Procore Übersicht

Was ist Procore?

Procore Technologies, Inc. bietet eine Bau-Management-Software, die Unternehmen bei der drastischen Steigerung der Projekteffizienz und -verantwortlichkeit durch Rationalisierung und Mobilisierung der Projektkommunikation und -dokumentation unterstützt, was letztendlich zu höheren Gewinnen führt.

Hunderttausende registrierter Procore-Nutzer verwalten alle Arten von Bauprojekten, darunter Industrieanlagen, Bürogebäude, Wohnhäuser, Universitätseinrichtungen, Einzelhandelszentren und mehr.

Procore ermöglicht es den Bauprofis, von jedem mit dem Internet verbundenen Gerät an Projekten zusammenzuarbeiten und auf alle Projektdokumente, Verträge, RFIs, Angebotsvorlagen, Zeitpläne, Zeichnungen und mehr zuzugreifen. Procore ermöglicht es Generalunternehmern, Bau-Management-Unternehmen, Architekten und Ingenieuren, Daten zu bearbeiten und gemeinsam zu nutzen, und bietet Eigentümern eine kontinuierliche Sichtbarkeit über die Fortschritte ihres gesamten Projektportfolios.

Heute nutzen Hunderttausende von registrierten Nutzern die Procore-Plattform, um aktiv Zeichnungen, Dokumente, Konstruktionspläne und Feldkommunikation für weltweite Bauprojekte zu verwalten.

Procore Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

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Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Procore Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, Europa, Lateinamerika und 4 weitere , Mexiko, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch, Portugiesisch, Spanisch

Screenshots

Procore Screenshot: Procore for Desktop and Mobile
Procore Screenshot: Procore for Desktop and Mobile Procore Screenshot: Procore Project overview Procore Screenshot: Project tracking Procore Screenshot: Access documents, directories, schedules, and more Procore Screenshot: Observation management Procore Screenshot: Photo album Procore Screenshot: Drawings storage Procore Screenshot: Drawing markup

Procore Bewertungen

Procore Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
1410

Sehr gut
857

Durchschnitt
106

Gering
8

Schlecht
13

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,6
95% haben diese Anwendung empfohlen
Ruth M.

Excellent full-on project management software

This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.


Mit Google übersetzen
Todd A.

Continual Improvement

Overall, the program makes my life easier in the construction field. And they are always improving. Just this week they reached out to me to help them improve the scheduling tab. They are always reaching out to us end users to make sure they are keeping up with us and our demands.


Mit Google übersetzen
Daniel R.

Incredible Product but Not for Everyone

This isn't for everyone - what we really needed at the time was a software that integrated with Procore (even though it seems like Procore does everything) we could have saved money by going with a more basic product.


Mit Google übersetzen
Chaya K.

Procore for Mid-Size General Contractors

The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.


Mit Google übersetzen
Lee M.

Procore with SAGE 300 ERP integration

The cost has been high, but overall the product is serving us well and they continue to work to improve the software. They seem to care about what things need to be fixed to improve the software and will allow beta groups of exiting customers. We have had a positive experience.


Mit Google übersetzen
Ruth M.
Branche: Design
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent full-on project management software

Bewertet am 6.4.2016
Quelle der Bewertung: GetApp

This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Vorteile

Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction
- RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it
- meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it

For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am.

Site logging app very powerful

Clients love the visibility

Document handling with version control is brilliant

Nachteile

The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app.

The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials.

It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you.

The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen.

I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs

Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Todd A.
Branche: Bau
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Continual Improvement

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.1.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Overall, the program makes my life easier in the construction field. And they are always improving. Just this week they reached out to me to help them improve the scheduling tab. They are always reaching out to us end users to make sure they are keeping up with us and our demands.

Vorteile

It brings all the components for construction into one place. It is mobile and easy to use. And searching for information is easy. It even looks into documents to find key wording.

Nachteile

In areas where you have minimal internet service. It creates a hindrance. The Drawing tab and schedule tab need work. I wish they could incorporate Bluebeam Revu with the drawings.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Daniel R.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Incredible Product but Not for Everyone

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 26.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

This isn't for everyone - what we really needed at the time was a software that integrated with Procore (even though it seems like Procore does everything) we could have saved money by going with a more basic product.

Vorteile

Everything is all in one place (though you may need to purchase other products and integrate with them) and super user friendly.

Nachteile

Procore will save you time & money in the long run, but don't underestimate the Research & Implementation stage of on-boarding a new software!

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Chaya K.
Branche: Bau
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Procore for Mid-Size General Contractors

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Vorteile

Strong Project Management capability including Contact Management per job, Submittal & RFIs workflows and approvals with ease of communication on mobile devises. Also, syncing with Microsoft Project schedules is a time-saver, and allows views for updated project schedules in calendars. On a customer support level, I did find the live chat very helpful as well as all the Procore tutorials on the various features. I also greatly valued how documents could be uploaded and the system would recognize the drawing page references and label accordingly when saving.

Nachteile

Insufficient as a sole source for accounting services, and does not support information transfers in/out of QuickBooks desktop versions (even with support of Procore connectors). Therefore, accounting team needs to duplicate efforts and manually update prime contracts. Additionally, the accounting module does not really communicate with the project management module so challenged to know as a team what stage project is in, and no easy way to get budget forecasts. Also, navigation around the program was not very logical and user-friendly for many staff members. Lastly, when we experienced a big hurdle with the accounting features, it took months to speak to a support representative who could talk through the issues. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Lee M.
Branche: Bau
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Procore with SAGE 300 ERP integration

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

The cost has been high, but overall the product is serving us well and they continue to work to improve the software. They seem to care about what things need to be fixed to improve the software and will allow beta groups of exiting customers. We have had a positive experience.

Vorteile

Procore was able to integrate with our accounting software (SAGE 300) to help reduce duplicate entry.
Procore has a very good user interface and has been adopted well including in the field.
Procore continues to improve the software and integrations to increase the value and usability.

Nachteile

The cost is higher than we would like. Some of the tools are not fully connected to SAGE yet, so the features are not quite as useful. For example subcontractor invoicing is still being connected.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,7/10
Basierend auf 2.394 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Procore Preis

Procore Preis

Beginnt ab
N/A
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 2.394 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Procore Funktionen

Procore Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Auftragskostenrechnung
Auftragsänderungsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Gebot-Management
Integration von Dritten
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektschätzungen
Schätzung
Subunternehmen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 2.394 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für Procore

Zusätzliche Informationen für Procore

Schlüssel-Features von Procore

  • Anpassbare Berichterstellung
  • Auftragnehmer-Leistungsverfolgung
  • Ausschreibungen
  • BIM (Building Information Management)
  • Berichterstattung
  • Daten-Archivierung
  • Dokument-Management
  • Drag & Drop
  • Einsendungen
  • Fotoarchiv
  • Inspektions-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Mehrsprachige Benutzeroberfläche
  • Prognose
  • Projekt-Dashboard
  • Punch-Liste
  • RFIs
  • Schätzung
  • Sitzungsprotokolle
  • Terminplanung
  • Tägliches Protokoll
  • Vertragsmanagement
  • Verzeichnis
  • Zeichnungsverwaltung
  • Zeitkarte
  • Änderungsmanagement
  • Übermittlungen

Procore Häufig gestellte Fragen

Procore Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Procore.

F. Welche Preispläne bietet Procore an?

Procore bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Procore?

Procore bietet die folgenden Funktionen:

  • Integration in die Buchhaltung
  • BIM (Building Information Management)
  • Ausschreibungen
  • Änderungsmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Auftragnehmer-Leistungsverfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Tägliches Protokoll
  • Daten-Archivierung
  • Verzeichnis
  • Dokument-Management
  • Drag & Drop
  • Zeichnungsverwaltung
  • Schätzung
  • Prognose
  • Inspektions-Management
  • Sitzungsprotokolle
  • Mehrsprachige Benutzeroberfläche
  • Fotoarchiv
  • Projekt-Dashboard
  • Punch-Liste
  • RFIs
  • Berichterstattung
  • Terminplanung
  • Übermittlungen
  • Zeitkarte
  • Einsendungen

F. Wer sind die typischen Nutzer von Procore?

Procore hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung

F: Welche Sprachen werden von Procore unterstützt?

Procore unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Procore an?

Procore hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Procore mobile Geräte?

Procore unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Procore?

Procore kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Buildup, Cosential, Drawboard Projects, MRI Software, NoteVault, Raken, Rippling, SmartBid, Tableau, busybusy

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Procore an?

Procore bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen