Marketo

Marketo

Marketing-Automatisierungssoftware: Einfach. Leistungsstark. Umfassend.

4.2/5 (543 Bewertungen)

Marketo Übersicht

Marketo® bietet eine einfach zu bedienende, leistungsfähige und komplette Marketing-Software-Plattform, die sowohl schnell wachsenden kleinen Unternehmen als auch global agierenden Unternehmen bei ihrem Erfolg unterstützt. Die Marketo Marketing-Automatisierungs- und Vertriebseffektivitäts-Software rationalisiert Marketing-Prozesse, liefert mehr Kampagnen, erzeugt mehr Win-Ready-Leads und verbessert die Verkaufsleistung. Dank der bewährten Technologie, umfassenden und fachmännischen Serviceleistungen hilft Marketo weltweit Tausenden von Unternehmen, Marketing von einer Kostenstelle in einen Umsatztreiber zu transformieren.

Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika

Unterstützte Sprachen

Englisch, Französisch, Deutsch, Japanisch

Marketo Bewertungen

Gesamtbewertung
4.2/5
87% Positive Bewertungen
229
Ausgezeichnet
241
Sehr gut
63
Durchschnitt
6
Gering
4
Schlecht
Verifizierter Rezensent
Mit Google übersetzen

Flexible and Adaptable, Best for Technical Users

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 22.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The depth of configurability has been a huge benefit for our organization, a global enterprise company with a complex international business structure. While there are challenges in terms of getting users up to speed, much of what we accomplish we could not have done on our previous systems in terms of the complexity of scoring, routing, and lead management.

Vorteile

The ability to customize and scale has been the biggest benefit of Marketo, paired with the levels of complexity that can be used to refine audiences and reporting in ways that cannot be acheived in other platforms.

Nachteile

There is a significant rampup and onboarding period, the tool is designed for a more technical user, which can cause some frustrations and leads to a learning curve

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Md masoom R.
Mit Google übersetzen

Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 3.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.

Vorteile

I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following:

1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most.

2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it.

3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.

Nachteile

I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Emanuela C.
Mit Google übersetzen

My experience with Marketo

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.5.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Marketo is a great marketing tool that allows automating repetitive marketing activities. I am using Marketo since 4 years.
We use it to improve our lead generation process and we integrated Marketo with Salesforce. We are using Marketo Forms embedded on our website to get the personal information, track the activities done by leads and notify the sales reps. We are able to track campaigns (members are synced to Salesforce campaigns) and lead sources to measure effectiveness of marketing activities. We created a series of program templates that can be replicated to manage events, webinars, newsletters or email blastings. Cloning the templates all our marketers can start a new program easily customizing just the details, without errors and saving time. I want to mention a powerful feature that I use daily - smart lists - they allows to target a specific audience and continuously been fed with new members that match the criteria.

Nachteile

- Integration with MS Dynamics: we started with MS dynamics CRM and the integration is not seamless as the integration with Salesforce. We had unresolved issues for 3 years until we decided to move our CRM to Salesforce.
- Consulting Services: we started our project with direct Marketo consulting services but our project manager was not responsive and we had the impression that each PM had too many customers to manage and do not have the time to dedicate the right effort to each project. For this reason, we moved our project to an external consultant firm and the results are much better.
- Support: the response time of the standard support is not quick and usually it takes some days to resolve it.
- Landing pages: it is missing a validation workflow on the thank you pages (to be sure that those who will access the thank you page have successfully filled-out the form included in the landing page)
- Reporting: the reports are very basics

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10
Jasmine K.
Mit Google übersetzen

Impressive and efficient

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.12.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Marketo gives me the opportunity to seamlessly deliver information to the sales users in my organization through the Marketo Sales Insights tool in Salesforce as well as triggered alerts/emails. I really enjoy the speed of the Salesforce sync as we are able to create/monitor campaigns and attribute revenue almost instantly.

Vorteile

Marketo is consistently ranked by analysts as a top automation solution, and I can finally see why! As a marketer, it’s simple to use but also robust for program management from creation to reporting. On a day-to-day basis, I use Marketo within a B2B environment and we wouldn’t be able to function without it. It’s a key tool for my marketing strategy, one of our most used functionalities is cloning programs, tactics, and campaigns. This allows us to make fewer mistakes and maintain continuity from user-to-user, an efficiency for my nimble, growing team.

What I’d like to see is continued product improvement driven by customer voices. I’m excited for the new Mercury UI to debut in 2018!

Nachteile

As an admin within a small team, the uptime to full functionality can be like climbing a steep hill on a cold day. Simply put, learning this tool can feel cumbersome if it’s not your only responsibility. Luckily, the Marketing Nation Community combined with the product docs and Marketo University prove to be helpful resources for growing your knowledge. Within a year I was able to confidently learn the tool, contribute new ideas, and become a Marketo Certified Expert (MCE).

Service/support - Compared to other automation platforms, there seems to be limited support and desire for accounts to have a 1:1 communication on a regular basis with an account rep. We’ve recently been assigned a new rep and we're making progress.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Austin S.
Mit Google übersetzen

Best-in-class Marketing Automation Solution

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.6.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Marketo is the "Porsche with a manual transmission" of marketing automation platforms. It's full of cool features and is incredibly powerful. The strengths: 1) Workflow flexibility that is unmatched by other platforms. Building complex data management, lead scoring, and organizational processes (such as lead routing) is very achievable in Marketo. They basically give you every function they can possibly code and let their customers piece them together as they like (more on this in #7). 2) The engagement programs, primarily meant for lead nurturing, are truly best-in-class. It's a little bit of an adjustment at first, but it really simplifies complex nurturing tracks and saves marketers from putting prospects into multiple tracks at once (which happens more than most admit) 3) The vision is impressive. Marketo has a clear, long-term vision that they continually deliver on. Examples being advances in personalization, ABM, ect. I'd bet on them to lead the way (or buy the way via Vista ) to whatever is next in marketing automation, such as AI or machine learning.

Nachteile

I love Marketo. But, there are some things I don't love. 1) The landing page builder has made improvements but still, leaves some to be desired. Unless a template available for import matches what you'd like to do, you pretty much have to hire a developer to build your templates. 2) The reporting is somewhat overhyped. They REALLY sell revenue cycle analytics, but in reality, it's tough to implement and even tougher to accurately maintain. Since data is essentially timestamped and not stored in an external record (i.e. like Salesforce has for a campaign member), if you mess it up, you're SOL. Marketo's advice to me was "don't mess up."

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Marketo Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Marketo Funktionen

  • A/B-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • E-Mail-Marketing-Management
  • Engagement-Analytik
  • Integration von Dritten
  • Kampagnenanalyse
  • Kampagnenmanagement
  • Multichannel-Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Social-Network-Marketing

  • Automatische Benachrichtigungen
  • Content-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Kundenspezifisches Branding
  • Überwachung

Zusätzliche Informationen für Marketo

Schlüssel-Features von Marketo

  • Anonymes Retargeting
  • Anpassbare Email- und Landingpage-Vorlagen
  • Berichterstellung und Analyse
  • Business Intelligence
  • Demografische Daten
  • Drip-E-Mail-Marketing
  • E-Mail-Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Email-Pflege
  • Email-Vorschaufunktion
  • Ereignisausgelöste E-Mail
  • Erfolgspfad-Analyse
  • Event-Marketing
  • Geplante E-Mails
  • Inbound-Marketing
  • Integration von Dritten
  • Kampagnen-Dashboards und -Berichte
  • Kampagnen-Performance-Berichte
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnensegmentierung
  • Kampagnenvorbereitung
  • Konversions-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kunden-Engagement-Motor
  • Kundensegmentierung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Management
  • Lead-Scoring
  • Lead-Segmentierung
  • Marketing-Automatisierung
  • Marketing-Budgetierung
  • Marketing-Kalender
  • Marketo LaunchPoint
  • Modelliert Einflussmöglichkeiten
  • Multi-Kampagne
  • Programm- & Kampagnenanalyse
  • Progressive Profilierung
  • Prädiktive Inhalte
  • Push-Benachrichtigungen
  • ROI-Analyse
  • Retargeting
  • SEO-Management
  • SMS-Marketing
  • Social Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Social-Network-Marketing
  • Soziale Werbung
  • Umsatz-Modellierer
  • Unbegrenzte Anzahl von Benutzern
  • Verfolgen von Email-Zustellungen
  • Verhaltens-Tracking
  • Verkaufs-Erkenntnisse
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Workflow-Maschine
  • Ziehen und loslassen

Marketo Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Marketo.

F. Welche Preispläne bietet Marketo an?

Marketo bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Marketo?

Marketo bietet die folgenden Funktionen:

  • Anonymes Retargeting
  • Verhaltens-Tracking
  • Kampagnen-Dashboards und -Berichte
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnen-Performance-Berichte
  • Kampagnenvorbereitung
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnensegmentierung
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Konversions-Tracking
  • Kunden-Engagement-Motor
  • Kundensegmentierung
  • Anpassbare Email- und Landingpage-Vorlagen
  • Demografische Daten
  • Ziehen und loslassen
  • Drip-E-Mail-Marketing
  • Verfolgen von Email-Zustellungen
  • E-Mail-Marketing
  • Email-Pflege
  • Email-Vorschaufunktion
  • E-Mail-Vorlagen
  • Event-Marketing
  • Ereignisausgelöste E-Mail
  • Inbound-Marketing
  • Lead-Generierung
  • Lead-Management
  • Lead-Scoring
  • Lead-Segmentierung
  • Marketing-Automatisierung
  • Marketing-Budgetierung
  • Marketing-Kalender
  • Marketo LaunchPoint
  • Multi-Kampagne
  • Modelliert Einflussmöglichkeiten
  • Prädiktive Inhalte
  • Programm- & Kampagnenanalyse
  • Progressive Profilierung
  • Push-Benachrichtigungen
  • ROI-Analyse
  • Berichterstellung und Analyse
  • Retargeting
  • Umsatz-Modellierer
  • SEO-Management
  • SMS-Marketing
  • Verkaufs-Erkenntnisse
  • Business Intelligence
  • Geplante E-Mails
  • Soziale Werbung
  • Social Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Social-Network-Marketing
  • Erfolgspfad-Analyse
  • Integration von Dritten
  • Unbegrenzte Anzahl von Benutzern
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Workflow-Maschine

F. Wer sind die typischen Nutzer von Marketo?

Marketo hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Marketo unterstützt?

Marketo unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Deutsch, Japanisch

F. Welche Preispläne bietet Marketo an?

Marketo hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Marketo mobile Geräte?

Marketo unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Marketo?

Marketo kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Bizible, Influitive, LeadExec, Oktopost, Scoop.it, Smartsheet, Velocify, Vidyard, ion interactive

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Marketo an?

Marketo bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen