the software from other similarly named aspects.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Faith P.
Branche: Bankwesen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
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It has given us ability to plan, manage, and measure work based on data

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Sharing of projects is now easy and every member of the team has up to date data on project progress. Moreover, executives look for loopholes to help in easily and monitor progress.

Vorteile

It has given us ability to plan, manage, and measure work based on data which helps organization executives to monitor work in real-time using the data. The most important thing is that their support team worked with us from the beginning to create a platform that best fits our job environment. Now we can easily work in teams as we are able to plan, create and share tasks and projects within the platform and most importantly Workfront was integrated with the softwares that we use on a daily basis. Another benefit is that they offer a free trial for an organization.

Nachteile

The vendor support team took a little bit longer in creating the Workfront platform that could best match our needs but in all it was a success and now we are good.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Judy P.
Branche: Unternehmensberatung
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Long time administrator of AtTask/Workfront

Bewertet am 1.9.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Workfront has allowed our department to fine-tune our projects, which consist of approx. 45-50 projects per year over three selling seasons, all working concurrently. We have been able to integrate our Product Development dept in NYC and our distribution facility in South Carolina, in order to Go to Market in a seamless manner. There is visibility for anyone who needs it and a range of reporting functions.

Nachteile

It can be frustrating to set everything up in a particular manner, only to have it become a 'legacy'. The challenge I've faced as the admin for my company is that it's not my full time job and it can be time-consuming to figure things out at times, or try to configure a work-around to meet our needs. The reporting has improved a lot since we started with the product 7 years ago, but there are still some basic needs that aren't met, such as the fact that there's a beautiful Milestone report, but it's not printable. It is the exact type of report that is most useful for our organization, but it's impossible to print out for our dept meeting, for instance.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
8.3/10
Basierend auf 1.005 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Workfront Preis

Workfront Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5
Basierend auf 1.005 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Workfront Funktionen

Workfront Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Mehrere Projekte
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Stundenzettel
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4.2/5
Basierend auf 1.005 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Workfront Häufig gestellte Fragen

Workfront Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Workfront.

F. Welche Preispläne bietet Workfront an?

Workfront bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Open Source, Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Workfront?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Workfront

F. Wer sind die typischen Nutzer von Workfront?

Workfront hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Öffentliche Verwaltung

F: Welche Sprachen werden von Workfront unterstützt?

Workfront unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Workfront an?

Workfront hat folgende Preismodelle:

Open Source, Abonnement

F. Unterstützt Workfront mobile Geräte?

Workfront unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Workfront?

Workfront kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ATOMIZED, Azuqua, Bitium, Dell Boomi, Domo, Dropbox, MediaValet, Percolate, Salesforce Marketing Cloud, Widen Collective

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Workfront an?

Workfront bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen